راهنمای تحصیل در ژاپن

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


آخرین تور ها


9 روز فرانسه-ایتالیا (TK2067)

9 روز فرانسه-ایتالیا (TK2067)

11 روز اسپانیا (TK2065)

11 روز اسپانیا (TK2065)

7 روز سوییس (TK2064)

7 روز سوییس (TK2064)

راهنمای تحصیل در ژاپن

راهنمای تحصیل در ژاپن

این روزها تب مهاجرت تحصیلی به خارج از کشور افزایش یافته است و متقاضیان بسیاری، تحصیل در ژاپن را نیز به عنوان یکی از گزینه‌های خود در نظر می‌گیرند.
ژاپن یکی از مهمترین قدرت‌های اقتصادی دنیا است که با تمرکز بر روی همکاری صنعت و دانشگاه، توانسته گام‌های مثبتی در توسعه تکنولوژی بردارد و خود را به سومین قدرت اقتصادی جهان تبدیل کند.
بخش مهمی از موفقیت ژاپن در این راه، به خاطر کیفیت بالای دانشگاه‌ها و اتخاذ سیاست‌های آموزشی مناسب است. همین موارد باعث شده است تا تحصیل در ژاپن به گزینه جذابی برای متقاضیان پذیرش تحصیلی تبدیل شود.
اگر تاکنون به اخذ پذیرش تحصیلی از ژاپن فکر نکرده‌اید، بدون شک یک گزینه بسیار مناسب را نادیده گرفته‌اید. پس پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا با ویژگی‌ها و شرایط تحصیل در ژاپن آشنا شوید.

[lwptoc]

درباره تحصیل در ژاپن

اگرچه ژاپن کشور چندان ارزانی برای تحصیل به شمار نمی‌رود، اما شهرت جهانی ژاپن در خلاقیت و فناوری و داشتن دانشگاه‌های تراز اول به این معنی است که دانشجویان این کشور به بهترین نیروهای کار تبدیل می‌شوند. شاید به همین دلیل است که بسیاری از افراد، تجربه تحصیل در ژاپن را با وجود هزینه نسبتا بالای آن انتخاب می‌کنند.
از سال‌های اخیر دولت ژاپن تصمیم گرفته است تا شمار دانشجویان بین‌المللی این کشور را افزایش دهد و به عدد 300 هزار دانشجو در سال 2020 برساند. اما باید بدانید که در آخرین بررسی انجام شده در ماه می 2019، تعداد دانشجویان بین‌المللی که تحصیل در ژاپن را انتخاب کرده بودند، به 312 هزار نفر رسیده بود!
علی رغم این موضوع که تنها بخش کمی از جمعیت ژاپن به زبان انگلیسی تسلط دارند، اما از سال‌های اخیر تعداد رشته‌های بین‌المللی افزایش یافته است و در حال حاضر بیش از 60 رشته دانشگاهی در دانشگاه‌های ژاپن به زبان انگلیسی تدریس می‌شود.
همچنین ژاپن کشوری مهمان نواز، دوستانه و امن است که می‌توانید به راحتی به بخش‌های مختلف آن سفر کنید. همین موضوع باعث شده تا دانشجویانی بین‌المللی علاوه بر تحصیل در ژاپن، با فرهنگ خاص ژاپن که ترکیبی از فرهنگ سنتی و تکنولوژی است آشنا شوند.
تحصیلات تکمیلی در ژاپن تاثیر بسیار مهمی در توسعه فردی شما خواهد داشت و علاوه بر مهارت‌های علمی، می‌توانید مهارت‌های حرفه‌ای مختلفی نیز فرا بگیرید و خود را برای ورود به بازار کار به عنوان یک نیروی متخصص و کارآمد آماده سازید.
شاید هزینه تحصیل در ژاپن نسبت به برخی دیگر از کشورها بالاتر باشد، اما مطمئن باشید مبلغی که به عنوان هزینه تحصیل و زندگی در ژاپن پرداخت می‌کنید یک سرمایه گذاری است که نتیجه آن را بعد از اتمام دوران تحصیل خواهید دید؛ پیشنهادات کاری و موفقیت شغلی چیزی است که تحصیل در ژاپن برای شما به ارمغان می‌آورد.

