با شهر ونکوور کانادا آشنا شوید

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


آخرین تور ها


با شهر ونکوور کانادا آشنا شوید

با شهر ونکوور کانادا آشنا شوید

ونکوور شهری جذاب و دوست داشتنی در جنوب غربی کانادا است. در شهر ونکوور کانادا هیاهوی یک کلانشهر و طبیعت با یکدیگر ترکیب شده‌اند و این شهر چند فرهنگی که در کنار ساحل اقیانوس و طبیعت بکر کوهستان و جنگل قرار گرفته است را به یکی از بهترین شهرهای دنیا تبدیل کرده‌اند.
ونکوور شهری است پر از آسمانخراش‌های سر به فلک کشیده و پر زرق و برق، محله‌های دوست داشتنی، فروشگاه‌ها و رستوران‌های متعدد و پارک‌های بزرگ و بینظیر. در واقع یک پیاده روی در خیابان‌های ونکوور کانادا، مملو از تجربیات زیبا و حس‌های دوست داشتنی است که این شهر به شما هدیه می‌کند.
در این مقاله از وبلاگ ققنوس قصد داریم شما را با این شهر زیبا آشنا سازیم و همه چیز درباره ونکوور را برای شما شرح دهیم. پس تا انتها با ما همراه باشید و خود را برای سفر به این شهر چشم نواز در تور کانادا آماده سازید.

[lwptoc]

درباره ونکوور
درباره ونکوور

درباره ونکوور کانادا

ونکوور نه تنها یکی از بهترین شهرهای کانادا به شمار می‌آید، بلکه از بهترین شهرهای دنیا است و در سال‌های پیاپی، جایگاه بالایی در فهرست بهترین شهرهای دنیا برای زندگی داشته است. امکانات متعدد، سطح بالای رفاه زندگی و محلات زیبا و دوست داشتنی از جمله دلایلی هستند که این جایگاه را برای ونکوور به ارمغان می‌آورند.
بخش‌های مختلف ونکوور هر کدام ویژگی‌های خاصی دارند. به عنوان مثال مرکز شهر ونکوور بسیار مدرن و به روز است، منطقه صنعتی این شهر کاملا پیشرفته است و مناطق مسکونی نزدیک به ساحل کاملا آرام و دلنشین است.
محله وست اند پر از رستوران‌ها و کافی شاپ‌های متنوعی است که می‌توانند یک بعد از ظهر دل انگیز برای شما رقم بزنند. محله ییل تاون که از مناطق صنعتی قدیمی است، امروزه به مرکز بوتیک‌ها و طراحان لباسی تبدیل شده که گالری‌های خود را در انبارها و سوله‌های قدیمی برپا کرده‌اند. همچنین تعدادی از بهترین رستوران‌های ونکوور نیز در این منطقه قرار دارد.

همچنین محله گاستاون که قدیمی‌ترین محله ونکوور است به همراه مرکز شهر ونکوور، از بهترین مناطق برای گشت و گذار و خرید است زیرا اکثر مراکز خرید ونکوور در این منطقه قرار دارند.
افزایش شمار مهاجران به شهر ونکوور کانادا در سال‌های اخیر باعث شده است تا این شهر فرهنگ‌های مختلف و متنوعی را در کنار یکدیگر داشته باشد. محله چینی‌های یکی از شلوغ‌ترین و پرطرفدارترین محله‌های ونکوور است که انواع مختلفی از رستوران‌های و فروشگاه‌ها و بازارهای چینی را در آن پیدا خواهید کرد. همچنین خیابان کامرشال درایو نیز پر از کافه‌های ایتالیایی است.
همچنین ونکوور یک شهر رویایی برای عاشقان فعالیت‌های ورزشی و طبیعت گردی است. مناطق ساحلی اطراف ونکوور، پارک بزرگ استنلی و طبیعت بکر بیرون شهر باعث شده است تا در تمامی ایام سال، ورزشکاران مختلفی را ببینید که در این مناطق در حال ورزش و فعالیت هستند.
همین موارد باعث شده است تا علاوه بر سفر به این شهر، زندگی در ونکوور نیز طرفداران بسیاری پیدا کند و افراد متعددی به دنبال مهاجرت به کانادا و شهر ونکوور باشند.

