زندگی در ونکوور کانادا چگونه است؟

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


آخرین تور ها


زندگی در ونکوور کانادا چگونه است؟

زندگی در ونکوور کانادا چگونه است؟

این روزها افراد زیادی به دنبال مهاجرت به کانادا و شهر ونکوور هستند و سوالات متعددی از این قبیل در ذهن خود دارند؛ زندگی در ونکوور کانادا چگونه است؟ اصلا ونکوور در کجای کانادا قرار دارد؟ کدام شهر بهتر است ونکوور یا تورنتو؟ آب و هوای شهر ونکوور کانادا چطور است؟ هزینه زندگی و میزان درآمد در ونکوور چقدر است؟ و هزاران سوال دیگر که پاسخ آنها به شما کمک می‌کند تا در انتخاب مقصد خود برای مهاجرت تصمیم بگیرید.
اگر شما نیز از این دست افراد هستید و برای زندگی در ونکوور تردید دارید، تا انتهای این مقاله از وبلاگ ققنوس با ما همراه باشید. در این مقاله شما را با شرایط و مزایای زندگی در ونکوور آشنا خواهیم ساخت.

[lwptoc]

درباره زندگی در ونکوور
درباره زندگی در ونکوور

درباره زندگی در ونکوور

ونکوور یک شهر بندری در حاشیه اقیانوس آرام است که در جنوب غرب کانادا و استان بریتیش کلمبیا واقع شده است. همچنین ونکوور در 50 کیلومتری مرز کشور ایالات متحده آمریکا و 230 کیلومتری شهر سیاتل این کشور قرار گرفته است و با طی یک مسیر 3 الی 4 ساعته، به این شهر خواهید رسید.
همانگونه که گفتیم، ونکوور یک بندر در کنار اقیانوس آرام است. اما باید بدانید که این شهر در واقع یک شبه جزیره است که از سه طرف غرب، شمال و جنوب توسط آب احاطه شده است. همین موضوع باعث شده تا در اطراف ونکوور منظره‌ها و سواحل زیبایی برای تفریح و گشت و گذار وجود داشته باشد. همچنین رشته کوه‌های پربرف و جنگل‌های متراکم در شمال این شهر، یکی دیگر از مواردی است که زندگی در ونکوور کانادا را جذاب می‌کند.
ونکوور و حاشیه آن با داشتن بیش از 2 میلیون و 400 هزار نفر جمعیت، سومین شهر پرجمعیت در کشور کانادا است. دلیل اینکه بسیاری از شهروندان کانادا و مهاجران به این کشور، زندگی در ونکوور را انتخاب می‌کنند، امکانات پیشرفته، زیرساخت‌های شهری مدرن، مناظر و طبیعت زیبا و بافت چند فرهنگی این شهر است.
افزایش مهاجران به کانادا و شهر ونکوور باعث شده است تا ترکیب فرهنگی این شهر بسیار متنوع شود و در گوشه و کنار این شهر بتوان خرده فرهنگ‌های متفاوتی را پیدا کرد.
خوب است بدانید که ونکوور یکی از بهترین شهرهای دنیا برای زندگی کردن است زیرا این کیفیت زندگی در ونکوور بسیار بالا است و این شهر در سال‌های اخیر، همواره یکی از 10 شهر برتر دنیا برای زندگی بوده است.

آب و هوای شهر ونکوور کانادا

قرارگیری این شهر در کنار اقیانوس آرام، باعث شده است تا اقلیمی اقیانوسی داشته باشد و آب و هوای شهر ونکوور کانادا نسبت به دیگر شهرهای این کشور، متعادل‌تر باشد. آب و هوای ونکوور در فصل تابستان معمولا خشک و گرم است و با توجه به طبیعت بینظیر این منطقه، می‌توانید به راحتی از جاهای دیدنی ونکوور بازدید کرده و حسابی لذت ببرید.
اما ماه‌های آخر پاییز و زمستان (از ماه نوامبر تا مارس)، آب و هوای شهر ونکوور کانادا سردتر می‌شود و بارش باران افزایش می‌یابد. اگرچه این سرما به اندازه سرمای هوای شهرهایی چون مونترال یا تورنتو نیست و از برف و یخبندان خبری نخواهد بود، اما با این حال بارش مداوم باران می‌تواند کمی آزاردهنده باشد. اما به طور کلی پیشنهاد می‌کنیم اگر نسبت به سرمای هوا حساس هستید، زندگی در ونکوور می‌تواند برای شما مناسب‌تر باشد.

