مشهورترین غذاهای ژاپن که حتما باید امتحان کنید

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


آخرین تور ها


مشهورترین غذاهای ژاپن که حتما باید امتحان کنید

مشهورترین غذاهای ژاپن که حتما باید امتحان کنید

غذاهای ژاپن از معروف‌ترین و پرطرفدارترین غذاهای جهان هستند و افرادی زیادی تنها برای تجربه طعم اصیل غذای ژاپنی به این کشور سفر می‌کنند. وجود تعداد زیادی رستوران ژاپنی در شهرهای مطرح دنیا نیز نشانه دیگری از علاقه مردم دنیا به غذاهای محلی ژاپن است.
یکی از دلایل محبوبیت و طعم بینظیر غذاهای ژاپن، رعایت کردن قانون پنجگانه آشپزی ژاپنی است. این قانون بر تنوع و تعادل غذاهای سنتی ژاپن تاکید دارد و می‌گوید برای طبخ غذا باید از 5 رنگ (سیاه، سفید، قرمز، زرد و سبز)، 5 نوع آشپزی (غذای خام، گریل کردن، بخارپز کردن، جوشاندن و سرخ کردن) و 5 طعم (شیرین، تند، شور، ترش و تلخ) استفاده کرد. به همین دلیل غذاهای مشهور ژاپن بسیار گسترده هستند و در یک وعده غذایی ساده نیز، باید چند غذای مختلف را تجربه کنید تا این قوانین رعایت گردد.
تزئین زیبا و هنرمندانه غذاهای ژاپنی در کنار استفاده از مواد اولیه باکیفیت و تازه باعث شده تا طعم استثنایی غذاهای ژاپنی معروف شود.
اگر شما نیز دوست دارید با غذاهای ژاپن آشنا شوید تا در تور ژاپن بتوانید بهترین غذا را انتخاب کنید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید . در این مقاله از وبلاگ گردشگری ققنوس تعدادی از بهترین و خوشمزه‌ترین غذاهای ژاپن را برای شما معرفی خواهیم کرد.

[lwptoc]

مشهورترین غذاهای ژاپن

سوشی
سوشی

سوشی (Sushi)

هنگامی که اسم غذای ژاپنی به میان می‌آید، بدون شک سوشی اولین اسمی است که به ذهن ما خطور خواهد کرد. سابقه سوشی به سال‌های بسیار دور بازمی‌گردد و در ابتدا راهی برای نگهداری ماهی و غذاهای دریایی بوده است که با گذشت زمان و ورود به چین، به یک غذا تبدیل شده است و امروزه به عنوان یکی از مشهورترین غذاهای ژاپن شناخته می‌شود.
در تصور بسیاری از افراد سوشی غذایی با ماهی خام به شمار می‌رود، در حالی سوشی انواع مختلفی دارد و در برخی از انواع آن اصلا ماهی به کار نمی‌رود. در واقع ماده اصلی و مشترک تمام انواع سوشی، برنج پخته شده است که با ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات و … ترکیب می‌شود.
راستی پیشنهاد می‌کنیم در سفر به ژاپن، حتما چاپ استیک (چوب غذاخوری) و حصیر مخصوص درست کردن سوشی را نیز به عنوان سوغات ژاپن خریداری کنید.

 

[sc name=”highlight” text=”ماده اصلی و مشترک تمام انواع سوشی، برنج پخته شده است که با ماهی، غذاهای دریایی، سبزیجات و … ترکیب می‌شود.” ]

 

تمپورا - غذاهای ژاپن
تمپورا

تمپورا (Tempura)

یکی دیگر از غذاهای ژاپن که معمولا در تمامی رستوران‌های توکیو و دیگر شهرهای ژاپن پیدا خواهید کرد، تمپورا نام دارد. تمپورا در واقع یک نوع غذای خیابانی ژاپن به شمار می‌رود و نوعی سوخاری است. برای طبخ این غذا ماهی، غذاهای دریایی و سبزیجات را در مایع یا خمیر تمپورای بسیار سرد زده و سپس در روغن کاملا داغ سرخ می‌کنند.

