آب و هوای سوئیس و بهترین زمان سفر به این کشور

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


آخرین تور ها


آب و هوای سوئیس و بهترین زمان سفر به این کشور

آب و هوای سوئیس و بهترین زمان سفر به این کشور

سوئیس کشوری بسیار جذاب و دوست داشتنی است و کمتر گردشگری است که آرزوی سفر به این کشور را نداشته باشد. اما پیش از سفر به این کشور، باید بدانیم شرایط آب و هوای سوئیس چگونه است و بهتر است در چه فصلی به این کشور سفر کنیم.
در این مقاله از وبلاگ گردشگری ققنوس قصد داریم آب و هوای سوئیس در طول سال را بررسی کنیم تا ببینیم بهترین زمان برای شرکت در تور سوئیس و سفر به شهرهای سوئیس چه فصلی از سال است. پس تا انتها همراه ما باشید.

[lwptoc]

وضعیت آب و هوای سوئیس در فصول مختلف

پیش از اینکه به بررسی وضعیت آب و هوای کشور سوئیس بپردازیم، باید بدانیم که فصل‌های سوئیس مانند باقی کشورهای قاره اروپا و نیمکره شمالی زمین، بر اساس انقلاب تابستانی و زمستانی مشخص می‌شوند. بنابراین تابستان از روز 21 ژوئن و انقلاب تابستانی که بلندترین روز سال نیز هست آغاز می‌شود و تا 20 سپتامبر هم ادامه دارد. به طور کلی آب و هوای سوییس در نیمه اول سال گرم و در نیمه دوم سال سرد است. اما بدون شک آب و هوای کشور سوییس در هر کدام از فصل‌ها، ویژگی‌های متفاوتی دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت:

آب و هوای سوئیس در بهار
آب و هوای سوئیس در بهار

آب و هوای سوئیس در بهار

فصل بهار یکی از بهترین اوقات و شگفت انگیزترین زمان‌ها برای بازدید از کشور سوئیس است. بهار فصل کم رونق گردشگری سوئیس است و به همین دلیل می‌توانید با قیمت کمتری به این کشور سفر کنید زیرا هزینه بلیط هواپیما، اقامت و دیگر خدمات کاهش یافته است. همچنین خبری از ازدحام و شلوغی گردشگران نیست و با خیال راحت می‌توانید از جاذبه‌ها و زیبایی‌های این کشور لذت ببرید.
اگرچه آب و هوای سوئیس در نوروز رو به گرمی می‌گذارد، اما در ماه مارس همچنان باید انتظار سرما و بارش باران را داشته باشید. در این ماه دمای هوا به 6 درجه سانتیگراد می‌رسد و با توجه به طولانی‌تر شدن طول روزها، می‌توانید از اسکی در تفرجگاه‌های زمستانی رشته کوه آلپ لذت ببرید.
از ماه آپریل، آب و هوای سوئیس گرمتر می‌شود و دشت‌های این کشور به محل مناسبی برای گشت و گذار و پیاده روی تبدیل می‌شود. همچنین با توجه به آب و هوای لوزان سوئیس یا دیگر شهرهای حاشیه دریاچه ژنو، گل‌های لاله سر از خاک برمی‌آورند و جشنواره گل لاله در مناطق مختلف برگزار می‌شود که می‌توانید در آنها شرکت کنید.
اما آب و هوای ژنو سوئیس و دیگر مناطق در ماه می متعادل‌تر می‌شود و ثبات بیشتری دارد. در این ماه دمای هوا بین 15 تا 19 درجه سانتیگراد نوسان خواهد داشت و بسیار لذتبخش خواهد بود.

 

[sc name=”highlight” text=”از ماه آپریل، آب و هوای سوئیس گرمتر می‌شود و دشت‌های این کشور به محل مناسبی برای گشت و گذار و پیاده روی تبدیل می‌شود” ]

 

