شگفت انگیزترین جاذبه‌های آفریقای جنوبی

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


آخرین تور ها


شگفت انگیزترین جاذبه‌های آفریقای جنوبی

شگفت انگیزترین جاذبه‌های آفریقای جنوبی

تردیدی نیست که آفریقای جنوبی از زیباترین و خاص‌ترین مقصدهای گردشگری جهان است و سالانه هزاران گردشگر برای بازدید از جاذبه‌های آفریقای جنوبی به این کشور سفر می‌کنند. طبیعت خارق‌العاده، حیات وحش استثنایی و همچنین فرهنگ اصیل و بومی از مهمترین جاذبه‌های آفریقای جنوبی است.
اگر دوست دارید با مهمترین دیدنی‌های آفریقای جنوبی آشنا شوید، تا انتهای این مقاله وبلاگ ققنوس با ما همراه باشید.
• کیپ تاون

• شبه جزیره کیپ

• پارک ملی کروگر

• دماغه آگولاس

• ژوهانسبورگ

• تفرجگاه سان سیتی

آشنایی با مهمترین جاذبه‌های آفریقای جنوبی

کیپ تاون
کیپ تاون

[ps2id id=’1′ target=”/]

کیپ تاون (Cape Town)

اگر بخواهیم تنها یک مکان را به عنوان بهترین جاذبه گردشگری آفریقایی جنوبی انتخاب کنیم، بدون شک کیپ تاون تنها انتخاب ما خواهد بود. شهر کیپ تاون قدیمی‌ترین شهر و سکونتگاه اروپایی در آفریقای جنوبی است که در سال 1652 تاسیس شده است و به همین دلیل به کیپ تاون لقب شهر مادر را نیز می‌دهند.
کیپ تاون یکی از زیباترین شهرهای قاره آفریقا است و بسیاری از دیدنی‌های آفریقای جنوبی در این شهر واقع شده‌اند. صحبت از زیبایی‌های کیپ تاون در یک مقاله امکان پذیر نیست و باید در تور آفریقای جنوبی به این شهر سفر کنید و آن را تجربه کنید تا بتوانید تمام زیبایی‌های آن را درک کنید.
ترکیب هیجان انگیز فرهنگ آفریقایی و اروپایی، تقابل سنت و مدرنیته و همنشینی طبیعت و زندگی شهری باعث شده‌اند تا شهر کیپ تاون در صدر فهرست جاهای دیدنی آفریقای جنوبی قرار بگیرند. اگر بپذیریم که آفریقای جنوبی جهانی در یک کشور است، کیپ تاون نیز جهان در یک شهر است و بنابراین نباید در تور آفریقای جنوبی بازدید از کیپ تاون را فراموش کنید.

[irp posts=”4388″ name=”پارک ملی پیلانسبرگ آفریقای جنوبی”]

 

همانگونه که گفتیم بخش زیادی از جاذبه‌های آفریقای جنوبی در شهر کیپ تاون قرار گرفته است. بارانداز ویکتوریا و آلفرد (Victoria and Alfred Waterfront)، تیبل مانتین (Table Mountain)، سیگنال هیل (Signal Hill)، جزیره روبن (Robben Island)، محله سنتی بو-کاپ (Bo-Kaap)، باغ ملی گیاه شناسی، آکواریوم دو اقیانوس (Two Oceans) از مهمترین جاذبه‌های گردشگری آفریقای جنوبی در شهر کیپ تاون است.
همچنین علاوه بر این جاذبه‌ها، گشت و گذار در شهر کیپ تاون و بازدید از بازارها و مراکز خرید کیپ تاون نیز از مهمترین تفریحات آفریقای جنوبی است. فراموش نکنید که حتما سری به رستوران‌های کیپ تاون بزنید تا بهترین غذاهای آفریقای جنوبی را تجربه کنید.

شبه جزیره کیپ
شبه جزیره کیپ

[ps2id id=’2′ target=”/]

شبه جزیره کیپ (Cape Peninsula)

شبه جزیره کیپ در کنار شهر کیپ تاون، از برترین جاذبه‌های گردشگری آفریقای جنوبی است و نباید بازدید از این منطقه زیبا را از دست دهید.
مهمترین جاذبه گردشگری شبه جزیره کیپ، دماغه امید نیک (Cape of Good Hope) است. باور عمومی بر اینست که دماغه امید نیک جنوبی‌ترین نقطه قاره آفریقا است. البته این باور اشتباه است. زمانی که کشتی‌های اروپایی قصد دور زدن قاره آفریقا را داشتند، باید به سمت جنوب و موازی با قاره آفریقا حرکت می‌کردند. هنگامی که به این نقطه می‌رسیدند باید مسیر خود را به سمت شرق تغییر می‌دادند. به همین دلیل است که این نقطه شهرت پیدا کرده و به این نام شهرت پیدا کرده است.
اما یکی از غیرمنتظره‌ترین جاذبه‌های آفریقای جنوبی، امکان بازدید از پنگوئن‌های آفریقایی وحشی در شبه جزیره کیپ است. این پنگوئن‌ها با پنگوئن‌های قطبی متفاوت هستند و آنها را پنگوئن‌های سیاه می‌نامند.

