فستیوال های معروف اروپا

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


آخرین تور ها


9 روز فرانسه-ایتالیا (TK2067)

9 روز فرانسه-ایتالیا (TK2067)

11 روز اسپانیا (TK2065)

11 روز اسپانیا (TK2065)

7 روز سوییس (TK2064)

7 روز سوییس (TK2064)

فستیوال های معروف اروپا

فستیوال های معروف اروپا

فستیوال های معروف اروپا

همه ساله جشنواره ها و فستیوال های زیادی در سطح اروپا برگزار می گردد. این فستیوال ها که بر گرفته از فرهنگ و رسوم مردمان آن مناطق و همچنین تاریخ این مکان ها است جذابیت های بسیاری برای مسافرانی که به کشورهای اروپایی سفر می کنند دارد. در این مقاله شما را با چند فستیوال اروپایی آشنا خواهیم کرد.

 

Water jousting، فرانسه

 

فستیوال Water jousting از سال 1666، در بندر سِت فرانسه به سبکی پر شور جشن گرفته می شود. این شهر با نام ونیز لانگدوک شناخته می‌شود و در طول تابستان فستیوالی با بیش از 70 رویداد شامل رژه خیابانی، کنسرت و … در آن برگزار می شود است. اما در طول این جشنواره و در ماه آگوست مسابقه‌‎ای با نام Water jousting با محوریت حشور جوانان برگذار می گردد. در طول این مسابقه افرادی با نام لنسر بر روی سکوی پشت قایقی که توسط پاروزنان به حرکت در می‌آید، ایستاده‌اند و سعی می‌کنند یکدیگر را به داخل آب بیاندازند.

 

Water jousting

 

Lavender mob ، فرانسه

این جشنواره با آتش بازی بر فراز رودخانه در منطقه ای به نام Digne (Digne-les-Bains) نزدیک به کوه های الپ در فرانسه آغاز می شود و چهار روز جشن با تم بنفش رنگ نزدیگ به رنگ گیاه اسطوخودوس در آن برگزار می شود. در این جشنواره برنامه هایی مانند: رژه، گروه های راهپیمایی، عبور شناورهای پوشیده از گل های ارغوانی انجام می شود و فواره آبگرم زیبا شبانه در میدان اصلی این شهر وجد دارد. هر روز بعدازظهر، ده‌ها غرفه محصولات اسطوخودوس و لاوندین (نوع هیبریدی فتوژنیک‌) را می‌فروشند. جشنواره اسطوخودوس Digne  از زمان جنگ جهانی دوم آغاز شده است و این جشنواره قدمتی بیشتر از نمایشگاه اسطوخودوس دارد که در پایان ماه اوت، پس از پایان برداشت محصول، برگزار می‌شود. در این جشنواره اعضای Commanderie de la Lavande، با لباس‌های بنفش و کلاه نمدی، پایان برداشت را اعلام می‌کنند.

 

Lavender mob

 

Flamenco fair ، اسپانیا

جشن Saint Matthew  که در سراسر اسپانیا برگزار می شود، آخرین جشن بزرگ تابستانی بعد از یک تابستان گرم طولانی است. در منطقه Villamartín از ایالت Cádiz اسپانیا ترکیبی اصلی اندلسی شامل نمایشگاه گاو در روز که از قرن شانزدهم در این منطقه برگزار می شده به همراه و رقص، نوشیدن ,و مراسمات شبانه برگذار می شود. در این فستیوال علاوه بر امکان خرید گاو، فرصتی برای انجام مسابقات سنتی اسب و کالسکه، نمایش اسب سواری و اجراهای زیبای موسیقی فلامنکو وجود دارد. بعد از ساعت 11 شب، کل جمعیت 12000 نفری شهر، که لباس‌های فلامنکو به تن دارند، به سمت Recinto Ferial می‌روند تا در کازتاها (چادرهای کنار جاده) جشن بگیرند.

 

Flamenco fair

 

Mad for folk، ایتالیا

اکنون در بیست و سومین سال برگزاری جشنواره Valfino al Canto موسیقی محلی در سراسر ایتالیا جشن گرفته می شود. در دهکده دست نخورده قرون وسطایی بالای تپه آرسیتا در منطقه Abruzzo صحنه ی برگزاری جشنواره، گروه‌های موسیقی، نوازندها و گروه‌های رقص را می‌توان یافت، که بسیاری از موسیقی ها از Puglian pizzica  تا  a Neapolitan tammurriata را اجرا می‌کنند. هیچ چیز نوستالژیکی در مورد این جشنواره وجود ندارد، زیرا موسیقی سنتی هنوز هم بخشی از زندگی روستایی ایتالیایی است و چندین نسل از خانواده ها در طی سه روز جشنواره به روستا می روند تا آهنگ های محبوب خود را به بنوازند و همچنین آهنگ های جدیدی یاد بگیرند. در مدت این فستیوال می توانید از فضایی آرام، بوته های محلی خوشمزه، نوشیدنی ها و … لذت ببرید.

 

Mad for folk

 

Knights on the town ، سوئد

همه ساله در ماه آگوست ، جزیره گوتلند در سوئد رنگ بوی قرون وسطا به خود می گیرد و ویسبی، بزرگترین شهر آن، تبدیل به یک پادشاهی کوچک می شود و میراث قرون وسطایی سوئد در طول Medeltidsveckan یا هفته قرون وسطی در آنجا جشن جشن گرفته می شود. شهر Visby توسط یک دیوار حلقه ای شکل متعلق به قرن سیزدهم با بیش از 50 برج احاطه شده است و یک سایت میراث جهانی یونسکو نیز محسوب می شود. در طول این چشنواره بیش از 500 رویداد در هفت روز برگزار می گردد و تماشاگران جشنواره می توانند در مسابقات جوستینگ شرکت کنند، در بازارها خرید کنند، به قصه گوها گوش کنند، به شوخی های دلقک ها بخندند و نمایش های آتش بازی را تماشا کنند. همچنین یک بازسازی کامل از نبرد ویسبی در سال 1361 علیه نیروهای دانمارکی نیز در این فستیوال به نمایش گذاشته می شود.

 

Knights on the town

 

اشتراک گذاری این پست

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.