انواع ویزای شینگن براساس دلایل سفر

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


آخرین تور ها


9 روز فرانسه-ایتالیا (TK2067)

9 روز فرانسه-ایتالیا (TK2067)

11 روز اسپانیا (TK2065)

11 روز اسپانیا (TK2065)

7 روز سوییس (TK2064)

7 روز سوییس (TK2064)

انواع ویزای شینگن براساس دلایل سفر

انواع ویزای شینگن براساس دلایل سفر

انواع ویزای شینگن براساس دلایل سفر

ویزای شینگن براساس ئلایل سفر به انواع مختلفی تقسیم بندی می شود. در فرم درخواست ویزای شینگن بخشی وجود دارد که متقاضی در این بخش باید دلیل و هدف خود از سفر به کشورهای حوزه شینگن اعلام کنند. در این فرم برخی از دلایل متداول ذکر شده که در این مقاله به توضیح آنها می پردازیم.

 

انواع ویزای شینگن - آژانس ققنوس

 

گردشگری

نوع گردشگری از متداول ترین أنواع ویزای شینگن است و مسافرانی که برای اهداف توریستی  و فرهنگی، بازدید از شهرها و مکان های تاریخی و دیدنی  و … قصد سفر به این کشورها را دارند به این ویزا نیاز دارند و در فرم درخواست خود باید این گزینه را انتخاب کنند.

 

ترانزیت فرودگاهی

مسافرانی که که تنها قصد دارند در یکی  از کشورهای عضو شینگن، توقف فرودگاهی داشته باشند و آنجا پرواز خود را تعویض کنند با این مورد را انتخاب کنند. برخی از کشورهای محدوده شینگن، بسته به ملیت مسافران ممکن است حتی برای ترانزیت فرودگاهی از شما مدرک ویزا بخواهند. این موضوع بستگی به کشور مورد نظر و ملیت شما دارد. کشورهای حوزه شینگن فهرست از کشورهایی که به این ویزا نیاز دارند را، ارائه کرده‌اند. این لیست در برخی از کشورهای حوزه شینگن متفاوت بوده و چند کشور به آن اضافه شده است. به همین علت توصیه می شود این موضوع را قبلا با کارشناسان ویزا بررسی نمایید.

 

ترانزیت دریایی

این ویزا بسیار شبیه ویزای ترانزیت فرودگاهی است اما مناسب مسافرانی است که بصورت دریایی سفر می کنند و تنها قصد دارند در چند شهر بندری از کشورهای شینگن توقف کوتاهی داشته باشند.

 

دیدار خانواده یا دوستان

برخی از مسافران به جهت دیدار با دوستان و افراد خانواده خود که بصورت قانونی در کشورهای حوزه شینگن اقامت دارند، درخواست ویزای شینگن می کنند. این افراد در فرم درخواست خود باید مورد ملاقات با خانواده و دوستان را قید کنند، برای دریافت این ویزا نیاز به دعوت نامه از فرد دارای اقامت قانونی در کشورهای شینگن می باشد.

 

ملاقات رسمی

از دیگر اهداف موجود در فرم درخواست ویزا شینگن می توان به گزینه “Visit Official”  یا ملاقات رسمی اشاره نمود. این گزینه برای مواقعی است که مسافران بصورت رسمی و تحت أنواع یک هیئت رسمی و یا یک گروه بزرگ که از قبل هماهنگ شده و با یک هدف رسمی قصد سفر به کشورهای حوزه شینگن را دارند، مناسب است.

 

پزشکی

موارد پزشکی یکی از مواردی است که ممکن مسافران با هدف آن قصد سفر به یکی از کشورهای شینگن را داشته باشند. برای این منظور در فرم درخواست ویزا باید گزینه ” medical reasons”  انتخاب گردد. مسافرانی که این ویزا را دریافت می کنند، می توانند ظرف مدت 180 روزه ویزای خود به مدت 90 روز در مراکز بیمارستانی یا کلینیکی از خدمات درمانی و پزشکی بهره مند شوند.

 

تجارتی

بسیاری از مسافران برای مقاصد تجاری مانند بازدید از نمایشگاه ها و … به کشورهای شینگن سفر می‌کنند. از مزیت های این ویزا می توان به دریافت سریع تر وقت سفارت در زمان های شلوغی سفارت ها اشاره کرد.

 

تحصیلی

دانش‌آموزان و دانشجویانی که قصد بهره مندی از دوره‌های آموزشی در موسسات آموزشی در دوره های مختلف را برای مدت زمان کوتاهتر از سه ماه (مانند دوره‌های دانشگاهی، دوره‌های زبان و غیره) را دارند در فرم خود باید این گزینه را انتخاب نمایند . همچنین برخی از دانشگاه ها و موسسات برای پذیرش آزمون ورودی حضوری برگذار می کنند. افراد متقاضی شرکت در این آزمون ها هم می توانند از گزینه تحصیلی استفاده نمایند.

 

گروههای فرهنگی، ورزشی و فیلمسازی

هنرمندان، ورزشکاران ، فیلمسازان و … که از خارج محدوه شینگن برای شرکت در یک رویداد فرهنگی، هنری ، ورزشی مانند برگزاری کنسرت، شرکت در مسابقات ورزشی و … باید به یکی از کشورهای شینگن وارد شوند نیاز به این نوع ویزا دارند. این ویزا مناسب مخاطبان یک رویداد نیست و متقاضیان این ویزا باید نقشی در آن رویداد داشته باشند، در واقع باید از برگزارکنندگان آن باشند.

 

در فرم درخواست ویزا برای مواردی خاصی که ممکن است جزو موارد ذکر شده نباشد گزینه ای به نام Other یا موارد دیگر در نظر گرفته شده که متقاضیان در صورتی که دلیل سفرشان شامل یکی از انواع ویزای شینگن توضیح داده شده در بالا نباشد می توانند با ذکر هدف خود از سفر از این گزینه استفاده نمایند.

اشتراک گذاری این پست

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.