راهنمای بازدید از موزه ون گوگ آمستردام هلند

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


آخرین تور ها


راهنمای بازدید از موزه ون گوگ آمستردام هلند

راهنمای بازدید از موزه ون گوگ آمستردام هلند

آمستردام شهر هنر و شهر موزه‌ها است و در چنین شهری، بدون شک موزه ون گوگ یکی از برترین جاذبه‌ها و آثار گردشگری خواهد بود. موزه ون گوگ امستردام نه تنها یکی از برترین موزه‌های هلند، بلکه از پرطرفدارترین موزه‌های جهان است که سالانه بازدیدکنندگان متعددی را از سرتاسر جهان به خود جذب می‌کند.
اگر تا انتهای این مقاله از وبلاگ گردشگری ققنوس با ما همراه باشید، با موزه ونگوگ آمستردام و راهنمای بازدید آن آشنا خواهید شد.

[lwptoc]

درباره موزه ون گوگ آمستردام
درباره موزه ون گوگ آمستردام

درباره موزه ون گوگ آمستردام

موزه‌ی ون گوگ آمستردام، بزرگترین مجموعه آثار ونسان ون گوگ (Vincent van Gogh) است که بیش از 200 نقاشی، 500 طراحی و 700 نامه این هنرمند و نقاش هلندی را در خود جای داده است. اگرچه نیازی نیست که بگوییم موزه ونگوگ در کدام شهر است، اما بد نیست بدانید که این موزه در میدان موزه آمستردام (Museumplein) قرار گرفته و از برترین جاهای دیدنی آمستردام به شمار می‌رود.
اما پیش از اینکه بیشتر از این درباره موزه ون گوگ صحبت کنیم، بد نیست مرور کوتاهی به زندگی این هنرمند داشته باشیم. ونسان ون گوگ یک نقاش سبک پست امپرسیونیسم (Post-Impressionism) بود که در سال 1853 میلادی متولد شد. زوندرت (Zundert) اولین شهر ون گوگ بود که در آن چشم به جهان گشود و اولین تجربیات خود را در آن کسب کرد.
ون گوگ سفرهای متعددی به انگلستان، فرانسه و شهرهای مختلف هلند داشت و با تماشای مناظر و مردم، دیدگاهش در نقاشی را کم کم به تکامل رساند. اگرچه ون گوگ هنرمند بزرگی بود و نقاشی‌های زیبایی از مناظر طبیعی، چهره خودش و افراد مختلف و … از وی به جا مانده است، اما در زمان حیات هیچگاه به موفقیت چندانی نرسید و نتوانست از طریق فروش تابلوهایش، درآمد خاصی داشته باشد.
ون گوگ در سال‌های آخر عمرش دچار بیماری روانی و افسردگی شده بود و در اقدامی جنون آمیز، گوش چپ خود را با تیغ اصلاح برید. در نقاشی‌هایی که ون گوگ بعد از این واقعه از چهره خودش کشیده است، گوش باندپیچی شده وی کاملا مشخص است.
دو سال بعد از این واقعه و در سال 1890 میلادی، ون گوگ در یک مزرعه گندم با شلیک گلوله به شکمش خودکشی کرد و دو روز بعد در حالیکه تنها 37 سال سن داشت، از دنیا رفت.
تازه پس از مرگ ون گوگ بود که جامعه هنری متوجه هنر این نقاش و زیبایی آثارش شد و روز به روز به شهرت و اهمیت آثار وی افزوده شد. در نتیجه، موزه ون گوگ در سال 1973 میلادی افتتاح شد. امروزه موزه هنری ون گوگ با داشتن بیش از 2 میلیون بازدیدکننده، پربازدیدترین موزه هلند و 23مین موزه هنری دنیا به شمار می‌رود.

