فرودگاه باراخاس مادرید، بزرگترین فرودگاه اسپانیا

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


آخرین تور ها


9 روز فرانسه-ایتالیا (TK2067)

9 روز فرانسه-ایتالیا (TK2067)

11 روز اسپانیا (TK2065)

11 روز اسپانیا (TK2065)

7 روز سوییس (TK2064)

7 روز سوییس (TK2064)

فرودگاه باراخاس مادرید، بزرگترین فرودگاه اسپانیا

فرودگاه باراخاس مادرید، بزرگترین فرودگاه اسپانیا

 

اسپانیا از جذابترین مقصدهای گردشگری دنیاست و هر سال بیش از ۸۰ میلیون گردشگر، برای تماشای جاهای دیدنی اسپانیا به این کشور سفر می‌کنند. از آنجاییکه مادرید پایتخت و یکی از دو مقصد اصلی گردشگری در این کشور است، فرودگاه باراخاس مادرید اولین مقصد بسیاری از گردشگران تور اسپانیا خواهد بود.
فرودگاه بین‌المللی مادرید بزرگترین فرودگاه اسپانیا است که بیشترین حجم ترافیک هوایی این کشور را به خود اختصاص داده است.
اگر دوست دارید پیش از سفر به اسپانیا با فرودگاه باراخاس مادرید بیشتر آشنا شوید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

[lwptoc]

درباره فرودگاه باراخاس مادرید
درباره فرودگاه باراخاس مادرید

درباره فرودگاه باراخاس مادرید

فرودگاه باراخاس مادرید (Madrid Barajas Airport Spain)، فرودگاه اصلی شهر مادرید و بزرگترین فرودگاه بین‌المللی اسپانیا است. این فرودگاه در سال ۱۹۲۷ میلادی ساخته شد و از سال ۱۹۳۱ میلادی پذیرای پروازهای داخلی و خارجی از آن انجام گرفت. اولین مسیر پروازی برنامه ریزی شده از فرودگاه مادرید در اسپانیا، به مقصد بارسلونا بود و جالب است بدانید که تا سال ۲۰۰۸، این مسیر پرترددترین مسیر هوایی دنیا بود که بیش از ۹۰۰ پرواز در هفته داشت.
فرودگاه بین‌المللی مادرید کار خود را با یک ترمینال و ظرفیت ۳۰ هزار مسافر در سال آغاز کرد. اما در حال حاضر این فرودگاه با ۵ ترمینال مختلف و جابجایی بیش از ۶۱ میلیون مسافر در سال، ششمین فرودگاه شلوغ قاره اروپا است. همچنین پس از فرودگاه شارل دوگل پاریس، فرودگاه باراخاس مادرید دومین فرودگاه بزرگ قاره سبز است.
دلیل نامگذاری فرودگاه مادرید به باراخاس، به خاطر قرارگیری این فرودگاه در کنار منطقه باراخاس مادرید است. فرودگاه مادرید باراخاس در شمال شرق شهر مادرید واقع شده و با مرکز تاریخی مادرید مانند میدان پوئرتا دل سول و میدان مرکزی مادرید، تنها ۱۳ کیلومتر فاصله دارد. همچنین منطقه تجاری مادرید با فرودگاه تنها ۹ کیلومتر فاصله دارد و همین موضوع، یکی از مزیت‌های فرودگاه بین‌المللی مادرید به شمار می‌رود.

 

[sc name=”highlight” text=”در حال حاضر این فرودگاه با 5 ترمینال مختلف و جابجایی بیش از 61 میلیون مسافر در سال، ششمین فرودگاه شلوغ قاره اروپا است. همچنین پس از فرودگاه شارل دوگل پاریس، فرودگاه باراخاس مادرید دومین فرودگاه بزرگ قاره سبز است” ]

 