جغرافیا و آب و هوای ونکوور
جغرافیا و آب و هوای ونکوور

جغرافیا و آب و هوای ونکوور

اما با اینهمه تعریف، بهتر است بدانیم که ونکوور کانادا کجاست؟ همانگونه که گفتیم، ونکوور شهری در جنوب غربی کشور کانادا و در استان بریتیش کلمبیا است و تنها 20 کیلومتر با مرز آمریکا فاصله دارد. ونکوور اگرچه مرکز استان بریتیش کلمبیا نیست، اما با بیش از 5 میلیون جمعیت، پرجمعیت‌ترین شهر این استان و سومین شهر پرجمعیت کشور کانادا است. همچنین این شهر پرتراکم‌ترین شهر در سرتاسر کشور کانادا و پنجمین شهر پرتراکم قاره آمریکای شمال به شمار می‌رود.

اگر به نقشه ونکوور نگاه کنید، متوجه می‌شوید این شهر در واقع یک شبه جزیره است. ونکوور از سه جهت شمال، غرب و جنوب به وسیله آب محاصره شده است و تنها از طرف شرق به خاک کانادا متصل است. البته نباید این شهر را با جزیره ونکوور که در نزدیکی آن قرار دارد اشتباه بگیرید!

این شهر در منطقه زمانی -7 GMT قرار دارد و بدین معنی است که در ونکوور ساعت 10:30 از ایران عقب‌تر است

[sc name=”highlight” text=”ونکوور از سه جهت شمال، غرب و جنوب به وسیله آب محاصره شده است و تنها از طرف شرق به خاک کانادا متصل است” ]

آب و هوای ونکوور به لطف اقلیم اقیانوسی، در زمستان‌ها معتدل و در تابستان‌ها گرم است. اگرچه در زمستان‌ها در خود ونکوور برف چندانی نمی‌بارد، اما کوه‌های شمال شهر بهترین منطقه برای ورزش‌های زمستانی است. آب و هوای این شهر در بهار و پاییز بسیار دلپذیر و دوست داشتنی است اما بارش باران نیز در این فصول از سال معمول است.
اما فصل تابستان به خاطر هوای دلنشین، روزهای بلند و تابش آفتاب، بهترین زمان برای لذت بردن از شهر ونکوور و طبیعت زیبای استان بریتیش کلمبیا در اطراف این شهر است.

جاذبه‌های گردشگری ونکوور
جاذبه‌های گردشگری ونکوور

جاذبه‌های گردشگری ونکوور

شهر ونکوور یکی از بهترین مقصدهای گردشگری کشور کانادا است و سالانه گردشگران زیادی برای بازدید از جاهای دیدنی ونکوور، به این شهر سفر می‌کنند. پیشنهاد می‌کنیم شما نیز یکبار تصاویر شهر ونکوور کانادا را ببینید، بی شک شیفته این شهر خواهید شد. در ادامه با تعدادی از جاهای دیدنی ونکوور آشنا خواهیم شد:
پارک استنلی: یکی از بزرگترین پارک‌های شهری آمریکای شمالی که تقریبا به طور کامل با دریا محاصره شده است. این پارک طبیعت بینظیر و طیف گسترده‌ای از مسیرهای پیاده روی، دریاچه‌ها، تپه‌ها و … را داراست.
جزیره گرنویل: شبه جزیره‌ای در شمال ونکوور با کافه‌ها و گالری‌های متعدد. همچنین بازار جزیره گرنویل نیز یکی از بهترین مراکز خرید ونکوور به شمار می‌آید.
آکواریوم ونکوور: اولین آکواریوم عمومی کانادا که یک اکوسیستم دریایی را به طور کامل بازسازی کرده است. در این آکواریوم می‌توانید انواع و اقسام ماهی‌ها و حیوانات دریایی را از نزدیک مشاهده کنید.

اشتراک گذاری این پست