زیباترین جاذبه‌های گردشگری برن سوئیس + تصاویر

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


آخرین تور ها


زیباترین جاذبه‌های گردشگری برن سوئیس + تصاویر

زیباترین جاذبه‌های گردشگری برن سوئیس + تصاویر

برن پایتخت سوئیس است و اگرچه کمتر از ژنو، لوزان و دیگر شهرهای سوئیس شهرت دارد، اما با اینحال جاذبه‌های گردشگری برن سوئیس به قدری شگفت انگیز است که می‌تواند هر گردشگری را غافلگیر کند. در واقع اولین باری که هر بازدیدکننده‌ای با تور سوئیس پا به شهر برن می‌گذارد، شیفته محیط زیبا و دیدنی‌های برن سوئیس می‌شود.
در این مقاله از وبلاگ گردشگری ققنوس قصد داریم شما را با زیباترین و مهمترین جاهای دیدنی برن سوئیس آشنا سازیم. پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

[lwptoc]

فهرست بهترین جاذبه‌های گردشگری برن سوئیس

برن پایتخت رسمی سوئیس است که تقریبا در مرکز سوئیس و بین لوزان و زوریخ واقع شده است. برن یکی از زیباترین شهرهای سوئیس است و تعدادی از بهترین و زیباترین دیدنی‌های سوئیس را در خود جای داده است و حتی مرکز تاریخی این شهر در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.
در ادامه تعدادی از زیباترین دیدنی‌های شهر برن سوئیس را خواهیم شناخت:

بافت تاریخی برن - جاذبه‌های گردشگری برن سوئیس
بافت تاریخی برن

بافت تاریخی برن

شهر تاریخی برن در یک شبه جزیره احداث شده که از سه طرف با مسیرهای آبی رود آر (Aare River) محاصره شده است. تاریخچه تاسیس شهر برن در این نقطه، به قرن دوازدهم میلادی می‌رسد که در سال 1191 میلادی توسط برتولد پنجم دوک تسرینگن (Berthold V, Duke of Zähringen) احداث شد. این منطقه پر از بناهای تاریخی، کوچه‌های سنگفرش شده و کافه‌های دوست داشتنی است که هر یک از جاذبه‌های گردشگری برن سوئیس به شمار می‌روند. می‌توانید ساعت‌ها در این منطقه به گشت و گذار بپردازید و از زیبایی‌های بافت تاریخی برن که در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است لذت ببرید.

برج ساعت برن
برج ساعت برن

برج ساعت برن (Zytglogge)

یکی از مهمترین جاذبه‌های گردشگری برن سوئیس، یک برج ساعت زیبا در مرکز تاریخی این شهر است. این برج در قرن سیزدهم میلادی به عنوانی یک برج دیدبانی در دیوار دفاعی شهر ساخته شده بود و بعدها به عنوان زندان هم از آن استفاده می‌شد.
در اوایل قرن پانزدهم میلادی، اولین ساعت عمومی شهر برن در این برج نصبت شد تا مردم را از زمان آگاه سازد. این ساعت به مرور زمان گسترش یافت و پیشرفته شد تا به ظاهر امروزی خود درآمد. امروزه ساعت نجومی و مکانیکی برن یکی از مهمترین جاذبه‌های گردشگری در سرتاسر سوئیس است و هزاران نفر از آن بازدید می‌کنند.
پیشنهاد می‌کنیم برنامه خود را به گونه‌ای تنظیم کنید که راس ساعت در کنار برج ساعت برن حضور داشته باشید. در اینصورت می‌توانید مجسمه‌های ساعت که از برج بیرون می‌آیند را از نزدیک تماشا کنید و خاطره‌ای فراموش نشدنی را برای خود رقم بزنید.

موزه آلبرت انیشتین
موزه آلبرت انیشتین

موزه آلبرت انیشتین (The Einstein Museum)

شاید بسیاری از افراد ندانند که دانشمند مشهور جهان و برنده جایزه نوبل، آلبرت انیشتین مدتی در شهر برن سوئیس زندگی می‌کرده است. امروزه منزلی که آلبرت انیشتین بین سال‌های 1903 تا 1905 میلادی در آن سکونت داشته است، به موزه انیشتین و یکی از جاذبه‌های گردشگری برن تبدیل شده است. انیشتین در همین خانه به تکمیل نظریه معروف نسبیت پرداخته است و شما می‌توانید بخشی از وسایل شخصی و همچنین گواهی جایزه نوبل 1921 را در این خانه ببینید.

