چرا فرانسه بهترین مقصد گردشگری دنیاست؟

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


آخرین تور ها


چرا فرانسه بهترین مقصد گردشگری دنیاست؟

چرا فرانسه بهترین مقصد گردشگری دنیاست؟

فرانسه یکی از اولین گزینه‌هایی است که هنگام فکر کردن به سفر خارجی در ذهن ما نقش می‌بندد؛ کشوری زیبا، جذاب، لوکس و دوست داشتنی که مهمترین و پرطرفدارترین مقصد گردشگری جهان است و سالانه بیش از 80 میلیون گردشگر راهی آن می‌شوند تا جاهای دیدنی فرانسه دیدن کنند.
بدون تردید شما نیز تا حدی با کشور فرانسه آشنا هستید و درباره برخی از شهرهای فرانسه و جاذبه‌های گردشگری این کشور اطلاعاتی دارید. اما در این مقاله از وبلاگ ققنوس قصد داریم این مقصد گردشگری خارق العاده را به طور کامل بررسی کنیم و به شما بگوییم که کشور فرانسه چگونه کشوری است. پس اگر شما نیز یکی از طرفداران تور فرانسه هستید و دوست دارید همه چیز درباره فرانسه را بدانید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

[lwptoc]

درباره فرانسه
درباره فرانسه

درباره فرانسه

کشور فرانسه (France) که به طور رسمی جمهوری فرانسه خوانده می‌شود، در منطقه اروپای غربی واقع شده است و اگر روسیه را که بخش‌های زیادی از آن در قاره آسیا قرار دارد در نظر نگیریم، دومین کشور بزرگ قاره اروپا پس از اوکراین به حساب می‌آید. اما بد نیست بدانید که فرانسه علاوه بر سرزمین اصلی خود که در اروپا قرار دارد، چندین جزیره نیز در مکان‌های مختلف دنیا دارد که از دوران استعمار این کشور برجای مانده‌اند. به این جزیره‌ها، قلمروهای فرادریایی فرانسه یا Overseas France می‌گویند.
اگر به نقشه فرانسه نگاه کنید، خواهید دید که این کشور از غرب به اقیانوس اطلس، از جنوب به دریای مدیترانه و از شمال به کانال مانش و دریای شمال راه دارد. با پیدا کردن کشور فرانسه روی نقشه، می‌توان فهمید که بلژیک، لوکزامبورگ، آلمان، سوئیس، موناکو، ایتالیا، آندورا و اسپانیا کشورهای اطراف اسپانیا هستند.
همانگونه که گفتیم، فرانسه دومین کشور بزرگ اروپا است و مساحت فرانسه معادل 643.801 کیلومتر مربع است. همچنین طبق آخرین بررسی‌های انجام شده، جمعیت فرانسه در سال 2020 در حدود 67.07 میلیون نفر بوده است.
اما یکی دیگر از نکاتی که درباره کشور فرانسه باید بدانیم، جایگاه مهم و قدرتمند این کشور در دنیاست. تاریخ فرانسه بسیار طولانی و پرفراز و نشیب است و این کشور توانسته در گذر قرن‌ها، هنوز به عنوان یکی از مراکز هنر، علم و فلسفه جایگاه خود را حفظ کند. فرانسه پنجمین کشور دنیا از نظر آثار ثبت شده در فهرست میراث جهانی یونسکو است و همین موضوع دلیل دیگری برای اهمیت تاریخی و هنری این کشور در دنیاست.
اما اقتصاد فرانسه یکی دیگر از دلایل اهمیت کشور فرانسه در دنیاست. فرانسه یکی از کشورهای پیشرفته و صنعتی دنیا است که هفتمین کشور جهان از نظر میزان تولید ناخالص داخلی (GDP) و دهمین کشور از منظر برابری قدرت خرید (PPP) است. همچنین قدرت اقتصاد و صنعت فرانسه باعث شده تا این کشور یکی از اعضای گروه جی هشت (G8) باشد. علاوه بر این، کشور فرانسه یکی از اعضای بنیانگذار اتحادیه اروپا و منطقه شینگن بوده و ویزای فرانسه همان ویزای شینگن است. همچنین با توجه به عضویت این کشور در اتحادیه اروپا، واحد پول فرانسه نیز یورو است و همین موضوع باعث می‌شود سفر به فرانسه دردسر کمتری داشته باشد.
یکی از مواردی که پیش از سفر به فرانسه حتما باید در نظر داشته باشید، عشق و علاقه مردم فرانسه به کشورشان است که نقش پررنگی در فرهنگ مردم فرانسه دارد. فرانسویان عاشق کشور و فرهنگ خود هستند و هر گونه توهین و یا بی احترامی به این کشور، آنها را عصبانی خواهد کرد. کافیست کمی در خیابان‌های پاریس یا دیگر شهرهای فرانسه قدم بزنید تا متوجه تعداد زیاد پرچم فرانسه در سطح شهر شوید.
اما با اینحال فرانسه نیز ویژگی‌های منحصر به فردی دارد که آن را از دیگر کشورها ممتاز می‌کند و در صورت سفر به این کشور، حقایقی جالب درباره فرانسه و قوانین کشور فرانسه خواهید داشت که برای دوستان خود تعریف کنید. پس با ادامه این مقاله همراه باشید تا بخش‌های دیگری از این کشور را نیز بشناسیم.

