بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل در ویتنام

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


آخرین تور ها


9 روز فرانسه-ایتالیا (TK2067)

9 روز فرانسه-ایتالیا (TK2067)

11 روز اسپانیا (TK2065)

11 روز اسپانیا (TK2065)

7 روز سوییس (TK2064)

7 روز سوییس (TK2064)

بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل در ویتنام

بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل در ویتنام

اگرچه ما ویتنام را به عنوان یک مقصد گردشگری هیجان انگیز با طبیعت بکر و تاریخ غنی می‌شناسیم، اما تحصیل در ویتنام نیز یکی از دلایلی است که می‌توان این کشور را در فهرست مقصدهای سفر و مهاجرت تحصیلی قرار داد.
با توجه به وجود دانشگاه‌های معتبر و با توان علمی بالا در این کشور، پذیرش تحصیلی از ویتنام و ادامه تحصیل در ویتنام می‌تواند گزینه خوبی برای شما باشد. در ادامه به تعدادی از بهترین دانشگاه‌های ویتنام آشنا خواهید شد.

• دانشگاه ملی ویتنام

• دانشگاه ملی کشاورزی ویتنام

• دانشگاه دانانگ

• دانشگاه فنی هوشی مین

• دانشگاه Can Tho

[ps2id id=’1′ target=”/]

1. دانشگاه ملی ویتنام هانوی، برترین دانشگاه برای تحصیل در ویتنام

دانشگاه ملی ویتنام (The Vietnam National University) که به اختصار VNU خوانده می‌شود، برترین دانشگاه برای ادامه تحصیل در ویتنام است. این دانشگاه در شهر هانوی، پایتخت ویتنام، واقع شده است و یکی از بهترین مراکز آموزش عالی در منطقه جنوب شرقی آسیاست. این دانشگاه متوسط با برگزاری یک آزمون ورودی و با توجه به سابقه تحصیلی و علمی داوطلبان، پذیرش تحصیلی انجام می‌دهد و بدون شک اولین انتخاب دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل در ویتنام است.
دانشگاه ملی ویتنام در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو می‌پذیرد. از آنجاییکه دانشگاه VNU یک دانشگاه مادر برای تحصیل در ویتنام به شمار می‌رود، تقریباً می‌توانید برای هر رشته‌ای که دوست دارید اقدام کنید؛ چه قصد تحصیل پزشکی در ویتنام را داشته باشید، چه بخواهید در رشته‌های مدیریت درس بخوانید. این دانشگاه رشته‌های تحصیلی زیر را ارائه می‌کند:

• هنر و علوم انسانی

• مدیریت و علوم اجتماعی

• زبان و فرهنگ

• پزشکی

• مهندسی

• علوم پایه و تکنولوژی

[irp posts=”4258″ name=”بهترین شهرهای ویتنام برای سفر”]

[irp posts=”3639″ name=”بهترین دانشگاه های اسپانیا برای پذیرش تحصیلی”]

[ps2id id=’2′ target=”/]

2. دانشگاه ملی کشاورزی ویتنام، هانوی

هانوی پایتخت ویتنام است و طبیعتاً علاوه بر دانشگاه ملی ویتنام یا همان VNU، دانشگاه‌های دیگری نیز در این شهر وجود دارد که می‌توانید برای ادامه تحصیل در ویتنام آنها را انتخاب کنید. یکی از این دانشگاه‌ها، دانشگاه ملی کشاورزی ویتنام (Vietnam National University of Agriculture) است.
اما اشتباه نکنید. اگرچه نام دانشگاه VNUA کشاورزی است و این دانشگاه در ارائه رشته‌های مرتبط با مهندسی کشاورزی تخصص بالایی دارد، اما این تمام رشته‌های تحصیلی این دانشگاه نیست. اگر شما دانشگاه VNUA را برای تحصیل در ویتنام انتخاب کنید، می‌توانید در هر یک از رشته‌های هنر، علوم انسانی، مدیریت، علوم اجتماعی، پزشکی و دندانپزشکی، مهندسی و علوم پایه تحصیل کنید. در واقع این دانشگاه نیز مانند دانشگاه ملی ویتنام، یک دانشگاه جامع و مادر به شمار می‌رود.