موزه تاریخی برن
موزه تاریخی برن

موزه تاریخی برن (The Historical Museum of Bern)

در یک عمارت 130 ساله که با الهام از قصرهای قرن پانزدهم میلادی ساخته شده است، موزه تاریخی برن به عنوان یکی از مهمترین جاذبه‌های گردشگری برن سوئیس میزبان گردشگران است. این موزه دومین موزه تاریخی بزرگ در سرتاسر سوئیس است و بیش از 500 هزار اثر تاریخی از دوران پیش از تاریخ تا قرن بیستم را در خود جای داده است و شما را با تاریخ سوئیس و شهر برن آشنا می‌سازد.
یکی از مهمترین بخش‌های این موزه، گنجینه نقره برن است که آثار نقره‌ای برن به عنوان میراث تاریخی و صنایع دستی این شهر را به نمایش می‌گذارد.

فواره‌های تاریخی
فواره‌های تاریخی

فواره‌های تاریخی

یکی دیگر از دلایل شهرت و جاذبه‌های گردشگری برن سوئیس، فواره‌های آب تاریخی این شهر است که در گوشه و کنار برن و خیابان‌ها و کوچه‌های آن پراکنده شده‌اند. این فواره‌ها در قرن 16 میلادی احداث شده‌اند و اکثر آنها با مجسمه‌هایی از شخصیت‌های و داستان‌های تاریخی و اساطیری تزئین شده‌اند.
در حال حاضر 100 فواره آب در سرتاسر برن وجود دارد که حتی می‌توانید در تورهای اختصاصی بازدید از آنها شرکت کنید.

 

[sc name=”highlight” text=”یکی دیگر از دلایل شهرت و جاذبه‌های گردشگری برن سوئیس، فواره‌های آب تاریخی این شهر است که در گوشه و کنار برن و خیابان‌ها و کوچه‌های آن پراکنده شده‌اند” ]

 

باغ گیاه شناسی
باغ گیاه شناسی

باغ گیاه شناسی

یکی دیگر از زیبایی‌ها و جاذبه‌های گردشگری برن سوئیس که نباید به هیچ عنوان آن را از دست دهید، باغ گیاه شناسی برن است که هر کسی را شگفت زده خواهد ساخت. در این باغ بزرگ علاوه بر گل‌ها و گیاهان کشور سوئیس و قاره اروپا، بخش‌های مختلفی وجود دارد که اقلیم‌های دیر را نیز بازسازی کرده است.
در باغ گیاه شناسی برن سوئیس ساختمان‌های مدرنی وجود دارد که اقلیم بیابانی و گرمسیری کره زمین را بازسازی کرده است و قدم گذاشتن در آنها، مانند راه رفتن در جنگل‌های استوایی جاکارتا و بیابان‌های آفریقا خواهد بود.

پارک خرس‌ها - جاذبه‌های گردشگری برن سوئیس
پارک خرس‌ها

پارک خرس‌ها (Bärengraben)

اگر در شهر برن به گشت و گذار بپردازید، قطعا با پرچم‌هایی با نقش خرس مواجه خواهید شد. در واقع خرس نماد شهر برن است که ریشه در تاریخ این شهر دارد. گفته می‌شود برتولد پنجم پیش از احداث شهر برن، در این منطقه خرس سیاهی دیده بود و به همین دلیل، نام این شهر را برن گذاشت و خرس را به عنوان نماد این شهر انتخاب کرد.
از همان در نقاط مختلفی از شهر برن، مناطقی برای نگهداری خرس‌ها وجود داشته است و امروزه نیز پارک خرس‌ها یکی از مهمترین جاذبه‌های گردشگری برن سوئیس به شمار می‌رود. این پارک بسیار مدرن و حرفه‌ای است و خرس‌ها در محیطی بزرگ و طبیعی زندگی می‌کنند. جالب است بدانید که حتی آنها اجازه دارند در رودخانه آر نیز شنا کنند.

اشتراک گذاری این پست

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.