آشنایی با لیون فرانسه

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


آخرین تور ها


آشنایی با لیون فرانسه

آشنایی با لیون فرانسه

به هر گوشه‌ای از فرانسه که سفر کنید جاذبه‌های گردشگری بی‌شماری را خواهید دید و همین مسئله سبب شده تا هر ساله گردشگران زیادی فرانسه را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کنند. پاریس، پایتخت این کشور شهرتی جهانی دارد اما شگفتی‌های کشور فرانسه تنها به شهر پاریس محدود نمی‌شود.
شهر لیون، سومین شهر بزرگ فرانسه است که در بخش شرقی و مرکزی کشور و در محل تلاقی رودخانه‌های “رون” و “سن” واقع شده است. در شهر لیون فرانسه ترکیبی از هنر و تاریخ با مراکز خرید پیشرفته و زندگی شبانه را خواهید دید. با وجود رستوران‌هایی که در گوشه و کنار لیون وجود دارد این شهر به پایتخت غذا در فرانسه شهرت یافته و طرفداران بسیاری در تور فرانسه دارد.
در این مقاله قصد داریم در مورد لیون فرانسه و جاذبه‌های توریستی لیون صحبت کنیم. با ما همراه باشید.
.

[lwptoc]

معرفی لیون فرانسه

لیون شهری در فرانسه است که پس از پاریس و مارسی سومین شهر بزرگ این کشور به شمار می‌آید و جمعیت زیادی در آن زندگی می‌کنند. در مورد لیون فرانسه می‌توان گفت که یکی از شهرهای جوان فرانسه است که تقریباً دو میلیون نفر جمعیت دارد، همچنین به دلیل داشتن دانشگاه‌های مختلف جمعیت زیادی از افراد ساکن آن دانشجو هستند.
شهر لیون فرانسه از لحاظ فناوری برای فرانسه بسیار پراهمیت بوده و این شهر، مرکزی برای فناوری‌های نوین و نرم‌افزار است. شهر لیون ساحلی نیست و مرز مشترک با اقیانوس ندارد اما در شهر به هر جا که نگاه کنید می‌توانید آب ببینید. از میان شهر لیون دو رود بزرگ به نام رون و سن می‌گذرد و به دلیل وجود این رودها، بیش از ۲۸ پل برای متصل کردن قسمت‌های مختلف شهر در لیون وجود دارد.

نکته قابل توجه درباره لیون فرانسه این است که لیون یکی از شهرهای بسیار قدیمی اروپا محسوب می‌شود. این شهر در گذشته شهرت زیادی داشته و مرکز ابریشم جهان به شمار می‌آمد. شهر لیون فرانسه به خاطر معماری و ساختمان‌های قدیمی، در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده و همین موضوع دلیل محکمی برای سفر به لیون فرانسه خواهد بود. فاصله لیون تا پاریس حدوداً ۴۰۰ کیلومتر بوده و این دو شهر تقریباً به هم نزدیک هستند. فرودگاه لیون فرانسه یکی از فرودگاه‌های بزرگ فرانسه است و روزانه پروازهای بین‌المللی مختلفی در آن صورت می‌گیرد. شهر لیون فرانسه در زمینه‌ی فوتبال هم حرفی برای گفتن دارد و ورزشگاه لیون، یکی از پیشرفته‌ترین ورزشگاه‌های جهان است. تیم فوتبال “المپیک لیون” مالک این ورزشگاه خصوصی است. ورزشگاه لیون میزبان مسابقات جام جهانی سال ۱۹۹۸ بوده است.

 

[sc name=”Highlight” text=”لیون یکی از شهرهای پرجمعیت فرانسه است و به دلیل فاصله‌ی نزدیکی که با پاریس دارد از رونق فراوانی برخوردار بوده و معمولاً گردشگران زیادی را به‌سوی خود جذب می‌کند.” ]

 

دیدنی‌های لیون فرانسه

در شهر لیون فرانسه ساختمان‌های قدیمی بسیار زیادی وجود دارد و شاید یکی از جالب‌ترین بناهای این شهر که در لیست جاذبه‌های گردشگری لیون فرانسه نیز نام آن را خواهید دید کلیسای جامع لیون است. ساخت این کلیسای زیبا بیش از سیصد سال طول کشیده است و تغییرات معماری در این دوران را می‌توان در قسمت‌های مختلف بنا دید. به محض ورود به قلب منطقه‌ی Vieux شهر لیون، ساختمان بی‌نظیر این بنا به همراه پنجره‌های رنگی و صلیب دو طرف آن را خواهید دید. این بنا که عکس آن را در تصاویر لیون فرانسه نیز مشاهده خواهید کرد، یکی از مهمترین جاهای دیدنی فرانسه به شمار می‌رود.
یکی دیگر از بناهای تاریخی و اماکن دیدنی لیون فرانسه، سالن تئاتر رومی است. این سالن تئاتر قدیمی‌ترین سالن تئاتر در کل کشور است و سال‌ها پیش از میلاد مسیح ساخته شده است. مکان تئاتر در کنار یک تپه قرار دارد که در گذشته مرکز شهر بوده است. این سالن دارای صندلی‌های سنگی و یک سطح مسطح بزرگ برای نمایش است.