[ps2id id=’3′ target=”/]

3. دانشگاه دانانگ، دانانگ

دانشگاه دانانگ ویتنام یک مرکز آموزش عالی غیرانتفاعی است که در سواحل جنوبی ویتنام و شهر دانانگ تاسیس شده است. این دانشگاه با داشتن حدود 45 هزار دانشجو، یکی از بزرگترین دانشگاه‌های ویتنام و انتخابی عالی برای ادامه تحصیل در ویتنام به شمار می‌رود. همچنین تعدادی از پردیس‌های دانشگاه دانانگ ویتنام در شهر Kon Tum واقع شده است.
دانشگاه دانانگ نیز از جمله دانشگاه‌های جامع ویتنام است که می‌توانید برای تحصیل در رشته‌های مختلفی از قبیل هنر، مدیریت، علوم اجتماعی، مهندسی، علوم پایه و … از آن پذیرش تحصیلی بگیرید.

[ps2id id=’4′ target=”/]

4. دانشگاه فنی هوشی مین، هوشی مین

هوشی مین بزرگترین شهر کشور ویتنام و دومین شهر مهم آن پس از هانوی است. به همین دلیل دانشگاه‌های هوشی مین نیز از کیفیت بالایی برخوردارند و می‌توانید با خیال راحت این شهر را برای ادامه تحصیل در ویتنام انتخاب کنید.
دانشگاه فنی هوشی مین (Ho Chi Minh City University of Technology) یا HCMUT یکی از برترین دانشگاه‌های شهر هوشی مین و ویتنام است که با داشتن بیش از 24 هزار دانشجو، آماده پذیرش دانشجویان بومی و بین‌المللی است.
برای پذیرش تحصیلی از این دانشگاه باید مدارک و سابقه علمی خود را ارائه کنید و در صورت داشتن صلاحیت علمی، به ادامه تحصیل در این دانشگاه بپردازید. دانشگاه فنی هوشی مین تخصص بالایی در ارائه رشته‌های فنی و مهندسی دارد اما با این حال برخی از رشته‌های دیگر مانند هنر و مدیریت نیز در این دانشگاه به دانشجویان متقاضی ارائه می‌شوند.

[ps2id id=’5′ target=”/]

5. دانشگاه Can Tho، دلتای مکونگ

دلتای مکونگ منطقه‌ای در جنوب ویتنام است که به داشتن رودها و تالاب‌های متعدد شهره است. اما علاوه بر این ویژگی‌های جغرافیایی، به یک چیز دیگر نیز شهرت دارد؛ دانشگاه Can Tho.
دانشگاه Can Tho مرکز فرهنگی، علمی و تکنولوژیک این منطقه به شمار می‌رود که پذیرای بیش از 54 هزار دانشجوی بومی و بین‌المللی است. همچنین علاوه بر رشته‌های تحصیلی معمول، دانشگاه Can Tho میزبان دوره‌های کارآموزی از کشورهای بلژیک، ژاپن و ایالات متحده آمریکا است.
هدف اصلی از تاسیس دانشگاه Can Tho یا CTU، اجرای تحقیقات علمی و آموزش نیروی متخصص برای رشد علمی و تکنولوژیک این منطقه از ویتنام است. با در نظر گرفتن این ویژگی، دانشگاه Can Tho می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها برای تحصیل در ویتنام باشد زیرا برنامه‌های این دانشگاه به گونه‌ای است که سعی دارد با آموزش صحیح، نیروی کاربردی و متخصص تحویل جامعه دهد.

ویتنام در سال‌های اخیر توانسته با برنامه‌ریزی و مدیریت صحیح، سطح علمی خود را افزایش دهد و تحصیل در ویتنام را به یکی از اولین انتخاب‌های دانشجویان تبدیل کند.

اشتراک گذاری این پست

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.