آب و هوای سوئیس در تابستان
آب و هوای سوئیس در تابستان

آب و هوای سوئیس در تابستان

فصل تابستان و ماه‌های ژوئن تا آگوست، یکی از دو فصل اوج گردشگری در سوئیس است. آب و هوای سوئیس در این فصل باعث می‌شود که گردشگران بسیاری در این فصل راهی سوئیس شوند تا از جاذبه‌های آن و طبیعت شگفت انگیزش بازدید کنند.
آب و هوای زوریخ سوئیس و باقی مناطق این کشور در فصل تابستان، گرمای دلچسبی دارد و راهپیمایی در طبیعت آن بسیار جذاب و لذتبخش خواهد بود. همچنین دریاچه‌ها و رودخانه‌های سوئیس نیز به محل مناسبی برای قایق سواری تبدیل خواهند شد.
اما همانطور که گفتیم، تابستان فصل اوج گردشگری سوئیس است و نه تنها قیمت خدمات و امکانات گردشگری افزایش می‌یابد، بلکه تعداد گردشگران زیادی در جاذبه‌ها و مناطق گردشگری حضور دارند که می‌تواند کمی آزاردهنده باشد.
آب و هوای سوئیس در تابستان به 25 درجه سانتیگراد می‌رسد و با یخ شدن کامل برف‌ها، مسیرهای کوهستانی برای کوه پیمایی باز می‌شود و گردشگران و ورزشکاران بسیاری را در این مسیرها مشاهده خواهید کرد. همچنین اگر به دوچرخه سواری علاقه دارید، می‌توانید در مسیرهای دوچرخه سواری این کشور، بخصوص در دور دریاچه لوسرن شرکت کنید.
در نهایت با توجه به آب و هوای سوئیس در شهریور، می‌توان گفت که فصل تابستان یکی از بهترین زمان‌ها برای سفر به این کشور زیبا و خارق العاده است.

آب و هوای سوئیس در پاییز
آب و هوای سوئیس در پاییز

آب و هوای سوئیس در پاییز

پاییز یکی دیگر از فصل‌های کم رونق گردشگری سوئیس است و با توجه به آب و هوای برن سوئیس و دیگر شهرها در این فصل، می‌توانید با قیمت مناسب‌تری به این کشور سفر کنید زیرا با توجه به کم شدن تعداد گردشگران در فصل پاییز، قیمت خدمات گردشگری نیز کاهش می‌یابد.
آب و هوای سوئیس در پاییز و بخصوص ابتدای آن، هنوز گرم است و می‌توانید با خیال راحت و آسودگی بالا به گشت و گذار در شهرها و طبیعت سوئیس بپردازید. البته هرچقدر که از ابتدای پاییز فاصله بگیریم، دما هوا سردتر شده و امکان برخی فعالیت‌ها مانند شنا در دریاچه‌ها و رودخانه‌ها وجود نخواهد داشت.
همچنین در این فصل طول روزها نیز کوتاه می‌شود اما با این وجود می‌توانید بیشترین استفاده را از زمان خود داشته باشید و به راحتی از تمام جاذبه‌های گردشگری برنامه خود بازدید کنید زیرا دیگر خبری از خیل عظیم گردشگران نیست.
در ماه سپتامبر، گله‌های بزرگ گاوها از کوهستان‌ها به روستاها بازمی‌گردند و یکی از مهمترین و بزرگترین جشن‌ها در سرتاسر سوئیس برگزار می‌شوند. در این جشن‌ها، کشاورزان تاج‌های بزرگی از گل بر سر گاوها می‌گذارند و به جشن و شادی می‌پردازند و شما نیز می‌توانید در این جشن‌ها شرکت کرده و با فرهنگ سنتی سوئیس بیشتر آشنا شوید.
اما با اینحال ماه نوامبر وقت مناسبی برای سفر به سوئیس به شمار نمی‌رود زیرا آب و هوای سوئیس به گونه‌ای است که نه برای فعالیت‌های تابستانی و طبیعت گردی مناسب است و نه هنوز می‌توان چندان به اسکی پرداخت.

 زمستان
آب و هوای سوئیس در زمستان

آب و هوای سوئیس در زمستان

فصل زمستان در سوئیس از ماه دسامبر شروع شده و تا فوریه ادامه دارد که یکی از بهترین زمان‌ها برای سفر به سوئیس و دومین فصل اوج گردشگری در این کشور است. مهمترین دلیل جذابیت زمستان سوئیس، بخاطر آب و هوای بازل سوئیس و دیگر مناطق این کشور است که سرتاسر آن را برف می‌پوشاند و به مقصد مناسبی برای اسکی و دیگر ورزش‌های زمستانی تبدیل می‌شوند.
با توجه به همین افزایش تقاضا، قیمت خدمات گردشگری در مناطق کوهستانی و تفرجگاه‌های زمستانی سر به فلک می‌کشد اما خدمات گردشگری در شهرها قیمت متعادل‌تر و معقول‌تری دارند. آب و هوای سوئیس در زمستان سرد، پربارش و ابری است و به همین دلیل نشستن در کنار آتش و خوردن غذاهای داغ و خوشمزه سوئیسی جذابیت بسیاری خواهد داشت.
یکی دیگر از جذابیت‌های سفر به سوئیس در زمستان، امکان شرکت در جشن‌های کریسمس و سال نوی میلادی است که لذت بسیاری دارد و می‌توانید علاوه بر گذران اوقات فراغت، با فرهنگ مردم سوئیس نیز بیشتر آشنا شوید.

اشتراک گذاری این پست

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.