فهرست بهترین سوغات آمستردام هلند + تصاویر

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


آخرین تور ها


فهرست بهترین سوغات آمستردام هلند + تصاویر

فهرست بهترین سوغات آمستردام هلند + تصاویر

بدون شک آمستردام یکی از جذاب‌ترین مقصدهای گردشگری اروپا به شمار می‌رود و خرید سوغات آمستردام نیز بخشی جدایی ناپذیر از فعالیت‌های گردشگران تور آمستردام است.
آمستردام شهری کوچک با معماری جذاب، کانال‌های آب گسترده، پل‌های متعدد و فرهنگ دوست داشتنی خود توانسته گردشگران بسیاری را به خود جذب کند. و از آنجایی که سفر به آمستردام یکی از بهترین تجربه‌های گردشگران است، بسیاری از توریست‌ها دوست دارند که با خرید سوغات امستردام، خاطرات این سفر را برای همیشه در خاطر خود نگه دارند.
در این مقاله از وبلاگ ققنوس فهرستی از بهترین سوغات آمستردام را گرد آورده‌ایم تا اگر قصد سفر به پایتخت هلند را داشتید، بتوانید با خیال راحت و بدون هیچگونه مشکلی، بهترین انتخاب‌ها را داشته باشید.

[lwptoc]

فهرستی از بهترین سوغات آمستردام

هلند کشور کوچکی است که اکثر شهرها و نقاط آن فرهنگ یکسانی دارند. به همین دلیل سوغات هلند به طور کلی در شهرهای مختلف این کشور شبیه به هم است. اما با این وجود، آمستردام به عنوان پایتخت رسمی و مهمترین شهر این کشور، تفاوت‌هایی با دیگر شهرهای کشور هلند دارد. در ادامه مقاله برای شما توضیح می‌دهیم که سوغاتی آمستردام چیست تا در صورت سفر به این شهر، بتوانید سوغاتی مورد علاقه خود را از مراکز خرید آمستردام خریداری کنید.

اشتروپ وافل
اشتروپ وافل

اشتروپ وافل ( Stroopwafel)

اشتروپ وافل، اصیل‌ترین شیرینی هلندی و یکی از بهترین سوغاتی‌های آمستردام است. اشتروپ وافل، به معنی وافل شیره‌دار است و این نام را از ظاهر خود گرفته است. این سوغات امستردام از دو لایه وافل ترد و نازک تهیه می‌شود و بین آن یک شیره کاراملی غلیظ و خوشمزه قرار دارد.
اهالی آمستردام عاشق این شیرینی خوشمزه هستند و به عنوان صبحانه، عصرانه و میان وعده از آن استفاده می‌کنند. نحوه صحیح خوردن این سوغات آمستردام هلند به این صورت است که باید آن را برای یک دقیقه بر روی لیوان چای یا قهوه قرار دهید تا بدین ترتیب وافل گرم شده و شیره آن شل شود.

خانه‌های آمستردام - سوغات آمستردام
خانه‌های آمستردام

خانه‌های آمستردام

هنگام گشت و گذار در بافت تاریخی آمستردام یا قایق سواری در کانال‌های این شهر، بدون شک با خانه‌های سنتی آمستردام مواجه خواهید شد. این خانه‌های باریک و چند طبقه با رنگ‌های متنوع، در قرن هفدهم میلادی و توسط بازرگانان ثروتمند هلندی ساخته شده‌اند.
امروزه اکثر این خانه‌ها به خوبی حفظ شده‌اند و یکی از مهمترین نمادهای شهر آمستردام و حتی کشور هلند به شمار می‌روند. همچنین این سبک از معماری و بافت سنتی آمستردام در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده‌اند.
در حال حاضر وسایلی که به شکل این خانه‌ها ساخته شده یا با تصویر آنها تزئین شده‌اند، از مشهورترین و پرطرفدارترین سوغات آمستردام به شمار می‌روند. ماگ (لیوان سرامیکی)، مگنت (دکوری‌های آهنربایی)، شکلات و … از جمله اشیایی هستند که با الهام از این خانه‌های آمستردام ساخته می‌شوند و گردشگران نیز به آنها را به عنوان سوغات آمستردام خریداری می‌کنند.

