دیدنی‌های لوزان، 6 جاذبه شگفت انگیز + تصاویر آنها

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


آخرین تور ها


دیدنی‌های لوزان، 6 جاذبه شگفت انگیز + تصاویر آنها

دیدنی‌های لوزان، 6 جاذبه شگفت انگیز + تصاویر آنها

برای عاشقان سفر و گردشگری، سوئیس و شهرهای زیبای آن چون لوزان از مهمترین مقصدهای گردشگری به شمار می‌روند. سالانه هزاران نفر برای بازدید از دیدنی‌های لوزان سوئیس راهی این کشور می‌شوند و میلیون‌ها نفر نیز در آرزوی این سفر رویایی به سر می‌برند.
اگر شما نیز از جمله افرادی هستید که دوست دارید در تور سوئیس شرکت داشته باشید تا از زیبایی‌ها و جاهای دیدنی لوزان دیدن کنید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. در این مقاله از وبلاگ گردشگری ققنوس قصد داریم شما را با زیباترین و بهترین دیدنی‌های لوزان سوئیس آشنا سازیم.

[lwptoc]

بهترین دیدنی‌های لوزان

لوزان (Lausanne) شهری زیبا و دوست داشتنی در جنوب غربی کشور سوئیس است که بر روی سه تپه در ساحل شمالی دریاچه ژنو (Lake Geneva) قرار گرفته است. این شهر در منطقه فرانسوی زبان کشور سوئیس قرار دارد و با دور رودخانه زیبا و ساحل جذاب دریاچه ژنو، یکی از زیباترین شهرهای سوئیس و مقصدهای گردشگری جهان به شمار می‌رود. لوزان در دوران امپراتوری روم باستان احداث شد و در طول زمان گسترش یافت. مناظر زیبا و همچنین آب و هوای لوزان سوئیس، جایگاه و اهمیت این شهر را در طول تاریخ حفظ کرده است و امروزه نیز این شهر محل مقر اصلی کمیته بین‌المللی المپیک (International Olympic Committee) است.
در ادامه به بررسی و معرفی زیباترین جاذبه‌های گردشگری لوزان سوئیس خواهیم پرداخت:

دریاچه ژنو
دریاچه ژنو

دریاچه ژنو (Lake Geneva)

بدون تردید اولین و مهمترین جاذبه‌ای که در فهرست دیدنی‌های لوزان باید قرار بگیرد، دریاچه زیبای ژنو است. دریاچه ژنو که بین دو کشور فرانسه و سوئیس قرار گرفته است، یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی قاره اروپا به شمار می‌رود. در واقع وقتی که در شهر لوزان بایستید، منظره دریاچه ژنو و قله‌های سر به فلک کشیده رشته کوه آلپ یکی از زیباترین مناظر جهان را برای شما رقم خواهد زد.
ساحل دریاچه ژنو از شرق لوزان تا شهر مونترو (Montreux) را به عنوان ریویرای سوئیس (Swiss Riviera) می‌دانند؛ منطقه‌ای جذاب با آفتاب درخشان و ساحل زیبا و درختان نخل که می‎‌تواند بهترین مقصد برای گردشگری تابستانی باشد.
علاوه بر گشت و گذار و استراحت در ساحل دریاچه ژنو لوزان، می‌توانید سوار یکی از کشتی‌های تفریحی دریاچه شوید و سفری دوست داشتنی بر روی این دریاچه زیبا را تجربه کنید.

موزه المپیک
موزه المپیک

موزه المپیک (Olympic Museum)

همانطور که پیشتر گفتیم، مقر اصلی کمیته بین‌المللی المپیک در لوزان قرار دارد. پس منطقی است که یکی از زیباترین دیدنی‌های شهر لوزان به المپیک مربوط باشد. موزه المپیک لوزان بزرگترین موزه المپیک در سرتاسر جهان است که در ساحل دریاچه ژنو واقع شده است. در این موزه علاوه بر اشیا و آثار مختلف درباره تاریخچه مسابقات المپیک، تلاش شده است تا روح و ارزش‌های این مسابقه به خوبی به بازدیدکنندگان القا شود.
در این موزه علاوه بر آثار باستانی مربوط به مسابقات باستانی المپیک در یونان، مشعل‌های مسابقات المپیک، پوسترهای تاریخی، ابزارها، وسایل و لباس‌های ورزشکاران به نمایش درآمده است. همچنین با استفاده از امکانات سمعی و بصری، تصاویر و کلیپ‌های ویدئویی متفاوتی از لحظات مهم و جذاب المپیک نشان داده می‌شود.

