جاذبه های کمتر شناخته شده جمهوری چک

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


آخرین تور ها


9 روز فرانسه-ایتالیا (TK2067)

9 روز فرانسه-ایتالیا (TK2067)

11 روز اسپانیا (TK2065)

11 روز اسپانیا (TK2065)

7 روز سوییس (TK2064)

7 روز سوییس (TK2064)

جاذبه های کمتر شناخته شده جمهوری چک

جاذبه های کمتر شناخته شده جمهوری چک

جاذبه های کمتر شناخته شده جمهوری چک

 

اگر چه جمهوری چک یکی از کشورهای کوچکتر قاره اروپا است، اما مسافرانی را که به دنبال برخی از بهترین مکان های دیدنی برای بازدید در اروپای مرکزی هستند از سفر به جمهوری چک لذت خواهید برد. با توجه به وسعت این کشور و به لطف یک سیستم حمل و نقل عمومی درجه یک برای رفت و آمد در چک با هیچ مشکلی مواجه نخواهید شد، به ویژه برای گردشگرانی که قصد دارند بیشتر وقت خود را در پایتخت زیبای کشور یعنی پراگ با جاذبه های دیدنی بی پایان بگذرانند.

در حالی که پراگ دارای تعداد بسیار زیادی از جاذبه های جمهوری چک است، اما مکان های جذاب دیگری دورتر از پراگ وجود دارد که برای بازدید از آنها به اتومبیل نیاز خواهید داشت. جذابه های برجسته سفر در چک شامل بسیاری از پارک های ملی زیبا و مناطق حفاظت شده است. یکی از محبوب‌ترین آنها Bohemian Paradise نامیده می‌شود، منطقه‌ای با زیبایی طبیعی فراوان و خاص که دارای صخره‌های بسیار باشکوه و بسیاری از قلعه‌های قدیمی زیبا است.

از مناطقی که ارزش فراوانی برای بازدید دارد، پارک ملی Podyjí در موراویا است که به دلیل جنگل های بزرگ و دست نخورده اش محبوب است. در طول مسیر در این پارک، با دهکده‌ها و شهرهای قدیمی متعددی برخورد خواهید کرد که بسیاری از آنها از قرون وسطی تا بحال تغییری نکرده‌اند و کلیساها، کاخ‌ها و میدان‌های عمومی قدیمی را در خود جای داده‌اند که از دیدن آن لذت خواهید برد. در این مقاله فهرستی از برترین جاذبه‌های گردشگری جمهوری چک را معرفی خواهیم کرد.

 

جاذبه های جمهوری چک - آژانس ققنوس

 

قلعه پراگ (Prague Castle)

برای اکثر مسافران، بهترین جاذبه های جمهوری چک برای بازدید قلعه پراگ (Pražský hrad) است. (بازدید از قلعه پراگ در برنامه سفرهای آژانس ققنوس موجود است). قلعه پراگ در محله Hradcany شهر قرار دارد و قدمت آن به اواخر قرن دهم می‌رسد، قرن‌ها مرکز تاریخ اروپای شرقی بوده است و محل زندگی امپراتوران روم باستان، هابسبورگ‌ها، پادشاهان بوهمی و اخیراً رئیس جمهور جمهوری چک بوده است.

این قلعه که بزرگترین قلعه در جهان از نظر مساحت است در طول تاریخ 1000 ساله خود، دستخوش تغییرات چشمگیر بسیاری در سبک معماری خود شده است که شواهد آن را می توان در ساختمان های متعددی که در طول قرن ها در درون دیوارهای آن ساخته شده است مشاهده کرد.

از ویژگی های برجسته این قلعه می توان به کلیسای جامع زیبای سنت ویتوس، کلیسای سنت جورج، برج پودر و مسیر طلایی با کارگاه های قرون وسطایی اشاره کرد. همچنین کاخ سلطنتی قدیمی با تالار باشکوه ولادیسلاو بسیار بزرگ است که از آن برای میزبانی مسابقات شوالیه‌ای استفاده می‌شد و در کنار آن باغ سلطنتی قرن شانزدهمی مجاور با فواره دیدنی‌اش مکان دیدنی این قلعه هستند. برای بازدید از این قلطه راهنمای تورانگلیسی زبان و راهنمای صوتی در دسترس هستند.

 

جاذبه های جمهوری چک - آژانس ققنوس

 

پل چارلز پراگ (Prague’s Charles Bridge)

تقریبا غیر ممکن است که از پراگ بازدید کنید و زمانی را صرف عبور و بازدید از مهمترین گذرگاه رودخانه شهر یعنی پل تماشایی چارلز (Karluv Most) نکنید.

