سفری به میلان پایتخت مد جهان

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


آخرین تور ها


سفری به میلان پایتخت مد جهان

سفری به میلان پایتخت مد جهان

این بار سری به ایتالیا و شهر زیبای میلان میزنیم. کلان شهری در شمال منطقه لومباردی ایتالیا، که پایتخت جهانی مد و طراحی است. با وجود مرکز بورس ملی و رستوران‌ها و فروشگاه‌های سطح ‌بالا، میلان شهرت بسیاری دارد.

 

میلان

 

کلیسای جامع گوتیک Duomo di Milano و صومعه سانتا ماریا دله گرتزیه، که نقاشی دیواری لئوناردو داوینچی ” شام آخر ” را در خود جای داده، گواه قرن‌ها هنر و فرهنگ این شهر است.

 

 

زمان طلایی سفر به میلان

با شروع فصل بهار هوای شهر میلان خنک و معتدل میشود و کم‌ کم به سمت گرمی میرود. به طور میانگین 25 روز بارانی را در این فصل میبینیم و بقیه روزها آفتابی هستند. فصل بهار، بهترین زمان‌ برای گردش  و بازدید ازمکان‌های دیدنی میلان است.

 

میلان

 

با رسیدن فصل تابستان، هوای شهر گرم و مرطوب شده و دمای هوا در برخی از روزها به 30 درجه سانتی‌گراد می‌رسد. دراین فصل به طور میانگین، 15 روز بارانی را شاهد هستیم.

 

میلان

 

با رسیدن فصل پاییز، هوای شهر میلان به مراتب بهتر از تابستان می‌شود و گرما کم ‌کم شهر را ترک می‌کند. دمای هوای میلان دراین فصل، در برخی از روزها به 5 درجه سانتی‌گراد می‌رسد. فصل پاییز یکی دیگر از زمان‌هایی است که گردشگران برای دیدن جاهای دیدنی میلان را انتخاب می‌کنند.

با رسیدن فصل زمستان، سرما بیشتر از قبل حس می‌شود و دمای هوا پس از غروب آفتاب به زیر صفر می‌رسد.

 

 

کلیسایی پوشیده از آثار هنری زیبا

کلیسای San Maurizio یکی دیگر از مهم‌‌ترین کلیساهای واقع در شمال ایتالیا  که در مجاورت مهم‌ترین صومعه زنان فرقه بندیکت با نام Monastero Maggiore درمیلان قرار داشته و همین موضوع، علت اصلی نام‌ گذاری این بنای کهن است. در حال حاضر این صومعه به موزه باستان شناسی تبدیل شده است.

 

 

با قدم گذاشتن به این کلیسا اولین چیزی که توجه شما را به خود جلب می‌کند معماری بی‌نظیر آن است، در و دیوار پوشیده از آثار هنری قدیمی و بی‎نظیری هستند که با ظرافت هرچه تمام‌تر، سبک معماری و هنری قرن شانزدهم را به نمایش می‌گذارند؛ در مدت بازدید خود از این فضا، به هر طرف که بچرخید با شگفتی جدیدی از هنر گذشته روبرو خواهید شد.

 

 

میلان

 

از آثار هنری مهم این بنا، میتوان به تزیینات محراب کلیسا اشاره کرد که توسط یکی از برجسته ‌ترین پیروان لئونارو داوینچی، به نام برناردینو لوئینی نقاشی شده است.

 

میلان

 

سفری به بهشت سرسبز داوینچی

اگر اهل هنر هستید و زندگی شخصی هنرمندی مثل لئوناردو داوینچی برای شما جذاب است، حتما از باغ انگور لئوناردو داوینچی در میلان بازدید کنید. این نقاش بزرگ هنگام نقاشی شام آخر از فضای آرام این تاکستان برای استراحت و گردش استفاده میکرده است.

 

 

این تاکستان حدود ۵۰۰ سال قبل ساخته شد اما در طول جنگ جهانی دوم بخش زیادی از باغ تخریب شد که پس از گذشت سال‌ها دوباره بازسازی شد. تاکستان داوینچی درست در مقابل کلیسای سانتا ماریا دل گرازیه Santa Maria delle Grazie قرار دارد؛ جایی که اثر مهم لئوناردو داوینچی یعنی شام آخر در آن قرار گرفته است.

