۱۰ جاذبه گردشگری پر بازدید اسپانیای زیبا

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


آخرین تور ها


9 روز فرانسه-ایتالیا (TK2067)

9 روز فرانسه-ایتالیا (TK2067)

11 روز اسپانیا (TK2065)

11 روز اسپانیا (TK2065)

7 روز سوییس (TK2064)

7 روز سوییس (TK2064)

۱۰ جاذبه گردشگری پر بازدید اسپانیای زیبا

۱۰ جاذبه گردشگری پر بازدید اسپانیای زیبا

اسپانیا یک مسافر مدرن است، دروازه‌ای برای مسافران به قلعه‌های صد ساله، کلیساهای جامع، محله‌های اسلام و جنگل ستون‌هایی که خط افق را پوشانده‌اند. این کشور دارای مناظر محلی پر جنب و جوش است که هر ساله میلیون‌ها بازدید کننده را مجذوب خود می کند. از ترکیبی عالی از گذشته و دنیای مدرن گرفته تا جاذبه‌های بی‌شماری در اسپانیا، این مقصد واقعاً در اعماق قلب یک توریست نقش می‌بندد.

یک تور در سراسر اسپانیا مکان‌های میراث فرهنگی و مکان‌های دیدنی را که در جهان بی‌نظیر هستند، نشان می‌دهد. همراه با مردم محلی سرگرم‌کننده، آب‌های آبی بکر مدیترانه، و غذاهای لذیذ اسپانیایی، مسافران نمی‌توانند خواسته بیشتری داشته باشند!

تاریخ و فرهنگ پر فراز و نشیب این کشور از جمله دلایلی است که خارجی‌ها از این مکان دیدن می‌کنند. هر منطقه دارای تعدادی جاذبه است، از موزه ها، زیرساخت های قرون وسطی، حیاط‌ها، و سواحل پر زرق و برق. جاذبه‌های اصلی اسپانیا  در این کشور پراکنده است، اما گردشگران می‌توانند قبل از رفتن به استان‌های شمالی و جنوبی، یک سفر یک روزه به شهرهای نزدیک داشته باشند.

در این مطلب ۱۰ تا از جاذبه‌های پربازدید اسپانیا را برای شما عزیزان آماده کرده‌ایم که با هم مرور می‌کنیم:

 

۱. موزه دل پرادو، مادرید

موزه دل پرادو، مادرید

هیچ روزی وجود ندارد که موزه دل پرادو پر از گردشگران پرشور نباشد. این موزه بزرگ‌ترین مجموعه هنر اسپانیایی و اروپایی را از آثار قرون وسطایی چشمگیر قرن دوازدهم و جنبش‌های آوانگارد در خود جای داده است. آثار هنرمندانی مانند گویا، رافائل، روبنس و ولاسکز را می‌توانید در اینجا بیابید.

این موسسه ۲۰۰ سال پیش تاسیس شد و آثار گرانبهای هنرمندانی از بوش، تیتیان، ال گرکو و نقاشان امروزی را جمع آوری کرد. بازدیدکنندگان برای اولین بار مطمئناً از این موزه دیدن می‌کنند تا شاهد آثار هنری معروفی مانند Las Meninas اثر دیگو ولاسکز و غیره باشند.

معماری این موزه به شهرت خود ادامه می دهد و جزئیات و طراحی نئوکلاسیک را به نمایش می‌گذارد. بقایای المان‌های اصلی Crescenzi و Carbonel هنوز دست نخورده باقی مانده است، اما فضای داخلی بازسازی شده است.

 

۲. پلازا مایور، مادرید

بازدید از مادرید بدون بازدید از پلازا مایور تاریخی کامل نمی‌شود. این فضای عمومی گسترده به عنوان محل برگزاری مراسم مختلف از جمله اعلام پادشاه جدید، سوزاندن بدعت گذاران، اعطای مقدسات مقدسین و مسابقات جوانمردی عمل می‌کند.

در اطراف میدان‌ها کافه‌ها و رستوران‌هایی در فضای باز قرار دارند که گردشگران از سراسر جهان را به خود مشغول می‌کند. سرگرمی‌های عمومی نیز در پلازا مایور، اغلب نوازندگان و نوازندگان خیابانی برگزار می‌شود. پلازا برای لذت خرید، حلقه‌ای از مغازه‌ها و بوتیک‌های سنتی را نیز در زیر رواق‌های خود دارد.

در مرکز پلازا مجسمه نمادین فیلیپه سوم قرار دارد که پادشاه فیلیپ سوم را در حال پیروزمندانه سوار بر اسب نر خود نشان می دهد. این یک منظره نمادین است که بازدیدکنندگان زیادی را برای اولین بار جمع می‌کند.

