ژوهانسبورگ، بزرگترین شهر آفریقای جنوبی

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


آخرین تور ها


ژوهانسبورگ، بزرگترین شهر آفریقای جنوبی

ژوهانسبورگ، بزرگترین شهر آفریقای جنوبی


آفریقای جنوبی یکی از گردشگرپذیرترین کشورهای قاره آفریقا به شمار می‌رود. جایی که طبیعت بکر و دست‌نخورده و حیات وحش بی‌نظیر آن باعث می‌شود هر ساله طیف گسترده‌ای از توریست‌های آمریکایی، اروپایی و دیگر نقاط جهان پا به این منطقه شگفت‌انگیز از دنیا بگذارند و سفری به دل طبیعت ناب آن داشته باشند. اما آفریقای جنوبی برخلاف بسیاری از دیگر کشورهای قاره آفریقا که در حال توسعه محسوب می‌شوند و امکانات و زیرساخت‌های رفاهی و زندگی چندانی ندارند، کشور پیشرفته و پررونقی محسوب می‌شود. وجود معادن طلا و سنگ‌های ارزشمند به همراه سیاست‌های اقتصادی باعث شده آفریقای جنوبی به کشور ثروتمندی تبدیل شود و شرایط را برای جذب گردشگران از سرزمین‌های دور و نزدیک فراهم کند.
احداث مراکز تفریحی و گردشگری، وجود هتل‌ها و رستوران‌های درجه یک، امکانات مناسب حمل و نقل عمومی آفریقای جنوبی و غیره باعث شده تا امروزه آفریقای جنوبی به مقصدی ارزشمند و لذت‌بخش برای گردشگران تبدیل شود. به همین جهت بر آن شدیم تا راهنمایی مختصر و مفید درباره سفر به شهر ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی را به شما خوانندگان عزیز ارائه کنیم تا ضمن آشنایی بیشتر با این منطقه زیبا از جهان، در صورتیکه قصد سفر  با تور ژوهانسبورگ را داشتید از اطلاعات و دانسته‌های اولیه برخوردار باشید.

[lwptoc]

[irp posts=”3324″ name=”آشنایی با کیپ تاون آفریقای جنوبی”]

کمی درباره ژوهانسبورگ بدانیم

ژوهانسبورگ مرکز بزرگ‌ترین و ثروتمندترین استان آفریقای جنوبی محسوب می‌شود و در حدود 2500 کیلومترمربع مساحت را به خود اختصاص داده است. این شهر چیزی قریب به 1 میلیون نفر جمعیت دارد و تنها 120 سال از زمان ساخته‌شدن آن می‌گذرد.

درباره ژوهانسبورگ
درباره ژوهانسبورگ

به طور کلی دمای هوای ژوهانسبورگ به دلیل اینکه دارای شرایط نیمه گرمسیری است ملایم و تا حدودی گرم است. متوسط دمای هوا در فصل سرد سال 16 درجه و در فصل گرم 25 درجه است. بهترین زمان برای سفر به این منطقه از فروردین تا خرداد و نیز از مهر تا آذرماه است. اما باید توجه داشت از آنجاییکه ژوهانسبورگ آفریقا در نیمکره جنوبی قرار دارد فصل سرد و گرم سال برعکس ایران خواهد بود و در تمامی سال تعداد مسافران یکسان و برابر نخواهد بود.
ژوهانسبورگ با ایران نزدیک به یک ساعت و نیم اختلاف زمانی دارد و واحد پول آن نیز راند آفریقای جنوبی است. فرودگاه ژوهانسبورگ و فرودگاه بین‌المللی اولیور تامبو دو ترمینال اصلی برای جابجایی مسافران هستند که سالانه میلیون‌ها گردشگر را از اقصی نقاط جهان وارد این شهر زیبا می‌کنند.

 

 

هزینه‌های اقامت در ژوهانسبورگ

برای اقامت در ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی می‌توانید از بین هتل‌ها، هاستل‌ها و منازل شخصی انتخاب کنید. هرچند مردم ژوهانسبورگ انسان‌های شریف و مهمان‌نوازی‌اند اما اگر بار اول است که به ژوهانسبورگ سفر می‌کنید توصیه می‌شود به سراغ هتل‌هایی بروید که از امنیت و امکانات کافی برخوردارند. هتل پیچ، هتل رزیدنت بوتیک، پروتا و هتل چهارفصل ژوهانسبورگ جزء بهترین انتخاب‌های پیش روی شما می‌باشد. به‌طور متوسط هزینه یک شب اقامت در این شهر بین 30 تا 300 دلار برای شما هزینه در بر خواهد داشت.