نمایشگاه‌های موزه ون گوگ
نمایشگاه‌های موزه ون گوگ

همانطور که گفتیم، این بنا در سال 1973 در میدان موزه آمستردام افتتاح شد و معماری موزه ون گوگ نیز به تنهایی برای گردشگران جذابیت دارد؛ بنای زیبا و مدرن با نمای مدور در میان فضای سبز نسبتا بزرگی که هر کسی را شیفته خود خواهد ساخت.
موزه ون گوگ آمستردام سال 1999 گسترش یافت و یک بنای دیگر به ساختمان اولیه اضافه شد تا ظرفیت و امکانات این موزه زیبا را افزایش دهد. همچنین سال 2013 این موزه به طور کامل مرمت و بازسازی شد تا به یک جاذبه جهانی و بین‌المللی تبدیل شود. علاوه بر این، سال 2015 ورودی جدید موزه ونگوگ آمستردام در میدان موزه باز شد تا مراجعه گردشگران به این موزه را تسهیل کند.
این موارد در کنار گنجینه بزرگ آثار ون گوگ، باعث شده تا موزه ون گوگ به یکی از مهمترین جاذبه‌های تور آمستردام تبدیل شود و بتواند با جاذبه‌هایی چون قصر سلطنتی آمستردام رقابت کند.

آثار و مجموعه‌های موزه
آثار و مجموعه‌های موزه ون گوگ

آثار و مجموعه‌های موزه ون گوگ

اما مهمترین از معماری و پلان موزه ون گوگ، مجموعه شگفت انگیزی است که از آثار ون گوگ در این موزه گرد آمده است. همانطور که پیشتر گفتیم موزه ون گوگ آمستردام بزرگترین مجموعه آثار این هنرمند را در خود جای داده است.
آثار ون گوگ در این موزه بر اساس زمان، به 6 دسته مختلف تقسیم شده است و شما در حین بازدید از این موزه، به ترتیب با مراحل زندگی هنری و تغییرات و تکامل هنر وی آشنا خواهید شد. همچنین نقاشی‌هایی که ون گوگ از خود کشیده (سلف پرتره) را می‌توانید در این موزه مشاهده کنید.
اما علاوه بر آثار این هنرمند، در موزه ونگوگ آمستردام تعدادی از نقاشی‌های معاصران وی نیز به نمایش درآمده است تا با آثار و سبک‌های امپرسیونیسم و پست امپرسیونیسم نیز آشنا شوید.

 

[sc name=”highlight” text=”آثار ون گوگ در این موزه بر اساس زمان، به 6 دسته مختلف تقسیم شده است و شما در حین بازدید از این موزه، به ترتیب با مراحل زندگی هنری و تغییرات و تکامل هنر وی آشنا خواهید شد” ]

 

فروشگاه ماسک موزه
فروشگاه موزه ون گوگ آمستردام

اما علاوه بر بازدید از آثار هنری زیبا و همچنین بنای مدرن موزه ون گوگ، پیشنهاد می‌کنیم از فروشگاه این موزه نیز بازدید کنید. در این موزه می‌توانید انواع و اقسام وسایل شخصی و یا لوازم منزل که با طرح و نقش‌های آثار ون گوگ تزئین شده‌اند را خریداری کنید. به عنوان مثال امروزه و در شرایط شیوع ویروس کرونا، ماسک‌هایی با طرح آثار ون گوگ فروخته می‌شود.
همچنین مرکز بزرگ پژوهش و تحلیل موزه ونگوگ مسئول بررسی و مطالعه آثار ون گوگ است تا بتواند یافته‌های جدیدی از این هنرمند بزرگ ارائه کند.

بازدید از موزه ون گوگ
بازدید از موزه ون گوگ

بازدید از موزه ون گوگ

همانگونه که گفتیم، موزه ون گوگ آمستردام در میدان موزه قرار گرفته است و می‌توان با استفاده از خطوط تراموای 3، 5 و 12 و یا اتوبوس‌های خط 347 یا 357، در ایستگاه Museumplein پیاده شوید و از این موزه بازدید کنید.
موزه ون گوگ همه روزه باز است و می‌توانید طبق برنامه زیر از آن بازدید کنید.
• از ابتدای ماه جولای تا انتهای ماه آگوست: از ساعت 9 تا 18
• ماه سپتامبر: از ساعت 9 تا 17
• ماه اکتبر: از ساعت 9 تا 18، روزهای جمعه تا ساعت 21
همچنین برای بازدید از این موزه باید بلیت آن را به صورت آنلاین خریداری کنید که 19 یورو قیمت دارد.

اشتراک گذاری این پست

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.