فهرستی از بهترین سوغات ژاپن

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


آخرین تور ها


9 روز فرانسه-ایتالیا (TK2067)

9 روز فرانسه-ایتالیا (TK2067)

11 روز اسپانیا (TK2065)

11 روز اسپانیا (TK2065)

7 روز سوییس (TK2064)

7 روز سوییس (TK2064)

فهرستی از بهترین سوغات ژاپن

فهرستی از بهترین سوغات ژاپن

احتمالا شما نیز با ما موافقید که خرید سوغاتی یکی از مهمترین بخش‌های سفر به شمار می‌رود و بدون خرید سوغات ژاپن، سفر شما به این کشور زیبا تکمیل نشده است. ژاپن کشوری شگفت انگیز با تاریخ و فرهنگ غنی و خاص خود است و به همین دلیل، سوغات ژاپن نیز با دیگر کشورهای دنیا متفاوت خواهد بود.
ژاپن با وجود پیشرفت خیره کننده در چندین دهه اخیر، اما همچنان فرهنگ سنتی خود را حفظ کرده است و هنوز محصولات سنتی و صنایع دستی، بهترین سوغات ژاپن به شمار می‌روند. اگر شما نیز هنوز نمی‌دانید که سوغات ژاپن چیست و باید از ژاپن چی بخریم؟ تا انتهای این مقاله از وبلاگ گردشگری ققنوس با ما همراه باشید تا با راهنمای خرید سوغات ژاپن آشنا شوید.

[lwptoc]

کیمونو - سوغات ژاپن
کیمونو

کیمونو (kimono)

بدون شک یکی از اولین چیزهایی که با شنیدن نام ژاپن به در ذهن ما نقش می‌بندد، تصویر زنان و مردانی است که کیمونو یا همان لباس سنتی ژاپنی را به تن کرده‌اند. بنابراین بعید نیست که یکی از معروف‌ترین سوغات ژاپن، همین لباس سنتی یا کیمونو باشد.
البته کیمونو لباسی پیچیده و بیشتر تشریفاتی است که ممکن است پوشیدن آن کمی برای شما دشوار باشد. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم از یوکاتا (Yukata) به جای کیمونو استفاده کنید. یوکاتا در واقع یک کیمونوی تابستانی و معمولی‌تر است و می‌توانید در تمامی بازارهای ژاپن، رنگ‌ها و طرح‌های مختلف این لباس را پیدا کنید.

 

[sc name=”highlight” text=”یوکاتا در واقع یک کیمونوی تابستانی و معمولی‌تر است و می‌توانید در تمامی بازارهای ژاپن، رنگ‌ها و طرح‌های مختلف این لباس را پیدا کنید.” ]

 

اوکیوئه
اوکیوئه

اوکیوئه (Ukiyo-e)

اگر از آن دسته افرادی هستید که به دکوراسیون منزل و تزئین آن با صنایع دستی کشورهای دیگر علاقه دارید، به احتمال زیاد هنر اوکیوئه یکی از جذاب‌ترین سوغات کشور ژاپن برای شما خواهد بود. اوکیوئه نوعی از تکنیک چاپ بر روی کاغذ و پارچه است که با استفاده از قالب‌ها و مهرهای چوبی انجام می‌شود.
این تکنیک چیزی شبیه به پارچه‌های قلمکار اصفهان است با این تفاوت که ژاپنی‌ها بیشتر تصاویری از هنرپیشگان تئاتر سنتی، شخصیت‌های تاریخی یا مناظر طبیعی چون کوه فوجی را با آن تصویر می‌کنند. در هر حال، تابلوهای اوکیوئه از بهترین چیزهایی است که در تور ژاپن خریداری خواهید کرد.