محله‌های ونکوور
محله‌های ونکوور

محله‌های ونکوور

ونکوور مانند اغلب شهرهای کانادا، از یکّ منطقه مرکزی و تعدادی شهر کوچکتر تشکیل شده است که مجموعا منطقه کلانشهری ونکوور بزرگ را تشکیل می‌دهند. این محدوده که از چند منطقه پیوسته اما با شهرداری مستقل تشکیل شده، بزرگترین منطقه شهری در سرتاسر استان بریتیش کلمبیا است.
مرکز شهر ونکوور همانطور که گفتیم یک شبه جزیره است. این منطقه بسیار پیشرفته و مدرن با آسمانخراش‌های متعددی است و بسیاری از شرکت‌های بزرگ، ادارات و دانشگاه‌های ونکوور در آن قرار گرفته‌اند. اگرچه وجود این امکانات باعث افزایش جذابیت شهر ونکوور برای زندگی شده است، اما باید بدانید که هزینه زندگی در این منطقه و همچنین ترافیک بالای آن می‌تواند کمی چالش برانگیز باشد.

 

[sc name=”highlight” text=”ونکوور مانند اغلب شهرهای کانادا، از یک منطقه مرکزی و تعدادی شهر کوچکتر تشکیل شده است که مجموعا منطقه کلانشهری ونکوور بزرگ را تشکیل می‌دهند” ]

 

اما زندگی در ونکوور کانادا تنها به مرکز شهر آن خلاصه نمی‌شود. کمتر از 2 میلیون نفر از شهروندان این شهر، در حاشیه ونکوور سکونت دارند. این مناطق هر کدام شهرداری جداگانه‌ای دارند و اگرچه مانند مرکز شهر ونکوور پر از آسمانخراش‌های سر به فلک کشیده نیستند، اما بسیار مدرن و امروزی به شمار می‌روند. در این مناطق یا شهرهای حاشیه‌ای ونکوور شما به تمامی امکانات مورد نیاز خود دسترسی خواهید داشت و با استفاده از مترو و دیگر وسایل حمل و نقل عمومی، می‌توانید به راحتی به مرکز شهر ونکوور بروید.
مهمترین مناطق حاشیه‌ای ونکوور عبارتند از وست ونکوور، نورث ونکوور، ساری، رچموند، کوکیتلام و برنابی. ایرانیانی که زندگی در ونکوور را انتخاب می‌کنند، بیشتر ترجیح می‌دهند در این مناطق حاشیه‌ای مانند کوکیتلام و محله برنابی ونکوور سکونت داشته باشند. در این محله‌ها انواع مختلفی از کسب و کارهای ایرانی از جمله فروشگاه‌ها و رستوران ایرانی ونکوور را پیدا خواهید کرد.

هزینه زندگی در ونکوور

اگرچه نمی‌توان به طور کلی درباره هزینه زندگی در یک شهر نظر داد و تمامی مناطق را بر اساس یک معیار سنجید، اما به طور کلی ونکوور از شهرهای نسبتا گران کانادا است و هزینه زندگی در آن بالا خواهد بود. به طور میانگین هزینه زندگی در ونکوور برای یک نفر، چیزی در حدود 1200 دلار کانادا در ماه است. البته باید در نظر داشته باشید که این مبلغ، بدون احتساب هزینه اجاره منزل خواهد بود.
طبق آمارهای ارائه شده، هزینه اجاره یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر ونکوور، چیزی در حدود 2100 دلار کانادا برای یک ماه است. البته مناطق حاشیه‌ای ارزان‌تر هستند و هزینه اجاره آپارتمان در این مناطق، حدود 1600 دلار کانادا خواهد بود.
از آنجایی که برای جبران هزینه زندگی در ونکوور نیاز به کار و دریافت حقوق دارید، بد نیست میزان حقوق دریافتی در ونکوور را نیز بررسی کنیم. طبق بررسی‌های انجام شده، هر فرد در ونکوور به طور میانگین، ماهانه 10750 دلار کانادا درآمد داشت. البته باید در نظر داشت که حقوق دریافتی به شغل و میزان تخصص فرد نیز بسیار وابسته است. به طور کلی میانگین کمینه حقوق ماهانه در ونکوور 2700 دلار کانادا و بیشینه آن 47800 دلار کانادا است.

همانگونه که تا اینجا متوجه شدید، ونکوور یکی از بهترین شهرهای کانادا و حتی جهان برای زندگی کردن است. اما بدون شک هر شهر ویژگی‌هایی دارد که ممکن است با سلیقه شما مطابقت نداشته باشد. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم پیش از اینکه تصمیم خود نسبت به زندگی در ونکوور را قطعی کنید، با تور کانادا سفری به این شهر و دیگر شهرهای کانادا داشته باشید و از نزدیک با این شهرها آشنا شوید تا انتخابی دقیق و عالی را انجام دهید.

اشتراک گذاری این پست

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.