۲۰ مکان غیرعادی برای دیدن در پاریس – قسمت دوم

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


آخرین تور ها


9 روز فرانسه-ایتالیا (TK2067)

9 روز فرانسه-ایتالیا (TK2067)

11 روز اسپانیا (TK2065)

11 روز اسپانیا (TK2065)

7 روز سوییس (TK2064)

7 روز سوییس (TK2064)

۲۰ مکان غیرعادی برای دیدن در پاریس – قسمت دوم

۲۰ مکان غیرعادی برای دیدن در پاریس – قسمت دوم

۲۰ مکان غیرعادی پاریس در قسمت قبل رو با هم بررسی کردیم

از نمای جعلی تا ۵ مجسمه آزادی و یا یک معماری آسیایی درست در وسط پاریس!

امروز با هم قسمت دوم مکان‌های غیر عادی پاریس رو مرور می‌کنیم و بهتر با پاریس زیبا آشنا می‌شیم، پس با ما همراه باشید…

 

قدیمی ترین درخت پاریس

 

قدیمی ترین درخت پاریس

 

هنگام قدم زدن در محله لاتین ، ممکن است با بقایایی از دوران گذشته روبرو شوید – یک بنای تاریخی زنده در Square Viviani که قدمت آن به سال 1601، یعنی بیش از چهار قرن پیش بازمی‌گردد. این معجزه طبیعت قدیمی ترین درخت پاریس است : یک درخت ملخ باشکوه که بیش از ۱۵ متر ارتفاع دارد. از آمریکای شمالی وارد شد و توسط ژان رابین، باغبان هنری چهارم در اینجا کاشته شد. اگرچه هنوز هر بهار گل می دهد، اما اکنون توسط یک سازه بتنی نگه داشته می شود. زمانی که ورسای و برج ایفل ساخته شدند، آنجا بود و بدون شک شاهد رویدادهای مهمی در آینده پاریس خواهد بود.

 

 

ماشین های چمن زنی با تفاوت

 

ماشین های چمن زنی با تفاوت

 

در اینجا یک واقعیت جالب در مورد پاریس وجود دارد. باغبانان شهر نگهداری از مناطق صعب العبور در فضاهای سبز را به برخی کارمندان نسبتاً غیرعادی – گوسفند و بز – برون سپاری می کنند ! ممکن است آن‌ها را در حال چرای مسالمت‌آمیز در مناطق شیب‌دار Jardin des Tuileries یا خاکریزهای پوشیده از چمن جاده کمربندی ببینید . در روزهای آفتابی مراقب این ماشین های چمن زنی چهارپایه باشید.

 

 

مجسمه Zouave در  Pont de l’Alma

 

مجسمه Zouave در Pont de l'Alma

 

Pont de l’Alma که در زمان سلطنت ناپلئون سوم ساخته شد، در ابتدا دارای ۴ مجسمه بود که به سربازانی که در نبرد آلما در طول جنگ کریمه جنگیدند، ادای احترام می کردند، از جمله مجسمه یک zouave (یک سرباز ارتش فرانسه در شمال آفریقا). در سال 1910، آب‌های رود سن در طی یک سیل بی‌سابقه تا شانه‌های زووا بالا آمد. از آن زمان، پاریسی‌ها به مجسمه نگاه می‌کنند تا هر زمان که خطر سیل وجود دارد، سطح رودخانه را قضاوت کنند (سر آن تا کنون هرگز زیر آب نرفته است ). زمانی که پل در سال 1970 بازسازی شد، مجسمه‌های دیگر به جای دیگری منتقل شدند، اما زواوی نمادین تنها چند سانتی‌متر از محل اصلی خود روی پل جایگزین شد.

 

 

نقطه صفر پاریس

 

نقطه صفر پاریس

 

در حیاط خارج از کلیسای نوتردام ، یک پلاک برنجی که در یک تخته بتنی جاسازی شده است، دارای قطب‌نمای رز و کتیبه Point zéro des routes de France  (کیلومتر صفر برای جاده‌ها در فرانسه) است. در زمان لویی پانزدهم، این نقطه نمادین به نشانگری تبدیل شد که از آن فاصله تا سایر شهرهای فرانسه اندازه گیری می شد. این تخته در سال 1924 اضافه شد. افسانه ها می گویند که اگر از این نقطه عبور کنید، قدم های شما همیشه شما را به پاریس باز می گرداند.

 

 

مخزن آب مونتسوریس

 

مخزن آب مونتسوریس

 

آلاچیق شیشه‌ای جذابی که در فاصله کمی از پارک مونتسوریس چشم شما را به خود جلب می کند ، صرفا تزئینی نیست، بلکه یک ساختمان عمومی است. این در بالای یکی از بزرگترین ذخایر آب آشامیدنی پاریس – مخزن Montsouris قرار دارد که در اواخر قرن نوزدهم برای تامین آب تمیز پاریسی ها ساخته شد . تقریباً ۲۰۰۰۰۰ متر مکعب آب در دمای ایده آل ۱۲ درجه سانتیگراد در این مخزن زیرزمینی دو طبقه ذخیره می شود. این مکان این روزها بازدیدکنندگان بسیار کمتری را جذب می کند، اما ارزش دیدن را دارد. اگر فرصتی پیش آمد، دریغ نکنید! وقتی به این «کلیسای جامع» آب نگاه می‌کنید، مجذوب می‌شوید – ۱۸۰۰ ستون قوسی شکل که حجم عظیمی از آب را که آبی شفاف یک مرداب است، پشتیبانی می‌کنند .

