چیزهای عجیب در ژاپن که باور نمی‌کنید وجود دارند!

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


آخرین تور ها


چیزهای عجیب در ژاپن که باور نمی‌کنید وجود دارند!

چیزهای عجیب در ژاپن که باور نمی‌کنید وجود دارند!

ژاپن همیشه به داشتن فرهنگ و سنت‌های متمایز شهرت داشته است و عناصر فرهنگی چون سامورایی‌ها، نینجاها، انیمه و … تنها مختص این کشور است. اما علاوه بر این موارد، چیزهای عجیب در ژاپن وجود دارد که قبول کردنش برای هر کسی دشوار است.
این کشور دوست داشتنی و زیبا پر از شگفتی‌ها و قوانین عجیب و غریبی است که در هیچ کجای دنیا پیدا نخواهد شد و تا با تور ژاپن به این کشور سفر نکنید، باور نخواهید کرد که وجود دارند.
در این مقاله تعدادی از مهمترین و غیرعادی‌ترین چیزهای عجیب در ژاپن را برای شما معرفی کرده‌ایم. اگر آمادگی شگفت زده شدن را دارید، تا انتهای این مقاله با ما همراه شوید.

[lwptoc]

فهرستی از چیزهای عجیب در ژاپن

خیابان‌هایی بدون نام!
خیابان‌هایی بدون نام!

خیابان‌هایی بدون نام!

کلانشهرهای ژاپن بسیار بزرگ و پرجمعیت هستند، اما یکی از چیزهای عجیب در ژاپن، بدون نام بودن بسیاری از خیابان‌های ژاپن است. سیستم نامگذاری و آدرس پستی ژاپن بسیار پیچیده و خاص است. طبق قوانین خاص ژاپن، مناطق قرار گرفته بین دو خیابان نامگذاری می‌شوند و برای آدرس دادن باید به آنها اشاره کنید. در واقع به جز شهرهایی چون کیوتو (Kyoto) و هوکایدو (Hokkaido)، اکثر خیابان‌های ژاپن هیچ اسم و شماره‌ای ندارند.

[irp posts=”5040″ name=”هر چیز که باید درباره فرهنگ ژاپن بدانید”]

[irp posts=”5504″ name=”فرودگاه کانسای ژاپن، اولین فرودگاه شناور جهان”]

هرگز انعام ندهید!
هرگز انعام ندهید!

هرگز انعام ندهید!

در بسیاری از کشورهای دنیا، انعام دادن پس از صرف غذا در رستوران و کافه امری طبیعی است و گارسون‌ها بسیار از این کار استقبال می‌کنند. اما یکی از عجایب کشور ژاپن این است که دادن انعام نشانه بی احترامی است و نوعی توهین تلقی می‌شود.
در واقع ژاپنی‌ها معتقدند ارائه خدمات خوب و مناسب، یک وظیفه است و اگر فردی وظیفه خود را انجام می‌دهد، به دریافت انعام نیازی ندارد. به همین علت است که بسیاری از افراد معتقدند شناخت کشور ژاپن پیش از سفر به این کشور، یک امر واجب است تا در سفر دچار مشکل و تضاد فرهنگی نشوید.

 

[sc name=”highlight” text=”در واقع ژاپنی‌ها معتقدند ارائه خدمات خوب و مناسب، یک وظیفه است و اگر فردی وظیفه خود را انجام می‌دهد، به دریافت انعام نیازی ندارد” ]

 

تنها در خانه
تنها در خانه

تنها در خانه

شاید افراد گوشه‌گیر در تمام دنیا پیدا شوند، اما یکی از چیزهای عجیب در ژاپن این است که این افراد گوشه‌گیر به یک فرهنگ در ژاپن تبدیل شده است. افراد نسبتا زیادی در ژاپن وجود دارند که از تمام روابط اجتماعی مانند کار، مدرسه، دوستان و … کناره‌گیری کرده‌اند و تنها در اتاق خود زندگی می‌کنند.
این افراد که هیکیکوموری (Hikikomori) نامیده می‌شوند، به گشت و گذار در اینترنت، بازی‌های کامپیوتری، تماشای تلویزیون و فعالیت‌هایی از این قبیل می‌پردازند. این افراد که معمولاً خانواده‌هایی ثروتمند دارند که آنها را پشتیبانی می‌کنند، در سال‌های اخیر به شدت زیاد شده‌اند و با جمعیتی بالغ بر یک میلیون نفر، یکی از عجایب ژاپن به شمار می‌روند.

[irp posts=”5383″ name=”با پارک‌های ملی ژاپن آشنا شوید”]

[irp posts=”5498″ name=”کوه فوجی، نماد مقدس ژاپن”]

تاخیر قطار، گناهی نابخشودنی!
تاخیر قطار، گناهی نابخشودنی!

تاخیر قطار، گناهی نابخشودنی!

قطارهای سریع السیر ژاپن (Shinkansen) یکی از نمادهای مدرن ژاپن به شمار می‌روند که مسافران را با سرعت 300 کیلومتر در ساعت جابجا می‌کنند. از آنجایی که نظم در کشور ژاپن جایگاه ویژه‌ای دارد، این قطارها نیز کاملا دقیق هستند و بر اساس زمانبندی تعیین شده حرکت می‌کنند.
باور کردنی نیست که میانگین تاخیر حرکت قطار در خط توکایدو (Tokaido) که از شلوغ‌ترین خطوط قطار در جهان است، تنها 40 ثانیه است. از آنجایی که بسیاری از اهالی ژاپن از قطار استفاده می‌کنند، تاخیر و بهم ریختن برنامه قطارها برای آنها بسیار مهم است. در سال 2017، یکی از قطارها 20 ثانیه زودتر از زمان مقرر شروع به حرکت کرد و به همین دلیل، مدیران این شرکت به صورت رسمی از مردم عذرخواهی کردند.
همچنین یکی دیگر از چیزهای عجیب در ژاپن این است که اگر قطار بیش از 5 دقیقه تاخیر داشته باشد، آن شرکت موظف است به تمام مسافران گواهی رسمی تاخیر بدهد تا مسافران به شرکت‌هایشان ارائه کنند.

