ژنو، شهر جهانی سوئیس

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


آخرین تور ها


ژنو، شهر جهانی سوئیس

ژنو، شهر جهانی سوئیس

 

همه گردشگران و طبیعت گردان سراسر دنیا در این نکته اتفاق نظر دارند که قاره اروپا با داشتن جاذبه‌های طبیعی مختلف از حیث زیبایی‌های طبیعی و مناظر رویایی حرف اول را می‌زند. در میان بسیاری از کشورهای قاره سبز که به دنبال جذب حداکثر تعداد گردشگر هستند، برخی از کشورها تمرکز خود را بر روی تعداد کمتر گردشگران ولی افرادی که از تمکن مالی بالاتر برخوردارند و به دنبال تفریحات لوکس و گران‌قیمت هستند، گذاشته‌اند. یکی از این کشورهای رؤیایی که آرزوی خیلی از افراد سفر به آن است کشور سوئیس و شهر ژنو است.

[lwptoc]

در میان شهرهای بسیار زیبا و ایالت‌های متعددی که در سوئیس وجود دارد، ژنو به عنوان یکی از اصلی‌ترین مقاصد گردشگری شناخته شده است که سفر شما را به تجربه‌ای فراموش‌نشدنی تبدیل خواهد کرد. وجود دریاچه‌های طبیعی در سطح شهر، کوه‌های سر به فلک کشیده و پوشیده از برف، جذابیت آب و هوای سوئیس، امکانات تفریحی بسیار و رستوران‌ها و هتل‌های لوکس تنها بخشی از مهم‌ترین دیدنی‌های ژنو را تشکیل داده است. فضای تفریحی و گردشگری به‌قدری در این شهر زیبا تدارک دیده شده است که ظرف تور ژنو سفر ممکن است امکان بازدید از همه آنها میسر نباشد.
با این حال تصمیم گرفتیم در مقاله‌ای کوتاه به اطلاعات مختصر و مفید درباره ژنو سوئیس بپردازیم تا اگر قصد سفر به ژنو سوئیس را داشتید از این اطلاعات بهره‌مند شوید، بنابراین ما را در ادامه همراهی کنید.

 

کیفیت زندگی کم‌نظیر در ژنو

اگرچه ژنو پایتخت سوئیس نیست، اما مرکز ایالت ژنو محسوب می‌شود و در غربی‌ترین نقطه سوئیس قرار گرفته است، از هر طرف به فرانسه می‌رسد و بسیاری از ساکنان آن به زبان فرانسوی صحبت می‌کنند. با نگاهی به نقشه ژنو متوجه خواهید شد که این ایالت نسبت به دیگر ایالت‌های سوئیس از مساحت کمی برخوردار است اما جذابیت‌های مرکز آن و همچنین آب و هوای ژنو سوئیس به اندازه‌ای مورد علاقه افراد است که آن را تبدیل به دومین شهر پرجمعیت کشور سوئیس بعد از زوریخ کرده است. در حال حاضر جمعیت ژنو در حدود 200 هزار نفر است.

کیفیت زندگی کم‌نظیر در ژنو
کیفیت زندگی کم‌نظیر در ژنو

ژنو در طول سال‌های اخیر از جایگاه بالایی در فهرست باکیفیت‌ترین شهرهای سوئیس جهان برای زندگی قرار داشته است، اما به همان اندازه که کیفیت زندگی در این قطعه بهشت از قاره اروپا بالاست، هزینه‌های زندگی نیز نسبتاً زیاد است.
برای بسیاری از افراد که قصد اقامت در ژنو را دارند اولین انتخاب هتل است که از سطح کیفی بسیار بالایی برخوردارند و امکانات بسیاری در اختیار گردشگران قرار می‌دهند. با این حال اقامتگاه‌های دیگر که مقرون به صرفه باشند هم می‌توان در ژنو پیدا کرد، هرچند ممکن است نسبت به امکانات مناسب و یا امنیت خود کمی دچار فقدان شوید.

[irp posts=”3219″ name=”با مهمترین شهرهای سوئیس آشنا شوید”]

[irp posts=”3055″ name=”زوریخ کجاست؟”]

 

گشت و گذار در شهر بین‌المللی ژنو

هزینه خورد و خوراک در ژنو به نسبت رستورانی که انتخاب می‌کنید می‌تواند متغیر باشد، اما همانطور که اشاره شد، بخش قابل توجهی از رستوران‌های ژنو سوئیس را رستوران‌های مجلل و لوکس تشکیل می‌دهند. با این وجود اگر قصد صرف یک وعده غذای متوسط را دارید باید مبلغی در حدود ۴۰ فرانک سوئیس (واحد پول رسمی) پرداخت کنید.
اگرچه سیستم حمل و نقل عمومی در ژنو بسیار پیشرفته و مدرن است اما بسیاری از گردشگران جدید و کم‌تجربه ترجیح می‌دهند برای جلوگیری از سردرگمی تعیین خطوط اتوبوس یا مترو، از تاکسی استفاده کنند. برای استفاده از تاکسی باید ۶.۵۰ فرانک بپردازید و به ازای هر یک کیلومتر نیز ۲.۵۰ فرانک دیگر به این مبلغ افزوده خواهد شد. بهترین گزینه برای جابجایی میان فرودگاه ژنو سوئیس و هتل نیز تاکسی خواهد بود، هرچند برای معاشرت بیشتر با مردم و نزدیک شدن به اجتماع و سطح شهر می‌توانید برای بازدیدهای تفریحی خود از اتوبوس و مترو نیز استفاده کنید. بدین منظور یک کارت گردشگری در ژنو وجود دارد که می‌توان با خرید آن به مدت یک تا سه روز از وسایل حمل و نقل عمومی و برخی از موزه‌ها به رایگان استفاده کنید.