[irp posts=”5770″ name=”آشنایی با چند غذای محلی بوداپست مجارستان”]

[irp posts=”4744″ name=”بهترین رستوران‌های ویتنام برای تجربه غذاهای ویتنامی”]

مواد اولیه تمپورا و همچنین سسی که تمپورا را با آن می‌خورند در مناطق مختلف ژاپن متفاوت است. در اطراف توکیو، تمپورا را با سس سویا می‌خورند در حالیکه در کیوتو و اوساکا استفاده از نمک‌های مزه‌دار معمول است.

کایسکی
کایسکی

کایسکی (Kaiseki)

کایسکی یکی از غذاهای عجیب ژاپنی است که بیشتر شبیه به یک اثر هنری یا یک مراسم مذهبی مهم است. کایسکی در واقع نه یک غذای خاص، بلکه یک نوع سرو غذاهای ژاپن است.
در این نوع از سرو غذا، چندین غذای مختلف که با توجه به فصل انتخاب شده‌اند، به ترتیبی کاملا مشخص برای شما سرو خواهند شد. کایسکی از مراسم چای ژاپنی الهام گرفته است که میزبان قبل و هنگام سرو چای، خوراکی‌های مختلف را برای میهمان می‌آورده است. امروزه کامل‌ترین نوع کایسکی از 14 مرحله مختلف تشکیل می‌شود و خوردن آن می‌تواند زمانبر باشد.
در تهیه کایسکی توجه به چند نکته مانند اندازه غذاها، مخلوط نشدن و همچنین ترکیب مزه و بوی غذا بسیار اهمیت دارد.

سوپ میسو
سوپ میسو

سوپ میسو (Miso)

یکی از غذاهای ژاپن که تقریبا به عنوان مکمل در کنار تمامی غذاها مصرف می‌شود، سوپ میسو است. این سوپ با استفاده از عصاره ماهی یا جلبک، خمیر سویا و مواد اولیه متناسب با فصل پخته می‌شود. این سوپ علاوه بر مزه خوب، به خاطر داشتن پروتئین بسیار مقوی است و حتی بسیاری از افراد به خواص درمانی آن نیز اعتقاد دارند.
جالب است بدانید که سوپ میسو به همراه برنج بخارپز شده و یک برش ماهی، پای ثابت صبحانه ژاپنی‌ها است.

[irp posts=”5582″ name=”فهرست بهترین شهرهای مجارستان برای بازدید”]

[irp posts=”5783″ name=”آشنایی با 6 تا از بهترین جاذبه‌های گردشگری مجارستان”]

ناما تاماگو - غذاهای ژاپن
ناما تاماگو

ناما تاماگو (Nama Tamago)

اما ژاپن و به طور کلی کشورهای آسیای شرقی علاقه زیادی به غذاهای عجیب و غریب دارند و غذاهای عجیب ژاپن نیز می‌توانید گزینه خوبی برای ماجراجویی در کشور آفتاب تابان باشد. یکی از عجیب‌ترین غذاهای ژاپن که اتفاقا بسیار هم ساده است، ناما تاماگو نام دارد.
ناما تاماگو در واقع تخم مرغ خام است که آن را روی برنج می‌شکنند و به همان صورت می‌خورند.

البته فرهنگ آشپزی و غذاهای ژاپن بسیار متنوع و شگفت انگیز است که صحبت از تمام جنبه‌های آن نیازمند یک کتاب قطور است. در این مقاله تلاش کردیم با تعدادی از معروف‌ترین غذاهای این کشور و همچنین عکس غذاهای ژاپنی آشنا شوید.

اشتراک گذاری این پست

3 نظر

  • من وقتی از سایت خیلی خیلی خیلی عالی شما بازدید میکنم ، دیگه هیچ استرس و نگرانی برای سفر ندارم . سایتتون واقعا عالی هست . ممنون که اینقدر تلاش میکشید .

  • من برای همه توصیه میکنم که از این سایت دیدن فرمایید . چه توریست ها و چه مسافران داخلی . کاملا با فرهنگ ها ، غذاهای معروف و محلی ، قوانین کشور های دیگر ، جاهای دیدنی و … اشنا میشوید

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.