بهترین جاهای دیدنی سوئیس

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


آخرین تور ها


بهترین جاهای دیدنی سوئیس

بهترین جاهای دیدنی سوئیس

سوئیس از محبوب‌ترین مقصدهای گردشگری دنیاست که سالانه میلیون‌ها گردشگر برای بازدید از جاهای دیدنی سوئیس به این کشور سفر می‌کنند. طبیعت خارق العاده زیبا با دشت‌های سرسبز و کوهستان‌های پوشیده از برف، جاذبه‌های تاریخی متعلق به قرون وسطی و شهرهای قدیمی با معماری جذاب همه از جمله جاهای دیدنی سوئیس هستند.
تقریباً تمامی گردشگران به آشنایی به مکان‌های دیدنی سوئیس احتیاج دارند؛ چه آنهایی که در تور سوئیس ثبت نام کرده‌اند و می‌خواهند پیش از سفر نسبت به جاذبه‌های گردشگری سوئیس اطلاعات کسب کنند، و چه آنهایی که هنوز به دنبال دلیلی برای سفر به سوئیس هستند.
هر چند این کشور به قدری زیبا و جذاب است که نمی‌توان تمامی جاذبه‌های سوئیس را در یک مقاله گنجاند، اما تصمیم گرفتیم در یک مقاله تعدادی از بهترین جاهای دیدنی سوئیس را برای شما معرفی کنیم تا شناخت خوبی از این کشور و جاذبه‌های گردشگری آن به دست آورید.
برای آشنایی با مکان‌های دیدنی سوئیس تا انتهای مقاله همراه ما باشید:

[lwptoc]

 

فهرست زیباترین جاهای دیدنی سوئیس

سوئیس از جمله زیباترین کشورهای دنیاست و گردشگران بسیاری دوست دارند به این کشور سفر کنند تا از دیدنی‌های سوئیس بازدید کنند. اما مکان‌های دیدنی سوئیس را به طور کلی می‌توان به دو دسته کلی تقسیم کرد؛ شهرهای زیبا مانند ژنو، برن، زوریخ و … و جاذبه‌های طبیعی چون دشت‌های سرسبز و کوه‌های پربرف و روستاهای شگفت انگیز.
بنابراین در این مقاله ابتدا تعدادی از جاهای دیدنی سوئیس در شهرهای مختلف این کشور را معرفی می‌کنیم و سپس به معرفی جاذبه‌های طبیعی این کشور می‌پردازیم.

 

جاهای دیدنی برن سوئیس

پیش از هر چیز بهتر است که به معرفی جاهای دیدنی سوئیس در پایتخت این کشور، یعنی شهر برن بپردازیم. برن (Bern) پایتخت سوئیس و شهری در کانتون برن است که تقریبا در مرکز سوئیس واقع شده است. مهمترین زیبایی‌های کشور سوئیس در شهر برن عبارتند از:

برج ساعت برن
برج ساعت برن

[irp posts=”3219″ name=”مهمترین شهرهای سوئیس کدامند؟”]

[irp posts=”3747″ name=”غذای سوئیس ، جاذبه گردشگری فراموش نشدنی”]

برج ساعت برن (Zytglogge)

اما همانگونه که گفتیم سوئیس علاوه بر جاذبه‌های طبیعی شگفت انگیز، آثار تاریخی مهمی نیز دارد. این کشور با پیشینه تاریخی غنی خود، می‌تواند گردشگران علاقه‌مند به آثار باستانی را نیز راضی نگه دارد. یکی از این جاهای دیدنی سوئیس که طرفداران بسیاری دارد، برج ساعت برن است.
این جاذبه که از مهمترین جاهای دیدنی سوئیس است، در واقع بخشی از دیوار دفاعی شهر برن بوده است که در قرن ۱۱ میلادی ساخته شده است. اما در سال ۱۵۳۰ با نصب ساعت بر روی این برج، کاربری آن تغییر پیدا می‌کند. امروزه این برج نه تنها یکی از جاهای دیدنی برن سوئیس، بلکه یکی از برترین جاهای دیدنی سوئیس است.
ساعت این برج یکی از قدیمی‌ترین ساعت‌های موجود در دنیاست که در واقع یک ساعت نجومی است و اطلاعات متعددی مثل برج‌های فلکی و … در روی آن نمایش داده می‌شود.

