پاییز در پاریس

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


آخرین تور ها


9 روز فرانسه-ایتالیا (TK2067)

9 روز فرانسه-ایتالیا (TK2067)

11 روز اسپانیا (TK2065)

11 روز اسپانیا (TK2065)

7 روز سوییس (TK2064)

7 روز سوییس (TK2064)

پاییز در پاریس

پاییز در پاریس

چگونه پاییز را در پاریس مانند پاریسی جشن بگیریم

 

در آغاز پاییز در پاریس – یا به قول پاریسی ها، la rentrée – زمانی که همه بعد از یک ماه تعطیلات و استراحت کردن و آفتاب گرفتن ، آماده بازگشت به فعالیت های خود هستند، انرژی و سرزندگی فراوانی وجود دارد. ابتدای پاییز زمان بسیار خوبی برای سفر به پاریس است چون پاریسی‌ها از مسافرت به شهر خود بازگشته‌اند و بسیاری از گردشگران نیز به خانه بازگشته‌اند. اگر چه ممکن است روزها کوتاه تر شده باشند ، اما صف های موزه ها و رستوران ها نیز کوتاه تر شده وگرمای تابستان جای خود را به خنکی پاییز داده است. در این زمان انواع غذاهای خاص، فصلی و رویدادهای سرگرم کننده در پاریس وجود دارد که به چند مورد از این موارد برای سفر به پاریس در فصل پاییز اشاره می کنیم.

 

میان وعده در آخرین روزهای فصل پنیر شیر بز

درست حدس زدید ، پنیرها فصل دارند. بهترین زمان برای پنیر شیر بز، از عید پاک تا 1 نوامبر است، بنابراین تا می توانید قبل از پایان اکتبر، از پنیرهای خوشمزه شیر بز استفاده کنید. اما یکی از ویژگی های خوب فرانسه این است که در تمامی فصول پنیرهای خوشمزه ای وجود دارد و با پایان فصل پنیرهای تابستانی در پاییز فصل پنیر های زمستانی لذیذ، گرم و آب‌شده ی مانند راکلت آغاز می شود و میتوانید ازبهترین أنواع پنیرها استفاده کنید. برای خرید این پنیرها می توانید به دو فروشگاه محبوب، Joannault یا Laurent Dubois، که هر دو طیف گسترده ای از پنیرها را دارند، بروید. همچنین رستوران A La Biche Au Bois، که یک رستوران فرانسوی کلاسیک در نزدیکی Gare de Lyon است، یکی از بهترین بشقاب های پنیر را سرو می کند.

 

پاییز در پاریس - آژانس ققنوس

 

جشن در فصل برداشت انگور

در پاریس تنها یک تاکستان فعال در محدوده شهر وجود دارد و جشن برداشت انگور در آن همه سال برگزار می شود. جشن برداشت انگور یک فستیوال و جشنواره همراه با بازارها، پیاده‌روی به همراه راهنما و آواز خوانی گروه کر کودکان است و با یک نمایش آتش‌بازی 15 دقیقه‌ای به پایان می رسد. این جشن که از سال 1934 در مونمارتر برگزار می شود، همه ساله میزبان حدود 400000 نفر بازدید کننده است و تنها در این زمان از سال تاکستان برای ورود عموم مردم باز است و در زمان های دیگر سال، تورها برای بازدید از تاکستان باید از طریق دفتر گردشگری اقدام  به رزرو کنند. انگورهای این تاکستان بیشتر به دلیل کمیاب بودنش شناخته می شود تا عالی بودن آنها و تمام آن به حراج گذاشته می شوند و تمام عواید آن صرف امور خیریه می شود.

 

پاییز در پاریس - آژانس ققنوس

 

گورستان زیبای Père Lachaise

گورستان پر لاشز یکی از زیباترین و پربازدیدترین گورستان های جهان است. این گورستان به خصوص در فصل پاییز که برگ های درختان آن در حال تغییر رنگ هستند بسیار زیباست. در بازدید از این گورستان می توانید به سمت بالای تپه دیدنی آن بروید و در بالای تپه، نیمکت‌هایی مشرف به یک منظره زیبا را پیدا خواهید کرد. حتی می توانید نگاهی به برج ایفل از آنجا بیاندازید.

در این فصل و از عصر 31 اکتبر تا 1 نوامبر مراسمی توسط پلیس پاریس در این گورستان برگزار می شود و گفته می شود در این زمان حجاب بین زنده‌ها و مردگان به نازک‌ترین حالت خود می رسد و ممکن است بهترین زمان برای ارتباط با مردگان باشد. همچنین تورهای «پر لاشز اسرارآمیز» توسط ژاک سرجنت، خون آشام مشهور، به زبان فرانسوی برگزار می شود. در روز سنت، که در زبان فرانسوی به نام Toussaint شناخته می‌شود، در پاریس تعطیلی ملی است و بیشتر پاریسی‌ها در این روز با آمدن به گورستان قبرهای خانواده خود را با گل های داوودی، تاج گل یا شمع تزئین می کنند. همچنین این روز زمان ویژه ای برای ادای احترام به معروف ترین درگذشتگان پاریس مانند ادیت پیاف، اسکار وایلد، جیم موریسون، هلویز و آبلارد، پروست و … است .

 

پاییز در پاریس - آژانس ققنوس

 

هالووین در پاریس

اگر نگران از دست دادن هالووین هستید، می توانید به Boneshaker Donuts  بروید جایی این دونات پزی با یک ترفند حسی از هالووین را به منطقه خود آورده ، اتفاقی نادر در پاریس به دلیل آنکه هالووین هنوز یک پدیده فرهنگی گسترده در آنجا نیست. آماندا بانکرت، مالک آمریکایی احساس می‌کرد که جذابیت تعطیلات مورد علاقه‌اش برای فرزندانش از دست رفته و همین موضوع باعث شد که او با 20 کسب‌وکار محلی تماس بگیرد تا برای بیش از 800 نفر لباس هالووین فراهم کند. برای این مراسم فروش بلیت ها از طریق Boneshaker در پایان سپتامبر آغاز می شود و این رویداد در 30 اکتبر از ساعت 2 تا 5 بعد از ظهر ادامه خواهد داشت و برندگان مسابقه لباس، یک کارت هدیه برای خرید دونات دریافت خواهند کرد.

 

پاییز در پاریس - آژانس ققنوس

اشتراک گذاری این پست

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.