 

 

خطوط راه آهن در میدان ووس

 

خطوط راه آهن در میدان ووس

 

Place des Vosges (یکی از پنج میدان پاریس که برای ساکنان سلطنتی ساخته شده است) با خانه های شهری زیبا با آجر قرمز، پاساژهای متقارن و پارک زیبا در وسط، یکی از مکان های دیدنی پاریس است. وقتی به شماره ۵ رسیدید، به پایین نگاه کنید:  مسیرهای راه آهن داخل ورودی واگن شما را به اوایل قرن بیستم باز می‌گرداند. این ساختمان مقر Compagnie Internationale des Wagons-Lits  (که تراورس های راه آهن و واگن های غذاخوری را اداره می کرد) بود.  این در زمانی به آشپزخانه هایی منتهی می شد که غذای آماده ایستگاه های راه آهن را تامین می کردند . وعده‌های غذایی با واگن های ریلی به میدان منتقل می‌شد و در آنجا به کامیون‌ها منتقل می‌شد تا به ایستگاه‌ها منتقل شوند.

 

مدال هایی که در امتداد نصف النهار پاریس به آراگو ادای احترام می کنند

 

مدال هایی که در امتداد نصف النهار پاریس به آراگو ادای احترام می کنند

 

زمانی که در پاریس قدم می زنید، هر چند وقت یک بار به پایین نگاه کنید و ممکن است منظره غیرمنتظره ای را ببینید: یک یا چند مدال برنز از  ۱۳۵ مدال برنز که همگی نام آراگو را دارند و در خیابان های شهر در امتداد خط نصف النهار پاریس پراکنده شده اند. این خط نمادین که در سال 1994 به عنوان ادای احترام به دانشمند معروف فرانسوا آراگو ایجاد شد، به طول ۹ کیلومتر در سراسر شهر، از پورت دو مونمارتر در شمال تا دانشگاه سیته در جنوب امتداد دارد. از رصدخانه پاریس ، باغ لوکزامبورگ و موزه لوور و مکان‌های دیگر عبور می‌کند . ببینید چند نفر را می‌توانید ببینید!

 

 

سازه فولادی کلیسای نوتردام دو تراویل

 

سازه فولادی کلیسای نوتردام دو تراویل

 

از بیرون، کلیسای Notre-Dame du Travail  (بانوی کار ما) – ساخته شده بین سال های 1899 و 1902 – معماری کلاسیک زیبایی را ارائه می‌دهد. اما وقتی وارد کلیسا می‌شوید، با دیدن یک چارچوب فلزی شگفت انگیز و غیرمنتظره متعجب می‌شوید . این چارچوب چشمگیر از  ۱۳۵ تن آهن که از خرابه‌های کاخ صنعت ساخته شده برای نمایشگاه جهانی نجات یافته ساخته شده است. این ساختار به کلیسایی که در فاصله‌ای چند با ایستگاه قطار مونپارناس واقع شده است، سبکی مدرن و صنعتی می‌دهد .

 

 

قدیمی ترین شیرینی فروشی پاریس

 

قدیمی ترین شیرینی فروشی پاریس

 

Pâtisserie Stohrer  تاریخچه طولانی دارد – قدمت آن به قرن ۱۸ باز می گردد ! نیکلاس استورر، مرد جوانی از آلزاس، حرفه خود را در آشپزخانه های پادشاه لهستان آموخت و بعداً با ازدواج با لوئی پانزدهم، دخترش ماری به ورسای رفت . پس از ۵ سال کار در دربار، شیرینی‌ساز مغازه‌ای را برای خود در خیابان مونتورگوئل باز کرد. اینجا بود که رام را بابا اختراع کرد. هر کسی که در پاریس باشد از سال 1730 به اینجا هجوم آورده است. هنوز هم یکی از معروف‌ترین شیرینی فروشی‌های شهر است.

 

 

The Fontaine Médicis

 

The Fontaine Médicis

 

این فواره که در انتهای شرقی محوطه لوکزامبورگ قرار دارد، به افتخار ماری دو مدیچی، ملکه سابق فرانسه که در سال 1630 آن را در باغ‌های کاخ خود ساخته بود، نامگذاری شده است. تغییرات در طول زمان، از جمله افزودن یک حوضه ۵۰ متری.  نسخه کنونی، نشان دهنده ی Polyphemus است که پوره Galate را در آغوش چوپان Acis شگفت زده می‌کند، اثر مجسمه ساز آگوست اوتین است. این آبنما با حوض زیبا و فضای سبز سرسبز خود یکی از رمانتیک‌ترین آبنماهای پاریس است.

 

گردآورنده: حسن کلهر

 

تلفن تماس با کارشناسان: ۲۴۵۲۵ـ۰۲۱

 

ققنوس در شبکه‌های اجتماعی:

تلگرام | اینستاگرام | توییتر | یوتیوب | آپارات

اشتراک گذاری این پست

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.