موزه آلبرت انیشتین
موزه آلبرت انیشتین

موزه آلبرت انیشتین (The Einstein Museum)

برای اکثر ما ایرانی‌ها و حتی باقی مردم دنیا، یک نام است که به عنوان نماد هوش و ذکاوت و دانشمندی شناخته می‌شود؛ آلبرت انیشتین. در واقع برای بسیاری از ما نام انیشتین استعاره از علم و دانش به شمار می‌رود. اما جالب است بدانید که آلبرت انیشتین به مدت دو سال و در فاصله سال‌های 1903 تا 1905 میلادی در شهر برن سوئیس اقامت داشته است.
اما خانه‌ای که انیشتین در آن سکونت داشته است و حتی نظریه معروف نسبیت را نیز در آنجا تکمیل کرده است، امروزه به موزه‌ای جذاب تبدیل شده و از مکان‌های دیدنی سوئیس به شمار می‌رود. در این موزه می‌توانید تعدادی از وسایل شخصی و آثار و نوشته‌های آلبرت انیشتین را مشاهده کنید.

پارک خرس‌ها
پارک خرس‌ها

پارک خرس‌ها (Bärengraben)

اما بدون شک یکی از مهمترین جاهای دیدنی سوئیس در شهر برن که نمادی از این شهر به شمار می‌رود، پارک خرس‌های شهر برن است. به احتمال زیاد در هنگام گشت و گذار در شهر برن، حتما با پرچم‌هایی با نشان خرس سیاه و یا نمادهای دیگری از این حیوان مواجه خواهید شد. در واقع خرس‌های سیاه نماد شهر برن هستند و حتی نام این شهر هم از نام همین حیوان گرفته شده و به همین دلیل مکان مخصوص نگهداری خرس‌ها به یکی از مهمترین جاذبه‌های گردشگری برن سوئیس سوئیس تبدیل شده است.
این پارک را شاید بتوان قدیمی‌ترین جاذبه گردشگری سوئیس هم به شمار آورد زیرا حداقل از سال 1513 میلادی، در شهر برن مکانی برای نگهداری خرس‌های سیاه وجود داشته است. اما امروزه خرس‌ها در پارکی بزرگ و جذاب در کنار رودخانه آر زندگی می‌کنند و می‌توانید از دیدن آنها لذت ببرید.

جاهای دیدنی زوریخ سوئیس

اگرچه که گفتیم برن پایتخت سوئیس است، اما با اینحال بزرگترین شهر سوئیس نیست. بزرگترین شهر کشور سوئیس که در شمال این کشور و کانتون زوریخ قرار دارد، شهر زوریخ است. زوریخ یک شهر سرزنده و پر از جنب و جوش است و یک مقصد گردشگری جذاب در تمام سال به خصوص زمستان سوئیس به شمار می‌رود. زیباترین مکان‌های دیدنی سوئیس که در شهر زوریخ می‌توانید ببینید عبارتند از:

بافت تاریخی زوریخ - جاهای دیدنی سوئیس
بافت تاریخی زوریخ

بافت تاریخی زوریخ (Zurich Old Town)

جدای از تمامی جاذبه‌های طبیعی و تاریخی سوئیس، شهرهای این کشور خود به تنهایی یک جاذبه گردشگری تمام عیار هستند. شهرهای سوئیس بسیار زیبا و با معماری فوق العاده خاصی هستند به طوریکه هر یک از آنها را می‌توان جداگانه در فهرست جاهای دیدنی سوئیس قرار داد. کافیست یک بار عکس شهرهای سوئیس را ببینید تا متوجه این نکته شوید.
یکی از این شهرها، زوریخ است. زوریخ بزرگترین شهر سوئیس و یکی از زیباترین مقصدهای گردشگری این کشور به شمار می‌رود. این شهر به قدری زیبا و جذاب است که نام بردن از تمام دیدنی‌های زوریخ سوئیس به یک مقاله جداگانه نیاز دارد.
با قدم زدن در بخش تاریخی شهر زوریخ و تماشای ساختمان‌های بازمانده از قرون وسطی، می‌توانید به خوبی با معماری سنتی زوریخ و سوئیس آشنا شوید. این منطقه مملو از رستوران‌ها، کافه‌ها و گالری‌های مختلف است. همچنین خیابان Bahnhofstrasse نیز در این منطقه قرار دارد. این خیابان با طول یک مایل، یکی از بهترین مراکز خرید در سرتاسر اروپاست و تقریبا هر چه در زمینه مد و پوشاک و زیورآلات بخواهید، در آن یافت می‌شود.
سوئیس یکی از زیباترین کشورهایی است که هر گردشگری در دنیا می‌تواند به آن سفر کند. جاهای دیدنی سوئیس به قدری زیبا و اعجاب انگیز هستند که خاطره آن تا سال‌ها در خاطرتان خواهد ماند و تصاویر شهر سوئیس جای ثابتی را در آلبوم شما به خود اختصاص می‌دهند.

