راهنمای خرید بهترین سوغات توکیو

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


آخرین تور ها


9 روز فرانسه-ایتالیا (TK2067)

9 روز فرانسه-ایتالیا (TK2067)

11 روز اسپانیا (TK2065)

11 روز اسپانیا (TK2065)

7 روز سوییس (TK2064)

7 روز سوییس (TK2064)

راهنمای خرید بهترین سوغات توکیو

راهنمای خرید بهترین سوغات توکیو

خریدن سوغات توکیو یکی از مهمترین فعالیت‌هایی است که گردشگران تور ژاپن انجام می‌دهند، زیرا توکیو پایتخت و نماینده ژاپن است و عصاره فرهنگ ژاپن در این شهر جمع شده است.
علاوه بر انواع محصولات سنتی و صنایع دستی که از سرتاسر ژاپن در این شهر یافت می‌شود، توکیو نیز سوغاتی‌های مختص به خود را دارد که می‌تواند شما را حسابی شیفته خود سازد.
چه از آن دسته گردشگرانی هستید که دوست دارید تمام وقت خود را صرف خرید و بازارگردی کنید و چه علاقه چندانی به خرید ندارید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مقاله از وبلاگ گردشگری ققنوس با ما همراه باشید.
زیرا در این مقاله قصد داریم تعدادی از بهترین و جذاب‌ترین سوغات توکیو ژاپن را به شما معرفی کنیم و مطمئنیم که شما نیز از آنها خوشتان خواهد آمد.

[lwptoc]

تعدادی از بهترین سوغات توکیو

صنایع دستی آساکوسا - سوغات توکیو
صنایع دستی آساکوسا

صنایع دستی آساکوسا (Asakusa)

منطقه آساکوسا یکی از اصیل‌ترین مناطق توکیو است که قدیمی‌ترین معبد توکیو، یعنی معبد سنسوجی (Senso-ji) را در خود جای داده است. در بیرون از این معبد، یک خیابان 200 متری به نام ناکامیسه (Nakamise) وجود دارد که از مهمترین جذابیت‌های تور توکیو است. در این خیابان تعداد زیادی فروشگاه و مغازه صنایع دستی وجود دارد که می‌توانید بهترین سوغات‌های توکیو را از آنها تهیه کنید.
فانوس‌های کاغذی، انواع عودهای خوشبو، مجسمه‌های چوبی خدایان شینتو و بودایی و … از مهمترین سوغاتی‌های توکیو است که در این خیابان می‌توانید خریداری کنید.

 

[sc name=”highlight” text=”فانوس‌های کاغذی، انواع عودهای خوشبو، مجسمه‌های چوبی خدایان شینتو و بودایی و … از مهمترین سوغاتی‌های توکیو است که در این خیابان می‌توانید خریداری کنید.” ]

 

محصولات کریستالی
محصولات کریستالی

محصولات کریستالی

ژاپن از دیرباز به هنر ساخت محصولات شیشه‌ای زیبا شهرت داشته است و از اوایل قرن هفدهم میلادی که دوران ادو (Edo) در تاریخ ژاپن آغاز شد، این صنعت نیز مورد استقبال قرار گرفت و رشد چشمگیری کرد. ترکیب هنر ساخت محصولات شیشه‌ای شفاف یا رنگی و ایجاد تراش‌های دقیق و هندسی بر روی آنها، باعث شده است تا این محصولات زیبا در سرتاسر دنیا شهرت داشته باشد.
این محصولات زیبا یکی از بهترین سوغات توکیو و ژاپن هستند و می‌توانید با خرید ظروف کریستالی توکیو، خاطرات تور ژاپن را برای همیشه زنده نگه دارید.