 

میلان

 

کلیسایی با بیش از هزار سال قدمت

بسیاری از مکان‌های دیدنی میلان، همان ساختمان‌های بسیار قدیمی هستند که کلیسا، محراب یا صومعه بوده‌اند. درحالی‌ که بسیاری از این فضاهای مذهبی و کلیسایی به سالن کنسرت و یا موزه‌های شگفت‌انگیز تبدیل شده‌اند، کلیسای باسیلیکا دی استفانو همچنان به عنوان کلیسا و محلی برای عبادت مسیحیان باقی مانده است.

 

میلان

 

این کلیسا در قرن پنجم ساخته شد اما بخش‌ اعظمی از آن به علت آتش‌سوزی در قرن یازدهم از بین رفته است. ساختمان فعلی که از آن باقی مانده بیش از هزار سال قدمت دارد.

 

میلان

 

گورستان جمجه‌ها، مکانی برای طرفداران فیلم ترسناک !

کلیسای سن برنادینو یا San Bernadino alle Ossa درمرکز شهر و به عنوان یکی از مکان‌های دیدنی میلان، در بین هیاهوی روزانه مردم است. اگر طرفدار داستان‌ و فیلم‌های ترسناک هستید، فضای داخلی کلیسای سن برنادینو هزاران داستان ترسناک را در ذهن شما زنده می‌کند.

 

میلان

 

در نگاه اول دیواره‌های کلیسا که پوشیده از جمجمه‌های انسان است توجه شما را به خود جلب می‌کند. در حالی که برایتان سوال است که این جمجمه‌ها واقعییست یا مجسمه‌های دست ساز انسان، نشانه‌هایی خواهید یافت که به شما یقین می‌دهد هرآنچه که می‌بینید حقیقتی ترسناک است.

 

میلان

 

دیواره‌های داخلی کلیسا با تعداد بی‌شماری از اسکلت و جمجمه‌های مردگان پوشیده شده که طبق گزارش‌ها، این استخوان‌ها مربوط به قربانیان طاعون درزمان گذشته است.

حتما برای شما هم این سوال پیش آمده که چرا استخوان‌ها در گورستان دفن نشده‌اند؟ این موضوع به قرن سیزدهم برمی‌گردد، زمانیکه گورستان مجاور کلیسا فضای خالی برای دفن مردگان بیشتری نداشت، برای همین یکی از محراب‌های کلیسای سن برنادینو به عنوان مقری برای نگهداری استخوان و جمجه مردگان در نظر گرفته شد.

 

میلان

 

گشت و گذار از بناهای تاریخی تا آکواریوم شهر

برای رهایی از شلوغی و ترافیک شهر و بازدید از بناهای تاریخی و زدن به دل طبیعت، شهر میلان گزینه جذابی به نام پارکر Sempione را دارد. این پارک یکی از جذاب‌ترین و برجسته‌ترین جاهای دیدنی میلان است و بزرگ‌ترین پارک عمومی این شهر به حساب می‌آید.

 

میلان

 

پارک Sempione بهترین گزینه برای استراحت کردن، پیاده‌روی، دویدن و انجام برخی از بازی‌های گروهی باشد. در کنار آن می‌توانید از بناهایی مانند آکواریوم شهر میلان، طاق پیروزی و استادیوم موجود در این مجموعه که در دل این فضای سبز جا خوش کرده‌اند دیدن کرده و لذت ببرید.

 

میلان

 

طاق پیروزی سازه‌ای است که برای جشن صلح ساخته شده است و یکی از مکان‌های دیدنی میلان به حساب می‌آید. با وجود کوچک بودن آکواریوم این مجموعه، همچنان جذابیت‌های خاص خود را دارد. استادیوم موجود در پارک Sempione در سال 1807 ساخته شده  و برخی از رویدادهای ورزشی در آن انجام می‌شود.

 

 

میلان ، یکی از شیک‌ترین و بزرگ ترین شهرهای ایتالیا است که میتوانید تاریخ، هنر و فرهنگ غنی را از طریق مکان‌های دیدنی و شگفت انگیزاش پیدا کنید. با وجود سنت‌های جذاب غذایی  دراین شهر، دلایل قانع کننده زیادی برای سفر به میلان خواهید داشت.

 

 

 

آژانس ققنوس، بهترین و برترین تورها رو برای کشور زیبای ایتالیا تدارک می‌بیند که برای آشنایی با این تورها حتما با کارشناسان ققنوس در تماس باشید.

 

تلفن تماس با کارشناسان: ۲۴۵۲۵ـ۰۲۱

ققنوس در شبکه‌های اجتماعی:

تلگرام | اینستاگرام | توییتر | یوتیوب | آپارات

 

نویسنده : الهام خیرخواه

 

اشتراک گذاری این پست

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.