دریاچه زوریخ
دریاچه زوریخ

دریاچه زوریخ (Lake Zürich)

سوئیس ترکیبی استثنایی از شهرهای تاریخی و جاذبه‌های طبیعی است و یکی از بهترین نمونه‌های این ترکیب، دریاچه زیبای زوریخ در کنار شهر زوریخ است. دریاچه زوریخ را بدون شک می‌توان از زیباترین جاهای دیدنی سوئیس دانست.
در هر زمانی از روز که به این دریاچه سری بزنید، افراد متعددی را خواهید دید که دارند اوقات فراغت خود را در کنار این دریاچه زیبا و دوست داشتنی سپری می‌کنند. در کنار این دریاچه پارک‌ها و فضاهای مختلفی است که می‌توانید در آنها استراحت کرده یا پیاده‌روی کنید. همچنین شاید بتوان این دریاچه را بهترین جای سوئیس برای تفریحات آبی چون شنا، قایق سواری و … دانست.

اوتلیبرگ
اوتلیبرگ

اوتلیبرگ (Uetliberg)

در جنوب غربی زوریخ، یک کوه 871 متری قرار دارد که از بهترین و دوست داشتنی‌های جاهای دیدنی سوئیس است. می‌توانید بر فراز این کوه پوشیده از درخت بایستید و منظره جذابی از شهر زوریخ و دریاچه زیبای آن را تماشا کنید و اوقات خوشی را سپری کنید.

 

[sc name=”highlight” text=”جدای از تمام جاذبه های طبیعی و تاریخی سوئیس، شهرهای این کشور خود به تنهایی یک جاذبه گردشگری تمام عیار هستند. شهرهای سوئیس بسیار زیبا و با معماری فوق العاده خاصی هستند به طوریکه هر یک از آنها را می توان جداگانه در فهرست جاهای دیدنی سوئیس قرار داد” ]

 

جاذبه‌های گردشگری ژنو

ژنو شهری مهم و دیدنی در شرق سوئیس و نزدیکی مرز فرانسه است. بدون هیچ شکی، این شهر را می‌توان یکی از زیباترین مکان‌های دیدنی سوئیس دانست که جاذبه‌های متعددی را در خود جای داده است. جذاب‌ترین و مهمترین جاهای دیدنی سوئیس که در شهر زوریخ مشاهده می‌کنید عبارتند از:

دریاچه ژنو - جاهای دیدنی سوئیس
دریاچه ژنو

دریاچه ژنو (Lake Geneva)

شهر ژنو نیز مانند زوریخ، در کنار دریاچه‌ای زیبا قرار دارد که از جمله بهترین مکان‌های دیدنی سوئیس به شمار می‌رود. این دریاچه مرزی بین سوئیس و فرانسه است و 60 درصد از مساحت آن در خاک کشور سوئیس به شمار می‌رود.
شما در سفر به سوئیس می‌توانید ساعت‌ها در کنار این دریاچه گردش کنید و از زیبایی آن لذت ببرید.

فواره ژنو
فواره ژنو

فواره ژنو (Jet d’Eau)

بعید است از گردشگری بخواهید تا تعدادی از مهمترین جاهای دیدنی سوئیس را به شما معرفی کند و او نامی از فواره ژنو نبرد. فواره ژنو یکی از مشهورترین جاهای دیدنی سوئیس است که تمامی گردشگرانی که به ژنو سوئیس سفر می‌کنند، حتما از آن بازدید خواهند کرد.
این فواره غول آسا یکی از نمادهای اصلی گردشگری ژنو و سوئیس است که در سال ۱۹۵۱ در این محل نصب شده است. این فواره در هر ثانیه در حدود ۵۰۰ لیتر از آب دریاچه ژنو را تا ارتفاع ۱۴۰ متری پرتاب می‌کند.
این فواره علاوه بر اینکه یکی از شاهکارهای مهندسی به شمار می‌رود، باعث ایجاد منظره زیبایی در ساحل دریاچه ژنو نیز می‌شود. بسیاری از اوقات به دلیل پاشیدن ذرات آب در هوا و تابش آفتاب، رنگین کمانی در کنار این فواره شکل می‌گیرد.

کاخ ملل و موزه صلیب سرخ
کاخ ملل و موزه صلیب سرخ

کاخ ملل و موزه صلیب سرخ (The Palais des Nations & The Red Crescent Museum)

ژنو نه تنها شهر مهمی در سوئیس است، بلکه یک شهر بین‌المللی و بسیار مهم نیز هست. این شهر محل قرارگیری تعدادی از مهمترین نهادهای بین‌المللی همچون مقر مرکزی سازمان صلیب سرخ و هلال احمر و همچنین دفتر اروپایی سازمان ملل است که از مشهورترین جاهای دیدنی سوئیس به شمار می‌روند.
شما می‌توانید از میدان و کاخ ملل و همچنین موزه صلیب سرخ بازدید کنید و با تاریخچه این نهادها بیشتر آشنا شوید.

