خوشمزه‌ترین غذاهای هلندی + تصویر

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


آخرین تور ها


خوشمزه‌ترین غذاهای هلندی + تصویر

خوشمزه‌ترین غذاهای هلندی + تصویر

هلند به داشتن باغ‌های لاله، آسیاب‌های بادی، کانال‌ها و ساختمان‌های جذاب آمستردام و … مشهور است و غذاهای هلندی در میان گردشگران دنیا چندان شهرت ندارند. اما این بدین معنی نیست که در تور هلند نباید غذاهای خوشمزه هلندی را امتحان کرد. غذاهای هلند مانند فرهنگ و اهالی این کشور، با دیگر کشورهای دنیا متفاوت است و می‌تواند تجربه‌ای شگفت انگیز برای شما رقم بزند.
در این مقاله از وبلاگ ققنوس قصد داریم تعدادی از بهترین و خوشمزه‌ترین انواع غذاهای هلندی را به همراه تصاویر آنها برای شما ارائه کنیم. تا انتها همراه ما باشید.

[lwptoc]

مشهورترین غذاهای هلندی

شاه‌ماهی - غذاهای هلندی
شاه‌ماهی

شاه‌ماهی (Haring)

موقعیت جغرافیایی هلند و قرارگیری در نزدیکی دریا و وجود رودها و کانال‌های مختلف، باعث شده تا ماهی و غذاهای دریایی به غذای محلی هلند تبدیل شود. اما بهتر است کمی دست نگه دارید. زیرا این غذای هلندی معروف با انواع معمول غذاهای دریایی کمی متفاوت است. در واقع هلندی‌ها شاه‌ماهی را به صورت خام سرو می‌کنند.
این غذای محلی هلند یک شاه‌ماهی خام است که روی آن پیاز خام و خیار خرد شده می‌ریزند و به همان صورت می‌خورند. اما نوع خوردن این غذا نیز متفاوت و مختص فرهنگ غذایی کشور هلند است. هلندی‌ها ابتدا سر شاه‌ماهی و استخوان‌های آن را جدا می‌کنند. سپس دم ماهی را گرفته و در هوا بلند می‌کنند، سپس به همان صورت شروع به خوردن این غذای هلندی معروف می‌کنند. این غذا را می‌توانید در تمام نقاط آمستردام و دکه‌های فروش غذاهای خیابانی پیدا کنید.

اشتروپ وافل
اشتروپ وافل

اشتروپ وافل (Stroopwafel)

اگرچه غذاهای هلندی چندان شهرت ندارند اما برعکس، شیرینی‌های هلندی بسیار مشهور و محبوب هستند و گردشگران را شیفته خود می‌سازند. اشتروپ وافل یا وافل شیره‌دار یک شیرینی خوشمزه است که می‌توان آن را در بین غذاهای معروف هلند جای داد.
این شیرینی خوشمزه از دو لایه نازک وافل تهیه شده است که وسط آن با شیره کاراملی پر شده است و می‌تواند صبحانه یا عصرانه شما را تکمیل کند. این شیرینی یک غذای محلی آمستردام است که در اواخر قرن هجدهم و اوایل قرن نوزدهم در مناطق جنوبی آمستردام (Gouda) ابداع شد. امروزه تقریبا در هر کجا می‌توانید این وافل‌های خوشمزه را پیدا کنید، اما شیرینی فروشی Landskroon یکی از بهترین جاها برای خوردن این شیرینی است.

کراکت
کراکت

کراکت (Kroket)

یکی دیگر از غذاهای هلندی که در دیگر کشورها نیز شهرت و طرفداران بسیاری دارد، کراکت است. این غذا یک رول از گوشت است که وسط آن با پنیر پر شده و با پوشش پودر سوخاری، درون روغن سرخ می‌شود. کراکت در خود هلند نیز بسیار شهرت دارد و بسیاری از افراد، آن را به عنوان غذای اصلی یا یک اسنک عصرگاهی انتخاب می‌کنند.
اگرچه این غذای اصلی هلند به صورت سنتی با گوشت تهیه می‌شود، اما امروزه انواع مختلفی از کراکت هلندی با مرغ، میگو و حتی سبزیجات نیز وجود دارد. هلندی‌ها این غذا را یا خالی و یا به عنوان ساندیچ با سس خردل سرو می‌کنند. این غذای خوشمزه را تقریبا در تمام دکه‌های فروش غذا، کافه‌ها و رستوران‌های هلند پیدا خواهید کرد.

