زیباترین جاهای دیدنی رم، شهر جاودانه تاریخ

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


آخرین تور ها


زیباترین جاهای دیدنی رم، شهر جاودانه تاریخ

زیباترین جاهای دیدنی رم، شهر جاودانه تاریخ

رم ایتالیا از زیباترین شهرهای دنیا و پرطرفدارترین مقصدهای گردشگری جهان است و این اهمیت را بیش از هر چیز به خاطر تاریخ طولانی و جاهای دیدنی رم است. شهر رم ایتالیا برای قرن‌های متمادی، پایتخت امپراتوری روم باستان بوده و امروزه آثار تاریخی متعددی در گوشه و کنار این شهر وجود دارد که نه تنها جاذبه‌های رم، بلکه از مهمترین دیدنی‌های ایتالیا نیز به شمار می‌روند.
در واقع رم ایتالیا مانند موزه‌ای بزرگ و به وسعت یک شهر است که قدم زدن در خیابان‌ها و کوچه‌های آن می‌تواند شما را برای روزها و ماه‌ها مجذوب خود کند. با این وجود، در این مقاله از وبلاگ ققنوس قصد داریم شما را با بهترین و زیباترین جاهای دیدنی رم ایتالیا آشنا سازیم.

[lwptoc]

بهترین جا‌های رم که نباید از دست داد

کولوسئوم
کولوسئوم

کولوسئوم (Colosseum)

بنای آمفی‌تئاتر فلاویان که با نام کولوسئوم یا کلسئوم شناخته می‌شود، یکی از مشهورترین جاهای دیدنی رم ایتالیا و از اصلی‌ترین نمادهای این شهر است. این بنای شگفت انگیز، یک استادیوم ورزشی و سالن نمایش بسیار بزرگ بوده است که در دوران اوج خود، بین 50 تا 80 هزار تماشاگر را در خود جای می‌داده و یکی از شاهکارهای معماری دوران باستان به شمار می‌رود.
رومیان باستان در این سالن گردهم می‌آمدند تا شاهد نبرد بین گلادیاتورها، مسابقات ورزشی، نمایش‌های تئاتر و حتی اعدام مجرمان باشند. کولوسئوم از جمله جاهای دیدنی شهر رم است که دسترسی بسیار خوبی دارد و با استفاده از خط B مترو رم می‌تواند به تماشای این گل سرسبد دیدنی‌های رم بروید.

میدان سن پیتر - جاهای دیدنی رم
میدان سن پیتر

میدان سن پیتر (St Peter’s Square)

یکی دیگر از جاهای دیدنی رم، در واقع نه در رم، بلکه در کشور واتیکان قرار دارد. شاید بدانید که شهر رم ایتالیا یک کشور مستقل را در درون خود جای داده است. با اینحال می‌توان واتیکان که کوچکترین کشور جهان است را از جمله مناطق دیدنی در رم به حساب آورد.
میدان سن پیتر به احتمال زیاد اولین جاذبه‌ای است که در واتیکان بازدید خواهید کرد و می‌توان آن را محل ورود به کشور واتیکان دانست. این میدان بیضی شکل زیبا که از زیباترین مکان‌های دیدنی رم است، با دو ردیف سایه‌گذر ستوندار زیبا احاطه شده و بر بالای آن مجسمه‌هایی از قدیسان مسیحی قرار گرفته است.
در میانه این میدان نیز یک ستون سنگی مصری یا ابلیسک قدیمی قرار دارد که در دوران امپراتوری نرون از مصر به ایتالیا آورده شده است.

کلیسای سن پیتر
کلیسای سن پیتر

کلیسای سن پیتر (St. Peter’s Basilica)

اما در انتهای میدان سن پیتر، مشهورترین و بزرگترین کلیسای جهان و یکی از اماکن دیدنی شهر رم قرار دارد؛ کلیسای سن پیتر.
کلیسای سن پیتر یکی از شناخته‌شده‌ترین اماکن مذهبی دنیا است که به عنوان مقر کلیسای کاتولیک مسیحی و محل زندگی پاپ شناخته می‌شود. این کلیسا علاوه بر اینکه جاذبه گردشگری شهر رم است، به عنوان زیارتگاه نیز مورد بازدید زائران مسیحی قرار می‌گیرد زیرا محل دفن پطرس مقدس، اولین پاپ عالم مسیحیت و از حواریون حضرت عیسی است.
کلیسای سن پیتر واتیکان را می‌توان کاملترین نمونه هنر و معماری دوران رنسانس و باروک ایتالیا دانست و هنرمندان بزرگی چون میکل آنژ، رافائل و برنینی در تکمیل آن نقش داشته‌اند و تا این شاهکار بینظیر، امروزه به یکی از جاهای دیدنی رم در ایتالیا بدل شود.

