سس یا خط قرمز ایتالیایی‌ ها

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


آخرین تور ها


سس یا خط قرمز ایتالیایی‌ ها

سس یا خط قرمز ایتالیایی‌ ها

ایتالیا کشوری با پیشینه‌ی فرهنگی و هنری بسیار قوی همواره نقش بسیار پررنگی در بین کشورهای غربی ایفا می‌کند. رم پایتخت ایتالیا سالانه میزبان بسیاری از گردشگران از نقاط مختلف جهان می‌باشد تا شگفتی‌های این کشور افسانه‌ای را به دیگران عرضه کند. در مقاله قبلی به بررسی 8 مورد از عجایب فرهنگی این کشور پرداخته شد و در اینجا قصد داریم به ادامه این مطلب بپردازیم.

italy

 

1. استفاده از bidet در توالت‌ها

bidet یک سینک کوچک در کنار توالت است که در کشورهای دیگر وسیله‌ی رایجی محسوب نمی‌شود و شما می‌توانید قسمت‌هایی از بدن خود مانند پاها را در این سینک بشویید. این نشان دهنده بالا بودن اهمیت نظافت برای مردم کشور ایتالیا است.

 

bidet-ghoghnos

2. شکستن اسپاگتی ممنوع

ایتالیایی‌ها اسپاگتی را قبل از پخت غذا نمی‌شکنند بلکه آن را بصورت کامل در آب ریخته و بعد از نرم شدن تکه تکه می‌کنند. حتی سس ریختن روی ماکارونی، توهین آمیز تلقی می‌شود. همانطور که متوجه شدید غذا در کشور ایتالیا نقش مهمی دارد. آن‌ها حتی راجب وعده‌ی غذایی بعدی خود در طول خوردن غذای فعلی صحبت کرده و برای وعده غذایی پایان هفته، کریسمس، عید پاک و جمع‌های خانوادگی صحبت می‌کنند. در میان ایتالیایی‌ها غذا حتی فرصت خوبی برای شروع بحث و گفتگو یا عامل موفقیت یک مهمانی یا یک جمع می‌باشد.

 

pasta-ghoghnos

3. در دست یک ایتالیایی پول نگذارید

قرار دادن مستقیم پول نقد در دست یک ایتالیایی نشانه‌ی بی‌ادبی و بی‌احترامی به شخص است حتی اگر شخص مقابل صندوقدار بوده و شما در حال دادن پول خورد به ایشان می‌باشید. روش صحیح آن است تا پول را در سینی مخصوص کنار صندوق قرار دهید. با این وجود جای تعجب است که در این کشور همچنان پرداخت نقدی رایج‌تر از پرداخت با کارت می‌باشد. پس بهتر است در کشور ایتالیا همیشه همراه خود پول نقد داشته باشید زیرا در بسیاری از مکان‌های عمومی معمولا مبالغ پایین‌تر از 5 الی 10 یورو را بصورت پرداخت با کارت قبول نمی‌کنند. همچنین در این کشور انعام دادن رایج نیست اگرچه در مکان‌های توریستی ممکن است عادی‌تر از سایر بخش‌های این کشور باشد.

 

tipping-in-italy(ghoghnos)

4. قهوه خود را سریع بخورید!

قهوه رایج در این کشور اسپرسو (قهوه سیاه) است. نوشیدن قهوه در فرهنگ ایتالیایی‌ها نقش مهمی دارد. آن‌ها قهوه خود را بسرعت می‌نوشند بطوری که حتی نمی‌نشینند، روی پیشخوان میل کرده و سریع خارج می‌شوند.

 

Fast-coffee-ghoghnos

5. تماس فیزیکی قسمتی از فرهنگ ایتالیا

بوسیدن، در آغوش گرفتن بخصوص در جنوب ایتالیا بسیار عادی و امری رایج برای نشان دادن محبت، صمیمیت و علاقه است. یک ایتالیایی برای آن که به شما بفهماند چقدر برای او مهم هستید قطعا از این روش استفاده می‌کند. حتی از این قبیل رفتارها در هنگام سلام و خداحافطی نیز کاملا بدیهی است. صرف نظر از جنسیت تمام مردم ایتالیا از این روش برای برقراری ارتباط استفاده می‌کنند.

