قیمت هواپیما شخصی در ایران چقدر است؟

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


آخرین تور ها


قیمت هواپیما شخصی در ایران چقدر است؟

قیمت هواپیما شخصی در ایران چقدر است؟

پرواز یکی از آرزوهای دیرین بشر است که با اختراع هواپیماها تا حدی عملی شده، اما به احتمال زیاد تمام تجریبات ما از پرواز به عنوان مسافر و همراه با خرید بلیط هواپیما بوده است. برای اینکه لذت پرواز را به طور کامل حس کنید، باید خودتان در کابین هواپیمای شخصی نشسته و این حس بینظیر را تجربه کنید. اما درباره شرایط خرید و قیمت هواپیما شخصی در ایران چقدر اطلاع دارید؟

[lwptoc]

شرایط و قیمت هواپیما شخصی
شرایط و قیمت هواپیما شخصی

شرایط و قیمت هواپیما شخصی

تا پیش از سال 1379 خورشیدی، امکان خرید و مالکیت هواپیمای شخصی در ایران وجود نداشت اما از این سال و با تصویب شورای عالی هواپیمایی کشوری و شورای عالی امنیت ملی، خرید و مالکیت هواپیماهای شخصی در ایران از نظر قانونی امکانپذیر شد. همچنین سال 1382 نیز وزارت راه و ترابری قانونی در همین زمینه تصویب کرد و با توجه به این قوانین، هر فردی می‌تواند با پرداخت قیمت هواپیما شخصی، یک هواپیما برای خود داشته باشد و از آن استفاده کند.
البته باید بدانید که پرواز هواپیماهای شخصی تنها در مسیرهای مشخص امکانپذیر است و به عنوان مثال نمی‌توانید بر فراز شهرهای بزرگ و مناطق پرواز ممنوع از آن استفاده کنید. همچنین به جز فرودگاه‌های مهرآباد، امام خمینی، مشهد و اصفهان می‌توانید در تمام فرودگاه‌ها از هواپیمای شخصی استفاده کنید.
همچنین لازم به ذکر است که این مجوز تنها برای انواع هواپیمای سبک و فوق سبک که اکثرا ملخی هستند مجوز صادر می‌کند و خرید جت شخصی در ایران برای افراد همچنان ممنوع است. بنابراین در این مقاله تنها به بررسی قیمت هواپیما شخصی سبک و فوق سبک مانند هواپیما شخصی 4 نفره یا هواپیما شخصی 8 نفره می‌پردازیم و از قیمت جت شخصی معمولی و لوکس صرفنظر می‌کنیم.

 

[sc name=”highlight” text=”پرواز هواپیماهای شخصی تنها در مسیرهای مشخص امکانپذیر است و به عنوان مثال نمی‌توانید بر فراز شهرهای بزرگ و مناطق پرواز ممنوع از آن استفاده کنید” ]

 

قیمت هواپیماهای شخصی سال 99
قیمت هواپیماهای شخصی سال 99

قیمت هواپیما شخصی سال 99

در حال حاضر شرکت‌های مختلفی در ایران هستند که شما را برای خرید هواپیمای شخصی کمک می‌کنند و با مراجعه به آنها می‌توانید با انتخاب یکی از راه‌های زیر، قیمت هواپیما شخصی را بپردازید و هواپیمای خود را تحویل بگیرید:
هواپیمای وارداتی (تحویل 3 ماهه)
مونتاژ هواپیمای خارجی (تحویل 2 ماهه)
هواپیمای ایرانی (تحویل 1 تا 6 ماهه)
هواپیمای دست دوم (تحویل فوری)

با توجه به نوسانات نرخ ارز، قیمت هواپیما شخصی نیز متغیر است و برای اطلاع دقیق از قیمت هواپیمای شخصی لوکس در ایران، می‌توانید با شرکت‌های ارائه دهنده خدمات تماس بگیرید. اما برای اینکه درک بهتری از حدود قیمت هواپیما شخصی داشته باشید، در ادامه قیمت چند نمونه هواپیما را برای شما فراهم کرده‌ایم:

