آشنایی با شهر لاهه، مرکز دولت هلند

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


آخرین تور ها


آشنایی با شهر لاهه، مرکز دولت هلند

آشنایی با شهر لاهه، مرکز دولت هلند

شهر لاهه هلند نامی آشنا برای اکثر افراد است و اگرچه ممکن است اطلاعات چندان بسیاری درباره شهر لاهه نداشته باشیم، اما بدون شک نام آن را بارها در اخبار شنیده و خوانده‌ایم. شهرت شهر لاهه کشور هلند، بیشتر به دلیل قرار گرفتن دیوان بین‌المللی دادگستری (International Court of Justice) در این شهر است که به دادگاه جهانی یا دادگاه لاهه شهرت دارد.
اما شهر لاهه علاوه بر اهمیت سیاسی خود، مقصدی زیبا برای گشت و گذار در تور هلند است که می‌تواند شما را برای روزهای متمادی سرگرم سازد.
اگر دوست دارید درباره شهر لاهه ی هلند بیشتر بدانید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

[lwptoc]

درباره شهر لاهه هلند
درباره شهر لاهه هلند

درباره شهر لاهه هلند

اگرچه آمستردام پایتخت قانونی هلند و مرکز تجاری این کشور است، اما شهر لاهه توانسته جای خود به عنوان مرکز اداری هلند و یکی از مهمترین شهرهای هلند تثبیت کند. مهمترین اطلاعات شهر لاهه، همین اهمیت سیاسی و اداری آن است. امروزه شهر لاهه مقر دولت و کابینه هلند، مجلس هلند و دیوان عالی این کشور است در حالیکه در قانون اساسی هلند، آمستردام به عنوان پایتخت این کشور انتخاب شده است.
علاوه بر این، پادشاه ویلم-آلکساندر (King Willem-Alexande) و خاندان سلطنتی هلند نیز شهر لاهه را به عنوان محل زندگی خود انتخاب کردند و دو کاخ Huis ten Boschو Noordeinde Palaceبه عنوان محل زندگی و کار پادشاه شناخته می‌شود.

با توجه به این موقعیت برتر، کاملا منطقی است که اکثر کشورهای خارجی نیز سفارتخانه‌های خود را در شهر لاهه احداث کنند. سفارت ایران در هلند نیز در همین شهر قرار گرفته است. همچنین دفتر مرکزی کمپانی‌های بزرگی مانند شرکت نفتی رویال داچ شل (Royal Dutch Shell) نیز در شهر لاهه قرار دارد.
اما علاوه بر اهمیت شهر لاهه در هلند، این شهر جایگاه بین‌المللی بسیار مهمی نیز دارد و دیوان بین‌المللی دادگستری که بازوی قضایی سازمان ملل متحد است نیز در شهر لاهه هلند فعالیت می‌کند و به دادگاه لاهه شهرت دارد. اما این همه ماجرا نیست، بلکه دیوان کیفری بین‌المللی (International Criminal Court)، دیوان دائمی داوری (Permanent Court of Arbitration) و حدود 200 سازمان بین‌المللی دیگر نیز در شهر لاهه هلند قرار دارند!
اما پس از معرفی شهر لاهه، باید به سراغ یکی از موارد عجیب، پیچیده و جنجالی درباره این شهر برویم و آن اسم شهر لاهه است. در زبان انگلیسی، نام شهر لاهه به صورت The Hague نوشته و هِیگ (Heig) تلفظ می‌شود. همچنین در زبان هلندی، نام این شهر را Den Haag می‌نویسند و دِن هاخ تلفظ می‌کنند. پس نام لاهه از کجا آمده است؟
باید بدانید که در گذشته و در دوران قاجار، فرانسوی زبان مرجع ایرانیان بوده است. بسیاری از کلمات و اصطلاحات غربی که امروزه در زبان فارسی استفاده می‌شود، از فرانسه وارد زبان و فرهنگ ما شده‌اند. نام شهر دن هاخ یا لاهه نیز از فرانسه وارد شده است. در زبان فرانسوی، اسم این شهر را La Haye و به همین دلیل در فارسی به آن لاهه می‌گوییم.
حال که درباره این شهر اطلاعات خوبی بدست آوردیم، بد نیست ببینیم اصلا شهر لاهه هلند کجاست و چه ویژگی‌های آب و هوایی دارد.

 

[sc name=”highlight” text=”اگرچه آمستردام پایتخت قانونی هلند و مرکز تجاری این کشور است، اما شهر لاهه توانسته جای خود به عنوان مرکز اداری هلند و یکی از مهمترین شهرهای هلند تثبیت کند” ]

 

موقعیت جغرافیایی و آب و هوای شهر لاهه موقعیت جغرافیایی و آب و هو%

اشتراک گذاری این پست