زیباترین جاهای دیدنی فرانسه را بشناسید

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


آخرین تور ها


زیباترین جاهای دیدنی فرانسه را بشناسید

زیباترین جاهای دیدنی فرانسه را بشناسید

وقتی نام گردشگری و سفر به میان می‌آید، فرانسه یکی از اولین اسم‌هایی است که در ذهن اکثر افراد نقش می‌بندد زیرا سالانه بیش از 80 میلیون نفر از مردم دنیا برای بازدید از جاهای دیدنی فرانسه به این کشور سفر می‌کنند که باعث شده است این کشور برای سال‌های متمادی به عنوان برترین مقصد گردشگری جهان شناخته شود.
اگر تاکنون فرصت سفر به فرانسه را نداشته‌اید تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا تعدادی زیباترین و بهترین جاهای دیدنی فرانسه را با یکدیگر مرور کنیم.

[lwptoc]

درباره جاهای دیدنی فرانسه

از بلوارهای لوکس و پرزرق و برق پاریس تا ساحل آبی منطقه ریویرا (Riveira)، از تزئینات خیره کننده کاخ ورسای تا قله‌های پر از برف آلپ، همه و همه باعث شده‌اند تا گردشگران سراسر دنیا مشتاق شرکت در تور فرانسه و تماشای جاهای دیدنی فرانسه باشند.
مکان‌های دیدنی فرانسه بسیار جذاب و متنوع هستند و می‌تواند هر فردی با هر سلیقه‌ای را به خود جذب کنند. قلعه‌ها و قصرهای زیبایی که شبیه به افسانه‌های شاه پریان هستند، کلیساهای سر به فلک کشیده با تزئینات خارق العاده، روستاهایی با مناظر بکر و حیرت انگیز، آثار هنری و معماری مدرن مانند برج ایفل و از همه مهمتر فرهنگ و روح خاصی که در این کشور جریان دارد دلیل اصلی جذابیت فرانسه برای گردشگران به شمار می‌روند.
اگرچه پاریس به عنوان پایتخت فرانسه، مهمترین مقصد گردشگری این کشور به شمار می‌رود و اصلی‌ترین دیدنی‌های فرانسه در این شهر قرار دارد، اما نباید از جاهای دیدنی فرانسه در دیگر نقاط این کشور غافل شوید. با سفر به گوشه و کنار این کشور می‌توانید با طیف وسیعی از دیدنی‌های فرانسه مواجه شوید که هر کدام لذت غیرقابل توصیفی را به شما ارائه می‌کنند.

 

[irp posts=”3214″ name=”با مهم‌ترین شهرهای فرانسه آشنا شوید”]

[irp posts=”4466″ name=”راهنمای خرید بهترین سوغات فرانسه”]

مسلما پس از اتمام سفر و با تماشای عکس مکان‌های دیدنی کشور فرانسه، تمام خاطرات لذتبخش این سفر برای شما زنده خواهد شد.
در ادامه با تعدادی از این جاذبه‌های گردشگری فرانسه بیشتر آشنا می‌شویم.

برج ایفل - جاهای دیدنی فرانسه
برج ایفل

برج ایفل

بدون هیچ تردید برج ایفل نماد پاریس و نماد فرانسه به شمار می‌رود و یکی از محبوب‌ترین و شناخته شده‌ترین جاذبه‌های گردشگری در کل دنیاست. این بنا یک برج بلند 320 متری است که توسط گوستاو ایفل طراحی و در سال 1889 افتتاح شده است.
علاوه بر زیبایی این بنا و همچنین جایگاه ویژه آن در فرهنگ عامه مردم جهان، می‌توانید با خرید بلیت به بالای برج رفته و از ارتفاع 276 متری، منظره 360 درجه خیره کننده‌ای از پاریس را تماشا کنید. در روزهایی که هوا صاف و بدون آلودگی باشد، می‌توانید از بالای برج ایفل تا فاصله 70 کیلومتری را تماشا کنید.
همچنین اگه تمایل داشتید با صرف یک وعده غذای بینظیر خاطرات خود از برج ایفل را تکمیل کنید، می‌توانید به رستوران ژول ورن در طبقه دوم برج ایفل سری بزنید.
همچنین جالب است بدانید که در دنیا، از برج ایفل بیش از هر جاذبه دیگری عکس ثبت شده است و بخش اعظمی از عکس دیدنی‌های فرانسه، به برج ایفل تعلق دارد.

موزه لوور
موزه لوور

موزه لوور

نمی‌شود از جاهای دیدنی فرانسه گفت و به موزه لوور فرانسه اشاره‌ای نکرد. موزه لوور که زمانی کاخ خاندان سلطنتی فرانسه و امروزه یکی از جاهای دیدنی فرانسه است، پربازدیدترین موزه در سرتاسر دنیاست.
موزه لوور بیش از 30 هزار اثر هنری از اقصی نقاط جهان را در خود جمع کرده است و می‌توانید تعدادی از بهترین آثار هنری تاریخ از قبیل تابلوی مونالیزا در این موزه به نمایش گذاشته می‌شوند. اگرچه نمی‌شود تمام آثار هنری لوور را در یک روز و یا حتی یک هفته دید، اما بهتر است یک روز کامل برای این موزه وقت بگذارید تا لذت وافری از یکی از مهمترین جاهای دیدنی فرانسه برده باشید.