 

people-ghoghnos-2

6. ایتالیایی‌های مبادی ادب

آن‌ها قبل از شروع مکالمه تلفنی از واژه‌ی Pronto استفاده می‌کنند به معنای اینکه آماده شروع هستند یا قبل از ورود به جایی حتما با واژه‌ی permettere اجازه‌ی ورود گرفته و بعد وارد می‌شوند. از طرفی در صورت برگذاری تولد در ایتالیا هزینه‌ی تمام مهمان‌ها با شخص میزبان بوده حتی کیک تولد، و مهمانان در عوض هدایای خوبی برای میزبان می‌آورند.

 

people-ghoghnos

7. اهمیت مد و لباس

ایتالیایی‌ها حتی برای آن که به فروشگاه نزدیک محل زندگی خود بروند لباس مناسب می‌پوشند. آن‌ها تمام اکسسوری‌ها، کفش، کیف و شال خود را متناسب با لباس‌های خود انتخاب می‌کنند. مردم ایتالیایی در یک کلمه به معنای واقعی خوش لباس هستند. بنابراین بی دلیلی نیست که ایتالیا به عنوان مهد مد و فشن جهان معروف است.

 

people-ghoghnos-3

8. عقاید عجیب مردم این کشور

مردم ایتالیا در شب سال نو وسایل کهنه را از پنجره خانه پایین انداخته و با این کار عقیده دارند نشان دهند که کارهای نیمه تمام خود را تمام کردند و به استقبال سال جدید می‌روند. از دیگر عقاید عجیب این مردم نحس دانستن عدد 17 می‌باشد. در بسیاری از کشورها عدد 13 نماد نحسی و بدبیاری است اما در ایتالیا باعث شده حتی برخی از هتل‌های این کشور نام طبقه 17 را حذف کنند.

 

The-opinions-of-the-Italian-people-(ghoghnos)

9. جزایر ترسناک و نفرین شده

جزیره کوچک ناپل در عین حال که زیباست، مردم ایتالیا به دلیل مرگ صاحبانش اعتقاد دارند که نفرین شده است. اولین صاحب جزیره تنها زندگی میکرد و روزی بدون هیچ دلیلی ناپدید شد و پس از آن هر کدام از صاحبان این جزیره به دلایل مبهمی از دنیا می‌رفتند. مدت هاست کسی در این جزیره زندگی نمی‌کند.

نام جزیره بعدی پوگلیا است و بدلیل تاریخچه وحشتناکش در بین بومیان آن منطقه به جزیره ارواح شهرت دارد. داستان جزیره‌ی پوگلیا به سال‌ها پیش بازمی‌گردد زمانی که از آن به عنوان منطقه‌ای برای قرنطینه کردن مبتلایان به بیماری طاعون استفاده می‌شد. در آن زمان نزدیک به 160 هزار نفر در این جزیره سوزانده شده‌اند و هم اکنون بازدید از این جزیره برای گردشگران ممنوع است.

 

Cursed-islands-in-Italy(ghoghnos)

 

تمام مواردی که در این مقاله به آن پرداختیم بخش کوچکی از شگفتی‌های کشور ایتالیا بود، در مقالات بعدی سعی داریم شما را با موارد بیشتری از عجایب ایتالیا آشنا کنیم. ما در آژانس مسافرتی ققنوس سفری آرام و خاطره انگیز به این کشور زیبا را برای شما فراهم خواهیم کرد همچنین برای اطلاع بیشتر از تورهای فصلی ما می‌توانید به وبسایت رسمی ققنوس مراجعه نمایید.

 

 

 

اشتراک گذاری این پست

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.