آب و هوای فرانسه
آب و هوای فرانسه

آب و هوای فرانسه

همانطور که گفتیم، فرانسه کشوری بزرگ و پهناور است که از شمال تا جنوب اروپا کشیده شده و منطقی است که آب و هوا و اقلیم آن در سرتاسر کشور یکسان نباشد. اما با اینحال، فرانسه مقصدی برای تمام فصول سال است و می‌توانید در اوقات مختلف به آن سفر کنید.
آب و هوای فرانسه با داشتن تابستان‌های گرم و طولانی و زمستان‌های خنک، بسیار مطبوع و دلنشین است. آب و هوای کشور فرانسه در تابستان و ماه‌های ژوئن تا آگوست گرم و آفتابی است و به همین دلیل، این فصل زمان اوج گردشگری و شلوغی این کشور است. اگر قصد سفر این فصل را دارید پس باید خود را برای مواجهه با خیل عظیم گردشگران در جاهای دیدنی آماده کنید. اما بهترین زمان برای سفر به پاریس پایتخت فرانسه که مهمترین مقصد گردشگری این کشور نیز به شمار می‌رود، فصل بهار است که هم گرمای هوا کمتر است و هم جمعیت گردشگران نسبت به تابستان به طرز چشمگیری کاهش یافته است.

 

[sc name=”highlight” text=”بهترین زمان برای سفر به پاریس پایتخت فرانسه که مهمترین مقصد گردشگری این کشور نیز به شمار می‌رود، فصل بهار است که هم گرمای هوا کمتر است و هم جمعیت گردشگران نسبت به تابستان به طرز چشمگیری کاهش یافته است.” ]

 

جاذبه‌های گردشگری فرانسه
جاذبه‌های گردشگری فرانسه

جاذبه‌های گردشگری فرانسه

وقتی فرانسه مهمترین و بزرگترین مقصد گردشگری دنیاست و سالانه بیش از 80 میلیون گردشگر به این کشور سفر می‌کنند، می‌توان نتیجه گرفت که کشور فرانسه پر از جاذبه‌های گردشگری و جاهای دیدنی خاص و شگفت انگیز است. در ادامه قصد داریم تعدادی از این جاذبه‌های گردشگری ارزشمند را برای شما معرفی کنیم، اگرچه که انتخاب از بین هزاران جاذبه گردشگری کاری بس دشوار است.
برج ایفل (Eiffel Tower): بدون هیچ تردیدی برج ایفل مهمترین جاذبه گردشگری فرانسه و احتمالا مشهورترین جاذبه در سرتاسر دنیاست. بنایی شگفت انگیز که با 320 متر ارتفاع در مرکز پاریس قد علم کرده و یکی از شاهکارهای معماری زمان خود به شمار می‌رفته و تقریبا در هر عکس از کشور فرانسه حضور دارد.
موزه لوور (Louvre Museum): موزه لوور نه تنها یک جاذبه مهم در کشور فرانسه، بلکه یکی از مهمترین جاهایی است که در سرتاسر عمر خود از آن بازدید خواهید کرد. موزه لوور بزرگترین و پربازدیدترین موزه دنیاست و شما را با دنیایی از آثار تاریخی و هنری شگفت زده خواهد کرد.
منطقه فرنچ ریویرا (French Riveira): جنوب فرانسه و ساحل دریای مدیترانه، چندین قرن است که به عنوان یک مقصد گردشگری ساحلی شگفت انگیز شناخته می‌شود. شهرهای زیبایی چون نیس (Nice) و کن (Cannes) با ساحل‌های بزرگ و آفتاب درخشان منتظر شما هستند.
مونت سن میشل (Mont Saint-Michel): در شمال فرانسه و منطقه نرماندی، جزیره‌ای وجود با یک قلعه تاریخی هزار ساله وجود دارد که از دیرباز محلی برای زیارت بوده و امروزه با ثبت در فهرست میراث جهانی یونسکو، میزبان گردشگران است. مونت سن میشل هنگام بالا آمدن آب (مد) جزیره است و هنگام فرونشستن آب (جزر) به ساحل متصل می‌شود.
قله مون بلان (Mont Blanc): اگر اهل اسکی و ورزش‌های زمستانی هستید، جنوب شرقی فرانسه مقصدی شگفت انگیز برای شما خواهد بود. این منطقه در مرز ایتالیا و سوئیس محل عبور رشته کوه آلپ و پر از پیست‌ها و تفرجگاه‌های اسکی است. اما قله مون بلان که در مرز ایتالیا و فرانسه قرار دارد و بزرگترین قله اروپا است، گل سرسبد این منطقه به شمار می‌رود.