 

۳. کلیسای جامع کوئنکا، کوئنکا

کلیسای جامع کوئنکا، کوئنکا

معماری گوتیک کلیسای جامع کوئنکا یکی از جاذبه‌های برتر اسپانیا است. این بنای دیدنی که در ابتدا در قرن دوازدهم ساخته شد، بقایای گرانبهای اسقف موسس و اعضای خانواده Montemayor را در خود جای داده است.

گردشگران از این کلیسای جامع دیدن می‌کنند تا محراب قرن هجدهمی، طاق Arco de Jamete به سبک رنسانس و سقف چوبی حکاکی‌شده پیچیده را ببینند. این کلیسا همچنین میزبان نمایشگاه‌های هنری و سایر رویدادهای خصوصی است. هنگام بازدید از کوئنکا، به سختی می‌توان این کلیسای جامع را از دست داد، زیرا در مرکز Plaza Mayor واقع شده است.

این تور شامل ۳۷ ایستگاه مختلف برای کشف آثار و بقایای داخل کلیسا و اطراف آن است. دروازه طاق غول پیکر منتهی به کلیسای جامع واقعاً مسحورکننده است که مسافران برای گرفتن عکس در اینجا جمع می‌شوند.

 

۴. سواحل ایبیزا، ایبیزا

سواحل ایبیزا، ایبیزا

از میان چهار جزیره اصلی بالئاریک، ایبیزا احتمالاً محبوب‌ترین است. این جزیره میزبان بهترین کلاب‌ها و دی‌جی‌ها است، این جزیره پایتخت مهمانی‌های جهان محسوب می‌شود. به دلیل سواحل آفتاب‌گیر، غروب‌های خیره‌کننده و آب‌های آبی نیلگون، مقصد رویایی بسیاری از مردم برای عروسی است.

به دلیل محبوبیت این جزیره، غول‌های املاک و مستغلات این منطقه را توسعه دادند. از استراحتگاه‌ها گرفته تا املاک مسکونی، افراد فوق ثروتمند یک قطعه زمین را در اینجا می‌خرند که بیشتر افراد مشهور هستند. با دسترسی به ساحل مسحور کننده، بازدیدکنندگان نمی‌توانند انکار کنند که ایبیزا یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری اسپانیا است.

این جزیره در طول تابستان، از اواخر ماه مه تا اوایل اکتبر، شلوغ می‌شود. ماه‌های باقی‌مانده برای بازدیدهای آرام، به‌ویژه از نوامبر تا ژانویه، عالی هستند.

 

۵. لا ساگرادا فامیلیا، بارسلونا

لا ساگرادا فامیلیا، بارسلونا

بنای تاریخی La Sagrada Familia که توسط معمار کاتالانی آنتونی گائودی طراحی شده است، در افق بارسلون ایستاده است. ساخت این کلیسای کاتولیک رومی در سال ۱۸۸۲ آغاز شد و یکی از مشهورترین آثار گائودی است. باسیلیکا می تواند حدود ۱۴۰۰۰ نفر را در خود جای دهد و ۱۷۰ متر ارتفاع دارد.

ساگرادا فامیلیا به دلیل معماری به یاد ماندنی و موتیف تاریکش توجه زیادی را به خود جلب کرد. با این حال، معمار مشهور برای جلوگیری از تکیه گاه‌های گوتیک، ستون‌ها را مانند تنه درختان نشان داد.

هر ساله، کلیسای زیبا پذیرای میلیون‌ها گردشگر از سراسر جهان است. این بنا یکی از پربازدیدترین بناهای تاریخی اسپانیا و قلب شهر بارسلونا محسوب می شود.

 

۶. ال اسکوریال، مادرید

ال اسکوریال، مادرید

صومعه تاریخی ال اسکوریال بدون شک یکی از جاذبه‌های معروف اسپانیا است. در قلب گواداراما سیرا، ۵۰ کیلومتری مادرید، یک مجموعه معماری قرار دارد که در سال ۱۵۶۳ ساخته شده است. بقایای پادشاهان و ملکه های سلطنتی از فیلیپ دوم تا کنون در آن قرار دارد.

به دلیل اهمیت تاریخی‌اش، ال اسکوریال مهم‌ترین بنای معماری اسپانیا محسوب می‌شود. در آن یک صومعه، کلیسا، کاخ سلطنتی، کتابخانه، مقبره و یک موزه به نمایش گذاشته شده است.

سوئیت بوربون نیز یکی از مواردی است که باید در این کاخ ببینید، جایی که آپارتمان‌های چارلز چهارم با وسایل کمیاب تزئین شده‌اند. گالری تصویر همچنین مجموعه بزرگی از نقاشی‌ها از جمله آثار دورر، تینتورتو، بوش و ال گرکو را در خود جای داده است.

 

۷. کاخ الحمرا، گرانادا

کاخ الحمرا، گرانادا

قلعه قرون وسطایی واقع در یک فلات، کاخ الحمرا در گرانادا است. این زیرساخت که در قرن چهاردهم توسط سلاطین ناصری ساخته شد، نشان دهنده تمدن اسپانیا در قرون وسطی بود.