پارک ملی کروگر - جاذبه‌های آفریقای جنوبی
پارک ملی کروگر

[ps2id id=’3′ target=”/]

پارک ملی کروگر (Kruger National Park)

اولین چیزی که با شنیدن نام آفریقای جنوبی به ذهن هر کس خطور می‌کند، حیات وحش استثنایی این کشور است. پس باید بدانیم که بازدید از حیات وحش این کشور را باید در فهرست جاذبه‌های آفریقای جنوبی قرار دهیم.
پارک ملی کروگر مهمترین پارک ملی حیات وحش کشور آفریقای جنوبی است که سافاری در آن از بهترین تفریحات آفریقای جنوبی است. پارک ملی کروگر بزرگترین و قدیمی‌ترین پارک ملی آفریقای جنوبی است که در حدود 20 هزار کیلومتر مربع وسعت دارد. بدین ترتیب این پارک از مهمترین جاذبه‎‌های طبیعی آفریقای جنوبی است.
در پارک ملی کروگر صدها گونه جانوری مختلف زندگی می‌کنند که 5 حیوان بزرگ آفریقایی از جمله آنها هستند؛ فیل، کرگدن سیاه، بوفالوی آفریقایی، شیر و پلنگ.
با توجه به این ویژگی‌ها، بازدید و سافاری در پارک ملی کروگر از مهمترین جاذبه‌های آفریقای جنوبی است و جایگاه ویژه‌ای در تور آفریقای جنوبی دارد.

[sc name=”highlight” text=”در پارک ملی کروگر صدها گونه جانوری مختلف زندگی می‌کنند که 5 حیوان بزرگ آفریقایی از جمله آنها هستند؛ فیل، کرگدن سیاه، بوفالوی آفریقایی، شیر و پلنگ. ” ]

دماغه آگولاس
دماغه آگولاس

[ps2id id=’4′ target=”/]

دماغه آگولاس (Cape Agulhas)

پیشتر گفتیم که دماغه معروف امید نیک جنوبی‌ترین نقطه قاره آفریقا نیست. شاید این سوال برایتان پیش آمده باشد که جنوبی‌ترین نقطه این قاره کجاست؟ جواب ساده است، دماغه آگولاس.
اگرچه دماغه آگولاس از دیگر جاذبه‌های گردشگری آفریقای جنوبی نسبتاً دور است و گردشگران کمتر به آن سفر می‌کنند، اما یکی از خارق العاده‌ترین جاهای دیدنی آفریقای جنوبی است.
دماغه آگولاس علاوه بر اینکه جنوبی‌ترین نقطه آفریقای جنوبی است، محل تلاقی دو اقیانوس آرام و اقیانوس هند نیز به شمار می‌رود.

[sc name=”highlight” text=”دماغه آگولاس علاوه بر اینکه جنوبی‌ترین نقطه آفریقای جنوبی است، محل تلاقی دو اقیانوس آرام و اقیانوس هند نیز به شمار می‌رود.” ]

ژوهانسبورگ - جاذبه‌های آفریقای جنوبی
ژوهانسبورگ

[ps2id id=’5′ target=”/]

ژوهانسبورگ (Johannesburg)

یکی دیگر از شهرهای آفریقای جنوبی که باید حتما در برنامه سفر به آفریقای جنوبی خود جای دهید، ژوهانسبورگ است. ژوهانسبورگ بزرگترین شهر آفریقای جنوبی است که در قرن نوزدهم تاسیس شده است. اگرچه این شهر امروزه بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد، اما در ابتدا به عنوان یک اقامتگاه برای معادن طلا راه اندازی شده بود.
ژوهانسبورگ از جذاب‌ترین شهرهای آفریقای جنوبی است که گشت و گذار در آن و تجربه زندگی در آن می‌تواند بخش ویژه‌ای در تور آفریقای جنوبی باشد. اما نباید از جاذبه‌های گردشگری ژوهانسبورگ غافل شوید. در ژوهانسبورگ می‌توانید از موزه آپارتاید (Apartheid Museum) و تپه قانون اساسی (Constitution Hill) بازدید کنید. این مجموعه در گذشته یک زندان بزرگ بوده است که بیش از 10 هزار نفر از جمله ماهاتما گاندی و نلسون ماندلا در آن زندانی بوده‌اند.

[irp posts=”4378″ name=”غذاهای آفریقای جنوبی که نباید از دست داد!”]

 

تفرجگاه سان سیتی - جاذبه‌های آفریقای جنوبی
تفرجگاه سان سیتی

[ps2id id=’6′ target=”/]

تفرجگاه سان سیتی (Sun City Resort)

سان سیتی یکی از برترین جاذبه‌های آفریقای جنوبی است که بسیاری آن را قلمرو تفریحات آفریقای جنوبی می‌دانند. سان سیتی یک تفرجگاه لوکس و بینظیر است که تنها دو ساعت با شهر ژوهانسبورگ فاصله دارد و از بهترین دیدنی‌های آفریقای جنوبی به شمار می‌رود.
این مجموعه از 4 هتل، دو زمین گلف حرفه‌ای، تعداد زیادی استخر و مراکز تفریحی تشکیل شده است. همچنین در نزدیکی این تفرجگاه یک دهکده سنتی آفریقایی با یک مرکز نگهداری کروکودیل‌ها وجود دارد که بیش از 7 هزار کروکودیل در آن زندگی می‌کنند. بازدید از این مجموعه نیز می‌توانید لذت تور آفریقا در سان سیتی را افزایش دهد.

اشتراک گذاری این پست

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.