دیدنی‌های لوزان

لوزان یکی دیگر از شهرهای جذاب و دوست داشتنی سوئیس است که تعداد زیادی از مکان‌های دیدنی سوئیس را در خود جای داده است. این شهر جذاب در جنوب غربی سوئیس و حاشیه شمالی دریاچه ژنو میزبان گردشگران متعددی است که در تور سوئیس شرکت می‌کنند. مکان‌های دیدنی سوئیس در لوزان عبارتند از:

دریاچه ژنو (Lake Geneva)

لوزان نیز مانند ژنو، در کنار دریاچه ژنو قرار گرفته است و به همین دلیل، دریاچه ژنو را نیز می‌توان یکی از جاهای دیدنی سوئیس در لوزان به حساب آورد. البته لوزان نسبت به ژنو هوای متعادل‌تری دارد و به همین دلیل، مقصدی مناسب برای گردشگری در پاییز سوئیس است و حتی آن را با منطقه ریویرای فرانسه مقایسه می‌کنند.

موزه المپیک
موزه المپیک

موزه المپیک (Olympic Museum)

اما لوزان محل فعالیت مقر مرکزی کمیته بین‌المللی المپیک است و به همین دلیل شهر لوزان اهمیتی ویژه در سطح جهانی نیز دارد. یکی از مهمترین جاهای دیدنی سوئیس در شهر لوزان، موزه المپیک لوزان است که بزرگترین موزه المپیک در سراسر جهان است.
در این موزه تعدادی از مهمترین اشیا تاریخی و معاصر مربوط به تاریخچه المپیک به نمایش درآمده است و با بازدید از آن، با تاریخچه برگزاری مسابقات المپیک باستانی و مدرن آشنا خواهید شد.

اما همانگونه که در ابتدای مقاله گفتیم، طبیعت و روستاهای سوئیس نیز از جمله مکان‌های دیدنی سوئیس به شمار می‌روند که باید از آنها بازدید کرد. در ادامه به دو جاذبه از این گروه خواهیم پرداخت:

دهکده گریندلوالد
دهکده گریندلوالد

دهکده گریندلوالد (Grindelwald)

شاید سوئیس بیش از هر چیز به داشتن پیست‌های اسکی هیجان انگیز و دهکده‌های رویایی شهرت داشته باشد. اما اگر به دنبال جایی هستید که هر دوی این موارد را باهم داشته باشد، بدون شک باید به دهکده گریندلوالد سفر کنید. گریندلوالد را شاید بتوان زیباترین روستای سوئیس نامید.
این دهکده یکی از مشهورترین جاهای دیدنی سوئیس است زیرا بزرگترین تفرجگاه اسکی در منطقه یونگفراو (Jungfrau) را در خود جای داده است. این دهکده زیبا در هر دو فصل تابستان و زمستان مملو از گردشگران است. در زمستان این منطقه به یکی از بهترین مناطق برای اسکی و ورزش‌های زمستانی است و در تابستان نیز مسیرهای بسیار زیبایی برای کوهپیمایی در اطراف این دهکده وجود دارد.

آبشار راین
آبشار راین

آبشار راین (Rhine Falls)

همانگونه که گفتیم سوئیس طبیعتی بسیار خیره کننده دارد و به همین دلیل جاذبه‌های طبیعی بخش مهمی از جاهای دیدنی سوئیس را تشکیل می‌دهند. یکی از این جاذبه‌های طبیعی، آبشار راین در شمال این کشور است. آبشار راین با ۲۵ متر ارتفاع و حدود ۱۲۵ متر عرض، بزرگترین آبشار قاره اروپاست.
این آبشار در نزدیکی کانتون زوریخ قرار دارد و شاید بتوان آن را یکی از جاهای دیدنی زوریخ سوئیس دانست. در ماه‌های ژوئن و ژولای که برف‌های کوه‌ها آب می‌شود، حجم این رودخانه به حداکثر میزان خود می‌رسد و زیبایی آن دوچندان می‌گردد.
برای بازدید آبشار راین می‌توانید از قایق‌های تفریحی که شما را تا نزدیکی این آبشار می‌برند استفاده کنید. همچنین در کنار این آبشار نیز سکوهایی وجود دارد که شما را تا نزدیکترین فاصله به آبشار راین می‌برد.

[aparat id=”C0c8J”]

اشتراک گذاری این پست

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.