بهترین دانشگاه‌های کانادا برای ادامه تحصیل کدامند؟

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


آخرین تور ها


9 روز فرانسه-ایتالیا (TK2067)

9 روز فرانسه-ایتالیا (TK2067)

11 روز اسپانیا (TK2065)

11 روز اسپانیا (TK2065)

7 روز سوییس (TK2064)

7 روز سوییس (TK2064)

بهترین دانشگاه‌های کانادا برای ادامه تحصیل کدامند؟

بهترین دانشگاه‌های کانادا برای ادامه تحصیل کدامند؟

کانادا کشوری جذاب برای مهاجرت تحصیلی است و با توجه به امکانات و مزایای بیشمار، بسیاری از متقاضیان دوست دارند با پذیرش در دانشگاه‌های کانادا، به این کشور مهاجرت کنند.
نظام آموزشی قوی و کیفیت و رتبه علمی بالای دانشگاه‌های کانادا در کنار قوانین و سیاست‌های کانادا در پذیرش دانشجویان بین‌المللی و دیگر مزایای زندگی و تحصیل در کانادا، باعث شده است تا دانشگاه‌های کانادا به یکی از اصلی‌ترین اهداف متقاضیان پذیرش تحصیلی تبدیل شود.
اگر شما نیز از جمله افرادی هستید که دوست دارید در برترین دانشگاه‌های کانادا تحصیل کنید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید زیرا در این مقاله فهرست دانشگاه‌های کانادا 2020 را برای شما مهیا کرده‌ایم.

[lwptoc]

بهترین دانشگاه‌های کانادا در تورنتو

دانشگاه تورنتو
دانشگاه تورنتو

دانشگاه تورنتو

پیش از هر چیز بهتر است به سراغ بزرگترین شهر کانادا برویم. دانشگاه تورنتو نه تنها بهترین دانشگاه این شهر، بلکه رتبه اول لیست دانشگاه‌های کانادا نیز هست. همچنین این دانشگاه با قرارگیری در رتبه 18 برترین دانشگاه‌های جهان در سال 2020، به عنوان یکی از بهترین دانشگاه‌های جهان شناخته می‌شود.
دانشگاه تورنتو توسط کلیسای انگلستان مدیریت می‌شود و اولین دانشگاهی است که در مستعمره کانادای علیا ساخته شده است و به همین دلیل، یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های کانادا محسوب می‌شود. این تاریخچه باعث شده است تا دانشگاه تورنتو با سیستمی شبیه به دانشگاه‌های برتر انگلستان (مانند آکسفورد و کمبریج) طراحی و مدیریت شود. این دانشگاه 7 کالج مختلف دارد که هر کدام تاریخچه و رسوم و سنت‌های متفاوتی دارند.
دانشگاه تورنتو یکی از پیشروترین دانشگاه‌های کانادا به شمار می‌رود و دستاوردهای بسیاری را به نام خود کرده است. به عنوان مثال این دانشگاه اولین انتشارات علمی و همچنین اولین دانشکده علوم جنگل را در میان دانشگاه‌های کانادا تاسیس کرده است.
جالب است بدانید که 10 برنده جایزه نوبل در این دانشگاه تحصیل یا تدریس کرده‌اند.

بهترین دانشگاه‌های کانادا در ونکوور

دانشگاه بریتیش کلمبیا
دانشگاه بریتیش کلمبیا

دانشگاه بریتیش کلمبیا

دانشگاه بریتیش کلمبیا که در شهر ونکوور و استان بریتیش کلمبیا واقع شده است، قدیمی‌ترین دانشگاه این استان و یکی از برترین دانشگاه‌های کانادا است. این دانشگاه در سال 2020 به عنوان دومین دانشگاه کانادا و 34امین دانشگاه جهان شناخته شده است.
پردیس اصلی دانشگاه بریتیش کلمبیا در شهر ونکوور و نزدیکی چندین ساحل و با نمایی زیبا از کوه‌های شمال ونکوور واقع شده است. همچنین چندین باغ گیاه شناسی مختلف در این دانشگاه قرار گرفته که باعث شده دانشگاه بریتیش کلمبیا یکی از بزرگترین و زیباترین دانشگاه‌های کانادا باشد.
این دانشگاه به طور کلی 19 دانشکده مختلف دارد که 12 دانشکده آن در پردیس اصلی ونکوور و 7 دانشکده دیگر در پردیس کلوونا واقع شده‌اند. همچنین بزرگترین شتاب‌دهنده حلقوی یا سیکلوترون جهان نیز در این دانشگاه قرار دارد و این مجموعه به عنوان آزمایشگاه ملی کانادا در زمینه مطالعات فیزیک هسته‌ای کاربرد دارد.
8 برنده جایزه نوبل، 65 دارنده مدال المپیک و چندین نخست وزیر کانادا دانش آموخته این دانشگاه هستند. جاستین ترودو نخست وزیر کنونی کانادا نیز یکی از دانش آموخته‌های دانشگاه بریتیش کلمبیا است.

بهترین دانشگاه‌های کانادا در مونترال

دانشگاه مک‌گیل
دانشگاه مک‌گیل

دانشگاه مک‌گیل

یکی دیگر از بهترین دانشگاه‌های کانادا که دانشجویان بین‌المللی زیادی برای تحصیل در آن اقدام می‌کنند، دانشگاه مک‌گیل در شهر مونترال است. دانشگاه مک‌گیل اولین دانشگاه در میان دانشگاه‌های کانادا است که توانسته است وارد مجمع دانشگاه‌های پیشروی جهان متعلق به مجمع جهانی اقتصاد شود.
پردیس اصلی این دانشگاه که در سال 1821 میلادی تاسیس شده است، در مرکز شهر مونترال و پای کوهه مونت رویال قرار دارد. پردیس این دانشگاه بسیار زیبا و سرسبز است و با وجود بناهای قدیمی که تماما از سنگ‌های آهکی همین منطقه ساخته شده‌اند، ظاهری خیره کننده پیدا کرده است.
در سال 1829 میلادی، دانشگاه مک‌گیل اولین دانشکده پزشکی را در میان تمامی دانشگاه‌های کانادا تاسیس کرد و امروزه نیز این دانشگاه یکی از برترین دانشگاه‌های کانادا و جهان در حوزه تحصیلات پزشکی به شمار می‌رود.
دانشگاه مک‌گیل خود را برترین دانشگاه کانادا در زمینه پذیرش دانشجویان می‌داند و در حال حاضر بیش از 31 هزار دانشجو از حدود 150 کشور جهان، در 300 رشته تحصیلی این دانشگاه در حال تحصیل هستند.

 

[sc name=”highlight” text=”در سال 1829 میلادی، دانشگاه مک‌گیل اولین دانشکده پزشکی را در میان تمامی دانشگاه‌های کانادا تاسیس کرد و امروزه نیز این دانشگاه یکی از برترین دانشگاه‌های کانادا و جهان در حوزه تحصیلات پزشکی به شمار می‌رود” ]

 

پیش از پایان مقاله بد نیست نکته‌ای را بیان کنیم. شما برای تحصیل در هر کدام از دانشگاه‌های کانادا باید شهریه پرداخت کنید و میزان شهریه هر دانشگاه با توجه به کیفیت آن دانشگاه و رشته و مقطع تحصیلی شما تعیین می‌گردد. در واقع چیزی تحت عنوان دانشگاه‌های رایگان کانادا وجود ندارد، بلکه برخی از دانشگاه‌ها با ارائه بورسیه به دانشجویان برتر و ممتاز، آنها را از پرداخت شهریه معاف می‌کنند.

اشتراک گذاری این پست

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.