آشنایی با فرودگاه ژنو سوئیس

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


آخرین تور ها


9 روز فرانسه-ایتالیا (TK2067)

9 روز فرانسه-ایتالیا (TK2067)

11 روز اسپانیا (TK2065)

11 روز اسپانیا (TK2065)

7 روز سوییس (TK2064)

7 روز سوییس (TK2064)

آشنایی با فرودگاه ژنو سوئیس

آشنایی با فرودگاه ژنو سوئیس

فرودگاه ژنو و هرآنچه از نیاز است بدانید
سوئیس مقصدی جذاب و دوست داشتنی در اروپا است و بسیاری از گردشگران در آرزوی سفر به این کشور به سر می‌برند. اما برای سفر به این کشور معمولا باید از فرودگاه ژنو سوئیس یا فرودگاه زوریخ استفاده کنید. بنابراین بهتر است پیش از اینکه به این کشور سفر کنید، با فرودگاه ژنو در سوئیس بیشتر آشنا شوید.
در این مقاله از وبلاگ ققنوس قصد داریم اطلاعاتی جامع و کافی درباره فرودگاه ژنو برای شما ارائه کنیم تا آماده سفری جذاب و بیادماندنی به بهشت اروپا شوید. پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

[lwptoc]

معرفی فرودگاه ژنو سوئیس
معرفی فرودگاه ژنو سوئیس

معرفی فرودگاه ژنو سوئیس

ژنو دومین شهر بزرگ و پرجمعیت کشور سوئیس پس از شهر زوریخ است و فرودگاه ژنو نیز پس از فرودگاه بین‌المللی زوریخ سوئیس، دومین فرودگاه بزرگ کشور سوئیس به شمار می‌رود. فرودگاه شهر ژنو در 4 کیلومتری شمال غربی مرکز شهر ژنو و منطقه کوینترین (Cointrin) قرار دارد. به همین دلیل اسم فرودگاه ژنو در گذشته، فرودگاه کوینترین بود و هنوز نیز با اینکه نام آن به فرودگاه ژنو تغییر کرده، به طور غیررسمی فرودگاه کوینترین نیز خوانده می‌شود. همچنین بد نیست بدانید که کد فرودگاه ژنو در سازمان یاتا (IATA) برابر GVA است و در سازمان ایکائو (ICAO) نیز آن را با کد LSGG می‌شناسند.
فرودگاه بین‌المللی ژنو یکی از مهمترین فرودگاه‌های سوئیس است و بخش مهمی از تبادلات تجاری و حمل و نقل در سوئیس توسط همین فرودگاه انجام می‌شود. در سال 2014 فرودگاه ژنو از رکورد 15 میلیون مسافر در سال عبور کرد. این فرودگاه بیشتر برای برقراری ارتباط هوایی با شهرهای بزرگ و مقصدهای گردشگری اروپایی استفاده می‌شود اما تعدادی مسیر پروازی طولانی نیز به آمریکای شمالی، آسیای شرقی و خاورمیانه نیز دارد.
اگرچه فرودگاه ژنو به طور کامل در مرز سوئیس قرار گرفته است، اما جالب است بدانید بخش شمالی این فرودگاه از مرز سوئیس و فرانسه می‌گذرد و درون خاک فرانسه واقع شده است.