 

[sc name=”highlight” text=”موزه لوور که زمانی کاخ خاندان سلطنتی فرانسه و امروزه یکی از جاهای دیدنی فرانسه است، پربازدیدترین موزه در سرتاسر دنیاست” ]

 

کاخ ورسای
کاخ ورسای

کاخ ورسای

اگر دوست دارید با شکوه و زیبایی زندگی پادشاهان فرانسه آشنا شوید، باید حتما سری به مجموعه کاخ ورسای در حاشیه پاریس بزنید. کاخ ورسای چیزی فراتر از یک اقامتگاه سلطنتی است و با هدف نشان دادن قدرت و شکوه درباره لوئی چهاردهم ایجاد شده است.
لوئی چهاردهم که به پادشاه آفتاب و لوئی کبیر شهرت دارد، طولانی‌ترین دوران سلطنت را در میان پادشاهان اروپایی دارد و این مجوعه را به عنوان نمادی از قدرت خود ساخت و استاندارد کاخ‌های سلطنتی اروپا را چندین پله بالاتر برد.
اما بخش مهمی از اهمیت این کاخ، به دوران سلطنت لویی شانزدهم و همسر مشهورش، ماری آنتوانت بازمی‌گردد. در زمان سلطنت لویی شانزدهم بود که انقلاب فرانسه شکل گرفت و شاه و ملکه فرانسه، به تیغ گیوتین سپرده شدند.
همچنین یکی دیگر از فرازهای اهمیت کاخ ورسای در تاریخ جهان، به پایان جنگ جهانی اول مربوط است. پس از پایان جنگ جهانی اول، قدرت‌های جهان در این کاخ گردهم آمدند و پیمان ورسای را امضا کردند.
همچنین علاوه بر بنای زیبا و تزئینات باشکوه، باغ این مجموعه نیز بسیار زیباست و با قدم زدن در آن می‌توانید اوقات خاطره انگیزی را برای خود رقم بزنید.

منطقه ریویرا
منطقه ریویرا

منطقه ریویرا

اگر طرفدار مناطق ساحلی هستید، منطقه ریویرا یا کوت د آزور (Côte d’Azur) می‌تواند یک بهشت فراموش نشدنی برای شما باشد. کوت د آزور از نظر لغوی به معنی ساحل آبی است و این نام به دلیل آبی چشم نواز آب دریای مدیترانه در این منطقه است.
این منطقه که از زیباترین جاهای دیدنی فرانسه است، از سنت تروپز در غرب تا منتون در شرق و نزدیکی مرز ایتالیا امتداد دارد و یکی از بهترین مناطق ساحلی در سرتاسر اروپاست که هر سال در فصل تابستان، مملو از گردشگر می‌شود.
شهرهای کن و نیس فرانسه با شهرت جهانی خود در منطقه ریویرا واقع شده‌اند و می‌توانید تابستای بیاد ماندنی را در آنها سپری کنید.

مونت سن میشل - جاهای دیدنی فرانسه
مونت سن میشل

مونت سن میشل

اگر گذرتان به شمال فرانسه و منطقه نرماندی افتاد، می‌توانید یکی از شگفت انگیزترین دیدنی‌های فرانسه و جهان را نظاره کنید. مونت سن میشل یک جزیره صخره‌ای در ساحل نرماندی است که مانند یک هرم بزرگ از آب سربرآورده است.
اما جذابیت مونت سن میشل نه به خاطر تاریخ طولانی و معماری جذاب ساختمان‌های آن، بلکه به خاطر ویژگی طبیعی آن است.
در واقع مونت سن میشل همیشه یک جزیره نیست و این جزر و مد دریاست که ماهیت آن را تعیین می‌کند. در حالت عادی، مونت سن میشل با ساحل نرماندی ارتباط دارد اما هنگامی که سطح آب دریا بالا می‌آید، ارتباط این صخره با ساحل قطع شده و مونت سن میشل به یک جزیره تبدیل می‌شود.
در هنگام غروب آفتاب مونت سن میشل، می‌توانید زیباترین عکس‌هایی از جاهای دیدنی فرانسه که تصور می‌کنید را ثبت کنید.

بازدید از مکان‌های دیدنی فرانسه باعث شده است تا هر ساله گردشگران بسیاری در تور فرانسه شرکت کنند و با پرداخت قیمت ورودی مکان‌های دیدنی فرانسه، خاطراتی بیادماندنی برای خود رقم بزنند.

اشتراک گذاری این پست

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.