عظمت این کاخ توسط میلیون‌ها گردشگر که برای یک استراحت فرهنگی از گرانادا بازدید می‌کنند، شاهد هستند. این بنا به دلایل خوبی در نوع خود بی‌نظیر است و با جزئیات پیچیده، موزاییک‌ها و فواره‌های مرمری ساخته شده است. این نام به دلیل رنگ برج‌ها و دیوارها زنده است.

این مکان هشت قرنی به خوبی حفظ شده است تا تأثیر معنادار و تاریخی اسلام در Gradana را به نمایش بگذارد. تورهای راهنما برای خارجی‌هایی که می‌خواهند قلعه را کشف کنند ارائه می شود.

 

۸. مسجد بزرگ قرطبه (کوردوبا)

مسجد بزرگ قرطبه (کوردوبا)

یکی دیگر از بهترین معماری‌های اسلامی موجود در اسپانیا، مسجد بزرگ قرطبه است. این مسجد که به نام Mezquita  معروف است، جایگاه قابل توجهی در هنر و معماری باستانی اسلامی دارد. دیوارهای زیبای سفیدکاری شده و پاسیوهای زیبا در اطراف جودریای قدیمی نمایانگر فضای مورها از دوران باستان است.

Mezquita  همچنین به دلیل جنگل ستون‌های داخل سالن اصلی مشهور است. در اصل، این مکان یک معبد رومی است، سپس قبل از اینکه مورهای اموی مسجد را بسازند، به کلیسای ویزیگوتیک تبدیل شد. تا به امروز، مسجد بزرگ کوردوبا یکی از جاذبه های گردشگری اسپانیا است.

 

۹. ال آلکازار د سگویا، سگویا

ال آلکازار د سگویا، سگویا

El Alcázar de Segovia  که بزرگترین کلیسای گوتیک جهان در نظر گرفته می‌شود، نمونه‌ای از معماری مودجار در اسپانیا است. این قلعه که توسط یونسکو به عنوان میراث جهانی شناخته شده است، یکی از قدیمی‌ترین کاخ های سلطنتی است که هنوز در اروپا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ساخت این کاخ در سال ۷۱۲ آغاز شد و پس از فتح پادشاه پدرو در سال ۱۳۰۰ ادامه یافت. جدا از نمای بیرونی، اتاق‌ها و سالن‌ها با جزئیات نئو موریانه در همه‌جا خیره‌کننده هستند. این باغ همچنین یکی از مکان‌هایی است که باید از آن دیدن کنید که درختان معطر پرتقال و لیمو را در خود جای داده است.

گردشگران به سگویا می‌روند تا قلعه‌ای شبیه افسانه را ببینند که شایعه شده بود قلعه‌های دیزنی الهام‌بخش آن بوده است.

 

۱۰. پارک گوئل، بارسلونا

پارک گوئل، بارسلونا
تنها در بارسلون است که گردشگران می‌توانند یک پارک عمومی گائودی به وسعت بیش از ۱۷ هکتار را پیدا کنند. این موزه که به‌خاطر تراس پر زرق و برق، ورودی نمادین، و ستون‌های سنگی منحنی معروف است، برخی از آثار گائودی را به نمایش می‌گذارد. این موزه پلکان نمادین اژدها، اتاق Hypostyle، باغ‌های اتریش، و رواق اتاق رختشویی را در خود جای داده است.

پارک گوئل که برای گردش در فضای باز ایده آل است، سالانه حدود ۱۲ میلیون گردشگر دریافت می‌کند که برای شگفتی های معماری به اینجا می آیند. محیط سرسبز همراه با زیرساخت‌های غیر متعارف، این پارک عمومی را یک اثر هنری می‌دانند.

یونسکو پارک گوئل را در سال ۱۹۸۴ به عنوان میراث جهانی اضافه کرد که به عنوان یکی از دارایی‌های فرهنگی موجود امروزی عمل می‌کند.

 

در این مطلب به بررسی تعدادی از پر بازدیدترین جاذبه‌های گردشگری اسپانیا پرداختیم که حتی خواندن همین مطالب لذت بخش روح است اما شنیدن کی بُوَد مانند دیدن!

آژانس ققنوس برترین مجری تورهای اروپایی در نوروز سال ۱۴۰۲ چند تور جذاب برای سفر به کشور تاریخی اسپانیا تدارک دیده است که پیشنهاد می‌کنیم برای دیدن این جاذبه‌ها از نزدیک فرصت‌های باقیمانده برای سپری کردن نوروز در اسپانیا را از دست ندهید. پس با کارشناسان ما تماس بگیرید و اطلاعات لازم را برای ثبت نام دریافت کنید. تلفن تماس: ۲۴۵۲۵-۰۲۱

گردآورنده: حسن کلهر

 

 

اشتراک گذاری این پست

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.