دانستنی‌های کشور کانادا که تاکنون نمی‌دانستید

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


آخرین تور ها


دانستنی‌های کشور کانادا که تاکنون نمی‌دانستید

دانستنی‌های کشور کانادا که تاکنون نمی‌دانستید

شاید اسم کانادا مفاهیمی مانند سرمای هوا، آبشار نیاگارا و برج CN را در ذهن ما زنده سازد اما این کشور پهناور، سراسر شگفتی و زیبایی است و احتمالا با بسیاری از دانستنی‌های کشور کانادا آشنا نیستید.
بدون هیچ معطلی با ما همراه شوید تا 10 تا از مهمترین و جذاب‌ترین دانستنی‌های کشور کانادا را با یکدیگر مرور کنیم.

[lwptoc]

مهاجرپذیری - دانستنی‌های کشور کانادا
مهاجرپذیری

1. مهاجرپذیری

کانادا یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای جهان است که در سال‌های اخیر با اتخاذ سیاست‌های مختلف، راه برای مهاجرت افراد از سرتاسر جهان باز کرده است. شاید باورکردنی نباشد اما طبق آخرین آمارها و برآوردها، حدود یک پنجم مردم کانادا، خارج از مرزهای این کشور به دنیا آمده‌اند و سپس به کانادا مهاجرت کرده‌اند.
همین موضوع باعث شده است تا بافت فرهنگی این کشور کاملا متنوع و ترکیبی از فرهنگ‌های مختلف جهان باشد. به همین دلیل نمی‌توان پاسخی مشخص برای این سوال که مردم کانادا چگونه هستند پیدا کرد. جشن‌های کانادا، عقاید مردم کانادا و سبک زندگی آنها ترکیبی فرهنگ‌های اروپایی، آمریکایی، آفریقایی و آسیایی است که در کنار یکدیگر به طور کاملا مسالمت آمیزی زندگی می‌کنند.
زندگی بدون دردسر ایرانیانی که در سال‌های اخیر به این کشور مهاجرت کرده‌اند، نشان می‌دهد رفتار مردم کانادا با ایرانیان نیز بسیار دوستانه است و شهروندان ایرانی-کانادایی در پست‌ها و مشاغل مختلف به راحتی فعالیت می‌کنند. شهرهایی مانند تورنتو یا کلگری را می‌توان بهترین شهر کانادا برای ایرانیان دانست.

سرمای هوا
سرمای هوا

2. سرمای هوا

می‌دانیم که کانادا کشوری سردسیر است، اما این سرمای هوا چقدر است؟ میانگین کمینه هوا در ماه ژانویه اتاوا، پایتخت کانادا، -14.4 درجه سانتیگراد است و به همین دلیل، کاپشن و لباس‌های بافتنی پای ثابت پوشش مردم کانادا در فصل زمستان است.
اما اجازه دهید نظر شما را به یکی دانستنی‌های کشور کانادا و رکورد کمترین دمای ثبت شده در این کشور جلب کنیم. جالب است بدانید که در سال 1947، دمای هوا در روستای اسناگ منطقه یوکان به -63 درجه سانتیگراد رسید و سردترین دمای ثبت شده در کانادا است. این دما حدودا با دمای سطح کره مریخ برابر است.

دریاچه‌های فراوان
دریاچه‌های فراوان

3. دریاچه‌های فراوان

کانادا مملو از مناظر طبیعی شگفت انگیز است اما یکی از دانستنی‌های کشور کانادا، تعداد دریاچه‌های این کشور است. مساحت دریاچه‌های کشور کانادا بیش از هر کشور دیگری در دنیاست. در سرتاسر کانادا 563 دریاچه بزرگتر از 100 کیلومتر مربع پیدا می‌شود و 5 دریاچه بزرگ کانادا، مجموعا 18 درصد منابع آب شیرین جهان را شامل می‌شود.

4. دومین کشور بزرگ جهان

کانادا بزرگترین کشور نیمکره غربی و دومین کشور بزرگ جهان بعد از روسیه است. شاید اگر با تور کانادا به این کشور سفر نکنید و به گشت و گذار در آن نپردازید، متوجه مساحت عظیم آن نشوید. مساحت کانادا بیشتر از مساحت کل اتحادیه اروپا است. به بیان دیگر می‌توان گفت که کانادا 33 برابر ایتالیا و 15 برابر فرانسه مساحت دارد. همچنین کشور کانادا 30 درصد بیشتر از قاره استرالیا مساحت دارد و 3 برابر هند است.

 

[sc name=”highlight” text=”کانادا بزرگتری

اشتراک گذاری این پست