اما علاوه بر موقعیت این فرودگاه در شهر مادرید، موقعیت فرودگاه باراخاس در قاره اروپا نیز حائز اهمیت است. این فرودگاه را می‌توان دروازه ورود به شبه جزیره ایبری دانست و مقصد بسیاری از افرادی است که قصد دارند به طور زمینی یا حتی با پروازهای محلی، به غربی‌ترین منطقه اروپا سفر کنند. همچنین این فرودگاه نقطه اتصالی برای ارتباط دو قاره اروپا و آمریکای جنوبی نیز به شمار می‌رود.
اگرچه این فرودگاه بیشتر با نام باراخاس شناخته می‌شود و کد بین‌المللی یاتای آن نیز MAD است، اما از سال ۲۰۱۴ نام آن به طور رسمی به فرودگاه آدولفو سوائرز تغییر کرد. آدولفو سوارز اولین نخست وزیر اسپانیا بود که نقش مهمی در تغییر حکومت اسپانیا از دیکتاتوری ژنرال فرانکو به دموکراسی ایفا کرده بود.
علاوه بر تمام این موارد، معماری فرودگاه باراخاس مادرید نیز بسیار پیشرفته است و گردشگران به راحتی می‌توانند مسیر خود را در این فرودگاه پیدا کنند. در ادامه می‌توانید پلان فرودگاه باراخاس مادرید را مشاهد کنید.

پلان فرودگاه باراخاس مادرید
پلان فرودگاه باراخاس مادرید
پلان فرودگاه باراخاس مادرید
پلان فرودگاه باراخاس مادرید

دسترسی به فرودگاه باراخاس مادرید

همانطور که گفتیم فرودگاه باراخاس مادرید فاصله بسیار کمی با مرکز شهر دارد. همین موضوع باعث شده است تا دسترسی به این فرودگاه با استفاده از حمل و نقل عمومی در اسپانیا فوق العاده راحت باشد. برای دسترسی به فرودگاه باراخاس مادرید می‌توانید از راه‌های زیر استفاده کنید:

مترو

خط ۸ متروی مادرید که از ایستگاه Nuevos Ministerios در مرکز مادرید آغاز می‌شود، شما را ظرف مدت ۱۲ الی ۱۵ دقیقه به تمامی ترمنیال‌های این فرودگاه اسپانیا می‌رساند. با خرید یک بلیت ۴.۵ تا ۵ یورویی، می‌توانید از تمامی ترمینال‌های فرودگاه به ایستگاه‌های محدوده A مترو سفر کنید. همچنین این خط مترو در برخی از ایستگاه‌ها با شبکه راه آهن اسپانیا تلاقی دارد.

اتوبوس

اتوبوس یکی دیگر از وسایلی است که شما را به راحتی به فرودگاه باراخاس مادرید می‌رساند. خط ۱۰۱ خطوط اتوبوسرانی مادرید ایستگاه Canillejas را به ترمینال‌های T1، T2 و T3 متصل می‌کند و این خط نیز با دیگر خطوط شبکه حمل و نقل عمومی مادرید تلاقی دارد و می‌توانید به راحتی در سطح شهر مادرید سفر کنید. برای هر بار سوار شدن به این اتوبوس‌ها، باید بلیتی به مبلغ ۱.۵ یورو خریداری کنید.

همچنین اگر تمایل داشتید با خودروی شخصی به فرودگاه باراخاس مادرید بروید، اصلا جای نگرانی نیست. علاوه بر دسترسی عالی، فرودگاه باراخاس مادرید به پارکینگ‌های مختلفی مجهز است که می‌توانید خودروی خود را در آنها پارک کنید.
پارکینگ P1 یک پارکینگ روباز است که در مقابل ترمینال فرودگاه قرار دارد، P2 پارکینگ مسقفی است که دسترسی مستقیمی به ترمینال‌های T2 و T3 دارد، پارکینگ ترمینال ۲ که برای توقف‌های کوتاه مدت در نظر گرفته شده است، و پارکینگی با ظرفیت ۱۶۵۵ خودرو که برای توقف‌های بلند مدت است.

در ادامه تعدادی از عکس‌های فرودگاه باراخاس مادرید را ببینید تا با زیبایی‌های این فرودگاه آشنا شوید.

 

تصویر 1 فرودگاه باراخاس مادرید
تصویر 1 فرودگاه باراخاس مادرید
تصویر 2 فرودگاه باراخاس مادرید
تصویر 2 فرودگاه باراخاس مادرید

اشتراک گذاری این پست

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.