پانتئون
پانتئون

پانتئون (Pantheon)

رم شهر تاریخ و شاهکارهای معماری باستان است و تقریبا تمام این بناها، از دیدنی‌های شهر رم هستند. اما بدون شک معبد پانتئون جایگاه ویژه‌ای در بین آنها دارد. پانتئون در دوران باستان معبدی برای تمام خدایان بوده و پس از رواج مسیحیت در امپراتوری روم، به کلیسا تغییر کاربری داده است.
اما دلیل اهمیت پانتئون که آن را به یکی از زیباترین جاهای دیدنی رم پایتخت ایتالیا بدل کرده است، گنبد 43 متری آن است. گنبد معبد پانتئون تماما از بتن ساخته شده است و با توجه به امکانات آن زمان، ساخت چنین بنایی به معجزه بیشتر شبیه است. بد نیست بدانید که گنبد پانتئون تا قرن بیستم بزرگترین گنبد بتنی جهان بوده است!
امروزه تعدادی از چهره‌های مطرح تاریخ ایتالیا از جمله رافائل، نقاش و مجسمه ساز برجسته و همچنین دو پادشاه ایتالیا، یعنی ویکتور امانوئل دوم و اومبرتو اول نیز در معبد زیبای پانتئون دفن شده‌اند و همین موضوع، اهمیت پانتئون در میان جاهای دیدنی رم بیشتر می‌کند.

 

[sc name=”highlight” text=” بد نیست بدانید که گنبد پانتئون تا قرن بیستم بزرگترین گنبد بتنی جهان بوده است!” ]

 

فواره تروی
فواره تروی

فواره تروی (Trevi Fountain)

رومیان باستان از دیرباز در امر مهندسی آب و انتقال آن به شهرها تبحر داشته‌اند و فواره‌ها یکی از مهمترین جنبه‌های یک شهر رومی به شمار می‌رفته‌اند. اما در میان فواره‌های متعدد شهر رم و حتی دنیا، هیچکدام به زیبایی و شهرت فواره تروی نخواهند بود. به همین دلیل است که تصویر این فواره جایگاه ثابتی در میان تصاویر جاهای دیدنی رم دارد.
فواره تروی یکی از شگفت انگیزترین جاهای دیدنی رم و زیباترین اثر معماری سبک باروک در این شهر به شمار می‌رود. این فواره زیبا و بزرگ پر از جزئیاتی است که می‌توانید ساعت‌ها به آن خیره شوید و رمز و رازهای آن را کشف کنید.
یک باور قدیمی وجود دارد که اگر پشت به این فواره بایستید و یک سکه درون آن پرتاب کنید، مجددا به رم بازخواهید گشت. جالب است بدانید که سالانه حدود یک و نیم میلیون یورو از این فواره جمع آوری شده و صرف امور خیریه می‌شود.

پله‌های اسپانیایی
پله‌های اسپانیایی

پله‌های اسپانیایی (Spanish Steps)

رم شهر تاریخ و معماری و زیبایی است و به هر گوشه آن که سر بزنید، یکی از جاهای دیدنی رم را خواهید دید. پله‌های اسپانیایی از جمله زیباترین و دوست داشتنی‌ترین جاذبه‌هایی است که احتمالا تصویر آن را در میان عکس‌های جاهای دیدنی رم دیده‌اید.
این پله‌ها در سال 1725 میلادی ساخته شده‌اند تا میدان اسپانیا و میدان ترینیتا دی مونتی را به یکدیگر متصل کنند. 135 پله عریض باعث شده تا به تفرجگاهی جذاب برای گردشگرانی تبدیل شود که روی آنها می‌نشینند و از منظره زیبای میدان اسپانیا لذت می‌برند.

فروم رومی
فروم رومی

فروم رومی (Roman Forum)

امپراتوری روم در دوران اوج خود، ابرقدرت جهان بوده است و در سفر به پایتخت این امپراتوری، بد نیست با مرکز اجتماعی و سیاسی آن نیز آشنا شوید. فروم رومی که امروزه مجموعه‌ای از خرابه‌ها و سایت‌های باستانی است، زمانی قلب تپنده شهر رم و امپراتوری روم بوده است.
کاخ‌های مختلف، معابد متعدد، میادین، بازار و حمام از جمله بناهایی است که در این مجموعه قرار دارد و می‌توانید از آنها بازدید کرده و با تاریخ امپراتوری روم آشنا شوید.

در ادامه نقشه جاهای دیدنی رم را برای شما فراهم کرده‌ایم تا در سفر به این شهر زیبا، بتوانید به راحتی جاهای دیدنی اطراف رم را پیدا کرده و از آنها بازدید کنید. در این نقشه از عکس جاهای دیدنی رم ایتالیا استفاده شده است و کار با آن را برای شما ساده‌تر می‌کند.

نقشه جاهای دیدنی رم
نقشه جاهای دیدنی رم

اشتراک گذاری این پست

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.