فهرستی از حقایق جالب سوئیس

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


آخرین تور ها


9 روز فرانسه-ایتالیا (TK2067)

9 روز فرانسه-ایتالیا (TK2067)

11 روز اسپانیا (TK2065)

11 روز اسپانیا (TK2065)

7 روز سوییس (TK2064)

7 روز سوییس (TK2064)

فهرستی از حقایق جالب سوئیس

فهرستی از حقایق جالب سوئیس

اگرچه سوئیس یک مقصد گردشگری مشهور و شناخته شده است و احتمالا اطلاعات متعددی درباره جاذبه‌های گردشگری تور سوئیس و شهرهای این کشور دارید. اما این کشور نکات باورنکردنی و عجیبی نیز دارد که دانستن آنها شما را شگفت زده خواهد کرد.
در این مقاله از وبلاگ ققنوس قصد داریم با معرفی فهرستی از حقایق جالب سوئیس، شما را با جنبه دیگری از این کشور زیبا و دوست داشتنی در قلب اروپا آشنا سازیم. پس اگر دوست دارید حقایقی جالب در مورد سوئیس بدانید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

[lwptoc]

لیست حقایق جالب سوئیس

نام کشور سوئیس
نام کشور سوئیس

نام کشور سوئیس

اولین چیزی که باید در فهرست حقایق جالب سوئیس قرار دهیم، نام این کشور است. در زبان انگلیسی به این کشور Switzerland می‌گویند، یعنی سرزمین مردم Switzer. این نامیست که در گذشته برای مردم سوئیس استفاده می‌شده است اما امروزه از کلمه Swiss برای اشاره به آنها استفاده می‌شود.
حقایق جالب درمورد سوئیس و نامش به همینجا ختم نمی‌شود. این کشور نام‌های دیگری نیز دارد که بد نیست آنها را هم بدانید زیرا در سفر به سوئیس قطعا با آنها مواجه خواهید شد. در زبان فرانسوی به این کشور La Suisse می‌گویند و آلمانی زبان‌ها این کشور را با اسم Die Schweiz می‌شناسند. احتمالا حدس زده‌اید که ما ایرانی‌ها، همین نام فرانسوی سوئیس را برای اشاره به این کشور استفاده می‌کنیم.
اما این کشور یک نام دیگر دارد و آن به زبان لاتین است. نام لاتین کشور سوئیس به طور رسمی Confoederatio Helvetica است که به طور خلاصه Helvetia نیز می‌گویند. این اسم را در روی سکه‌ها و تمبرهای این کشور نیز خواهید دید. همچنین دامنه اینترنتی این کشور نیز .ch است که از ابتدای کلمات Confoederatio Helvetica برداشته شده است.

پرچم سوئیس
پرچم سوئیس

پرچم سوئیس

اگر فکر می‌کنید اینکه نام کشور سوئیس در زمره حقایق جالب سوییس قرار می‌گیرد خیلی عجیب است، باید بدانید که هنوز برای شگفت زده شدن زود است. دیگر موردی که باید به عنوان یک حقیقت شگفت انگیز در مورد سوئیس بدانید، پرچم این کشور است.
اگر پرچم کشورهای دنیا را در ذهن خود مرور کنید، قطعا یک مستطیل را تصور خواهید کرد. اما پرچم سوئیس یکی از معدود پرچم‌های دنیا است که مستطیل نیست، بلکه به صورت یک مربع قرمز با یک صلیب سفید طراحی شده است.
در کنار دانستن حقایق جالب در مورد کشور سوئیس بد نیست بدانید که دیگر کشورهای دنیا که پرچم مستطیلی ندارند، یکی واتیکان است که پرچم آن نیز مربعی است و دیگری کشور نپال است که پرچمش از دو مثلث تشکیل شده است.

پایتخت سوئیس - حقایق جالب سوئیس
پایتخت سوئیس

پایتخت سوئیس

دیگر موردی که قصد داریم در مرور دانستنی‌هایی درباره کشور سوئیس به آن بپردازیم، درباره شهرهای سوئیس است. زوریخ بزرگترین و پرجمعیت‌ترین شهر کشور سوئیس است که در شمال این کشور و کانتون زوریخ واقع شده است. این شهر اهمیت بسیار زیادی در اقتصاد سوئیس و حتی اروپا دارد و یک کشور جهانی نیز به شمار می‌رود. به عنوان مثال مقر مرکزی فدراسیون بین‌المللی فوتبال یا فیفا و فدراسیون جهانی هاکی در این شهر قرار دارد.
اما با اینحال یکی از حقایق جالب سوئیس این است که زوریخ پایتخت سوئیس نیست، بلکه پایتخت این کشور شهر برن است که در مرکز این کشور و کانتون برن واقع شده است. اما یکی دیگر از نکاتی جالب درباره کشور سوئیس، این است که برن پنجمین شهر بزرگ سوئیس بعد از زوریخ، ژنو، بازل و لوزان است!

