مادرید، تنها پایتخت بدون رود اروپا

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


آخرین تور ها


مادرید، تنها پایتخت بدون رود اروپا

مادرید، تنها پایتخت بدون رود اروپا

مادرید پهناورترین شهر در کشور اسپانیا و چهارمین شهر در اتحادیه اروپا از نظر وسعت است. شور و هیجان حاکم بر این شهر دیدنی و جاذبه‌های توریستی چشم‌نواز آن از اصلی‌ترین دلایل سفر گردشگران به مادرید به‌شمار می‌رود. شاید باورتان نشود اما مادرید سرزنده‌ترین شهر در میان شهرهای اسپانیا محسوب می‌شود. امکان ندارد که به این منطقه سفری داشته باشید و از سفر خود ناراضی باشید. حتی مطمئن باشید که بعد از برگشت به ایران نیز مدام در فکر سفری مجدد به این شهر تاریخی و بازدید هر چه بیشتر جاذبه‌های آن خواهید بود. وجود پادشاهانی خوش ذوق و اهل هنر در شهر مادرید موجب هر چه بیشتر شناساندن هنر و هنرمندان آن به مردم دنیا شد. وجود انواع گالری‌های هنری، موزه‌ها و بناهای عظیم و قدیمی تاریخی تنها نمونه‌هایی از این آثار هنری موجود در مادرید به شمار می‌روند. گالری‌های هنری مادرید مکان‌های فوق‌العاده شگفت انگیز و حیرت آوری هستند که آثار بزرگانی همچون میرو، دالی و پیکاسو دیوارهای آنها را تزیین کرده‌اند.

[lwptoc]

از دیگر دلایل شهرت و محبوبیت مادرید در میان گردشگران تور اسپانیا، می‌توان به غذاهای محلی فوق‌العاده خوشمزه آن اشاره کرد در واقع این شهر از غنی‌ترین پایتخت‌های اروپایی برای گردشگری غذا محسوب می‌شود. نوآوری و خلاقیت در آشپزی به سبک اسپانیایی را می‌توان در رستوران‌های مادرید دید. تجربه بهترین غذاهای اسپانیایی در رستوران‌های این شهر با دیوارها و سقف‌های بسیار زیبا و تزئین‌شده یکی از خاطره انگیزترین بخش‌های سفر به این شهر است. علی رغم مدرن بودن مادرید، هنوز هم شماری از خیابان‌ها و محله‌های قدیمی آن بافت سابق خود را دارند و آثار و جاذبه‌های فراوانی را در دل خود جای داده‌اند. در این مقاله، اطلاعاتی در رابطه با شهر مادرید این شهر دارای سابقه تاریخی غنی و پربار و پر از شگفتی را در اختیارتان قرار می‌دهیم.

 

[irp posts=”2219″ name=”بارسلونا، زیباترین شهر اسپانیا”]

[irp posts=”3605″ name=”والنسیا، سومین مقصد گردشگری اسپانیا”]

تاریخچه شهر مادرید به قرن نهم بازمی گردد
تاریخچه

تاریخچه

اولین اطلاعات تاریخی که از این شهر زیبای به دست آمده است به قرن ۹ میلادی برمی‌گردد. دلیل در دسترس نبودن اطلاعاتی از دوران و اعصار قبل در مادرید جذاب نبودن این شهر برای دو قوم ویزیگویت‌ها و رومی‌ها و همینطور قرار نداشتن مادرید در مسیر شهرهای اصلی و بندرها و دریا بوده است. در قرن ۹ میلادی مورهای مسلمان کشور اسپانیا بخش زیادی از شبه جزیره ایبری را به تصرف خود درآوردند و امیر عرب شهر اندلس یعنی محمد اول قرطبه، کاخی به نام المدینه که البته در نزد مورها به نام میرا مشهور بود را در شهر مادرید بنا کرد. نام مادرید از نام میرا گرفته شده است.

در مورد آب و هوای madrid بیشتر بدانید
آب و هوا

آب و هوا

آب و هوای شهر مادرید در کل طول سال معتدل است. در صورت تمایل به بازدید از این شهر در هوای سرد و فرار از انبوه جمعیت گردشگران، توصیه می‌کنیم که زمستان را جهت داشتن سفری لذت بخش به مادرید برگزینید. البته در مجموع آب و هوای زمستان در شهر مادرید معتدل است. اما با این حال، انتظار روزهای بسیار سرد و برفی را نیز داشته باشید. در رابطه با فصل تابستان نیز باید گفت که این زمان از سال رطوبت هوا پایین است و هوا در طول چند هفته پیاپی واقعاً گرم است. نکته جالب اینکه، اهالی شهر مادرید در فصل تابستان معمولاً در تعطیلات هستند و مغازه‌های اکثر ساکنین بسته است. پاییز این شهر نیز با هوایی معتدل همراه است. در مجموع اگر قصد سفر به مادرید را دارید بهتر است که یکی از دو فصل پاییز و بهار را برای سفر انتخاب کنید.