[irp posts=”5436″ name=”بهترین مراکز خرید توکیو کدامند؟”]

[irp posts=”5416″ name=”بهترین مراکز خرید ژاپن را می‌شناسید؟”]

 ادو تسومامی کانزاشی
ادو تسومامی کانزاشی

ادو تسومامی کانزاشی (Edo Tsumami Kanzashi)

یکی دیگر از مواردی که تنها مختص این شهر است و می‌توانید به عنوان سوغات توکیو خریداری کنید، ادو تسومامی کانزاشی یا همان گل‌های پارچه‌ای است. این هنر یکی از بهترین صنایع دستی و سوغات ژاپن است که در آن هنرمندان با مهارت تمام، پارچه‌ها را به گل‌هایی زیبا و چشم نواز تبدیل می‌کنند. اگرچه این گل‌های پارچه‌ای بوی گل‌های طبیعی را نمی‌دهد، اما در زیبایی چیزی از آنها کم نخواهد داشت، و عمری طولانی نیز خواهد داشت تا همیشه خاطرات این سفر را در ذهن داشته باشید.

ماسک کابوکی
ماسک کابوکی

ماسک کابوکی (Kabuki face mask)

کابوکی نوعی از نمایش سنتی ژاپنی است که هنرپیشه‌های آن صورت خود را با ماسک‌هایی متناسب با نقش می‌پوشانند. این هنر و در نتیجه این ماسک‌ها، به بخش مهمی از فرهنگ ژاپن تبدیل شده است و در سرتاسر جهان شناخته شده است.
به همین دلیل می‌توانید از این ماسک‌ها به عنوان سوغات توکیو استفاده کنید و یک یا چند عدد از آنها را برای تزئین منزل بخرید.
اما یک پیشنهاد غافلگیر کننده دیگر هم برای شما داریم. امروزه برخی از شرکت‌های لوازم آرایشی و بهداشتی ژاپنی، ماسک‌های صورت خود را با طراحی ماسک‌های کابوکی به بازار ارائه می‌کنند و شما می‌توانید با یک تیر، دو نشان بزنید؛ هم یک سوغاتی توکیو بخرید و هم به سلامت پوست خود برسید.

موز توکیو - سوغات توکیو
موز توکیو

موز توکیو (Tokyo Banana)

بدون شک یکی از خاص‌ترین و بهترین سوغات توکیو، موزهای توکیو است. اما اشتباه نکنید، این موزها میوه نیستند بلکه کیک‌های اسفنجی هستند که به شکل موز رول می‌شوند. این کیک‌ها با کرم‌های خوشمزه‌ای پر می‌شوند و مزه‌ای استثنایی دارند.
کافیست یک بار از این موزهای توکیو خوشمزه امتحان کنید تا شیفته طعم شیرین و لذیذ آن شوید.

جعبه‌های بنتو
جعبه‌های بنتو

جعبه‌های بنتو (Bento Boxes)

صنایع دستی چوبی جایگاه مهمی در فرهنگ ژاپن دارد. از طرفی غذا نیز بخش مهمی از فرهنگ ژاپنی به شمار می‌رود. پس دور از انتظار نیست که ژاپنی‌ها با ترکیب این دو مورد، ظرف‌های غذای چوبی بینظیری بسازند. جعبه‌های بنتو با استفاده از چوب بامبو ساخته می‌شوند و یکی از بهترین انواع سوغات توکیو هستند که می‌توانید انواع مختلف غذاها را در آنها نگهداری کنید و نگران از بین رفتن طعم آنها نباشید.

[irp posts=”5425″ name=”حمل و نقل عمومی در ژاپن؛ سریع، دقیق و مطمئن”]

فوروشیکی
فوروشیکی

فوروشیکی (Furoshiki)

اما اگر قصد داشتید جعبه‌های بنتو را به عنوان سوغات توکیو خریداری کنید، بد نیست فوروشیکی نیز بخرید. فوروشیکی پارچه‌ای با ابعاد و طرح‌های مختلف است که ژاپنی‌ها برای بسته بندی ظرف‌های غذا و دیگر موارد از آنها استفاده می‌کنند. اما علاوه بر اینکه می‌توانید از این پارچه‌های زیبا به عنوان بقچه استفاده کنید، می‌توانید از آنها در تزئین منزل و دکوراسیون نیز کمک بگیرید.

اشتراک گذاری این پست

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.