کوه فوجی، نماد مقدس ژاپن

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


آخرین تور ها


9 روز فرانسه-ایتالیا (TK2067)

9 روز فرانسه-ایتالیا (TK2067)

11 روز اسپانیا (TK2065)

11 روز اسپانیا (TK2065)

7 روز سوییس (TK2064)

7 روز سوییس (TK2064)

کوه فوجی، نماد مقدس ژاپن

کوه فوجی، نماد مقدس ژاپن

در میان نمادهای مختلف ژاپن، کوه فوجی جایگاه بسیار ویژه‌ای دارد. این کوه آتشفشانی بلند نه تنها یک اثر طبیعی شگفت انگیز است، بلکه در تاریخ و فرهنگ این کشور نیز جایگاه ویژه‌ای داشته و ردپای آن را در اغلب آثار هنری ژاپن نیز می‌توان یافت.
امروزه کوه فوجی یکی از مهمترین جاذبه‌های گردشگری و مکان‌های دیدنی ژاپن است و تقریبا تمام گردشگران تور ژاپن، از این کوه زیبا و باشکوه بازدید می‌کنند.
در این مقاله از وبلاگ ققنوس شما را با کوه فوجی ژاپن و راه‌های دسترسی به آن آشنا خواهیم ساخت. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

[lwptoc]

درباره کوه فوجی
درباره کوه فوجی

درباره کوه فوجی

شاید بدیهی‌ترین سوال درباره این کوه، این باشد که کوه فوجی در کدام کشور است؟ کوه فوجی (Mount Fuji) در جزیره هونشو (Honshu) که اصلی‌ترین جزیره ژاپن است قرار دارد. ارتفاع کوه فوجی حدود 3776 متر است و نه تنها بلندترین کوه توکیو و ژاپن است، بلکه هفتمین کوه بلند قرار گرفته در جزایر دنیا به شمار می‌رود.
با این ارتفاع کوه فوجی در ژاپن به اثری مهم در فرهنگ و هنر تبدیل شده است و نمادی از استقامت و استواری به حساب می‌آید که در زبان ژاپنی فوجی‌سان (Fujisan) و در انگلیسی این کوه مونت فوجی (Mount Fuji) نامیده می‌شود. البته در برخی از منابع از آن به عنوان کوه فوجی یامای ژاپن نیز یاد شده است.
کوه فوجی ژاپن یک قله آتشفشانی فعال است که آخرین بار در سال 1707 و 1708 میلادی فوران کرد و این فوران بیش از دو ماه ادامه داشت. این کوه در 100 کیلومتری جنوب غربی توکیو (Tokyo) و در مرز استان‌های یاماناشی (Yamanashi) و شیزوکا (Shizuoka) واقع شده است و در روزهایی که آسمان صاف و تمیز باشد، به راحتی از پایتخت ژاپن دیده می‌شود.

 

[sc name=”highlight” text=”کوه فوجی ژاپن یک قله آتشفشانی فعال است که آخرین بار در سال 1707 و 1708 میلادی فوران کرد و این فوران بیش از دو ماه ادامه داشت” ]

 

کوه فوجی ژاپن
کوه فوجی ژاپن

علاوه بر اینکه ارتفاع و ساختار کاملا مخروطی کوه فوجی باعث شده است تا این کوه از دیرباز در فرهنگ ژاپنی اهمیت داشته باشد، کوه فوجی ژاپن در کنار کوه تاته (Tate) و کوه هاکو (Haku) به عنوان سه کوه مقدس ژاپن شناخته می‌شوند.
همچنین از آنجاییکه که کوه فوجی و محیط اطراف آن مناظر طبیعی زیبایی را ایجاد کرده‌اند و آثار تاریخی و فرهنگی مختلفی در کنار آن ایجاد شده، در سال 2013 به عنوان یک اثر جهانی در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است. یونسکو با توجه به نقشی که کوه فوجی ژاپن در الهام بخشی به هنرمندان ایفا کرده و برای قرن‌ها یک مقصد زیارتی به شمار می‌رفته است، این کوه و 25 سایت و دهکده پای کوه فوجی ژاپن را در فهرست میراث جهانی خود ثبت کرده است. معبد شینتوی فوجی‌سان هونگو سنگن تایشا (Fujisan Hongū Sengen Taisha) و معبد بودایی تایسکیجی (Taiseki-ji) از جمله این آثار تاریخی و فرهنگی نزدیک کوه فوجی هستند.

[irp posts=”5291″ name=”دیدنی‌های کیوتو، پایتخت هزار ساله ژاپن”]

[irp posts=”5329″ name=”دیدنی‌های توکیو که نباید از دست داد”]

دسترسی به کوه فوجی
دسترسی به کوه فوجی

دسترسی به کوه فوجی

اگر دوست دارید این کوه را تنها یک بار ببینید و تصویر کوه فوجی را در خاطرتان ثبت کنید، می‌توانید در حین سفر نیز این کار را انجام دهید. اگر از قطارهای سریع السیر ژاپن (shinkansen) برای سفر از توکیو به شهرهای ناگویا (Nagoya)، کیوتو (Kyoto) و اوساکا (Osaka) استفاده کنید، می‌توانید به مدت 40 الی 45 دقیقه از منظره زیبای این کوه لذت ببرید.
اما برای اینکه بتوانید از فاصله‌ای نزدیکتر و به مدت بیشتری از منظره باشکوه کوه فوجی لذت ببرید و با اسرار کوه فوجی و تعدادی از چیزهای عجیب در ژاپن آشنا شوید، باید به منطقه 5 دریاچه فوجی یا فوجی‌گوکو (Fujigoko) بروید. این منطقه که در شمال کوه فوجی ژاپن قرار دارد، یکی از بهترین نقاط برای تماشای این کوه است و از 5 دریاچه کاواگوچیکو (Kawaguchiko)، سایکو (Saiko)، یاماناکاکو (Yamanakako)، شوجیکو (Shojiko) و موتوسوکو (Motosuko) تشکیل شده است.
در میان این دریاچه‌ها، کاواگوچیکو یکی از بهترین گزینه‌هاست که علاوه بر منظره‌ای زیبا از کوه فوجی، امکانات تفریحی و اقامتی بسیاری را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد.
برای اینکه از توکیو خود را به دریاچه کاواگوچیکو و کوه فوجی برسانید، می‌توانید یکی از راه‌های زیر را انتخاب کنید:
• از ایستگاه شینجوکو (Shinjuku) توکیو سوار خط JR Chuo Line شوید و پس از حدود 70 دقیقه، در ایستگاه اوتسوکی (Otsuki) پیاده شوید. از آنجا نیز سوار خط Fujikyu شوید و پس از 55 دقیقه در ایستگاه کاواگوچیکو پیاده شوید.
• در ایستگاه مرکزی توکیو (Tokyo Station) سوار خط Fujikyu شوید و پس از حدود 2 ساعت، به ایستگاه کاواگوچیکو خواهید رسید.

اشتراک گذاری این پست

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.