بهترین دانشگاه‌های ژاپن را می‌شناسید؟

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


آخرین تور ها


9 روز فرانسه-ایتالیا (TK2067)

9 روز فرانسه-ایتالیا (TK2067)

11 روز اسپانیا (TK2065)

11 روز اسپانیا (TK2065)

7 روز سوییس (TK2064)

7 روز سوییس (TK2064)

بهترین دانشگاه‌های ژاپن را می‌شناسید؟

بهترین دانشگاه‌های ژاپن را می‌شناسید؟

ژاپن کشوری پیشرفته و صنعتی است و دور از انتظار نیست که دانشگاه‌های ژاپن نیز از نظر کیفیت و سطح آموزشی، در زمره بهترین دانشگاه‌های جهان قرار گیرند.
ژاپن به این شهرت دارد که همه چیز را سریع‌تر، بهتر و کوچک‌تر می‌کند تا بهترین عملکرد و بازدهی را بدست آورد و با همین روش توانسته است به سومین قدرت اقتصادی جهان تبدیل شود. بخش زیادی از موفقیت ژاپن، به خاطر قدرت بالای دانشگاه‌های کشور ژاپن است که باعث شده تحقیق و توسعه جایگاه مهمی در صنعت این کشور داشته باشد.
امروزه برندهای مطرح و موفق ژاپنی همچون نیسان، تویوتا، پاناسونیک، کنون و سونی، از برترین برندهای بین‌المللی در صنعت خود به شمار می‌روند و توانسته‌اند بخش زیادی از بازار را تصاحب کنند. بدون شک این مهم بدون همراهی دانش آموختگان بهترین دانشگاه‌های ژاپن نبوده است.
اگر شما نیز تحصیل در ژاپن را به عنوان یکی از گزینه‌های پذیرش و اخذ اقامت تحصیلی در نظر دارید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا تعدادی از بهترین دانشگاه‌های ژاپن را با یکدیگر مرور کنیم.

[lwptoc]

رتبه بندی دانشگاه‌های ژاپن

پیش از اینکه به بررسی دانشگاه‌های برتر ژاپن بپردازیم، بد نیست نگاهی به رتبه بندی دانشگاه‌های ژاپن در سال 2020 داشته باشیم تا یک دید کلی نسبت به این دانشگاه‌ها پیدا کنیم. بدین ترتیب حداقل با اسامی دانشگاه‌های ژاپن آشنا خواهیم شد.
1. دانشگاه توهوکو (Tohoku University)
2. دانشگاه کیوتو (Kyoto University)
3. دانشگاه توکیو (The University of Tokyo)
4. دانشگاه صنعتی توکیو (Tokyo Institute of Technology)
5. دانشگاه کیوشو (Kyushu University)
6. دانشگاه هوکایدو (Hokkaido University)
7. دانشگاه ناگویا (Nagoya University)
8. دانشگاه اوساکا (Osaka University)
9. دانشگاه تسوکوبا (University of Tsukuba)
10. دانشگاه بین‌المللی آکیتا (Akita International University)

البته باید بدانید که تعداد دانشگاه‌های ژاپن بسیار بیشتر از این موارد است و حدود 780 دانشگاه مختلف در این کشور وجود دارد که بیش از 80 درصد آنها به طور خصوصی اداره می‌شوند. در این مقاله نیز تنها به 5 دانشگاه برتر ژاپن خواهیم پرداخت.

دانشگاه توهوکو
دانشگاه توهوکو
  • دانشگاه توهوکو

دانشگاه توهوکو سومین دانشگاه سلطنتی ژاپن و یکی از هفت دانشگاه دولتی این کشور است. دانشگاه توهوکو نه تنها امروزه از برترین دانشگاه‌های ژاپن است، بلکه یکی از پیشروترین دانشگاه‌های این کشور نیز به شمار می‌رود. این دانشگاه اولین دانشگاه ژاپن است که زنان ژاپنی توانستند در آن تحصیل کنند و همچنین اولین دانشگاهی است که دانشجویان بین‌المللی را پذیرش کرد.