 

[sc name=”highlight” text=”از سال‌های اخیر دولت ژاپن تصمیم گرفته است تا شمار دانشجویان بین‌المللی این کشور را افزایش دهد و به عدد 300 هزار دانشجو در سال 2020 برساند. اما باید بدانید که در آخرین بررسی انجام شده در ماه می 2019، تعداد دانشجویان بین‌المللی که تحصیل در ژاپن را انتخاب کرده بودند، به 312 هزار نفر رسیده بود!” ]

 

چرا تحصیل در ژاپن؟
چرا تحصیل در ژاپن؟

چرا تحصیل در ژاپن؟

اگر بخواهیم مزایای تحصیل در ژاپن را به طور کامل بازگو کنیم، شاید به بیشتر از چند مقاله مفصل نیاز داشته باشیم. اما در ادامه تعدادی از دلایلی که باید تحصیل در ژاپن را انتخاب کنید به شما معرفی می‌کنیم:
• امکان یادگیری در بالاترین سطح جهان: یکی از دلایلی که باعث شده ژاپن به قدرتی جهانی در صنعت و تکنولوژی تبدیل شود، سیستم آموزشی قدرتمند این کشور است. ژاپن با استفاده از علوم مهندسی، تکنولوژی و پزشکی توانسته محصولات متعددی از قبیل خودروهای برقی، دوربین‌های دیجیتال، فیبر نوری، قلب مصنوعی و … را به جهان عرضه کند.
• میراث فرهنگی غنی چون کوه فوجی، آشپزی ژاپنی و …: ژاپن کشوری باستانی با فرهنگی بسیار غنی است و میراث فرهنگی این کشور تاثیر قابل توجهی بر دنیا گذاشته‌اند. با تحصیل در ژاپن، با جنبه‌های مختلف فرهنگ و سبک زندگی ژاپنی آشنا خواهید شد.
• محیط زندگی بینظیر با زیرساخت‌های پیشرفته: ژاپن کشوری مدرن و پیشرفته است و امکانات زندگی را به خوبی برای شهروندان خود فراهم کرده است. با وجود زیرساخت‌های پیشرفته همچون قطارهای سریع السیر شینکانسن و …، کیفیت زندگی در ژاپن بسیار بالا خواهد بود. ضمن اینکه نرخ جرم و جنایت در این کشور بسیار پایین است و خیلی اوقات حتی اگر چیزی را گم کنید یا جا بگذارید، به زودی آن را به شما تحویل می‌دهند.
• دانشجویان بین‌المللی متعدد: همانطور که گفتیم در سال‌های اخیر دولت ژاپن اقدامات موثری در جذب دانشجویان بین‌المللی انجام داده است که باعث افزایش متقاضیان تحصیل در ژاپن شده است. در حال حاضر بیش از 300 هزار دانشجو از سرتاسر دنیا در این کشور حضور دارند که شرایط ادامه تحصیل در ژاپن را برای شما ساده‌تر می‌کند.

[irp posts=”5138″ name=”همه چیز درباره تحصیل در اسپانیا”]

[irp posts=”4986″ name=”بهترین دانشگاه‌های کانادا برای ادامه تحصیل کدامند؟”]

دانشگاه‌های ژاپن
دانشگاه‌های ژاپن

دانشگاه‌های ژاپن

اما برای تحصیل در ژاپن، نباید از دانشگاه‌های این کشور غافل شد. دانشگاه‌های ژاپن با قدمت بالا و سابقه علمی درخشان، محلی بینظیر برای فراگیری علوم جدید و فناوری‌های نوین به شمار می‌روند و از اصلی‌ترین دلایلی هستند که دانشجویان بین‌المللی را به تحصیل در ژاپن ترغیب می‌کنند.
جالب است بدانید که علاوه بر تکنولوژی‌های روز، دانشگاه‌های ژاپن به رشته‌های سنتی و هنری نیز توجه بسیاری دارند. به عنوان مثال، تحصیل در رشته انیمیشن در ژاپن بسیار پرطرفدار است و این موضوعف به سنت نقاشی غنی ژاپنی که در سال‌های اخیر در تولید انیمه و انیمیشن ظهور کرده است بازمی‌گردد.
دانشگاه‌های ژاپن از دانشگاه‌های برتر جهان به شمار می‌روند و در رده بندی دانشگاه‌های جهان، رتبه‌های قابل قبولی (زیر 50) کسب می‌کنند. در ادامه با