تاریخچه فرودگاه ژنو سوئیس
تاریخچه فرودگاه ژنو سوئیس

تاریخچه فرودگاه ژنو سوئیس

در سال 1919 میلادی یک فرودگاه ساده و ابتدایی در منطقه کوینترین و نزدیکی ژنو ساخته شد که 54 هکتار مساحت داشت. بین سال‌های 1926 تا 1931 این فرودگاه توسعه یافت و آشیانه‌های بتنی برای هواپیماها ساخته شد. در این دوره ترافیک هوایی این فرودگاه بسیار محدود بود. ایرلاین لوفت هانزا (Lufthansa) در این زمان پروازی در مسیر برلین تا بارسلونا داشت که در این فرودگاه نیز توقف می‌کرد. همچنین ایرلاین سوئیس ایر (Swissair) نیز پروازی در مسیر ژنو، لیون و پاریس داشت. در نهایت در سال 1930، شش ایرلاین مختلف در هفت مسیر پروازی از فرودگاه ژنو سوئیس استفاده می‌کردند.
در طول جنگ جهانی دوم، مقامات سوئیسی هر پروازی از سوئیس را ممنوع کردند اما با اینحال در این دوره فرودگاه ژنو گسترش یافت. بعد از جنگ جهانی دوم، سوئیس به دنبال احداث چهار فرودگاه بزرگ بود و فرودگاه ژنو نیز به عنوان یکی از این 4 فرودگاه انتخاب شد. در سال 1946 بودجه‌ای معادل 2.3 میلیون فرانک سوئیس برای ساخت اولین ترمینال فرودگاه ژنو سوئیس تصویب کرد و بدین ترتیب، فرودگاه ژنو سوئیس وارد مرحله جدیدی شد.
در دهه 1960 و با آغاز فعالیت هواپیماهای جت، باند فرودگاه ژنو گسترش یافت و به طول فعلی 3900 متر رسید تا بتواند میزبان هواپیماهای جت مسافربری جدید باشد. البته برای ساخت این باند، لازم بود که دولت‌‎های سوئیس و فرانسه بخش‌هایی از اراضی خود را با یکدیگر تعویض کنند.
در سال 1968 میلادی، ترمینال اصلی فرودگاه ژنو سوئیس تاسیس گشت تا میزبان 7 میلیون مسافر باشد و این فرودگاه در سال 1985 میلادی توانست به چنین رکوردی دست یابد.
همچنین در سال 1987 میلادی برای راحتی بیشتر مسافران و دسترسی بهتر به فرودگاه ژنو سوئیس، این فرودگاه به سیستم حمل و نقل ریلی سوئیس متصل شد و یک ایستگاه جدید در نزدیکی ترمینال اصلی احداث شد.
همانطور که گفتیم، فرودگاه ژنو سوئیس رکورد 15 میلیون مسافر در سال را پشت سر گذاشته و اکنون برای پذیرایی از 25 میلیون گردشگر در سال 2030 آماده می‌شود.
در حال حاضر و طبق آخرین آمارهای بدست آمده، بیشترین تعداد مسافران فرودگاه ژنو سوئیس به ترتیب در مسیرهای پروازی لندن، پاریس، آمستردام، پورتو و بارسلونا سفر می‌کنند.

 

[sc name=”highlight” text=”فرودگاه ژنو سوئیس رکورد 15 میلیون مسافر در سال را پشت سر گذاشته و اکنون برای پذیرایی از 25 میلیون گردشگر در سال 2030 آماده می‌شود.” ]

 

دسترسی به فرودگاه ژنو سوئیس
دسترسی به فرودگاه ژنو سوئیس

دسترسی به فرودگاه ژنو سوئیس

سوئیس کشوری بسیار پیشرفته و بسیار مدرن است و دور از انتظار نیست که دسترسی به فرودگاه ژنو سوئیس با استفاده از حمل و نقل عمومی بسیار راحت باشد. برای اینکه بخواهید از فرودگاه ژنو به مرکز شهر و یا بالعکس سفر کنید، راه‌های مختلفی وجود دارد:

قطار

همانگونه که گفتیم، فرودگاه ژنو سوئیس در 4 کیلومتری مرکز شهر ژنو قرار دارد. این فرودگاه به سیستم حمل و نقل ریلی سوئیس متصل است و با وجود ایستگاه فرودگاه ژنو، در کمتر از 10 دقیقه می‌توانید به ایستگاه مرکزی ژنو (Genève-Cornavin) برسید.

اتوبوس

اما علاوه بر قطار، با استفاده از اتوبوس نیز می‌توانید بین فرودگاه ژنو و مرکز شهر سفر کنید. در فرودگاه ژنو ایستگاه‌های اتوبوسی وجود دارد که نه تنها شما را به ژنو سوئیس می‌رساند، بلکه با استفاده از آنها می‌توانید به تفرجگاه زمستانی و پیست اسکی شامونی (Chamonix) فرانسه نیز سفر کنید.

تاکسی

اما اگر به دنبال راهی راحت‌تر و سریعتر بودید، می‌توانید از تاکسی نیز برای رفتن از فرودگاه ژنو به مرکز شهر استفاده کنید. البته باید حواستان باشد که حتما از تاکسی‌های ویژه فرودگاه ژنو استفاده کنید و هزینه آن را نیز بر اساس مبلغ مصوب و تاکسیمتر پرداخت کنید.

اشتراک گذاری این پست

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.