با 9 تا از مهمترین شهرهای فرانسه آشنا شوید

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


آخرین تور ها


با 9 تا از مهمترین شهرهای فرانسه آشنا شوید

با 9 تا از مهمترین شهرهای فرانسه آشنا شوید

شهرهای فرانسه پر از آثار تاریخی و طبیعی زیبایی هستند که می‌توانند شما را شیفته و مدهوش خود سازند؛ شهرهایی با داشتن موزه‌های غنی و زیبا، بناهای تاریخی خیره کننده، محله‌های دوست داشتنی و جذاب، رستوران‌ها و کافه‌های درجه یک، فروشگاه‌ها و بوتیک‌های فراوان و باغ‌ها و پارک‌های سرسبز.
این ویژگی‌های شهرهای توریستی فرانسه باعث شده تا سالانه بیش از 89 میلیون گردشگر برای بازدید از شهرهای فرانسه به این کشور سفر کنند و جایگاه پرطرفدارترین مقصد گردشگری جهان را برای فرانسه به ارمغان بیاورند.
اگرچه به احتمال زیاد شما با پاریس به عنوان پایتخت و بهترین شهر فرانسه آشنایی دارید، اما درباره دیگر شهرهای مهم فرانسه چه می‌دانید؟ اگر تا انتهای این مقاله از وبلاگ ققنوس با ما همراه باشید، شما را با تعدادی از مهمترین شهرهای دیدنی فرانسه آشنا خواهیم ساخت.

[lwptoc]

معرفی شهرهای فرانسه

اگرچه انتخاب از بین شهرهای زیبای فرانسه که هر کدام زیبایی منحصر به فردی دارند کار دشواری است، اما در ادامه با 9 شهر زیبا و جذاب فرانسه آشنا می‌شویم:

پاریس
پاریس

پاریس (Paris)

بدون هیچ تردیدی، اولین شهر پاریس که به عنوان یک مقصد گردشگری شناخته می‌شود، پایتخت این کشور یعنی پاریس است. پاریس شهر نور و عشق و مد و زیبایی است و نمی‌شود در تور فرانسه از آن بازدید نکرد. برای شرح زیبایی و جذابیت پاریس، هزاران صفحه مقاله نیز جوابگو نیست و تنها باید در خیابان‌های سنگفرش شده تاریخی این شهر و بلوارهای شیک آن قدم بزنید تا متوجه اهمیت این شهر فرانسه شوید.
اگرچه پاریس گرانترین شهر فرانسه به شمار می‌رود، اما با اینحال به شدت توصیه می‌کنیم حتما از این شهر زیبا دیدن کنید زیرا تعدادی از بهترین جاذبه‌های گردشگری دنیا از جمله موزه لوور (Louvre Museum)، برج ایفل (Eiffel Tower)، کلیسای نوتردام (Cathédrale Notre-Dame) و … در این شهر قرار دارند.

نیس
نیس

نیس (Nice)

جنوب فرانسه به داشتن ساحل‌های جذاب، آب و هوای دلنشین و آفتاب درخشان شهرت دارد و شهر نیس، یکی از بهترین شهرهای جنوب فرانسه است. این شهر را پایتخت منطقه توریستی کوت دازور (Côte d’Azur) یا فرنچ ریویرا (French Riviera) می‌دانند و اصلا نیس فرانسه بود که باعث شد این شهرهای فرانسه در این منطقه از دهه 1820 میلادی در بین قشر ثروتمند و مرفه اروپایی به عنوان یک مقصد گردشگری شهرت پیدا کند.
مهمترین جاذبه تفریحی شهر نیس فرانسه، بلوار زیبا و جذاب پرومناد دز آنگله (Promenade des Anglais) است که به طول 7 کیلومتر در حاشیه ساحل دریای مدیترانه کشیده و مکان بینظیری برای یک پیاده‌روی صبحگاهی یا قدم زدن عصرانه است. همچنین می‌توانید از ویلاهای متعددی که در این شهر ساخته شده

لیون
لیون

لیون (Lyon)

لیون یکی دیگر از شهرهای فرانسه است که می‌تواند یک مقصد گردشگری جذاب و دوست داشتنی در تور فرانسه باشد. این شهر حدودا در مرکز فرانسه و در محل تلاقی دو رودخانه رون (Rhône) و سون (Saône) قرار گرفته و سومین شهر بزرگ فرانسه به شمار می‌رود.
شهر لیون فرانسه پر از ساختمان‌های تاریخی و جاذبه‌های گردشگری متعدد است، اما باید بدانید که بیش از هر چیز این شهر را به عنوان پایتخت آشپزی و شکمگردی فرانسه می‌شناسند. می‌توانید پس از گشت و گذار در بافت تاریخی این شهر که در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است، به یکی از رستوران‌های این شهر بروید و یک وعده غذای فرانسوی خوشمزه را تجربه کنید.

مارسی
مارسی

مارسی (Marseille)

شهر مارسی فرانسه، دومین شهر بزرگ این کشور و یکی از مهمترین بندرگاه‌های دریای مدیترانه است که در جنوب فرانسه قرار دارد. بسیاری معتقدند که این شهر با تاریخی بیش از 2600 سال، قدیمی‌ترین شهر کشور جذاب و دوست داشتنی فرانسه است.
اما اگر دوست دارید یک مقصد گردشگری لوکس و جذاب را تجربه کنید، مارسی از جمله بهترین انتخاب‌های پیش روی شماست. می‌توانید در رستوران‌های متعدد بندرگاه قدیمی این شهر (Vieux Port) بنشینید و تعداد بیشمار قایق‌ها و کشتی‌های لنگر انداخته در بندر را تماشا کنید. همچنین توصیه می‌کنیم به کلیسای نوتردام د لا گارد (Notre-Dame de la Garde) که بلندترین نقطه شهر است بروید تا نمایی زیبا از شهر مارسی و بندرگاه آن را تماشا کنید.