 

[sc name=”highlight” text=”موزه المپیک لوزان بزرگترین موزه المپیک در سرتاسر جهان است که در ساحل دریاچه ژنو واقع شده است” ]

 

قلعه اوچی
قلعه اوچی

قلعه اوچی (Château d’Ouchy)

در جنوب منطقه مرکزی و شلوغ لوزان، منطقه‌ای در حاشیه دریاچه ژنو قرار دارد که با نام اوچی (Ouchy) شناخته می‌شود و از زیباترین نقاط و مناطق شهر لوزان به شمار می‌رود. در میان این منطقه یک قلعه استثنایی از قرن 12 میلادی باقی مانده است که امروزه به یک هتل لوکس و شگفت انگیز تبدیل شده است.
جالب است بدانید که این منطقه محل امضای توافق لوزان در سال 1923 میلادی است که در آن کشور جدیدالتاسیس ترکیه با نیروهای متفقین از جمله بریتانیا، فرانسه، ایتالیا و … صلح کرد. بعد از پایان جنگ جهانی اول، ترکیه هنوز بر سر مناطقی از قلمروی امپراتوری عثمانی ادعا داشت و همین باعث تنش بین کشورهای مختلف شده بود که با امضای پیمان صلح لوزان، موضوع منتفی شد.
همچنین بندر اوچی در نزدیکی این قلعه نیز یکی دیگر از دیدنی‌های لوزان سوئیس است که می‌توانید ساعت‌ها در آن به گشت و گذار بپردازید و از زیبایی باغ‌ها، کافه‌ها و رستوران‌های آن لذت ببرید و خاطراتی بیادماندنی را برای خود رقم بزنید.

کلیسای نوتردام لوزان
کلیسای نوتردام لوزان

کلیسای نوتردام لوزان (Cathedral of Notre-Dame)

یکی دیگر از دیدنی‌های لوزان سوئیس که شهرتی جهانی در میان گردشگران دارد، کلیسای نوتردام این شهر است. کلیسای نوتردام لوزان یک بنای زیبا و شگفت انگیز است که در قرن 13 میلادی در سبک گوتیک ساخته شده است. این بنای زیبا علاوه بر اهمیت تاریخی خود، یک شاهکار هنری و معماری نیز به شمار می‌رود.
پیشنهاد می‌کنیم پس از اینکه حسابی از تماشای نمای این کلیسا لذت بردید، به درون آن بروید تا از زیبایی خیره کننده آن شگفت زده شوید. تزئینات معماری، مجسمه‌های سنگی متعدد و در نهایت پنجره بزرگ با شیشه‌های رنگی و نقاشی شده این کلیسا می‌تواند هر کسی را مجذوب خود کند.

مجموعه آثار هنرهای خام
مجموعه آثار هنرهای خام

مجموعه آثار هنرهای خام (Collection de l’Art Brut)

در دوران پس از جنگ جهانی دوم، ژان دوبوفه (Jean Dubuffet) هنرمند و نقاش فرانسوی واژه هنر خام (Art Brut) را برای اشاره به هنر افرادی به کار برد که خارج از تعاریف جامعه هنری و هنرمندان قرار داشتند. نقاشی‌ها و آثار هنری افرادی چون زندانیان، بیماران روانی، کودکان و حتی انسان‌های بدوی از جمله نمونه‌های هنر خام به شمار می‌روند.
ژان دوبوفه مجموعه شگفت انگیز خود از آثار هنری خام را در موزه‌ای در شهر لوزان قرار داده است که امروزه یکی از مهمترین دیدنی‌های لوزان سوئیس به شمار می‌رود. در این موزه بیش از 1000 اثر هنری در انواع مختلف وجود دارد که برخی از آنها به شدت شگفت انگیز و زیبا هستند.

میدان پالود - دیدنی‌های لوزان
میدان پالود

میدان پالود (Place de la Palud)

میدان پالود در مرکز تاریخی شهر لوزان و نزدیکی کلیسای نوتردام، یکی دیگر از دیدنی‌های لوزان است که می‌تواند خاطرات خوبی را برای شما رقم بزند. این میدان قلب تپنده این شهر و پر از سرزندگی و جنب و جوش است. جالب است بدانید که قدیمی‌ترین فواره لوزان نیز در این میدان قرار دارد و می‌توانید تصاویر بسیار زیبایی با آن ثبت کنید.
اگر به این میدان سری بزنید، قطعا افرادی را خواهید دید که به ساعت این میدان نگاه می‌کنند. در واقع هر روز از ساعت 9 الی 19، انیمیشن‌هایی در این ساعت نمایش داده می‌شود که شما را با تاریخ شهر لوزان آشنا می‌سازد. تالار شهر لوزان که در قرن 15 میلادی در این میدان ساخته شده نیز از دیگر جذابیت‌های میدان پالود لوزان است.
همچنین روزهای شنبه و چهارشنبه، این میدان به محل برگزاری بازار محلی تبدیل می‌شود که یکی دیگر از دیدنی‌های لوزان سوئیس تبدیل می‌شود و می‌توانید محصولات مورد نیاز و سوغات سوئیس را از آنها خریداری کنید.

اشتراک گذاری این پست

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.