 

[sc name=”highlight” text=”دانشگاه توهوکو اولین دانشگاه ژاپن است که زنان ژاپنی توانستند در آن تحصیل کنند و همچنین اولین دانشگاهی است که دانشجویان بین‌المللی را پذیرش کرد.” ]

 

دانشگاه کیوتو - دانشگاه‌های ژاپن
دانشگاه کیوتو
  • دانشگاه کیوتو

دانشگاه کیوتو که در پایتخت باستانی این کشور تاسیس شده است، یکی از برترین دانشگاه‌های ژاپن و یکی از اصلی‌ترین انتخاب‌ها برای تحصیل در دانشگاه‌های ژاپن است. این دانشگاه در میان دانشگاه‌های دنیا نیز اعتبار بسیاری دارد و همواره یکی از 50 دانشگاه برتر دنیا در رشته‌هایی چون علوم زیستی، مهندسی شیمی، مهندسی عمران، زبان، فیزیک، ستاره شناسی و … است.
این دانشگاه بیش از 22 هزار دانشجو دارد که در 10 دانشکده، 19 مدرسه عالی، 13 موسسه تحقیقاتی و 21 مرکز علمی و پژوهشی آن تحصیل می‌کنند. نام‌های سرشناس بسیاری در میان دانش آموختگان و اساتید این دانشگاه دیده می‌شود و جالب است بدانید که 13 برنده جایزه نوبل، در این دانشگاه تحصیل کرده‌اند و از این نظر دانشگاه کیوتو در میان دانشگاه‌های ژاپن نیز جایگاه متمایزی دارد.

[irp posts=”5029″ name=”آشنایی با ژاپن، کشور آفتاب تابان”]

[irp posts=”5804″ name=”آشنایی با بهترین دانشگاه‌های مجارستان”]

دانشگاه توکیو
دانشگاه توکیو
  • دانشگاه توکیو

دانشگاه توکیو قدیمی‌ترین دانشگاه دولتی ژاپن است که در سال 1877 میلادی تاسیس شده است. دانشگاه توکیو از جمله دانشگاه‌های ژاپن است که کیفیت آموزشی آن در دنیا نیز شهرت دارد و موفقیت دانش آموختگان این دانشگاه، به این شهرت کمک کرده است. 15 نخست وزیر و 5 فضانورد ژاپنی همه از دانش آموختگان دانشگاه توکیو بوده‌اند.
به دلیل همین سابقه درخشان و همچنین سطح کیفی ممتاز دانشگاه کیوتو، این دانشگاه یکی از سخت‌ترین شرایط پذیرش در دانشگاه‌های ژاپن را دارد اما با این وجود هر سال تعداد زیادی از دانشجویان برای تحصیل در این دانشگاه اقدام می‌کنند.

دانشگاه صنعتی توکیو
دانشگاه صنعتی توکیو
  • دانشگاه صنعتی توکیو

دانشگاه صنعتی توکیو یکی از بهترین دانشگاه‌های مهندسی ژاپن است که 2 پردیس آن در شهر توکیو و یک پردیس آن در فاصله 30 دقیقه‌ای توکیو و در شهر یوکوهاما (Yokohama) قرار گرفته است. این دانشگاه یکی از برترین دانشگاه‌های دنیا در زمینه علوم کاربردی و مهندسی است و همچنین بزرگترین دانشگاه ژاپن است که به طور تخصصی به آموزش علم و فناوری می‌پردازد.
این دانشگاه بیش از 40 دانشکده و مرکز تحقیقاتی دارد و در سال‌های اخیر با برنامه‌های مشترکی که با دانشگاه کیوتو انجام داده است، توانسته کیفیت آموزشی خود را به حد اعلا برساند.

دانشگاه کیوشو - دانشگاه‌های ژاپن
دانشگاه کیوشو
  • دانشگاه کیوشو

یکی از محبوب‌ترین انتخاب‌های برای اپلای دانشگاه‌های ژاپن، دانشگاه کیوشو است. این دانشگاه که چهارمین دانشگاه قدیمی ژاپن است که در سال 1903 میلادی تاسیس شده، انتخابی عالی برای ادامه تحصیلات در ژاپن است.
همین سیاست پذیرش دانشجویان بین‌المللی باعث شده تا سال به سال شبکه دانشجویان و پژوهشگران این دانشگاه در جهان گسترش یابد و به کیفیت این دانشگاه افزوده شود.
راستی اگر به انیمیشن ناروتو (Naruto) علاقه دارید، بد نیست بدانید که خالق این انیمیشن نیز یکی از دانش آموختگان دانشگاه کیوشو بوده است.

اشتراک گذاری این پست

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.