بوردو - شهرهای فرانسه
بوردو

بوردو (Bordeaux)

بسیاری از گردشگران معتقدند که بافت تاریخی بوردو فرانسه، از زیباترین شهرهای فرانسه است و با توجه به ثبت جهانی این شهر در فهرست میراث جهانی یونسکو و وجود بیش از 300 اثر تاریخی ثبت شده، این ادعا چندان بی پایه و اساس نیست.
بوردو از دوران روم باستان به عنوان یک بندر مهم در غرب فرانسه و حاشیه رود گارون (Garonne) شناخته می‌شد و در طول تاریخ توانست اهمیت خود را حفظ کند. میدان بورس (Place de la Bourse) از جمله مهمترین جاذبه‌های تاریخی این شهر است و نشان از اهمیت تاریخی این شهر به عنوان یک مرکز تجاری است.

تولوز
تولوز

تولوز (Toulouse)

شهر تولوز فرانسه را می‌توان از زیباترین شهرهای جنوب غربی فرانسه دانست که ترکیبی استثنایی از هوای دلپذیر، کافه‌های دوست داشتنی، رستوران‌های جذاب و آفتاب درخشان را به شما هدیه می‌کند. استفاده از آجرهای قرمز و سقف‌های شیروانی سفالی باعث شده تا معماری این شهر با تمام شهرهای جنوب فرانسه متفاوت باشد و به همین دلیل به آن شهر صورتی (La Ville Rose) می‌گویند.
اگر گذرتان به شهر تولوز افتاد، پیشنهاد می‌کنیم حتما از دو کلیسای زیبا و خیره کننده باسیلیکای سن سرنین (Basilique Saint-Sernin) و کلیسای ژاکوبین‌ها (Couvent des Jacobins) دیدن کنید. تاریخ این کلیساها به قرن‌های یازدهم و سیزدهم میلادی می‌رسد و دلیلی بر تاریخ طولانی و غنی این شهر در میان شهرهای فرانسه است.

 

[sc name=”highlight” text=”شهر تولوز فرانسه را می‌توان از زیباترین شهرهای جنوب غربی فرانسه دانست که ترکیبی استثنایی از هوای دلپذیر، کافه‌های دوست داشتنی، رستوران‌های جذاب و آفتاب درخشان را به شما هدیه می‌کند” ]

 

مون‌پلیه
مون‌پلیه

مون‌پلیه (Montpellier)

یکی از شهرهای فرانسه که با وجود زیبایی شگفت انگیز از دید گردشگران غافل می‌ماند، مون‌پلیه در جنوب غربی فرانسه و در نزدیکی دریای مدیترانه است. بافت تاریخی مون‌پلیه فرانسه از زیباترین جاهایی است که می‌تواند یک روز کامل در آن قدم بزنید و از تماشای ساختمان‌های قدیمی آن لذت ببرید و در نهایت در یکی از کافه‌ها و رستوران‌های متعدد آن استراحت کنید.
موزه فابر (Musée Fabre) یکی از غنی‌ترین موزه‌های فرانسه به شمار می‌رود و تعدادی از مهمترین آثار هنری و نقاشی‌های تاریخی اروپا در آن به نمایش درآمده است. همچنین میدان کمدی (Place de la Comédie) و سالن اپرا نیز از دیگر جاذبه‌های دوست داشتنی این شهر به شمار می‌روند. همچنین باید بدانید که این شهر یکی از امن‌ترین شهر فرانسه محسوب می‌شود.

نانت - شهرهای فرانسه
نانت

نانت (Nantes)

شهر نانت در دوران قرون وسطی به عنوان پایتخت منطقه برتاین (Brittany) شناخته می‌شده و به همین دلیل، امروزه پر از آثار و جاذبه‌های تاریخی شگفت انگیزی است که گردشگران متعدد را به خود جذب می‌کند. کلیسای نانت یا کلیسای سنت پیر و سنت پل پاول (Cathedral of St. Peter and St. Paul) از جمله دیدنی‌ترین کلیساهای فرانسه است که ساخت آن در سال 1434 میلادی آغاز شد اما سال 1891 میلادی تکمیل شد!
همچنین پیشنهاد می‌کنیم از قصر دوک‌های برتاین (Château des ducs de Bretagne) که محل فرمانروایی حاکمان این منطقه از فرانسه بوده نیز بازدید کنید تا با بخش‌های مختلف تاریخ این شهر و کشور آشنا شوید. بد نیست بدانید که نانت رتبه اول ارزان‌ترین شهرهای فرانسه را دارد.

استراسبورگ
استراسبورگ

استراسبورگ (Strasbourg)

استراسبورگ شهری در شرق فرانسه و مرز این کشور با آلمان است و همین باعث شده تا با دیگر شهرهای فرانسه تفاوت‌های چشمگیری داشته باشد. به عقیده بسیاری از افراد، استراسبورگ با رود و کانال‌هایی که از میان شهر عبور می‌کند و همچنین ساختمان‌های قدیمی و دوست داشتنی، زیباترین شهر فرانسه به شمار می‌رود.
اما اهمیت اصلی استراسبورگ، به خاطر جایگاه سیاسی آن در اتحادیه اروپا است. استراسبورگ یکی از پایتخت‌های چهارگانه اتحادیه اروپا در کنار بروکسل، لوکزامبورگ و فرانکفورت است و همچنین یکی از دو دفتر پارلمان اتحادیه اروپا در این شهر واقع شده است. علاوه بر این، مقر اصلی سازمان جهانی حقوق بشر نیز در این شهر قرار دارد.

اشتراک گذاری این پست

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.