راهنمای کامل خرید سوغات هلند + تصویر

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


آخرین تور ها


راهنمای کامل خرید سوغات هلند + تصویر

راهنمای کامل خرید سوغات هلند + تصویر

تقریبا همه ما هلند را به داشتن آسیاب‌های بادی و گل‌های لاله می‌شناسیم، اما تا به حال فکر کرده‌اید که سوغات هلند چیست و باید از هلند چی بخریم؟ هلند کشوری دوست داشتنی در شمال اروپاست که نه تنها ویژگی‌های طبیعی منحصر به فردی دارد، بلکه فرهنگ آن نیز بسیار خاص و متفاوت از دیگر کشورهای اروپایی است. به همین دلیل سوغاتی‌های هلند نیز از دیگر کشورها متفاوت است.
پیشنهاد می‌کنیم اگر شما نیز دوست دارید بدانید سوغاتی هلند چیست و در سفر به این کشور باید چه چیزهایی خریداری کنید، تا انتهای این مقاله از ققنوس با ما همراه باشید. در این مقاله قصد داریم با تهیه فهرستی از سوغات کشور هلند و بهترین مکان‌ها برای خرید آنها، کار شما در تور هلند را راحت کنیم.

[lwptoc]

فهرست بهترین سوغات هلند

هلند با وجود مساحت و جمعیت نه چندان زیاد، اما فرهنگی غنی و جذاب دارد و همین باعث شده تا سوغات‌های هلند نیز بسیار متنوع باشند؛ از محصولات غذایی تا صنایع دستی هلند و از آثار هنری تا تولیدات مدرن، همه را می‌توان به عنوان سوغاتی از هلند خریداری کرد. با این وجود، در ادامه تعدادی از مهمترین و شناخته شده‌ترین سوغات‌های خاص کشور هلند را برای شما معرفی خواهیم کرد.

کفش چوبی هلندی - سوغات هلند
کفش چوبی هلندی

کفش چوبی هلندی

احتمالا اگر از کسانی که قبلا به هلند سفر کرده‌اند یا حتی کسانی که تنها آشنایی کمی با این کشور دارند بپرسید که اصلی‌ترین سوغات کشور هلند چیست، تنها یک جواب به شما خواهند داد؛ کفش چوبی هلندی. این کفش‌های چوبی که در انگلیسی به آن Clog و در هلندی به آن Klomp می‌گویند، یکی از نمادها و سوغات معروف هلند است که بسیاری از گردشگران شیفته آنها می‌شوند.
سالانه در حدود 3 میلیون جفت از این سوغات هلند تولید می‌شود که اغلب آن برای فروش به گردشگران استفاده می‌شود. اما تعدادی از اهالی هلند، به خصوص کشاورزان و باغداران هلندی هنوز نیز از این کفش‌ها استفاده می‌کنند. البته باید در نظر داشته باشید که این سوغات هلند برای پوشیدن چندان راحت نیست و استفاده روزمره از آن می‌تواند آزاردهنده باشد. اما می‌توانید از آن به عنوان یک شی دکوری استفاده کنید.
این سوغات هلندی را در هر گوشه‌ای از شهر آمستردام و تمام مراکز خرید هلند پیدا خواهید کرد، اما فروشگاه De Klompenboer یکی از بهترین مکان‌ها برای خرید کفش چوبی است. این فروشگاه کفش‌های چوبی را در ابعاد، رنگ‌ها و طرح‌های مختلف ارائه می‌کند و بدین ترتیب می‌توانید کفشی دقیقا مطابق با سلیقه خود پیدا کنید. این کفش‌ها بین 10 تا 25 یورو قیمت خواهند داشت.
آدرس: De Klompenboer/Wooden Shoe Factory Sint Antoniesbreestraat 39-51, Amsterdam

آبنبات‌های هلندی
آبنبات‌های هلندی

آبنبات‌های هلندی

یکی دیگر از محصولات کشور هلند که هم برای گردشگران و هم برای اهالی این شهر جذابیت دارد، آبنبات‌های هلندی است که با شیرین بیان درست می‌شوند. اهالی هلند، بیشترین مصرف سرانه شیرین بیان در سرتاسر دنیا را دارند و بسیار شیفته طعم خاص آن هستند.
تقریبا در تمام سوپرمارکت‌ها و شیرینی فروشی‌های هلند و آمستردام، می‌توانید این آبنبات‌های خوشمزه که Drop یا Licorice نام دارند را خریداری کنید. این آبنبات‌ها نه تنها در ابعاد و اشکال مختلف، بلکه با طعم‌های مختلف و حتی در انواع سخت و نرم تهیه می‌شوند.
Het Oud-Hollandsch Snoepwinkeltje یکی از بهترین فروشگاه‌هایی است که متنوع‌ترین انواع آبنبات‌های شیرین بیانی را تهیه و عرضه می‌کنند. برای خرید این سوغات هلند، حدودا برای هر گرم باید یک یورو پرداخت کنید.
آدرس: Het Oud-Hollandsch Snoepwinkeltje Tweede Egelantiersdwarsstraat 2, Amsterdam