[irp posts=”5425″ name=”حمل و نقل عمومی در ژاپن؛ سریع، دقیق و مطمئن”]

[irp posts=”5416″ name=”بهترین مراکز خرید ژاپن را می‌شناسید؟”]

چاپ‌استیک
چاپ‌استیک

چاپ‌استیک (Chopsticks)

نمی‌شود از سوغات ژاپن گفت اما به غذاهای ژاپن اشاره‌ای نکرد. ژاپنی‌ها سنت خاصی در تهیه و پخت غذاهای خوشمزه دارند و غذا بخش مهمی از فرهنگ آنها به شمار می‌رود. شاید خرید غذا به عنوان سوغاتی ژاپن و آوردن به منزل کار ساده‌ای نباشد، اما بدون شک می‌توانید یک جفت چاپ‌استیک یا چوب غذاخوری ژاپنی را به عنوان سوغاتی خریداری کنید.
چاپ‌استیک یک سوغات معروف ژاپن است که تقریبا در تمامی شهرها و فروشگاه‌های می‌توانید انواع مختلف آن را پیدا کنید و با خرید آن، خاطرات این سفر خاطره انگیز را همیشه زنده نگه دارید.

وسایل مرتبط با نینجا و سامورایی‌ها - سوغات ژاپن
وسایل مرتبط با نینجا و سامورایی‌ها

وسایل مرتبط با نینجا و سامورایی‌ها

نینجاها و سامورایی‌ها، از دیگر مواردی هستند که به عنوان شاخصه فرهنگ ژاپن شناخته می‌شوند و در تمام دنیا طرفدار دارند. اگر شما نیز به این بخش از تاریخ و فرهنگ ژاپن علاقه دارید، می‌توانید فروشگاه‌های مختلفی را در سرتاسر ژاپن پیدا کنید که محصولات مرتبط با این جنگجویان سنتی را به فروش می‌رسانند.
در این فروشگاه‌ها می‌توانید انواع مختلفی از لباس‌ها، سلاح‌ها و … که این افراد استفاده می‌کردند را خریداری کرده و به عنوان سوغات ژاپن، با خود به ایران بیاورید.

سنسو
سنسو

سنسو (Sensu)

یکی دیگر از ابزارهای سنتی و صنایع دستی که امروزه به عنوان سوغات توکیو ژاپن و دیگر شهرهای این کشور طرفدار دارد، سنسو یا همان بادبزن دستی ژاپنی است. این سوغات ژاپن علاوه بر قیمت ارزان، بسیار کاربردی است و حتی در حین سفر نیز برای رهایی از گرمای هوا می‌توانید از آن استفاده کنید.

اوریگامی
اوریگامی

اوریگامی (Origami)

یکی از صنایع دستی ژاپن که به خصوص پس از جنگ جهانی دوم و بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی شهرت پیدا کرد، هنر اوریگامی یا همان ساخت حیوانات با استفاده از کاغذ بود. در این هنر با استفاده از کاغذ و تنها تا کردن آن، حیوانات و اشکال مختلفی پدید می‌آید که اغلب آنها مفاهیم فرهنگی مختلفی را منتقل می‌کنند.
امروزه این هنر در اغلب دنیا شناخته شده و پرطرفدار است و شما می‌توانید با خریدن کاغذهای مخصوص اوریگامی به عنوان سوغات ژاپن، این هنر و تفریح زیبا را با خود به ایران بیاورید. همچنین می‌توانید در دوره‌های کوتاه مدت آموزش اوریگامی نیز شرکت کنید و تعدادی از تکنیک‌های زیبای این کار را فرابگیرید.

[irp posts=”5040″ name=”هر چیز که باید درباره فرهنگ ژاپن بدانید”]

[irp posts=”5452″ name=”چیزهای عجیب در ژاپن که باور نمی‌کنید وجود دارند!”]

چوچین - سوغات ژاپن
چوچین

چوچین (Chochin)

احتمالا در حین قدم زدن در خیابان‌ها و محلات سنتی ژاپن، انواع مختلفی از فانوس‌های کاغذی قرمز را مشاهده کنید که در جلوی فروشگاه‌ها و رستوران‌ها آویزان هستند. این فانوس‌های کاغذی که چوچین نامیده می‌شوند، یکی از بهترین سوغات ژاپن هستند که می‌توانید خریداری کنید.
این فانوس‌ها قابلیت تا شدن دارند و با توجه به حجم و وزن کم، به راحتی می‌توانید چند نوع از آن را خریداری کرده و برای تزئین منزل استفاده کنید.

اشتراک گذاری این پست

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.