گشت‌وگذار در شهر بین‌المللی ژنو

گشت‌وگذار در شهر بین‌المللی ژنواما اگر قصد دارید آلبوم تصاویر ژنو سوئیس یا سفرنامه ژنو از خود به یادگار بگذارید، نمی‌توان از بازدید دیدنی‌های ژنو سوئیس چشم‌پوشی کرد. شاید گشت و گذار در شهر و سر زدن به تمام جاذبه‌های گردشگری نیازمند چندین روز زمان خالی باشد، اما می‌توان به طور کوتاه به اصلی‌ترین نقاط دیدنی ژنو اشاره کرد که از اولویت برخوردارند.

 

جاذبه‌های گردشگری در ژنو

کلیسای سنت پیر یکی از اصلی‌ترین مقاصد گردشگری ژنو است که قدمت آن به ۸۷۰ سال قبل بازمی‌گردد و از طراحی و معماری چشم‌نوازی برخوردار است. برای علاقه‌مندان به اماکن باستانی و تاریخی، کاخ ملل و موزه هنر و تاریخ نیز در لیست بازدید قرار خواهد داشت. کاخ ملل که مقر اروپایی سازمان ملل متحد به شمار می‌رود با ساختمان مرمری خود علاوه بر اینکه یکی از مهمترین مراکز دیپلماسی در جهان به شمار می‌رود، زیبایی‌های بسیاری نیز دارد.
اما اگر به دنبال جاذبه‌های طبیعی هستید اولین انتخاب شما باید دریاچه ژنو در سوئیس باشد. در هر زاویه از این دریاچه می‌توان مناظر بی‌نظیر و نابی پیدا کرد که برای عکس یادگاری عالی به نظر می‌رسند. ژنو سوئیس آب و هوای جذابی دارد و در یک عصر دل‌انگیز بسیاری از ساکنین ژنو به اطراف دریاچه می‌آیند و به مناسبت‌های مختلف نمایشگاه‌ها و برنامه‌های تفریحی و فرهنگی مختلفی نیز در این منطقه اجرا می‌شود.

 

[sc name=”Highlight” text=”کاخ ملل با ساختمان مرمری خود علاوه بر اینکه یکی از مهم‌ترین مراکز دیپلماسی در جهان به شمار می‌رود، یکی از دیدنی‌های ژنو محسوب شده و زیبایی‌های بسیاری نیز در خود دارد.” ]

 

اسکله مون بلان نیز یکی از بهترین مناظر شهر را در اختیار شما قرار می‌دهد، جایی که می‌توانید چشم‌انداز بی‌نظیر کوهستان مون بلان را داشته باشید که برای کوهنوردان و طبیعت گردان بسیار ارزشمند است. تجربه دیدن طلوع و غروب آفتاب از یال‌های کوه باورنکردنی و کم‌نظیر خواهد بود.
مراکز خرید در ژنو نیز جزء انتخاب اکثر گردشگران قرار دارد، جایی که می‌توان انواع برندها و محصولات باکیفیت را پیدا کرد. هرچند ممکن است قیمت‌ها کمی زیاد باشند اما بهترین کیفیت نصیب شما خواهد شد. برخی از مهم‌ترین مراکز خرید در ژنو عبارتند از: خیابان دو رون، مرکز تجاری بالکسرت، مرکز خرید میرین و فروشگاه آلپتیتود. ساعت‌ها و جواهرات سوئیسی جزء اصلی‌ترین کالاهای موجود در این بازارها به شمار می‌روند.

جاذبه‌های گردشگری در ژنو
جاذبه‌های گردشگری در ژنو

[irp posts=”2366″ name=”سوئیس، بهترین مقصد گردشگری اروپا”]

اما فهرست دیدنی‌های این شهر پررونق به همین‌جا ختم نمی‌شود. بیش از ۴۰ موزه و گالری، میدان‌های معروف شهر، باغ‌های سرسبز، باغ گیاه‌شناسی، دانشگاه ژنو و کافه‌ها و رستوران‌های رنگارنگ خیابانی از جمله نقاط بسیار زیبایی هستند که می‌توانند برای ساعت‌ها شما را سرگرم کنند.
در هر حال اگر قصد سفر تفریحی و یا کاری به ژنو را در سر دارید باید بدانید که بهترین و باکیفیت‌ترین امکانات و تفریحات در اختیار شما خواهد بود و انتخاب‌های بی‌شماری پیش روی شما قرار دارد که باعث می‌شود بهترین اوقات ممکن را در این شهر زیبا تجربه کنید و یک سفر مجلل و سرشار از جاذبه‌های خاطره‌انگیز داشته باشید.

اشتراک گذاری این پست

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.