ونسان ونگوگ
ونسان ونگوگ

ونسان ونگوگ

نگران نباشید، قرار نیست خود ونسان ونگوگ را به عنوان سوغات آمستردام با خود به منزل ببرید! بلکه منظور اشیایی است که با نقاشی‌های ونگوگ تزئین شده‌اند. این نقاش چیره‌دست، یکی از برجسته‌ترین هنرمندان و چهره‌های هلندی است که در سرتاسر دنیا شناخته شده و طرفداران بسیاری دارد.
یکی از بهترین سوغات آمستردام، اشیایی با طرح و نقش آثار ونگوگ است. انواع مختلفی از وسایل شخصی و لوازم منزل از قبیل کیف دستی، روتختی و روبالشتی، دفتر یادداشت، شال، لیوان و … با تصویر آثار ونگوگ وجود دارد که می‌توانید با توجه به نیازتان آنها را خریداری کنید.

آسیاب‌های سرامیکی
آسیاب‌های سرامیکی

آسیاب‌های سرامیکی (Delftware Windmills)

یکی از اولین چیزهایی که با شنیدن اسم هلند در ذهن جهانیان نقش می‌بندد، آسیاب‌های بادی هستند. این آسیاب‌ها که زمانی موتور محرک صنعت هلند بوده‌اند، امروزه به نماد این کشور و یکی از مهمترین جاذبه‌های گردشگری این کشور تبدیل شده‌اند.
اما امروزه شما می‌توانید مجسمه سرامیکی یکی از این آسیاب‌ها را برای تزئین منزلتان خریداری کنید. سرامیک نیز یکی از صنایع دستی مهم هلند هستند و ظروف و مجسمه‌های سرامیکی با رنگ آمیزی آبی و خاص خود، بسیار مشهور هستند.
البته پیشنهاد می‌کنیم علاوه بر این آسیاب‌های سرامیکی، نگاهی به ظروف سرامیکی نیز بیندازید زیرا ظروف سرامیکی آمستردام علاوه بر کیفیت ساخت، بسیار زیبا و جذاب نیز هستند. این ظروف را علاوه بر صرف غذا، می‌توانید برای تزئین و دکوراسیون داخلی نیز استفاده کنید.

پنیر - سوغات آمستردام
پنیر

پنیر

احتمالا شما نیز تا کنون بارها درباره گاوهای هلندی و صنعت دامداری و لبنیات این کشور شنیده‌اید. پنیر یکی از مشهورترین تولیدات سنتی کشور هلند و شهر آمستردام است و انواع مختلفی از پنیر در این شهر تهیه می‌شود.
پنیرهای هلندی بسیار متنوع هستند و تقریبا تمامی آنها را می‌توان از انواع سوغات آمستردام به حساب آورد. پیشنهاد می‌کنیم با مراجعه به فروشگاه‌های بزرگ و تخصصی که انواع مختلف پنیر هلندی را به فروش می‌رسانند، ابتدا انواع مختلف پنیر را امتحان کنید و سپس آن پنیری که دوست داشتید را خریداری کنید.

 

[sc name=”highlight” text=”پنیر یکی از مشهورترین تولیدات سنتی کشور هلند و شهر آمستردام است و انواع مختلفی از پنیر در این شهر تهیه می‌شود.” ]

 

کفش چوبی
کفش چوبی

کفش چوبی (Clogs)

یکی دیگر از سوغات شهر آمستردام که در جهان نیز بسیار شهرت دارند، کفش‌های چوبی هلندی یا Clogs هستند. این کفش‌ها از صنایع دستی سنتی هلند به شمار می‌روند که از یک تکه چوب تراشیده می‌شوند و سپس آنها را رنگ آمیزی و نقاشی می‌کنند.
اگرچه امروزه پوشیدن این کفش‌ها معمول و منطقی نیست، اما می‌توانید با خرید یک جفت از این کفش‌ها به عنوان سوغات آمستردام، خاطرات این سفر دوست داشتنی را تا همیشه برای خود زنده نگه دارید. البته امروزه سوغاتی‌های دیگر نیز مانند جاکلیدی و … با کفش‌های چوبی کوچک ساخته می‌شوند که آنها نیز می‌توانند گزینه خوبی برای خرید سوغات آمستردام باشند.

اشتراک گذاری این پست

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.