خوردن کنسرو در رستوران! - چیزهای عجیب در ژاپن
خوردن کنسرو در رستوران!

خوردن کنسرو در رستوران!

فرهنگ آشپزی و غذاهای ژاپنی در دنیا شهرت دارد و رستوران‌های این کشور را می‌توان به عنوان یکی از مکان‌های دیدنی ژاپن در نظر گرفت.. اما یکی از چیزهای عجیب در ژاپن، وجود رستوران‌هایی است که غذاهای کنسروی سرو می‌کنند.
در حال حاضر بیش از 40 عدد از این رستوران‌ها در سرتاسر ژاپن وجود دارد که می‌توانید به آنها مراجعه کرده و از بین بیش از 300 غذای کنسروی مختلف از سرتاسر دنیا، غذای مورد علاقه خود را انتخاب کنید.

کودکان نظافتچی!
کودکان نظافتچی!

کودکان نظافتچی!

یکی از حقایقی در مورد ژاپن که در دیگر نقاط دنیا پیدا نخواهید کرد، رسومی است که در مدارس این کشور جریان دارد. باید بدانید که در مدارس ژاپن هیچ نیروی برای نظافت وجود ندارد و وظیفه نظافت مدرسه به عهده کودکان است.
هر روز دانش آموزان بخشی از زمان خود را به نظافت کلاس‌ها، راهروها و حتی سرویس‌های بهداشتی اختصاص می‌دهند. حتی چند مرتبه در سال، دانش آموزان باید خیابان‌ها و محله‌های اطراف مدرسه را نیز تمیز کنند. ژاپنی‌ها معتقدند این کار باعث می‌شود تا کودکان احترام گذاشتن به محیط و حفظ نظافت را فرا بگیرند.

چراغ راهنمایی آبی!
چراغ راهنمایی آبی!

چراغ راهنمایی آبی!

در تمام دنیا چراغ‌های راهنمایی با سه رنگ قرمز، زرد و آبی شناخته می‌شوند و هنگامی که چراغ سبز شود، می‌توانید حرکت کنید. اما در ژاپن این چراغ آبی است که به شما اجازه حرکت می‌دهد.
در واقع در زبان و فرهنگ سنتی ژاپنی، کلمه خاصی برای رنگ سبز وجود ندارد و سبز و آبی با یک نام (ao) خوانده می‌شوند. از آنجایی که در قوانین ژاپن، رنگ چراغ راهنمایی ao ذکر شده است، دولت ژاپن هنوز بر استفاده از چراغ‌های آبی تاکید دارد. البته در سال‌های اخیر دولت کمی از مواضع خود کوتاه آمده است و آبی‌ترین طیف رنگ سبز را برای چراغ‌های راهنمایی انتخاب کرده و امروزه چراغ‌های راهنمایی ژاپن به رنگ سبزآبی هستند.

سر کار چرت بزنید! - چیزهای عجیب در ژاپن
سر کار چرت بزنید!

سر کار چرت بزنید!

اگر یک روز از مدیرتان شما را در حال چرت زدن سر کار ببیند، بدون شک با جریمه و حتی اخراج مواجه می‌شوید. اما یکی از چیزهای عجیب در ژاپن این است که چرت زدن نه تنها ایرادی ندارد، بلکه کاری بسیار پسندیده نیز به شمار می‌رود. حتی برخی از شرکت‌ها به کارمندان اجازه می‌دهند که نیم ساعت در طول روز در سر کار چرت بزنند.
ژاپنی‌ها به خوابیدن سر کار اینموری (Inemuri) می‌گویند و از آنجایی که کار و تلاش اهمیت بسیاری در میان آنها دارد، خوابیدن سر کار را نشانی از تعهد و سخت‌کوشی می‌دانند.

گودزیلا، شهروند رسمی ژاپن!
گودزیلا، شهروند رسمی ژاپن!

گودزیلا، شهروند رسمی ژاپن!

اگرچه سامورایی‌ها و نینجاها از نمادهای سنتی ژاپن به شمار می‌روند، اما ژاپنی‌ها یک نماد جدیدتر نیز دارند که در سرتاسر دنیا محبوبیت دارد؛ گودزیلا
گودزیلا اولین بار در سال 1954 میلادی بر پرده سینماها ظاهر شد و به محبوبیتش به سرعت در جهان افزایش یافت تا جایی که به نمادی از غرور ژاپن تبدیل شد و گردشگران زیادی را به این کشور جذب کرد.
در سال 2015 گودزیلا رسما به عنوان شهروند رسمی منطقه شینجوکو (Shinjuku) شهر توکیو شناخته شد. حتی گودزیلا یک شغل نیز دریافت کرد و به عنوان سفیر گردشگری شینجوکو اعلام شد.

ژاپن یکی از عجیب‌ترین کشورهای جهان است که فرهنگ، سنت، آداب و رسوم و قوانین عجیبی دارد. شما چه دانستنی‌های درباره ژاپن می‌دانید؟

اشتراک گذاری این پست

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.