گواهی تمکن مالی برای ویزا چیست؟

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


آخرین تور ها


گواهی تمکن مالی برای ویزا چیست؟

گواهی تمکن مالی برای ویزا چیست؟

گواهی تمکن مالی نام آشنایی برای متقاضیان اخذ ویزای توریستی است. اگر شما نیز تاکنون برای سفرهای خارجی و دریافت ویزاهای توریستی مانند ویزای شینگن اقدام کرده باشید، حتما با این عبارت روبرو شده‌اید. گواهی تمکن مالی برای ویزای شینگن و دیگر ویزاها از اهمیت بالایی برخوردار است و تمکن مالی متقاضی، یکی از تاثیرگذارترین عوامل در نتیجه درخواست ویزای توریستی است.

اما با وجود اهمیت گواهی تمکن مالی برای ویزای توریستی، هنوز بسیاری از متقاضیان سوالات متعددی درباره این مدرک دارند. در این مقاله در تلاشیم تا تمامی سوالات شما درباره تمکن مالی را پاسخ دهیم. با ما همراه باشید.

• گواهی تمکن مالی چیست؟

• گردش حساب چیست؟

• مدت اعتبار تمکن مالی چقدر است؟

• استعلام تمکن مالی توسط سفارت

[ps2id id=’1′ target=”/]

گواهی تمکن مالی چیست؟

گواهی تمکن مالی یک مدرک معتبر و رسمی است که از طرف بانک صادر می‌شود. در گواهی تمکن مالی نام و مشخصات صاحب حساب به همراه موجودی ریالی حساب و معادل ارزی آن (به دلار یا یورو) قید می‌شود.

تفاوتی ندارد که گواهی تمکن مالی برای ویزای چین بخواهید یا کانادا، شعبه بانک بنابر درخواست شما این گواهی را صادر می‌کند.

گواهی تمکن مالی برای سفارت حتما باید در سربرگ رسمی بانک و به زبان انگلیسی صادر شود. وجود نام متقاضی در این نامه الزامی است و حتما باید مهر شعبه و امضای رییس بانک در پای آن درج شود، در غیر اینصورت گواهی از درجه اعتبار ساقط است و سفارت آن را قبول نخواهد کرد.

همانگونه که گفتیم گواهی تمکن مالی یکی از مهمترین مدارک صدور ویزای توریستی است. در واقع سفارت با بررسی تمکن مالی، قصد دارد توانایی شما در پرداخت هزینه‌های سفر به آن کشور را بسنجد. به همین منظور، سفارت مبلغی را به عنوان هزینه یک روز زندگی در آن کشور در نظر گرفته و با توجه به تعداد روزهای اقامت شما، حداقل میزان تمکن مالی را محاسبه می‌کند.

 

[sc name=”highlight” text=”گواهی تمکن مالی برای سفارت حتما باید در سربرگ رسمی بانک و به زبان انگلیسی صادر شود. وجود نام متقاضی در این نامه الزامی است و حتما باید مهر شعبه و امضای رییس بانک در پای آن درج شود” ]

[ps2id id=’2′ target=”/]

گردش حساب چیست؟

یکی دیگر از مدارکی که سفارت‌ها در کنار گواهی تمکن مالی بررسی می‌کنند، گردش حساب است. سفارت‌ها برای بررسی سوابق مالی شما، به گردش حساب‌های شما نیز احتیاج دارند. گردش حساب میزان تراکنش‌های حساب شما در یک بازه مشخص را نشان می‌دهد. سفارت‌های مختلف قوانین متفاوتی دارند و برخی از آنها گردش 3 ماهه حساب را می‌خواهند درحالیکه برای برخی از سفارت‌ها ارائه گردش حساب 6 ماهه الزامی است.

بنابراین باید در نظر داشته باشید که هیچگاه از یک حساب غیرفعال و راکد به منظور گواهی تمکن مالی برای سفارت استفاده نکنید. زیرا بارها دیده شده است که برخی از متقاضیان یک روز قبل از گرفتن گواهی تمکن مالی، مبلغ قابل توجهی را به حساب واریز کرده‌اند. در این شرایط اگرچه تمکن مالی شما قابل قبول است، اما سفارت با توجه به گردش حساب ضعیف پرونده شما را نخواهد پذیرفت.

 

[irp posts=”3702″ name=”ویزای تحصیلی کانادا”]

[irp posts=”3489″ name=”ویزای تحصیلی انگلیس”]

 

[ps2id id=’3′ target=”/]

مدت اعتبار تمکن مالی چقدر است؟

یکی از سوالاتی که بسیاری از متقاضیان از کارشناسان دپارتمان ویزای آژانس ققنوس می‌پرسند، مدت اعتبار تمکن مالی است. در حقیقت گواهی تمکن مالی تاریخ انقضا ندارد زیرا موجودی حساب شما در یک ساعت و روز مشخص را نشان می‌دهد و شما می‌توانید بلافاصله پس از دریافت گواهی تمکن مالی، موجودی حساب خود را تغییر دهید.

اما باید در نظر داشته باشید که فاصله دریافت گواهی تمکن مالی برای سفارت و ارائه آن به سفارت (یا VFS) نباید بیش از 10 روز باشد، در غیر اینصورت سفارت پرونده و درخواست صدور ویزای شما را تایید نخواهد کرد.

[aparat id=”m8cSL”]

[ps2id id=’4′ target=”/]

استعلام تمکن مالی توسط سفارت

پیشتر گفتیم که برخی از افراد چند روز قبل از صدور گواهی تمکن مالی، مبلغ بالایی را به حساب خود واریز می‌کنند تا گواهی تمکن مالی برای سفارت مبلغ قابل قبولی داشته باشد. همچنین این متقاضیان پس از دریافت گواهی تمکن مالی و ارائه آن به سفارت، حساب خود را مجددا خالی می‌کنند.
باید بدانید که این کار اشتباه بزرگی است و می‌تواند باعث رد شدن درخواست ویزای شما شود. زیرا استعلام تمکن مالی توسط سفارت، ترفند دیگری برای بررسی تمکن مالی شماست. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم تا زمان اعلام نتیجه درخواست ویزا، به حساب بانکی خود دست نزنید.

گواهی تمکن مالی یکی از مهمترین مدارکی است که متقاضیان ویزای توریستی، باید همراه با دیگر مدارک به سفارت یا VFS تحویل دهند. میزان تمکن مالی و همچنین اصالت گواهی تحویل شده، تاثیر بسیار بالایی در تایید یا رد درخواست ویزا دارد. به همین دلیل گواهی تمکن مالی نباید غیرواقعی باشد زیرا سفارت‌ها به راحتی متوجه آن خواهند شد و نه تنها درخواست ویزای شما ریجکت می‌شود، بلکه در لیست سیاه سفارت‌ها نیز قرار می‌گیرید.

از آنجاییکه میزان تمکن مالی برای هر سفارت و با توجه به پرونده هر شخص متفاوت است، کارشناسان دپارتمان ویزای ققنوس با بررسی دقیق پرونده شما، حداقل میزان تمکن مورد نیاز برای دریافت ویزای توریستی را به شما ارائه می‌کنند.

اشتراک گذاری این پست

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.