همه چیز درباره تحصیل در اسپانیا

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


آخرین تور ها


9 روز فرانسه-ایتالیا (TK2067)

9 روز فرانسه-ایتالیا (TK2067)

11 روز اسپانیا (TK2065)

11 روز اسپانیا (TK2065)

7 روز سوییس (TK2064)

7 روز سوییس (TK2064)

همه چیز درباره تحصیل در اسپانیا

همه چیز درباره تحصیل در اسپانیا

این روزها دانشجویان بسیاری متقاضی مهاجرت تحصیلی هستند و تحصیل در اسپانیا یکی از مهمترین اهدافی است که بسیاری از این افراد در سر دارند. تحصیل در اسپانیا انتخاب هوشمندانه‌ای برای آن دسته از دانشجویانی است که به دنبال تحصیلات دانشگاهی باکیفیت و با قیمت مناسب هستند. دانشگاه‌های اسپانیا نیز مانند اکثر کشورهای اروپای غربی، از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند و دانشجویان بین‌المللی متعددی را در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در رشته‌های مختلف پذیرش می‌کنند.
اگر شما نیز به فکر مهاجرت تحصیلی به یک کشور خارجی هستید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا با صفر تا صد تحصیل در اسپانیا آشنا شوید.

[lwptoc]

آشنایی با اسپانیا

اسپانیا دومین مقصد گردشگری جهان بعد از فرانسه است که در غرب اروپا و شبه جزیره ایبری واقع شده است. اسپانیا که تنها با فرانسه و پرتغال مرز مشترک دارد، کشوری بسیار زیبا با تاریخ و فرهنگ غنی است که به خاطر معماری، غذا و آب و هوای بینظیر خود در میان جهانیان شهرت دارد.
اسپانیا از چندین منطقه با خودمختاری نسبی برخوردار است که هر کدام فرهنگ و حتی زبان مختص به خود را دارند که همین موضوع باعث جذابیت بیشتر این کشور می‌شود. همچنین مناظر طبیعی اسپانیا نیز بسیار متنوع است و در این کشور هر چیزی از ساحل تا کوهستان و بیابان پیدا خواهید کرد.
اگرچه این موارد باعث جذابیت این کشور زیبا می‌شود، اما شاید این موارد به اندازه کیفیت دانشگاه‌های این کشور برای ادامه تحصیل در اسپانیا نقش نداشته باشد. پس بهتر است سریع‌تر به سراغ این موضوع برویم.

دانشگاه‌های اسپانیا
دانشگاه‌های اسپانیا

دانشگاه‌های اسپانیا

ممکن است افراد مختلفی این سوال را داشته باشند که چرا تحصیل در اسپانیا انتخاب مناسبی برای دانشجویان بین‌المللی است. کیفیت دانشگاه‌های اسپانیا مهمترین دلیلی است که باید این کشور را برای ادامه تحصیل باید انتخاب کنید.
در شهرهای اسپانیا دانشگاه‌های قدیمی و جدید متعددی وجود دارد که می‌توانید با توجه به شرایط و علاقه خود، یکی از آنها را برای ادامه تحصیل در اسپانیا انتخاب کنید. این دانشگاه‌ها اکثرا از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند و با کسب رتبه‌های برتر در بین دانشگاه‌های جهان، شهرتی بین‌المللی دارند.
اما یکی از معایب تحصیل در اسپانیا، زبان رایج در دانشگاه‌های این کشور است. اکثر رشته‌های تحصیلی در اسپانیا به زبان اسپانیایی است و برای تحصیل در اسپانیا باید به زبان اسپانیایی تسلط داشته باشید. البته در سال‌های اخیر این روند کمی تغییر کرده است و تحصیل در اسپانیا به زبان انگلیسی نیز کم کم در حال افزایش است.

