فرانسه به غیر از برج ایفل چه مکان های دیدنی دیگری دارد؟

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


آخرین تور ها


فرانسه به غیر از برج ایفل چه مکان های دیدنی دیگری دارد؟

فرانسه به غیر از برج ایفل چه مکان های دیدنی دیگری دارد؟

در این که اصلی ترین و مهم ترین مکان دیدنی برج ایفل است شکی وجود ندارد، سالانه ملیون ها نفر فقط برای دیدن برج ایفل به فرانسه مسافرت میکنند، اما چه مکان های دیدنی دیگری در فرانسه وجود دارد؟

بیاید با هم نگاهی به 5 مورد از مکان های دیدنی فرانسه به غیر از برج ایفل داشته باشیم:

 

موزه لوور

موزه لوور در کاخی باشکوه که زمانی اقامتگاه سلطنتی بود، در میان برترین مجموعه‌های اروپایی هنرهای زیبایی قرار دارد. بسیاری از مشهورترین آثار تمدن غرب در اینجا یافت می شوند، از جمله مونالیزا اثر لئوناردو داوینچی، جشن عروسی در کانا اثر Veronese، و مجسمه ونوس میلو متعلق به قرن اول پیش از میلاد.

این مجموعه ثروت خود را مدیون کمک های پادشاهان مختلفی است که در موزه لوور زندگی می کردند. قطعات دیگری نیز وجود دارند که در نتیجه معاهدات فرانسه با واتیکان و جمهوری ونیز و از غنایم ناپلئون اول به آن اضافه شد.

موزه لوور حدود 35000 اثر هنری از جمله شاهکارهای بی‌شماری را به نمایش می‌گذارد. دیدن همه آن در یک روز یا حتی در یک هفته غیرممکن است. یک تور با راهنما اختصاصی داشته باشید یا روی فهرست کوتاهی از آثار هنری کلیدی تمرکز کنید تا بیشترین تجربه را داشته باشید.

 

کاخ ورسای

کاخ ورسای نشان دهنده عظمت سلطنت فرانسه قبل از سقوط رژیم باستانی آن است. این بنای تاریخی که در فهرست یونسکو ثبت شده است، نمایانگر لحظه باشکوهی از تاریخ فرانسه است، در زمان سلطنت لویی چهاردهم (معروف به “پادشاه خورشید”)، زمانی که کاخ معیاری را برای دادگاه های شاهزاده در اروپا تعیین کرد.

در آغاز سال 1661، لویی چهاردهم کلبه شکار پدرش (یک قلعه کوچک) را به یک قصر سلطنتی مجلل تبدیل کرد. برای تحقق چشم انداز لویی چهاردهم، معمار حرفه ای لویی لو وو، قلعه لویی سیزدهم را به شیوه ای زیبا نئوکلاسیک بازسازی کرد. بعداً در قرن هفدهم، ژول هاردوئن مانسار فضاهای داخلی مجلل باروک، از جمله تالار آینه ها را خلق کرد.

دیدنی ترین فضای کاخ، تالار آیینه است که درباریان در کنار اعلیحضرت منتظر تماشاگران بودند. این گالری خیره کننده با نور خورشید می درخشد که از پنجره ها وارد می شود و از صدها آینه زینتی منعکس می شود، در حالی که ده ها لوستر پر زرق و برق و جزئیات طلاکاری شده تأثیر کلی را حتی شگفت انگیزتر می کند.

 

ساحل آزور یا ریویرا فرانسه

شیک ترین خط ساحلی فرانسه، ساحل آزور است که از سن تروپه تا منتون در نزدیکی مرز ایتالیا امتداد دارد. ساحل ازور به «ساحل آبی» ترجمه می‌شود، نامی مناسب برای توصیف آب‌های سرد ولی مسحورکننده مدیترانه.

در طول تابستان، استراحتگاه های ساحلی مملو از عاشقان ساحل و خورشید پرستان است. افراد ثروتمند و مشهور نیز در ویلاهای مجلل و قایق های تفریحی لوکس خود در اینجا یافت می شوند. شهر نیس دارای چشم‌اندازهای پانوراما از دریا و موزه‌های هنری ستاره‌ای است. کن به خاطر جشنواره فیلم های مشهور و هتل های افسانه ای اش معروف است.

