جاذبه‌های گردشگری شهر سنت گالن سوئیس

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


آخرین تور ها


جاذبه‌های گردشگری شهر سنت گالن سوئیس

جاذبه‌های گردشگری شهر سنت گالن سوئیس

سنت گالن (St. Gallen) یا سنت گال شهری زیبا در شمال شرقی سوئیس و نزدیک به مرز اتریش و آلمان است. این شهر که مرکز کانتون سنت گالن نیز به شمار می‌رود. این شهر زیبا تاریخچه‌ای طولانی دارد که به قرن هفتم میلادی می‌رسد و امروزه شهری بزرگ با جمعیتی در حدود 167 هزار نفر است.
اگر تا انتهای این مقاله از وبلاگ گردشگری ققنوس همراه ما باشید، با جاذبه‌های دیدنی سنت گالن سوئیس بیشتر آشنا خواهید شد تا بتوانید سفری لذتبخش به این شهر در طول تور سوئیس داشته باشید.

[lwptoc]

آشنایی با شهر سنت گالن سوئیس
آشنایی با شهر سنت گالن سوئیس

آشنایی با شهر سنت گالن سوئیس

اگرچه بیشتر گردشگرانی که به سوئیس سفر می‌کنند نام سنت گالن را کمتر شنیده‌اند و در بین شهرهای سوئیس بیشتر با برن (Bern)، ژنو (Geneva)، زوریخ (Zurich) و … آشنا هستند، اما شهر سنت گالن در سوئیس بسیار شهرت دارد.
در سال 612 میلادی یک کشیش ایرلندی به نام گالوس (Gallus) در این منطقه از کشور کنونی سوئیس اقامت گزید و بدین ترتیب شهر سنت گالن پا به عرصه وجود گذاشت. در قرون وسطی شهر سنت گالن سوئیس به عنوان یک مرکز فرهنگی و آموزشی در اروپا شناخته می‌شد و شهرت بسیاری پیدا کرد.
این سنت قرن‌ها ادامه پیدا کرد و امروزه نیز سنت گالن سوئیس به عنوان یک شهر دانشگاهی شناخته می‌شود و دانشگاه سنت گالن سوئیس تمرکز ویژه‌ای بر علوم اقتصادی دارد.
در ادامه مهمترین جاذبه‌های دیدنی سنت گالن در سوئیس را بررسی خواهیم کرد.

جاذبه‌های گردشگری سنت گالن سوئیس

کلیسای سنت گال
کلیسای سنت گال
  • کلیسای سنت گال (Abbey Cathedral of St. Gall)

کلیسای جامع سنت گال یکی از مشهورترین جاذبه‌های گردشگری و نماد شهر سنت گالن در سوییس است که در سال 1983 میلادی بخاطر جایگاه مذهبی و همچنین اهمیت معماری خود، در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است. این کلیسا در قرن 8 میلادی یک صومعه بزرگ و در واقع یک شهر مستقل بوده که 70 هزار نفر جمعیت داشته است. معماری زیبای سبک باروک این کلیسا و همچنین تزئینات جذاب آن از قبیل نقاشی‌های دیواری خیره کننده، مجسمه‌های زیبا و … از مهمترین دلایلی است که گردشگران را به شهر سنت گالن سوئیس می‌کشاند.

 

[sc name=”highlight” text=”کلیسای جامع سنت گال یکی از مشهورترین جاذبه‌های گردشگری و نماد شهر سنت گالن در سوییس است” ]

 

کتابخانه کلیسای سنت گال
کتابخانه کلیسای سنت گال
  • کتابخانه کلیسای سنت گال (Abbey Library of St. Gall)

اما علاوه بر کلیسا، کتابخانه خارق العاده آن نیز یک جاذبه شگفت انگیز است که به طور جداگانه در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. اگرچه سال 937 میلادی این کتابخانه دچار آتش سوزی بزرگی شد، اما میراث گرانبهای آن همچنان در پی قرون متمادی سالم مانده و به ما رسیده است. در این کتابخانه تعدادی از مهمترین و قدیمی‌ترین اسناد و آثار ادبی سوئیس از قرن هشتم میلادی برجای مانده است. اما علاوه بر آثار تاریخی و اسناد و کتاب‌ها، ساختمان کتابخانه نیز بسیار زیبا و چشم نواز است و دیدن آن شما را مجذوب خود خواهد کرد.

بافت تاریخی شهر سنت گالن سوئیس
بافت تاریخی شهر سنت گالن
  • بافت تاریخی شهر سنت گالن سوئیس

همانطور که پیشتر هم گفتیم، سنت گالن سوئیس شهری قدیمی و تاریخی است. بافت تاریخی این شهر به خوبی حفظ شده است و خودروها نیز اجازه تردد در آن را ندارند. همین موضوع باعث می‌شود که قدم زدن در این محدوده بسیار لذتبخش باشد و بتوانید بدون هیچگونه دردسری، با خیال راحت به گشت و گذار در بافت تاریخی این شهر بپردازید و با تاریخ و معماری آن نیز بیشتر آشنا شوید. در طول کریسمس خیابان‌های این شهر پر از سرزندگی و جشن و شادی است و می‌توانید در کنار مردم شهر به شادی بپردازید.

موزه پارچه و لباس سنت گالن سوئیس
موزه پارچه و لباس سنت گالن
  • موزه پارچه و لباس سنت گالن سوئیس (St. Gallen Textile Museum)

موزه پارچه و لباس سنت گالن نه فقط یک جاذبه گردشگری، بلکه نمادی از ثروت و رفاه مردم شهر سنت گالن در طول تاریخ است. در این موزه بیش از 30 هزار پارچه و اثر هنری از گورهای باستانی مصر تا پارچه‌های دست دوز اروپایی و … به نمایش گذاشته شده است. این موزه نه تنها یکی از موزه‌های معروف سوئیس، بلکه از مشهورترین موزه‌های تخصصی جهان به شمار می‌رود.

پارک حیات وحش پیتر و پاول
پارک حیات وحش پیتر و پاول
  • پارک حیات وحش پیتر و پاول (Peter and Paul Wildlife Park)

سوئیس و منطقه آلپ طبیعت بسیار زیبایی دارد و برای درک آن، می‌توانید به پارک حیات وحش پیتر و پاول سر بزنید. این پارک بزرگ و زیبا به طور رایگان میزبان تمامی افراد از تمامی سنین است تا شما را با حیات وحش و طبیعت منطقه آلپ آشنا سازد. این پارک در تپه‌های حاشیه شمالی شهر و رو به دریاچه زیبای کونستانس (Lake Constance) احداث شده است. علاوه بر اینکه می‌توانید انواع حیوانات را از فاصله‌ای کم تماشا کنید، اطلاعات بسیار ارزشمندی نیز درباره آنها به شما ارائه خواهد شد.

اشتراک گذاری این پست

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.