فرانکفورت، از تاریخچه تا مراکز خرید

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


آخرین تور ها


9 روز فرانسه-ایتالیا (TK2067)

9 روز فرانسه-ایتالیا (TK2067)

11 روز اسپانیا (TK2065)

11 روز اسپانیا (TK2065)

7 روز سوییس (TK2064)

7 روز سوییس (TK2064)

فرانکفورت، از تاریخچه تا مراکز خرید

فرانکفورت، از تاریخچه تا مراکز خرید

فرانکفورت پر جمعیت ترین شهر در ایالت هسن آلمان با ۷۹۱۰۰۰ نفر جمعیت است که در کنار یکی از مهمترین رودخانه های این کشور بنام ماین قرار دارد. فرانکفورت مرکز بانکی و کسب کار اتحادیه اروپاست و بانک مرکزی اروپا در این شهر است.

 

شهر فرانکفورت

 

از دیدگاه تاریخی این شهر به قرن اول قبل از میلاد باز میگردد و سکونتگاهایی از سلتی و ژرمنی یافت شده است همچنین شواهدی از رومی‌ها از قرن اول و دوم میلادی وجود دارد. این شهر در سال ۵۰۰ پس از میلاد پس از آنکه فرانکها  آلمانیها را به سمت جنوب راندند به وجود آمد.

 

فرانک‌ها

 

فرانکفورت چگونه صنعتی شد؟

فرانکفورت از سال ۱۳۷۲ تا ۱۸۰۶ یک شهر امپراتوری آزاد بود. در سال ۱۸۱۰ این شهر توسط ناپلئون پایتخت دوک نشین بزرگ فرانکفورت قرار گرفت ولی در سال ۱۸۱۵ و پس از سقوط ناپلئون این شهر دوباره یک شهر آزاد شد. از سال ۱۸۱۶ تا ۱۸۶۶ این شهر مقر مجلس و پایتخت بود. در سال ۱۸۶۶ این شهر توسط پروس فتح شد و از آن تاریخ دیگر شهری آزاد نبود. فرانکفورت پس از پیوستن به آلمان تبدیل به شهر صنعتی گردید.

 

نبرد پروس

 

بناهای مدرن جایگزین ساختمان‌های تاریخی

تا قبل از جنگ جهانی دوم این شهر که در اطراف قلعه امپراطوری رشد کرده بود. بزرگترین شهر قرون وسطایی آلمان بود که هنوز دست نخورده باقی مانده بود. و یکی از بزرگترین صنایع نظامی و مهمات سازی آلمان نازی بود. اما این شهر زیبا در سال ۱۹۴۴ توسط متفقین بمباران و ویران شد. پس از جنگ بجای ساختمان‌های تاریخی ساختمانهای اداری چند طبقه و آسمانخراش و بناهای مدرن جای آن را گرفت.

 

فرانکفورت قبل از جنگ جهانی دوم

 

در فرانکفورت از سال ۱۲۴۰ نمایشگاه‌های تجاری و صنعتی مختلفی برگزار می‌گردد محل برگزاری نمایشگاهی فرانکفورت یکی از مهمترین نمایشگاه‌های جهان است و از مهمترین نمایشگاه های سالیانه آن نمایشگاه خودرو و نمایشگاه کتاب و کامپیوتر است.

 

نمایشگاه‌های تجاری و صنعتی

 

فرانکفورت اکنون یکی از مهمترین شهرهای مالی تجارتی و فناوری می‌باشد و بورس مهمی در این شهر وجود دارد. فرودگاه فرانکفورت یکی از بزرگترین و مدرن ترین فرودگاههای جهان است و یکی از شلوغ ترین فرودگاههای اروپاست. فرانکفورت همچنین یکی از نقاط کلیدی برای ترافیک رودخانه‌ای ریلی و جاده‌ای است.

دانشگاه یوهان ولفگانگ گوته فرانکفورت که در سال ۱۹۱۴ تاسیس گردیده یکی از بزرگترین موسسات آموزش عالی آلمان است.

 

دانشگاه یوهان ولفگانگ

 

باغ وحش این شهر یکی از بهترین‌های آلمان است. از دیگر جاذبه‌های شهر می‌توان از موسسه هنری استدل و گالری شهرداری موزه تاریخ طبیعی سنکنبرگ نام برد.

زادگاه یوهان ولفگانگ فون گوته در جنگ جهانی دوم به آتش کشیده شد اما بعد از جنگ بازسازی گردید و در مجاورت آن موزه و کتابخانه گوته قرار دارد.

 

یوهان ولفگانگ فون گوته

 

میدان‌های رومانتیک و خانه‌های بزرگ

آلمان بعد از جنگ بیکار ننشست و بخشی از شهر قرون وسطایی را بازسازی کردند بخصوص بین کلیسای جامع  و میدان رومر که زندگی جدیدی به آن بخشیدند اکنون در این محله کوچه های تاریخی  میدانهای رومانتیک حیاط‌های زیبا و خانه های بزرگ باز سازی شده است این قسمت در سال ۲۰۱۷ تقریبا کامل شده و هنوز هم باز سازی ادامه دارد.

و اما درباره بنای رومر که اولین ساختمان شهرداری این شهر بوده که بزودی برای اداره این شهر شکوفا و پاسخگویی به نیازهای آن کوچک بوده و در سال ۱۴۱۵ تخریب گردید. در سال ۱۴۰۵ تصمیم گرفته شده که این دو ساختمان جهت شهرداری خریداری گردد. این دو خانه بنام های رومر و گلدنر شوان  از آن زمان تا کنون به خانه تالار شهر فرانکفورت عمل کرده است.

 

عمارت رومر

 

همانطور که می‌دانید آلمان یکی از مراکز خرید برای همه اروپائیان است چون اجناس با کیفیت در سطوح مختلف قیمتی و با قیمت معقول در آن وجود دارد و اما یکی از مهمترین خصیصه های این شهر داشتن یک مرکز خرید بزرگ زیبا و کامل می‌باشد در محله زیبای زایل از همه برندها و فروشگاه‌های بزرگ شعبه وجود دارد.

 

مراکز خرید فرانکفورت

 

همچنین مراکز خرید زیبا و دیدنی فراوان که همه اشتهای مشتاقان خرید را تامین می‌نماید . فرانکفورت همیشه از شهرهای محبوب من بوده است.

اگر علاقه دارید به کشور آلمان سفر کنید آژانس مسافرتی ققنوس شما رو در این سفر همراهی می‌کند. ققنوس برای نوروز یک تور ۱۰ روزه جذاب به کشورهای سوئیس – آلمان – اتریش و تور ۹ روزه فرانسه – بلژیک – آلمان رو برای شما عزیزان تدارک دیده و قطعا یک سفر به یاد اندنی برای شما عزیزان خواهد بود. برای دریافت لیست کامل تورهای نوروزی می‌توانید همه تورهای نوروزی رو مشاهده کنید.

 

نویسنده: شهرام کهن زاد

اشتراک گذاری این پست

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.