تعدادی از بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل در ژاپن آشنا خواهید شد:
1. دانشگاه توهوکو (Tohoku University)
2. دانشگاه کیوتو (Kyoto University)
3. دانشگاه توکیو (The University of Tokyo)
4. دانشگاه صنعتی توکیو (Tokyo Institute of Technology)
5. دانشگاه کیوشو (Kyushu University)

مقاطع تحصیلی ژاپن - تحصیل در ژاپن
مقاطع تحصیلی ژاپن

مقاطع تحصیلی ژاپن

مقطع کارشناسی در ژاپن برای اکثر رشته‌ها 4 سال به طول می‌کشد و رشته‌هایی چون دندانپزشکی، پزشکی و دامپزشکی معمولا 6 سال زمان می‌برد.
مقطع کارشناسی ارشد ژاپن به طور کلی 2 سال است و در این دوره دانشجویان بخش زیادی از زمان خود را به تحقیق و پژوهش، کار تیمی و ارائه نتایج می‌گذرانند. البته باید بدانید که تنها بخش اندکی از دانشجویان ژاپنی تحصیلات خود در مقطع کارشناسی ارشد را ادامه می‌دهند و بیشتر آنها به مدرک کارشناسی بسنده می‌کنند.
تحصیل در ژاپن در مقطع دکتری نیز به طور معمول 3 سال به طول می‌انجامد، اما دانشجویان رشته‌های دندانپزشکی، داروسازی، پزشکی و دامپزشکی باید 4 سال در مقطع دکتری تحصیل کنند.

هزینه تحصیل و زندگی در ژاپن

همانطور که پیشتر گفتیم، تحصیل در ژاپن نسبت به دیگر کشورها کمی گران‌تر است. شهریه سالانه دانشگاه‌های دولتی ژاپن بین 3000 تا 6000 ین است و در دانشگاه‌های خصوصی تا 9000 ین نیز افزایش خواهد داشت. البته میزان دقیق شهریه بر اساس دانشگاه، رشته و مقطع تحصیلی تعیین خواهد شد.
از آنجایی که بیش از نیمی از رشته‌های بین‌المللی (زبان انگلیسی) در شهر توکیو برگزار می‌شود، باید بدانید که اگرچه توکیو دومین شهر دنیا دانشجویی دنیاست اما شهر نسبتا گرانی به حساب می‌آید. به طور میانگین برای یک ماه زندگی در توکیو، باید حدود 800 دلار هزینه کنید.
البته دولت ژاپن بورسیه‌های مختلفی برای تحصیل در ژاپن در نظر گرفته است که می‌توانید با دریافت آنها، بخشی از شرایط و هزینه ادامه تحصیل در ژاپن را پوشش دهید.

اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی ژاپن
اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی ژاپن

اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی ژاپن

برای تحصیل در ژاپن، پیش از هر چیز باید برای اخذ پذیرش تحصیلی اقدام کنید. برای این کار کافیست به سایت دانشگاه‌های مختلف ژاپن مراجعه کنید و ببینید کدام یک از این دانشگاه‌ها دانشجویان بین‌المللی را پذیرش می‌کنند.
پس از اینکه دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب کردید، باید با فراهم مدارک لازم برای تحصیل در ژاپن که در سایت دانشگاه ذکر شده، نسبت به دریافت پذیرش تحصیلی اقدام کنید.
در صورتی که مدارک و شرایط لازم را داشته باشید، دانشگاه با پذیرش شما موافقت کرده و نامه پذیرش تحصیلی به شما ارائه می‌کند.
پس از این باید برای دریافت ویزای تحصیلی ژاپن اقدام کنید. تمام افرادی که قصد دارند بیش از 3 ماه در ژاپن تحصیل کنند، به ویزای تحصیلی نیاز دارند.
برای دریافت ویزای تحصیلی باید به سفارت ژاپن مراجعه کرده و با ارائه پاسپورت معتبر، فرم درخواست ویزا، نامه پذیرش تحصیلی و دیگر موارد مورد نیاز، نسبت به اخذ ویزای تحصیل در ژاپن اقدام کنید.
با دریافت ویزا می‌توانید به ژاپن سفر کرده و دوران تحصیل در ژاپن را تکمیل کنید.

اشتراک گذاری این پست

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.