هزینه‌های حمل¬ونقل در ژوهانسبورگ
هزینه‌های حمل‌ونقل در ژوهانسبورگ

خورد و خوراک نیز در ژوهانسبورگ یکی از نقاط قوت این شهر تلقی می‌شود، جایی که می‌توانید انواع غذاهای سنتی آفریقایی و بین‌المللی را تجربه کنید. اگر با اسامی و شیوه طبخ غذاهای جدید آشنایی ندارید می‌توانید از انواع کباب‌ها و گوشت‌های گریل شده موجود در فست¬فودها استفاده کنید، اگر به دنبال غذاهای بومی می‌گردید نیز می‌توانید Boerewors که نوعی سوسیس و Chakalaka که نوعی خوراک گوشت است را تجربه کنید. هزینه صرف یک وعده غذا نیز در این شهر برای شما بین 8 تا 30 دلار تمام می‌شود.
زندگی در ژوهانسبورگ به دلیل کم بودن ترافیک ساده و بی‌دردسر است و برای جابجایی می‌توانید از تاکسی یا دیگر وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید. کرایه تاکسی بسته به مسیر شما از 1.5 تا 2 دلار به بالا ممکن است هزینه داشته باشد. هرچند تاکسی‌های دربست را هم می‌توان با هزینه‌ای بالغ بر 20 دلار برای چند ساعت اجاره کرد.

[irp posts=”4373″ name=”آشنایی با فرودگاه ژوهانسبورگ”]

[irp posts=”4393″ name=”مراکز خرید ژوهانسبورگ را بشناسید”]

مراکز دیدنی و جاذبه‌های ژوهانسبورگ

اما یکی از اصلی‌ترین بخش‌های سفر بازدید از اماکن و جاذبه‌های گردشگری هر منطقه است. در ژوهانسبورگ با دیدنی‌های تاریخی و طبیعی بسیاری روبرو خواهید بود و حداقل سه روز برای بازدید از اصلی‌ترین جاذبه‌های این شهر زمان احتیاج خواهید داشت.
اولین مکانی که می‌توانید از آن بازدید داشته باشید، موزه آپارتاید است که تاریخ آفریقا و کشور آفریقای جنوبی و همچنین اتفاقات تاریخی پیش‌آمده برای مردم ژوهانسبورگ را می‌توان در آن دید. موزه خانه‌ی ویکتوریایی نیز با حال و هوای قدیمی خود شما را به دوران سلطنتی و ویکتوریایی سده‌های پیش می‌برد. موزه Constitution Hill هم که در گذشته زندان بوده و مهاتما گاندی و نلسون ماندلا برای مدتی در آن زندانی بوده‌اند، می‌تواند برای علاقه‌مندان به تاریخ و سیاست جذاب باشد.
پارک Gold Reef City که در واقع یک محیط شبیه‌سازی‌شده از دوران استخراج طلا از معادن در آفریقا است، محیطی جذاب برای آشنایی با تاریخ این کشور و سختی کار استخراج طلا است که در روزهای مختلف سال پذیرای گردشگران زیادی است.
منطقه Maboneng Precinct که یکی از پر جنب و جوش‌ترین محله‌های ژوهانسبورگ به شمار می‌رود، بخش توریستی شهر و مملو از کافه‌ها و رستوران‌ها و مراکز تفریحی است. این منطقه برای گذراندن یک بعدازظهر دل‌انگیز با خرید محصولات و سوغاتی و میل کردن یک وعده غذایی، عالی است و لذت بسیاری از گشت و گذار در خیابان‌ها به شما دست خواهد داد.

[sc name=”highlight” text=”موزه آپارتاید یکی از جاذبه‌های دیدنی ژوهانسبورگ آفریقا است که تاریخ این کشور و همچنین اتفاقات تاریخی پیش‌آمده برای مردم ژوهانسبورگ را به تصویر می‌کشد.” ]

برای خرید کردن اما می‌توانید از مراکز خرید مدرن و پاساژهای این شهر همچون Sandton City، Cresta و Maponya Mall استفاده کنید که در مناطق شمالی و غربی شهر هستند. در قسمت‌های مرکزی شهر نیز مراکز و اداره‌های دولتی، بانک‌ها، شرکت‌های تجاری و دانشگاه ژوهانسبورگ را می‌توانید پیدا کنید.
با حدود یک ساعت رانندگی هم می‌توانید به پارک شیر برسید. در این پارک دیدنی، انواع گونه‌های جانوری همچون شیر، زرافه، یوزپلنگ وحشی و شترمرغ را می‌توانید از نزدیک ببینید. توجه داشته باشید که در این پارک حیوانات در قفس نگهداری نمی‌شوند، بلکه شما با خودرو به درون قلمرو و محل زندگی آن‌ها می‌روید و از نزدیک با حیات وحش آن‌ها آشنا خواهید شد.

مراکز دیدنی و جاذبه‌های ژوهانسبورگ
مراکز دیدنی و جاذبه‌های ژوهانسبورگ

درهرصورت به نظر می‌رسد ژوهانسبورگ آفریقا شهری مناسب برای دوستداران خیابان‌های شلوغ و پرزرق‌وبرق، موزه‌ها، رستوران‌ها و حیات‌وحش است که می‌توان به‌طور میانگین با حدود 100 دلار یک روز خوب را در آن سپری کرد. سفر و زندگی در ژوهانسبورگ دوران آرامش‌بخش و امنی را برای شما به همراه دارد و برای گذراندن اوقات خوش می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها در میان شهرهای آفریقایی باشد. شما نیز می‌توانید با کمی برنامه‌ریزی و مدیریت هزینه‌ها، یک سفر جذاب و متفاوت را تجربه کنید که قطعاً خاطرات فراموش‌نشدنی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

اشتراک گذاری این پست

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.