پاتات
پاتات

پاتات (Patat)

شاید اسم این غذای هلندی ناآشنا باشد، اما کافیست یک پرس از آن سفارش دهید تا متوجه ظاهر آشنای آن شوید. پاتات در واقع سیب زمینی سرخ کرده هلندی است که به نام‌هایی چون Friet، Frites یا Vlaamse frieten نیز شناخته می‌شود.
پاتات از پرطرفدارترین غذاهای هلندی است و افراد زیادی را در خیابان‌های آمستردام خواهید دید که در حال خوردن این غذا هستند. البته این سیب زمینی‌ها نسبت به نوع فرانسوی آن، ضخیم‌تر هستند و اهالی هلند معمولا آن را با مایونز می‌خورند.

بیتربالن - غذاهای هلندی
بیتربالن

بیتربالن (Bitterballen)

بیتربالن هلندی یکی مشهورترین غذاهای مردم هلند است که حتی بسیاری آن را غذای اصلی هلند نیز می‌دانند. این غذای هلندی با گوشت چرخ کرده، کره، کمی آرد تهیه می‌شود. توپک‌های درست شده از این مواد را با پودر سخاری می‌پوشانند و درون روغن داغ سرخ می‌کنند.
بیتربالن معمولا به عنوان یک غذای مکمل در کنار دیگر غذاها و نوشیدنی‌ها سرو می‌شود و مزه دلچسب آن تا مدت‌ها زیر زبان خواهد ماند.

اسنرت
اسنرت

اسنرت (Snert)

اسنرت یک سوپ هلندی است که با لپه، کرفس، تره فرنگی، هویج و گوشت پخته می‌شود و اتفاقا یکی از محبوب‌ترین غذاهای هلندی نیز به شمار می‌رود. این سوپ بسیار غلیظ است و به طور سنتی در زمستان‌ها و به همراه برش‌هایی از سوسیس دودی و نان چاودار خورده می‌شود.
اما جالب است بدانید که در هلند، معمولا سوپ اسنرت تازه خورده نمی‌شود. معمولا سوپ را یک روز بعد از پخته شدن آن می‌خورند تا غلظت آن کمی بیشتر شود. یکی از راه‌هایی که هلندی‌ها برای تست غلیظ بودن این سوپ استفاده می‌کنند، این است که آیا قاشق به صورت افقی روی سوپ می‌ایستد یا نه.

 

 

[sc name=”highlight” text=”جالب است بدانید که در هلند، معمولا سوپ اسنرت تازه خورده نمی‌شود. معمولا سوپ را یک روز بعد از پخته شدن آن می‌خورند تا غلظت آن کمی بیشتر شود” ]

 

 

کیبلینگ
کیبلینگ

کیبلینگ (Kibbeling)

گفتیم که ماهی نقش مهمی در فرهنگ غذای هلندی دارد و تعدادی از غذاهای هلندی با استفاده از ماهی تهیه می‌شود. یکی دیگر از غذاهای هلندی که در پخت آن از ماهی استفاده می‌شود، کیبلینگ نام دارد. البته نگران نباشید، این بار دیگر قرار نیست ماهی خام بخورید😁
برای پخت این غذا، تکه‌های ماهی را با پودر سوخاری می‌پوشانند و بعد در روغن داغ سرخ می‌کنند. کیبلینگ بسیار شبی فیش اند چیپس (Fish and chips) انگلیسی است، با این تفاوت که سیب زمینی سرخ شده ندارد.

اشتراک گذاری این پست

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.