پنیر هلندی
پنیر هلندی

پنیر هلندی

نمی‌شود به هلند فکر کرد اما چمنزارهای سرسبز، آسیاب‌های بادی و گله‌های انبوه گاو و گوسفند را تصور نکرد. هلند یکی از برترین کشورهای دنیا از نظر دامداری است و به تبع آن، لبنیات و به خصوص پنیر از اصلی‌ترین تولیدات و سوغات هلند به شمار می‌روند.
شهروندان هلندی نیز به پنیرهای تولیدی خود علاقه بسیاری دارند و به طور کلی اکثر اوقات پنیر پای ثابت صبحانه و حتی ناهار شهروندان هلند است. اما علاوه بر طعم خوشمزه پنیرهای متنوع هلندی، فرآیند تولید و فرآوری پنیر نیز یک سنت قدیمی در هلند است که به عنوان میراث ملی این کشور شناخته می‌شود.
شما می‌توانید به یکی از مزارع و دامداری‌های سنتی هلند بروید و علاوه بر آشنایی نحوه تهیه پنیر و مشاهده مراحل آن، این سوغات هلند را نیز خریداری کنید. اما اگر دوست نداشتید به مزارع بروید، می‌توانید به فروشگاه De Kaashoeve در شهر روتردام سر بزنید که یکی از بهترین فروشگاه‌های تخصصی پنیر در هلند است. قیمت این سوغاتی هلند از 6.5 یورو شروع می‌شود و با توجه به نوع و کیفیت پنیر، قیمت آن نیز تغییر می‌کند.
آدرس: Het Oud-Hollandsch Snoepwinkeltje Tweede Egelantiersdwarsstraat 2, Amsterdam

 

[sc name=”highlight” text=”شهروندان هلندی نیز به پنیرهای تولیدی خود علاقه بسیاری دارند و به طور کلی اکثر اوقات پنیر پای ثابت صبحانه و حتی ناهار شهروندان هلند است.” ]

 

ظروف سرامیکی - سوغات هلند
ظروف سرامیکی

ظروف سرامیکی

از دیگر صنایع دستی هلند که به عنوان سوغات این کشور نیز طرفداران بسیاری دارد، ظروف سرامیکی هلندی است. این ظروف در گذشته با رنگ سفید و طرح‌های آبی خاصی تهیه می‌شدند و هنوز نیز در بین شهروندان هلندی و همچنین گردشگرانی که به این کشور سفر می‌کنند، جذابیت دارد.
اما اگر از آن دسته افرادی هستید که طراحی مدرن را بیشتر دوست دارید، ناامید نشوید. امروزه بسیاری از تولیدکنندگان ظروف سرامیکی هلندی از طراحی‌های مدرن نیز استفاده می‌کنند و ظروفی بسیار زیبا و چشم نواز تولید می‌کنند. این ظروف اکثرا با نگرش مینیمالیستی (minimalistic) تولید می‌شوند و می‌توانند نمایی خیره کننده به منزل شما بدهند.
اما علاوه بر ظروف، مجسمه‌های سرامیکی نیز به عنوان سوغاتی کشور هلند شناخته می‌شوند. به عنوان مثال، مجسمه سرامیکی یک زوج هلندی از مشهورترین مجسمه‌هایی است که گردشگران به عنوان سوغات آمستردام خریداری می‌کنند.
اگرچه این ظروف و مجسمه‌های سرامیکی رو میشه از اکثر شهرها و فروشگاه‌های هلند خریداری کرد، اما پیشنهاد می‌کنیم برای خرید بهترین ظروف سرامیکی، به فروشگاه De Bijenkorf Rotterdam سری بزنید.
آدرس: Coolsingel 105, Rotterdam, Netherlands

اشتروپ وافل
اشتروپ وافل

اشتروپ وافل

اگر به شیرینی علاقه دارید، اشتروپ وافل هلندی می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌های پیش روی شما برای خرید سوغات هلند باشد. اشتروپ وافل (Stroopwafels) یک شیرینی خوشمزه هلندی است که اهالی این کشور به عنوان صبحانه یا عصرانه از آن استفاده می‌کنند.
این شیرینی دوست داشتنی از دو لایه نازک و ترد وافل تشکیل شده است که وسط آن با شیره کاراملی خوشمزه پر شده است. امروزه اشتروپ وافل در طعم‌های مختلف کاراملی، عسلی، دارچینی و … تهیه می‌شود و تقریبا در تمامی فروشگاه‌ها و شیرینی فروشی‌های شهرهای هلند پیدا خواهد شد.
اما اگر به دنبال بهترین اشتروپ وافل هلند هستید تا بهترین مزه این سوغات هلند را تجربه کنید، پیشنهاد می‎‌کنیم شیرینی فروشی Lanskroon را امتحان کنید.
آدرس: Singel 385, 1012 WL Amsterdam, Netherlands

اشتراک گذاری این پست

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.