بهترین سواحل شنی در آنتیب یافت می شود که دارای یک شهر قدیمی جوی و موزه های فوق العاده است. سنت تروپه سواحل عمومی و خصوصی افسانه‌ای را به همراه جذابیت یک دهکده ماهیگیری پرووانسال ارائه می‌کند، در حالی که موناکو با محیط منحصر به فرد و مناظر خیره‌کننده خود را فریب می‌دهد.

مون سَن-میشِل

مونت سن میشل که در فهرست یونسکو ثبت شده است، که به طرز چشمگیری از یک جزیره صخره ای در سواحل نرماندی برمی خیزد و یکی از چشمگیرترین مکان های دیدنی فرانسه است. این “هرم دریاها” یک منظره عرفانی است که در ارتفاع 80 متری خلیج قرار دارد و توسط دیوارها و سنگرهای دفاعی با شکوه احاطه شده است.

جاذبه اصلی توریستی،Abbaye du Mont Saint-Michel  است که یک شگفتی از معماری قرون وسطایی با مناره های سر به فلک کشیده گوتیک است. بازدیدکنندگان از زیبایی بی‌نظیر کلیسای ابی، با شبستان رومی هماهنگ و گروه کر طاق‌دار مرتفع، شگفت‌زده می‌شوند.

از زمانی که کلیسای ابی در قرن یازدهم ساخته شد، یک مقصد مهم زیارتی مسیحیان بوده است که به “اورشلیم بهشتی” معروف است. زائران امروزی هنوز از مونت سن میشل الهام می گیرند و سنت عبور از خلیج را با پای پیاده ادامه می دهند، همانطور که در قرون وسطی انجام می شد.

 

کلیسای جامع شارتر

برای بیش از هشت قرن، شکوه کلیسای جامع شارتر الهام بخش مؤمنان بوده است، و برخی می گویند این پناهگاه عالی، اعتقاد به مشکوک ها را بازگردانده است. کلیسای جامع ثبت شده در فهرست یونسکو نمونه ای از شکوه معماری گوتیک قرون وسطایی است.

کلیسای جامع شارتر به خاطر پنجره‌های شیشه‌ای رنگارنگ شگفت‌انگیزش مشهور است که قدمت بیشتر آنها به قرن‌های 12 و 13 می‌رسد. با پوشش 2500 متر مربع، پنجره های شیشه ای درخشان به نور رنگارنگ اجازه می دهد تا به داخل شبستان وسیع نفوذ کند و جلوه ای اثیری ایجاد کند. پنجره های با جزئیات پیچیده، مهارت باورنکردنی را در به تصویر کشیدن داستان های کتاب مقدس نشان می دهد.

پنجره های رز مخصوصاً به دلیل اندازه و جزئیات باورنکردنی شان قابل توجه هستند. از دیگر موارد برجسته می‌توان به پنجره Passion، یکی از اصلی‌ترین پنجره‌ها در سبک و بیان آن، و پنجره Blue Virgin که متعلق به قرن دوازدهم است، اشاره کرد.

هر روز از آوریل تا دسامبر، شهر شارتر Chartres en Lumières را ارائه می دهد، نمایش های نوری که کلیسای جامع و بیش از 20 بنای تاریخی دیگر در شهر را روشن می کنند. ارائه‌های خلاقانه شامل نمایش‌های نوری با الهام از هنر نو و نورپردازی‌هایی است که نمای رنگارنگ کلیسای جامع قرون وسطایی را تکرار می‌کنند. این رویداد عمومی رایگان از غروب (حدود ساعت 9 شب) آغاز می شود و در ساعت 1 بامداد هر شب در طول جشنواره به پایان می رسد.

 

این ها 5 مورد از زیبایی های فوق العاده فرانسه هستند که پیشنهاد میکنیم اگر به فرانسه سفر داشتید حتما به چندتا از این مکان ها حتما بروید.

اشتراک گذاری این پست

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.