پناهگاه‌های هسته‌ای به بزرگی کشور!
پناهگاه‌های هسته‌ای به بزرگی کشور!

پناهگاه‌های هسته‌ای به بزرگی کشور!

چیزی که ما همواره درباره سوئیس شنیده‌ایم، این است که سوئیس کشوری آرام و به دنبال صلح است. اما این به این معنی نیست که این کشور به فکر روز مبادا و زمان جنگ نیست. یکی از حقایق شگفت انگیز و جالب در مورد سوئیس این است که این کشور پناهگاه‌های هسته‌ای پهناور و متعددی در سرتاسر کشور خود ساخته است و در صورت بروز جنگ هسته‌ای، تمامی جمعیت سوئیس می‌توانند در این پناهگاه‌ها جای بگیرند!
مورد دیگری که قطعا در فهرست حقایق جالب سوئیس قرار خواهد گرفت، سیستم و استراتژی دفاعی عجیب این کشور است. گفتیم که سوئیسی‌ها درباره مواقع بحران و بروز جنگ بسیار محتاط و آینده‌نگر هستند. تمامی پل‌ها، تونل‌ها و مبادی ورودی مهم و حیاتی این کشور با مواد منفجره مجهز شده‌اند تا در صورت بروز هر گونه حمله نظامی، بلافاصله تمامی این نقاط حساس منفجر و مسدود شوند.
شاید این تصمیم کمی بیش از حد به نظر برسد، اما با توجه به تجربه تلخ این کشور در دو جنگ جهانی و همچنین همسایگی با فرانسه، آلمان، ایتالیا، اتریش و لیختن اشتاین باعث شده است تا حساسیت این کشور منطقی به نظر برسد.

مردم مسلح
مردم مسلح

مردم مسلح

اما حالا که داریم درباره صلح جویی یا جنگ طلبی سوئیس صحبت می‌کنیم، باید به یک موضوع شگفت انگیز دیگر در مورد حقایق جالب سوئیس بپردازیم. طبق بررسی‌های انجام شده، سوئیس سومین کشور دنیا از منظر مالکیت خصوصی سلاح است و تقریبا 46 درصد مردم سوئیس، اسلحه شخصی دارند!
اما این آمار بالا به خاطر قوانین کشور سوئیس است. طبق قوانین این کشور، مردان سوئیسی پس از گذراندن دوران خدمت سربازی اجباری، می‌توانند اسلحه را نزد خود نگهدارند و به همین علت است که آمار مالکیت سلاح در سوئیس به این میزان بالاست.
اما یکی از نکات مهم کشور سوئیس این است که با وجود بالا بودن نرخ مالکیت سلاح، اما این کشور یکی از کمترین نرخ‌های جرم و جنایت در تمام دنیا را داراست. طبق آخرین آمارهای منتشر شده، سوئیس نهمین کشور امن دنیاست و آمار جرم و جنایت در این کشور بسیار پایین است.

عاشقان شکلات
عاشقان شکلات

عاشقان شکلات

سوئیس بزرگترین تولیدکننده سوئیس در سرتاسر دنیاست و شکلات یکی از مهمترین سوغاتی‌های سوئیس به شمار می‌رود؛ احتمالا شکلات خوشمزه و دوست داشتنی Toblerone را می‌شناسید. اما یکی از حقایق جالب سوئیس این است که خود مردم سوئیس نیز شیفته و عاشق شکلات هستند و بزرگترین مصرف کننده شکلات در سرتاسر دنیا به شمار می‌روند. با توجه به آخرین برآوردهای انجام شده، هر فرد سوئیسی در سال بیش از 10 کیلوگرم شکلات مصرف می‌کند.

 

[sc name=”highlight” text=”سوئیس بزرگترین تولیدکننده سوئیس در سرتاسر دنیاست و شکلات یکی از مهمترین سوغاتی‌های سوئیس به شمار می‌رود” ]

 

عکاسی ممنوع - حقایق جالب سوئیس
عکاسی ممنوع

عکاسی ممنوع

سوئیس به طبیعت زیبا و روستاهای شگفت انگیز شهرت دارد، اما یکی از حقایق جالب سوئیس این است که در یکی از زیباترین روستاهای سوئیس حق ندارید عکس بگیرید. روستای برگون (Bergün) یکی از زیباترین روستاهایی است که در سوئیس می‌توانید از آنها بازدید کنید. اما چند سالی می‌شود که مسئولان این روستا قانونی را تصویب کرده‌اند که طبق آن، عکسبرداری در محیط روستای برگون ممنوع و غیرقانونی است.
مسئولان این روستا معتقدند گرفتن عکس و انتشار آنها در رسانه‌های اجتماعی باعث می‌شود افرادی که امکان بازدید از این روستا را ندارند دچار سرخوردگی و حسرت شوند.

اشتراک گذاری این پست

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.