قیمت هواپیما Dynamic WT9:  دو میلیارد تومان
قیمت هواپیما Aeroprakt A 22 Foxbat: یک میلیارد و 500 میلیون تومان
قیمت هواپیما jabiru j430: یک میلیارد و 700 میلیون تومان
قیمت هواپیما Flight Design CT LS: دو میلیارد و 200 میلیون تومان
قیمت هواپیما EuroFox: یک میلیارد و 800 میلیون تومان
قیمت هواپیما Evektor Eurostar: دو میلیارد و 100 میلیون تومان
قیمت هواپیما Pioneer 300: دو میلیارد و 200 میلیون تومان
قیمت هواپیما ICP Savannah: یک میلیارد و 400 میلیون تومان
قیمت هواپیما Zodiac: یک میلیارد و 700 میلیون تومان
قیمت هواپیما Tecnam P2008: دو میلیارد و 200 میلیون تومان

هزینه‌های نگهداری هواپیمای شخصی
هزینه‌های نگهداری هواپیمای شخصی

هزینه‌های نگهداری هواپیمای شخصی

البته باید بدانید که لذت پرواز با هواپیمای شخصی، تنها با پرداخت قیمت هواپیما شخصی پایان نمی‌یابد و شما باید هزینه‌های دیگری نیز بپردازید.
یکی از هزینه‌هایی که در کنار قیمت هواپیما شخصی باید بپردازید، هزینه آشیانه یا همان پارکینگ هواپیما است که به صورت ماهانه محاسبه می‌شود. علاوه بر هزینه آشیانه، شما باید هزینه‌ای برای تعمیرات و بازرسی فنی به تکنسین‌های پرواز و مکانیک‌های متخصص پرداخت کنید تا به صورت دوره‌ای هواپیمای شخصی شما را بررسی کرده و در صورت وجود عیب و نقص فنی، آن را برطرف سازند.
اما پس از این موارد، شما برای پرواز با هواپیمای شخصی به سوخت نیاز دارید و باید سوخت هواپیمای خود را نیز خریداری کنید. همچنین اگر هنوز خودتان موفق به اخذ گواهینامه پرواز نشده‌اید، باید برای استخدام ساعتی خلبان نیز اقدام کرده یا اینکه هر چه زودتر خودتان گواهینامه پرواز بگیرید. در نهایت برای پرواز، باید هزینه خدمات برج مراقبت و هزینه‌های عملیاتی فرودگاه را نیز بپردازید که آنها نیز به صورت ساعتی محاسبه خواهند شد.
همانگونه که دیدید، داشتن هواپیمای شخصی تنها با پرداخت هزینه و قیمت هواپیما شخصی امکانپذیر نیست و هزینه‌ها و دردسرهای دیگری دارد که باید حتما تمام آنها را در نظر داشته باشید و پیش از اقدام برای خرید هواپیما، تمام جوانب را در نظر بگیرید. البته یک راه ارزانتر نیز برای اینکه پرواز را تجربه کنید هست و آن، اجاره جت شخصی برای چند ساعت است. درباره شرایط و قیمت اجاره جت شخصی در ایران در یک مقاله دیگر صحبت خواهیم کرد.

اشتراک گذاری این پست

12 نظر

  • سلام
    لطفا در خصوص دوره های آموزش خلبانی هواپیمای فوق سبک شخصی بیشتر راهنمایی بفرمایید

  • کتاب یا دوره های آموزش در قالب DVD برای هواپیمای فوق سبک در دسترس هست؟
    بعنوان مثال مدلEP 1197 ملخی

  • سلام ممنون از توضیحات عالیه که دادید ولی کاش درباره هزینه‌های جانبی که توضیح داده بود هم اطلاعات در اختیار خواننده متن قرار میدادید

  • خیلی عالی بود
    سلام من خریدار یک دستگاه هواپیمای پیونر ۳۰۰ هستم میتونید راهنمایی کنید فروشنده ای می‌شناسید

    ضمنا برای هزینه های جانبی کاش بیشتر توضیح می‌دادین

  • خیلی عالی بود
    سلام من خریدار یک دستگاه هواپیمای پیونر ۳۰۰ هستم میتونید راهنمایی کنید فروشنده ای می‌شناسید

    ضمنا برای هزینه های جانبی کاش بیشتر توضیح می‌دادین

  • چه کاریه هرکی میخواد پرواز کنه با10هزار تومن بیاد پیش من یه چیزی میدم بهت بدون آموزش پرواز و هزینه نگهداری و خطر و بنزین و …
    هرچقدر میخواد پرواز کنه

  • سلام فرهاد کبیرهستم کجا گواهینامه هواپیما شخصی اسم نوسی ویک فروشنده هواپیما ۴نفره معرفی بکنید بخرم ممنون

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.