 

[sc name=”highlight” text=”اکثر رشته‌های تحصیلی در اسپانیا به زبان اسپانیایی است و برای تحصیل در اسپانیا باید به زبان اسپانیایی تسلط داشته باشید. البته در سال‌های اخیر این روند کمی تغییر کرده است و تحصیل در اسپانیا به زبان انگلیسی نیز کم کم در حال افزایش است.” ]

 

شهریه و هزینه تحصیل در اسپانیا

یکی دیگر از مواردی که باعث می‌شود برای ادامه تحصیل به این کشور فکر کنید، هزینه تحصیل در اسپانیا است. اسپانیا از منظر هزینه تحصیلی، از ارزان‌ترین کشورهای اتحادیه اروپا است و به همین دلیل می‌توانید حساب ویژه‌ای روی ادامه تحصیل در اسپانیا باز کنید.
به طور میانگین هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی بین 750 تا 2500 یورو در سال و هزینه تحصیل ارشد در اسپانیا حدود 1000 تا 3500 یورو در سال خواهد بود. این هزینه کم باعث شده است تا اسپانیا به عنوان کشوری ارزان برای ادامه تحصیل شناخته شود.
اما باید در نظر داشته باشید که دانشگاه‌های خصوصی شهریه بیشتری دریافت می‌کنند و هزینه تحصیل در آنها می‌تواند تا 20 هزار یورو نیز افزایش داشته باشد.
همچنین یکی دیگر از مواردی که برای تحصیل در اسپانیا باید در نظر داشته باشید، هزینه زندگی در این کشور است. اگرچه هزینه زندگی در مناطق مختلف اسپانیا با یکدیگر متفاوت است، اما به طور کلی می‌توانید زندگی راحتی را در این کشور تجربه کنید.
شهرهای بزرگ مانند بارسلونا و مادرید نسبت به دیگر شهرهای این کشور گرانتر هستند، اما می‌توانید در شهرهایی مانند والنسیا و سویا با هزینه کمتری زندگی خود را سپری کنید.
اما خوشبختانه دانشجویان بین‌المللی که تحصیل در اسپانیا را انتخاب می‌کنند، اجازه کار نیز دارند تا بتوانند از پس زندگی و تحصیل در اسپانیا برآیند. البته باید در نظر داشته باشید که این کار به صورت پاره وقت خواهد بود و تنها اجازه دارید 10 ساعت در هفته کار کنید. اما با همین میزان نیز می‌توانید بخش قابل توجهی از هزینه‌های خود را پرداخت کنید.

مدارک مورد نیاز برای تحصیل در اسپانیا
مدارک مورد نیاز برای تحصیل در اسپانیا

مدارک مورد نیاز برای تحصیل در اسپانیا

حال که با مزایای تحصیل در اسپانیا آشنا شدید، بهتر است به فکر جمع کردن مدارک مورد نیاز پذیرش تحصیلی در این کشور باشید.
اگر قصد دارید برای تحصیل در مقطع کارشناسی به اسپانیا سفر کنید، باید مدارک زیر را داشته باشید:

• فهرست ریزنمرات دبیرستان
• رزومه تحصیلی
• انگیزش‌نامه
• مدرک زبان اسپانیایی

البته برای تحصیل در مقطع کارشناسی باید آزمون Selectividad را نیز پشت سر بگذارید. این آزمون چهار مرحله دارد که به ترتیب عبارتند از تجزیه و تحلیل متن اسپانیایی، آشنایی با تاریخ یا فلسفه اسپانیا، زبان خارجی (بین یکی از زبان‌های فرانسوی، انگلیسی، آلمانی، پرتغالی یا ایتالیایی) و قسمت عمومی (بین یکی از موارد هنر، مهارت‌های شخصی، علم و فناوری و موسیقی).
مدارک مورد نیاز برای مقطع کارشناسی ارشد و همچنین تحصیل دکترا در اسپانیا نیز به طور کلی به همین صورت است. از آنجایی که هر دانشگاه ممکن است مدارک خاصی را از شما درخواست کند، پیشنهاد می‌کنیم حتما به فهرست مدارک مورد نیاز دانشگاه خود مراجعه کنید.

اشتراک گذاری این پست

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.