[irp posts=”3093″ name=”تجربه سفر به فرانسه همراه با ققنوس”]

[irp posts=”3214″ name=”با مهم‌ترین شهرهای فرانسه آشنا شوید”]

غذاهای و شیرینی‌های فرانسه
غذاهای و شیرینی‌های فرانسه

غذاهای و شیرینی‌های فرانسه

اما فرانسه علاوه بر بناهای تاریخی، یک جذابیت دیگر نیز دارد و آن هنر آشپزی اهالی این کشور است که باعث شده غذاها و شیرینی‌های فرانسوی شهرت بسیاری داشته باشند. در ادامه تعدادی از بهترین شیرینی‌ها و غذاهای فرانسوی و همچنین چند کافه و رستوران بینظیر در این کشور را معرفی خواهیم کرد.
راتاتوی (Ratatouille): احتمالا مشهورترین غذای فرانسوی که شما نیز در کارتون موش سرآشپز با آن آشنا شده‌اید، راتاتوی است. این غذا ترکیبی از سبزیجاتی چون کدو، بادمجان، گوجه، پیاز و … است که در فر طبخ می‌شود.
اکلر (ÉCLAIR): اکلر یکی از خوشمزه‌ترین شیرینی‌هایی است که در کشور فرانسه تجربه خواهید کرد. این شیرینی با از یک نان دراز خوشمزه تهیه شده که درون آن را با خامه پر کرده و روی آن را با شکلات تزئین می‌کنند.
کرم بروله (Crème brûlée): اما اگر دوست داشتید بعد از خوردن راتاتوی یک دسر خوشمزه فرانسوی نیز امتحان کنید، ما به شما کرم بروله را پیشنهاد می‌دهیم. این دسر فرانسوی معروف از کاسترد و کرم کارامل تشکیل شده و طعمی استثنایی دارد.
اگر دوست داشتید هر کدام از این غذاهای خوشمزه و دسرهای وسوسه‌انگیز را امتحان کنید، انتخاب‌های بسیار زیادی پیش روی شماست. فرانسه بیش از هر کشوری کافه و رستوران دارد و انتخاب از بین آنها بسیار دشوار است. اما ما چند نمونه را برای شما معرفی خواهیم کرد.
کافه دو لا په (Café de la Paix): این کافه زیبا و قدیمی که در فهرست آثار تاریخی فرانسه نیز ثبت شده، در کنار کاخ اپرای گارنیه (Garnier) قرار دارد و با بهترین غذاها و دسرها در خدمت شما خواهد بود.
اما اگر به دنبال یک رستوران بینظیر بودید، ما Dragons Elysées را پیشنهاد می‌کنیم که در نزدیکی طاق پیروزی پاریس واقع شده و یکی از مشهورترین رستوران‌های فرانسه است.
همچنین اگر خواستید چند نوع شیرینی خوشمزه فرانسوی را خریداری کنید، می‌توانید به شیرینی فروشی BOULANGERIE UTOPIE سر بزنید که در منطقه 11 شهرداری پاریس قرار گرفته است.

سوغات فرانسه
سوغات فرانسه

سوغات فرانسه

خرید سوغاتی یکی از بخش‌های مهم هر سفری است و نمی‌شود به مهمترین مقصد گردشگری جهان سفر کرد و سوغاتی نخرید. یکی از مهمترین محصولاتی که به عنوان سوغاتی پاریس و فرانسه می‌شود خرید، مجسمه‌ها و وسایل تزئینی با شکل برج ایفل است که همواره خاطرات این سفر را برای شما زنده خواهد ساخت.
همچنین فرانسه به عنوان پایتخت مد و فشن دنیا شناخته می‌شود و می‌توانید با سر زدن به مراکز خرید و فروشگاه‌های مشهور فرانسه، بهترین و باکیفیت‌ترین لباس‌های مد روز جهان را خریداری کنید.

اطلاعات تکمیلی

آدرس سفارت فرانسه در ایران عبارتست از تهران، خیابان حافظ، خیابان نوفل لوشاتو، پلاک 64-66 که می‌توانید برای انجام کارهای مربوطه به آن مراجعه کنید. همچنین ساعت رسمی فرانسه GMT+1 و کد کشور فرانسه 0033 است.

حال که با کشور فرانسه آشنا شدید، در ادامه فیلمی از کشور فرانسه مشاهده کنید.

اشتراک گذاری این پست

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.