دیدنی های لیون
دیدنی های لیون

اگر به سمت مرکز شهر بروید و در خیابان‌های لیون فرانسه قدم بزنید، خیلی زود یکی دیگر از دیدنی‌های شهر لیون فرانسه را خواهید دید و آن میدان مرکزی لیون است. این میدان در قرن سیزدهم بنا شده است و قدمت زیادی دارد. میدان مرکزی لیون نقش پررنگی در خاطرات شهر بازی می‌کند و در دوره‌های مختلف اتفاقات استراتژیک و تاریخی مهمی در این میدان روی داده است. در قسمت جنوبی میدان مرکزی، موزه‌ی هنرهای زیبا وجود دارد که از دیگر جاهای دیدنی لیون فرانسه محسوب می‌شود. این موزه در گذشته صومعه بوده است و پس از انقلاب فرانسه به مکانی برای گردآوری اشیای تاریخی و ارزشمند تبدیل شده است. تنوع مجموعه‌های موجود در موزه‌ی هنرهای زیبا بسیار زیاد است و از این نظر می‌تواند با موزه لوور رقابت کند.

[irp posts=”3285″ name=”آنچه درباره استراسبورگ باید بدانید”]

[irp posts=”3093″ name=”تجربه سفر به فرانسه همراه با ققنوس”]

یکی از جالب‌ترین جاهای دیدنی شهر لیون فرانسه، مسیرهای مخفی متعددی است که تمام شهر را به یکدیگر متصل نموده‌اند. شهر لیون در گذشته، مرکزی برای بافت و فروش ابریشم در جهان به شمار می‌رفته و این راه‌ها برای آن به وجود آمده‌اند که ابریشم‌ها در طی فرآیند حمل و نقل آسیب نبینند. در جنگ جهانی دوم این مسیرهای کارکرد متفاوتی به خود گرفته و به مکانی برای استقرار و فرار از دشمن تبدیل شدند. منطقه Vieux در شهر لیون فرانسه که طولانی‌ترین مسیر مخفی را دارد، از مکان‌های دیدنی لیون است و در گذشته مرکز ساخت و فروش ابریشم بوده است. در اطراف این منطقه می‌توان خانه‌ها و امارت‌های باشکوهی که تاجران ابریشم برای زندگی ساخته‌اند را دید.

غذاهای معروف شهر لیون

لیون، از گذشته تا به امروز به عنوان یکی از شهرهای ثروتمند فرانسه شناخته شده و رستوران‌های مجلل قدیمی که اکثراً مربوط به قرن ۱۹ هستند هنوز نیز در محله‌های مختلف شهر دیده می‌شوند. بعضی از این رستوران‌ها هنوز دایر هستند و روزانه خوراکی‌های محبوب مردم فرانسه را سرو می‌کنند. این شهر بیش از دو هزار رستوران دارد که از رستوران‌های اشرافی تا غذاخوری‌های سنتی را شامل می‌شوند. غذاهای معروف شهر لیون فرانسه که بین گردشگران معروف هستند، ماهی خامه‌ای، کونل و راتاتولی است. اما معروف‌ترین غذای این شهر که در هر رستوران لیون فرانسه پیدا خواهید کرد، یک شیرینی محلی است. این شیرینی شبیه به بالش بوده و با مارزیپان و شکلات طعم‌دار می‌شود. رستوران‌های شهر لیون فرانسه اغلب ساعت‌های خاصی را برای سرو غذا در نظر گرفته و مقدار محدودی از غذاهای محلی را سرو می‌کنند. مثلاً شام در رستوران‌های این شهر فقط بعد از ساعت هفت شب سرو می‌شود. همچنین معمولاً برای وعده‌های مختلف مرسوم است چند نوع غذا سفارش داده شود، به همین دلیل غذاها در ظروف کوچک و با اندازه‌ی کم سرو می‌شوند.

فرانسه، کشوری است که هر شهر آن جاذبه‌های گردشگری متعددی را داراست. این کشور توانسته جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی خود را در طول مدرن شدن حفظ نماید و هنوز هم در بسیاری از شهرهای این کشور ساختمان‌ها با حالتی تاریخی باقی‌مانده‌اند. شهر لیون فرانسه شاید یکی از غنی‌ترین شهرهای فرانسه از نظر جاذبه‌های تاریخی و معماری رنسانسی باشد. دیدن این شهر بسیار چشم‌نواز است و معمولاً اقامت در لیون یا حتی تحصیل در دانشگاه‌های لیون، خاطراتی فراموش‌نشدنی را برای گردشگران و دانشجویان به همراه خواهد داشت و بسیاری از آنها برای ثبت خاطرات این شهر زیبا، سفرنامه لیون فرانسه را می‌نویسند. در ادامه نقشه‌ لیون فرانسه را برای شما فراهم کرده‌ایم تا در سفر به این شهر آسوده باشید.

نقشه شهر لیون فرانسه
نقشه شهر لیون فرانسه

 

اشتراک گذاری این پست

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.