این سازه معروف که بر روی رودخانه ولتاوا قرار گرفته است در سال 1357 میلادی ساخته شده است و دارای نقاط دیدنی منحصر به فرد بسیاری در طول دهانه 520 متری خود از جمله مجسمه های بسیار زیبا است. شاید مشهورترین این مجسمه ها که همنام همین پل هم هست مربوط به امپراتور چارلز چهارم، امپراتور روم باستان، و همچنین مجسمه جان نپوموک از مقدس ترین قدیس های کشور در سال 1683 باشد که از قضا، عمداً در ولتاوا غرق شد.

این پل در بین گردشگران بسیار محبوب است و به دلیل مناظر زیبایش مکانی فوق العاده برای عکاسان است. مناظر این پل در هنگام سحر و غروب که جمعیت کمتری در اطراف آن است مناظر بسیار زیبایی برای عکاسی هستند.

 

جاذبه های جمهوری چک - آژانس ققنوس

 

کلیسای جامع سنت ویتوس (St. Vitus Cathedral)

کلیسای جامع سنت ویتوس، بخشی از مجموعه قلعه پراگ است که بیشتر به عنوان خانه جواهرات تاج گذاری بوهمی و همچنین مقبره مقدس ترین قدیس مردم چک، سنت ونسلاس شناخته می شود.

این کلیسا تاریخی طولانی دارد و قدمت آن به سال 925 برمی گردد، زمانی که شاهزاده ونسلاس کلیسای کوچکی را در این مکان ساخت. این ساختمان همراه با شهر پراگ رشد کرد و پس از رسیدن پراگ به مقام اسقفی به کلیسایی بزرگ تبدیل شد. در دوره دیگری از گسترش و تحولات این کلیسا مابین سال های 1344 و 1419 تبدیل آن به یک کلیسای جامع گوتیک آغاز شد و کلیسای سنت ونسلاس ساخته شد. همچنین ساخت و ساز و تعمیرات در اواخر قرن 18 با افزودن عناصر نئوگوتیک از سر گرفته شد.

از جاذبه های برجسته که در هنگام بازدید از این کلیسا وجود دارد می توان به درهای برنزی مزین شده به نقش برجسته‌های تاریخ کلیسای جامع، پنجره‌های شیشه‌ای رنگارنگ و مقبره سلطنتی اشاره کرد. گردشگران با دیدن دیوار نقاشی هایی که تصاویری از صلیب ها در قرن چهاردم  و همچنین صحنه هایی از زندگی سنت ونسلاس را به تصویر کشیده اند، شگفت زده می شوند.

 

جاذبه های جمهوری چک - آژانس ققنوس

 

میدان شهر قدیمی پراگ و میدان Wenceslas(Prague’s Old Town Square & Wenceslas Square)

این شهر که در تقاطع مسیرهای تجاری قرار داشته، هنوز هم ساختمان هایی دارد که قدمت آنها به قرن دهم بازمی گردد. میدان شهر قدیمی پراگ اولین بازار شهر بوده و علاوه بر خانه‌های قرون وسطایی بسیاری که در اطراف آن قرار دارد، از مهمترین و تماشایی ترین مکان های تاریخی این شهر است. این میدان تالار شهر قدیمی که ساعت نجومی در آن واقع شده  و همچنین کلیسای سنت نیکلاس را در خود جای داده است.

این میدان بسیاری از لحظات تعیین کننده در تاریخ چک، از جمله اعدام در ملاء عام و اعتراضات سیاسیرا به خود دیده است. در مرکز این میدان مجسمه ای از اصلاح طلب پروتستان یان هوس قرار دارد و همه ساله در ماه دسامبر میزبان بازارهای سنتی کریسمس در پراگ است.

تنها با پنج دقیقه پیاده روی از میدان شهر قدیمی به میدان Wenceslas خواهید رسید. این میدان در یک فضای عمومی بزرگ در قرن چهاردهم به عنوان بازار اسب ساخته شده است ، اما امروزه از آن برای رژه ها، جشنواره ها و گاهی اوقات تظاهرات ها استفاده می شود. میدان Wenceslas یک منطقه توریستی محبوب در پراگ می باشد که مملو از هتل ها، رستوران ها، مراکز خرید و تفریحی است. ساختمان اصلی موزه ملی که یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های شهر است، پس‌زمینه‌ای خیره‌کننده به میدان داده و منظره زیبایی برای عکاسی وجود آورده است.

 

جاذبه های جمهوری چک - آژانس ققنوس

 

اشتراک گذاری این پست

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.