 

جاذبه های گردشگری و توریستی مادرید

در این بخش از نوشته حاضر، به ذکر شماری از جذاب‌ترین و دیدنی‌ترین آثار و جاذبه‌های گردشگری در شهر مادرید برای شما عزیزان علاقمند می‌پردازیم.

  • موزه دل پرادو مادرید

موزه دل پرادو از بهترین و شاخص‌ترین موزه‌ها در دنیا به شمار می‌آید که هنر اروپایی از سده ۱۲ تا آغاز سده نوزدهم را به تصویر می‌کشد. در این موزه، آثار نفیس و ارزشمندی همچون ۱۰۰۰ سکه، دو هزار اثر تاریخی تزیینی، ۲۰۰۰ تصویر چاپ شده و بالغ بر پنج هزار تابلوی نقاشی نگهداری می‌شود.

  • کاخ سلطنتی مادرید

کاخ سلطنتی مادرید به امر شاه فیلیپ پنجم در قرن هجدهم میلادی احداث گردید. اما پس از وی این کاخ به شخص شاه فیلیپ ششم و خانواده وی رسید. البته شاه فیلیپ ششم هرگز در کاخ سلطنتی مادرید اقامت نگزید و قصر دیگری را جهت زندگی انتخاب کرد. کاخ سلطنتی مادرید بزرگ‌ترین و زیباترین قصر پادشاهی در اروپا به شمار می‌رود. کاخی متشکل از یک زیرزمین سنگی دو طبقه و ستون‌هایی ساخته شده به سبک توسکانی که در احداث نمای داخلی آن از مواد باکیفیت و بسیار مرغوبی استفاده شده است. تزئینات فوق العاده زیبای در و پنجره‌ها و گچ‌بری‌های ظریف و هنرمندانه نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کنند. تخت شاه بزرگ‌ترین و زیباترین اتاقی است که در کاخ سلطنتی مادرید وجود دارد. اتاقی که در آن نقاشی‌های زیبا و مسحورکننده پتپولو، لوازمی قیمتی و آینه‌ها که به دوران پادشاهی چارلز سوم مربوط می‌شود.

  • میدان پوئرتا دل سل

میدان پوئرتا دل سل میدان عمومی در مادرید زیبا و شگفت انگیز است که در ردیف محبوب‌ترین و شلوغ‌ترین جاذبه‌های گردشگری مادرید و تور اسپانیا به شمار می‌رود. این میدان در قرن پانزدهم از جمله دروازه‌های شهر مادرید به شمار می‌آمده است. علاوه بر این، در طول قرون ۱۷ الی ۱۸ میلادی از این مکان جهت برگزاری ملاقات‌ها و گردهمایی‌ها استفاده می‌شده است. در حال حاضر، مراسم سال نو در این مکان برگزار می‌شود.

  • میدان سیبلس مادرید 

به نظر بسیاری از افراد و گردشگران میدان سیبلس زیباترین و دیدنی‌ترین میدان شهر مادرید است. میدانی که به سبک معماری نئوکلاسیک ساخته شده است و وجود نمایی از جنس سنگ مرمر در وسط آن زیبایی خاصی به آن بخشیده است. در اطراف میدان سیبلس کاخ لینارس، بانک اسپانیا، کاخ بوئنا و ساختمان شهرداری شهر قرار دارد.

  • نماد شهر مادرید در اسپانیا

مجسمه خرس و درخت توت فرنگی نماد رسمی شهر مادرید در اسپانیا به شمار می‌رود. مجسمه‌ای واقع در میدان معروف پوئرتا دل سل که واقعاً زیباست. اما متأسفانه کمتر شخصی در جریان این موضوع قرار دارد که چرا این مجسمه نماد مهم شهر مادرید است. مجسمه خرس و درخت توت فرنگی وزنی برابر با ۲۰ تن دارد و در سال ۱۹۶۷ میلادی وسیله مجسمه سازی مشهور درست شده است.

اشتراک گذاری این پست

1 نظر

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.